Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg w gminie Gidle w sezonie 2017/2018

Gmina Gidle ogłasza przetarg

  • Adres: 97540 Gidle, ul. Pławińska
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 343 272 027 , fax. 343 272 111
  • Data zamieszczenia: 2017-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gidle
    ul. Pławińska 22
    97540 Gidle
    tel. 343 272 027, fax. 343 272 111
    REGON: 15139867500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gidle.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg w gminie Gidle w sezonie 2017/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odśnieżania oraz zwalczania śliskości i oblodzeń przy użyciu piaskarek, pługopiaskarek i pługa samochodowego z zastosowaniem mieszanki soli i piasku oraz w razie potrzeby samej soli drogowej na drogach gminnych i powiatowych oraz drogach innych (dojazdowych) na terenie Gminy Gidle. 2. Zakres usług obejmuje utrzymanie ok. 140 km dróg z czego 41 km stanowią drogi powiatowe, 67 km drogi gminne oraz ok. 32 km drogi inne (dojazdowe). Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg: a) Usuwanie śniegu na całej szerokości dróg (aby nie powodować zwężenia), b) Zapewnienie ciągłej przejezdności drogi, c) Przygotowanie materiałów do zwalczania śliskości , d) Zwalczanie, tj. zapobieganie powstaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie materiałów uszorstniających w postaci mieszanki piaskowo – solnej w proporcji 1:2, oraz samej soli. Likwidowanie śliskości powinno być prowadzone w sposób skuteczny. e) Do posypania dróg Wykonawca używa zakupionych we własnym zakresie materiałów szorstkich oraz organizuje zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie przepisami prawa miejsce oraz sposób składowania tych materiałów. f) Utrzymanie stanu gotowości osób i środków technicznych zapewniających przystąpienie do odśnieżania, posypania i odśnieżania z posypaniem dróg. Ustala się maksymalny czas rozpoczęcia akcji do 2 godzin od wezwania przez koordynatora – pracownika Urzędu Gminy pełniącego nadzór nad akcją zimowego utrzymania dróg lub przystąpienie do pracy nastąpi nie później niż po upływie 2 godzin po zakończeniu opadu. g) Wykonawca usługi odpowiedzialny jest za jakość świadczonych usług i ich zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi w przedmiocie zamówienia oraz za zgodność z poleceniami pracownika pełniącego nadzór nad akcją zimowego utrzymania dróg z ramienia Urzędu Gminy Gidle. h) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z zapisami umowy stanowiącej załącznik numer 3 do SIWZ. i) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę jak również przez podwykonawcę podczas realizację przedmiotu zamówienia. j) Wykonawca ponosi odpowiedzialności cywilno – prawną za wszelkie szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych na skutek nie wykonania lub nienależytego wykonania przyjętej usługi. W myśl powyższego, Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. k) Wykonawca jest zobowiązany do dokonania wizji lokalnej w terenie (na własny koszt) oraz do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. Wykaz dróg oraz map z ich lokalizacja zawierają załączniki nr 7 i 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Poza drogami wyszczególnionymi w wykazie i na mapie, Wykonawca zobowiązany jest wykonać zlecone prace na drogach wskazanych przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego. 3. W pierwszej kolejności podejmowane będą czynności mające na celu utrzymanie dróg powiatowych oraz dróg gminnych będących trasami przejazdu autobusów szkolnych, tj. drogi wyszczególnione w poz.1, 2, 3, 7, 10, 12, 14, 16, 18 i 19 ( wykaz dróg gminnych załącznik nr 7 do SIWZ). W drugiej kolejności utrzymanie obejmuje pozostałe odcinki dróg gminnych i drogi dojazdowe, na których prowadzenie akcji zimowej będzie miało na celu utrzymanie przejezdności poprzez ich odśnieżenie po zakończeniu akcji na drogach powiatowych i ustaniu opadów. 4. Usługa będzie realizowana przy jednoczesnym użyciu dwóch pojazdów – głównie pługopiaskarek ( użycie pozostałych sprzętów uzależnione będzie od warunków panujących na drogach), wg podziału Gminy Gidle na dwie części określone w załączniku nr 8 do SIWZ. Każdorazowo szczegółowy zakres usługi zgłaszany będzie przez przedstawiciela zamawiającego. 5. Wymagania materiałowe i jakościowe: a) Do odśnieżania oraz usuwania śliskości zimowej mogą być stosowane przez Wykonawcę wyłącznie pojazdy i maszyny drogowe zarejestrowane oraz posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych i wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. z 2016 roku poz. 1038). b) Do zapobiegania powstaniu i łagodzeniu śliskości zimowej będą stosowane materiały uszorstniające w postaci mieszanki piaskowo – solnej w proporcji 1:2 – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. z 2005r. nr 230 poz 1960). c) Operatorem sprzętu może być kierowca pojazdu posiadajmy uprawnienia tj. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Technika odśnieżania dróg nie może utrudniać ruchu pojazdów. d) W przypadku awarii pojazdu wykonującego usługi Wykonawca zapewni na swój koszt zastępczy pojazd spełniający wymagania określone w SIWZ. Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. e) W przypadku gdy Wykonawca nie zapewni zastępczego pojazdu oraz kierowcy, Zamawiający zleci osobie trzeciej wykonanie zastępcze usługi. Strony ustalają, że Zamawiający obciąży Wykonawcę kosztem zapewnienia zastępczego utrzymania dróg oraz nałoży karę pieniężną w wysokości określonej w umowie. f) W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych ( intensywne długotrwale opady śniegu, zawieje i zamiecie śnieżne) Wykonawca winien zabezpieczyć sprzęt konieczny do likwidacji tych skutków w ramach zawartej umowy. 6. Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego, przestrzeganie przepisów: a) Ustawy z dnia 20.06.1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017r. poz 1260); b) Ustawy z dnia 21.03.1985 roku o drogach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz 1440 z p.zm.); c) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. z 2005r. nr 230 poz. 1960) Gdziekolwiek w SIWZ lub załącznikach do niej pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu, a nie jako określone marki zastosowane 7. W ofercie należy podać ceny jednostkowe godzin pracy sprzętu, stawkę za 1 km dojazdu na miejsce wykonania akcji oraz cenę za zużycie 1 tony mieszanki soli i piasku, cenę za zużycie 1 tony soli drogowej, które będą obowiązywać przez cały okres trwania zamówienia oraz łączną wartość netto, stawkę i wartość podatku VAT oraz cenę brutto z uwzględnieniem przewidywanych ilości, określonych w formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. UWAGA: Ilości określone w formularzu cenowym ( załącznik nr 2 do SIWZ) są ilościami orientacyjnymi, podanymi przez Zamawiającego w celu obliczenia ceny oferty i dokonania oceny ofert. Usługi realizowane będą w zależności od potrzeb, przy czym łączna ich wartość nie może przekroczyć maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania wynikającego z zawartej z wykonawcą umowy. 8. Dojazd na miejsce wykonywania usługi rozliczany będzie w sposób następujący: a) Wykonawca mający siedzibę na terenie gminy Gidle – od siedziby wykonawcy do miejsca wykonywania akcji; b) Wykonawca mający siedzibę poza granicami gminy Gidle od granicy gminy Gidle od strony siedziby wykonawcy, do miejsca wykonywania akcji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90630000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany przez wykonawcę formularz ofertowy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ); 2) wypełniony druk „Formularz cenowy” wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 3) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy i zawarcia umowy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy (czytelne podpisy, lub parafa i pieczęcie imienne), lub mieć postać aktu notarialnego lub potwierdzonej notarialnie kopii; 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną