Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gmin: Podgórzyn, Jeżów Sudecki, Mysłakowice i Kowary w sezonie zimowym: 2018-2019

Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58500 Jelenia Góra, ul. Jana Kochanowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 473 103 , fax. 757 526 419
  • Data zamieszczenia: 2018-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze
    ul. Jana Kochanowskiego 10
    58500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 756 473 103, fax. 757 526 419
    REGON: 23082149200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat.jeleniogorski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gmin: Podgórzyn, Jeżów Sudecki, Mysłakowice i Kowary w sezonie zimowym: 2018-2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu jeleniogórskiego w sezonie zimowym 2018/2019. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje trzy odrębne części: 1) Część I – polegającą na realizacji zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn, 2) Część II – polegającą na realizacji zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie gminy Jeżów Sudecki, 3) Część III – polegającą na realizacji zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie gmin Mysłakowice i Kowary. 3. Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub wszystkie części zamówienia. 4. Wymagany termin realizacji wszystkich części zamówienia – od dnia podpisania umowy (preferowany termin 15.11.2018 r.) do dnia 30.04.2019 r. 5. Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg (w zakresie wszystkich części zamówienia) w szczególności polega na: 1) oczyszczaniu ze śniegu oraz błota pośniegowego nawierzchni wyznaczonych dróg powiatowych (jezdnia, chodniki, obiekty mostowe, pobocza utwardzone z kostki brukowej betonowej lub kamiennej) położonych w granicach administracyjnych gmin: Podgórzyn (Część I zamówienia), Jeżów Sudecki (Część II zamówienia), Mysłakowice i Kowary (Część III zamówienia); 2) zwalczaniu śliskości na drogach do stanu umożliwiającego bezpieczną przejezdność wyznaczonych odcinków dróg powiatowych (w zakresie określonym w pkt 1) w granicach administracyjnych gmin wskazanych w pkt 1, przy pomocy materiałów szorstkich i środków chemicznych; 3) sprzątaniu zanieczyszczeń pozimowych z jedni, chodników i poboczy na zakończenie sezonu zimowego. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wytyczne dotyczące sposobu realizacji usługi zostały określone w: 1) Specyfikacji technicznej kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych dla Części I zamówienia, stanowiącej Załącznik Nr 6a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 2) Specyfikacji technicznej kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych dla Części II zamówienia, stanowiącej Załącznik Nr 6b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 3) Specyfikacji technicznej kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych dla Części III zamówienia, stanowiącej Załącznik Nr 6c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7. Wykaz odcinków dróg powiatowych na terenie gminy Podgórzyn, podlegających zimowemu utrzymaniu dróg, został ujęty w Tabeli Nr 2 Załącznika Nr 6a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 8. Wykaz odcinków dróg powiatowych na terenie gminy Jeżów Sudecki, podlegających zimowemu utrzymaniu dróg, został ujęty w Tabeli Nr 2 Załącznika Nr 6b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 9. Wykaz odcinków dróg powiatowych i obiektów mostowych na terenie gmin: Mysłakowice i Kowary, podlegających zimowemu utrzymaniu dróg, został ujęty w Tabeli Nr 2 Załącznika Nr 6c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 10. Wykonawca, w zakresie realizowanej przez siebie części zamówienia, odpowiada za teren, na którym wykonywana będzie usługa, a także bezpieczeństwo podczas realizacji zamówienia w okresie, o którym mowa w ust. 4. 11. Wykonawca, w zakresie realizowanej przez siebie części zamówienia, ponosi pełną odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego oraz osób trzecich za szkody, wypadki i kolizje drogowe, a także inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem wykonywanych prac lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z obowiązującymi przepisami wykonywania prac przy realizacji przedmiotu zamówienia. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie, od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia sezonu zimowego, odpowiada Wykonawca. 12. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami technicznymi, w szczególności zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960). 13. Wykonawca winien dysponować bazą materiałowo-sprzętową położoną w takiej odległości od granic administracyjnych gmin: Podgórzyn (w zakresie Części I zamówienia), Jeżowa Sudeckiego (w zakresie Części II zamówienia) oraz Mysłakowice i Kowary (w zakresie Części III zamówienia), aby zapewnić terminową realizację usługi, bez opóźnień wynikających z konieczności dojazdu w wymaganym czasie do miejsca świadczenia usługi. 14. Usługa musi być realizowana przez Wykonawcę w terminie nie dłuższym niż dwie godziny licząc od momentu uzyskania informacji o potrzebie interwencji. Powyższy wymóg dotyczy wszystkich części zamówienia. Termin, o którym mowa powyżej, stanowi jedno z punktowanych kryteriów oceny ofert, stąd Wykonawca, który zaoferuje krótszy termin realizacji zamówienia, zobowiązany będzie do świadczenia usługi w tym (zaoferowanym) terminie – traktowanym jako maksymalny czas reakcji. 15. Informację o potrzebie interwencji, o której mowa w ust. 14, Wykonawca może uzyskać od Zamawiającego, dyspozytora Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Jeleniej Górze oraz funkcjonariusza Policji. 16. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę (jeśli podwykonawcy powierzona zostanie realizacja części zamówienia) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.). Powyższy wymóg dotyczy każdej z trzech części zamówienia. 17. Na podstawie umowy o pracę muszą być zatrudnione osoby wykonujące czynności określone w zakresie rzeczowym przedmiotu zamówienia, wskazane w Specyfikacjach technicznej kompleksowego zimowego utrzymania dróg powiatowych dla poszczególnych części zamówienia (Załączniki Nr 6a, 6b i 6c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), w szczególności czynności polegające na odśnieżaniu nawierzchni dróg oraz zwalczaniu śliskości nawierzchni, wykonywane przez operatorów sprzętu używanego do odśnieżania oraz usuwania śliskości, tj. osoby realizujące przedmiot zamówienia pod kierownictwem pracodawcy (Wykonawcy lub podwykonawcy) w wyznaczonym przez niego czasie, za ustalonym między pracodawcą a pracownikiem wynagrodzeniem. 18. Zamawiający jest uprawniony do kontroli zatrudnienia na każdym etapie realizacji zamówienia, w tym w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów określonych w ust. 16 i 17, oraz dokonywania ich oceny; 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów określonych w ust. 16 i 17; 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia. 19. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego wyrażone na piśmie lub przesłane drogą elektroniczną i w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w tym wezwaniu – Wykonawca przedłoży Zamawiającemu następujące dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, o których mowa w ust. 17: 1) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Przedmiotowe oświadczenie powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopie umów o pracę zawartych z osobami wykonującymi w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy, o którym mowa w pkt 1 (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów i nr PESEL pracowników). Imiona i nazwiska pracowników nie podlegają anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imiona i nazwiska pracowników nie podlegają anonimizacji. 20. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności, o których mowa w ust. 17, Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kar umownych w wysokości określonej w umowie, której projekt stanowi Załącznik Nr 4a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dla Części I zamówienia), Nr 4b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dla Części II zamówienia) oraz Nr 4c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dla Części III zamówienia). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 17. 21. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 22. Zasady realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik Nr 4a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w zakresie Części I zamówienia), Nr 4b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w zakresie Części II zamówienia) oraz Nr 4c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w zakresie Części III zamówienia).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 1) na Część I – 5.500,00 zł (słownie: pięć tysięcy pięćset złotych), 2) na Część II – 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych), 3) na Część III – 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) – na warunkach określonych w Dziale XIII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony Formularz ofertowy – Załącznik Nr 1a i/lub 1b i/lub 1c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 2) dowód wniesienia wadium; 3) Oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (Załącznik Nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia); 4) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – o ile ofertę składa pełnomocnik (pełnomocnictwo musi być oryginalne lub poświadczone notarialnie); 5) pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp). Z przedmiotowego zobowiązania, lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie Wykonawcy przez inne podmioty zasobów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, musi jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą; 6) pełnomocnictwo udzielone reprezentantowi wykonawców do reprezentowania Wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy z tych Wykonawców odrębnie składa oświadczenia na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (Załączniki Nr 2 i 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), a także oświadczenie, o którym mowa w pkt 8 niniejszej Sekcji, tj. Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 8) oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r. poz. 798 z późn. zm.) – Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przedmiotowe oświadczenie Wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca wraz z oświadczeniem może złożyć dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 9) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w Sekcji III.3 niniejszego ogłoszenia (Załączniki Nr 2 i 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). 10) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w Sekcji III.3 niniejszego ogłoszenia (Załącznik Nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach