Przetargi.pl
„Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Zblewo w 2018/2019 r.”

Gmina Zblewo ogłasza przetarg

  • Adres: 83210 Zblewo, ul. Główna
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 884 381 , fax. 585 884 569
  • Data zamieszczenia: 2018-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zblewo
    ul. Główna 40
    83210 Zblewo, woj. pomorskie
    tel. 585 884 381, fax. 585 884 569
    REGON: 549803000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zblewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Zblewo w 2018/2019 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie zimowym 2018/2019 na terenie gminy Zblewo w następujących sołectwach: Zblewo, Bytonia, Pinczyn, Cis, Miradowo, Borzechowo, Radziejewo, Karolewo, Jezierce, Kleszczewo, Pałubinek, Mały Bukowiec, Lipa Góra, Białachowo, Tomaszewo, Semlin, Zawada z podziałem na następujące części zamówienia: Część nr 1 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 1 (Lipia Góra, Wałdówko, Bukowiec Królewski); Część nr 2 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 2 (Zawada, Tomaszewo, Jezierce, Kleszczewo Kościerskie); Część nr 3 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 3 (Semlin. Semlinek); Część nr 4 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 4 (Pinczyn, Pałubinek); Część nr 5 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 5 (Miradowo, Karolewo, Piesienica, Biały Bukowiec); Część nr 6 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 6 (Zblewo, Bytonia, Cis); Część nr 7 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 7 (Białachowo, Radziejewo); Część nr 8 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 8 (Borzechowo, Mały Bukowiec, Pazda); Część nr 9 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie całej Gminy pługiem Wirnikowym; Część nr 10 – Odśnieżanie chodników, odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i wewnętrznych solą i mieszanką piaskowo – solną oraz dostawa mieszanki piaskowo-solnej na terenie całej Gminy. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu odpowiedniego sprzętu, b) odśnieżanie i posypywanie mieszanką solno-piaskową ulic i dróg (część 10) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu odpowiedniego sprzętu, c) usuwanie śliskości zimowej przy zastosowaniu odpowiednich (właściwych) środków chemicznych i uszorstniających dostosowanych do warunków pogodowych (część 10) – wyłącznie na polecenie Zamawiającego, d) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów, e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji, f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego, ustnego, g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania, h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego, i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania, przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach, zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych, j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie przejść dla pieszych, k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności, l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu, m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za prowadzenie akcji zimowej, n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego, o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne, p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego, q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego. 3. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień: 90620000-9 usługi odśnieżania 90620000-2 usługi usuwania oblodzeń 90620000-2 usługi sprzątania i zamiatania ulic 4. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę oraz podwykonawców, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wszystkie prace związane z zamówieniem wymienione w ust. 2. Wymóg ten dotyczy pracowników wykonujących fizyczne prace związane z wykonywaniem czynności w zakresie realizacji zamówienia. Szczegółowe zapisy dot. spełnienia ww. wymogu określone zostały w zał. nr 5 do SIWZ tj. Wzorze umowy. 5. Zamawiający, mimo należytej staranności, w chwili przygotowywania dokumentów przetargowych, nie jest w stanie przewidzieć, dokładnego zakresu rzeczowego usług przy zimowym utrzymaniu dróg co do ilości godzin pracy sprzętu i (lub) transportu na poszczególnych zadaniach i asortymentach, gdyż nie jest możliwe określenie warunków atmosferycznych, jakie będą panowały w czasie realizacji przedmiotowego zamówienia. 6. Zamawiający przewiduje udzielenie wykonawcy usług wyłonionemu w niniejszym przetargu, zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegającego na powtórzeniu podobnych usług, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego: 1) usługi w zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się okresu zimy. 7. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 9. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać prace zgodnie z niniejszą SIWZ, zawartą umową i ofertą przetargową. 9. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30 kwietnia 2019 r. § 2. Opis sposobu przygotowania oferty. 1. Oferta powinna zostać sporządzona według wzoru formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Dopuszcza się składanie ofert częściowych na poszczególne części zamówienia. 3. Ofertę sporządza się w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 4. Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania firmy Wykonawcy, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub centralnej informacji i ewidencji o działalności gospodarczej, lub przez osobę umocowaną do podpisania oferty. Pełnomocnictwo powinno być dołączone do oferty o ile nie wynika z innych załączonych dokumentów. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale, notarialnie potwierdzonej kopii, lub kopii potwierdzonej za zgodność przez mocodawcę. 5. Poprawki powinny być naniesione czytelnie i sygnowane podpisem Wykonawcy. 6. Wykonawca wskaże w ofercie, które z części zamówienia zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom oraz wskaże firmy podwykonawców. 7. Wykonawca winien umieścić ofertę w zamkniętej kopercie zaadresowanej na Gmina Zblewo, ul. Główna 40, 83-210 Zblewo. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy oraz napis: „Oferta przetargowa –„Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Zblewo w roku 2018/2019” - nie otwierać przed dniem 14.11.2018r., godz. 10.15. 8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za przypadkowe otwarcie oferty nie zabezpieczonej w powyższy sposób. 9. Wykonawca ponosi koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 10. Informacje zawarte w ofercie, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 419), co do których Wykonawca zastrzegł – nie później niż w terminie składania ofert – że nie mogą być udostępnione, muszą być oznaczone klauzulą „Tajemnica przedsiębiorstwa”. Wykonawca w przypadku zastrzeżenia określonych części oferty jako tajemnicę przedsiębiorstwa, zobowiązany jest wykazać skuteczność takiego zastrzeżenia w oparciu o przepisy art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 419). Wykonawca nie może zastrzec informacji, dotyczących nazwy (firmy) oraz adresu Wykonawcy, a także informacji dotyczącej ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, wykonawca zobowiązany będzie do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach