Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Gminy Dopiewo

Gmina Dopiewo ogłasza przetarg

  • Adres: 62070 Dopiewo, ul. Leśna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0618148331 w 34 , fax. 618 148 092
  • Data zamieszczenia: 2018-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dopiewo
    ul. Leśna
    62070 Dopiewo, woj. wielkopolskie
    tel. 0618148331 w 34, fax. 618 148 092
    REGON: 63125873800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych na terenie Gminy Dopiewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): - 90.62.00.00-9 Usługi odśnieżania, - 90.63.00.00-2 Usługi usuwania oblodzeń. 3.2. Przedmiotem niniejszego postępowania jest odśnieżanie i zwalczanie śliskości na drogach gminnych, w sezonie zimowym 2018/2019 i 2019/2020, zgodnie ze standardami zimowego utrzymania, stanowiącymi złącznik nr 1 niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia 3.2.1. Długość: - dróg gminnych utwardzonych : 87,7 km, - długość dróg gminnych gruntowych : 121,6 km, - długość chodników gminnych : 16,5 km (chodniki objęte odśnieżaniem usytuowane są na terenie całej gminy i nie tworzą jednego ciągu). Zestawienie dróg wraz z przypisanymi przez Zamawiającego ich standardami, stanowi załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3.2.2. W zakres niniejszego zamówienia wchodzi : a) dostawa potrzebnych materiałów, tj. sól i piasek w odpowiednich ilościach, b) przygotowanie mieszanki w proporcji 1: 1 tj. 50 % soli i 50 % piasku, c) załadunek materiałów i zwalczanie gołoledzi na drogach (sól i piasek), d) zwalczanie gołoledzi na chodnikach (sól i piasek), e) rozwiezienie we wskazanym terminie 40 pojemników na mieszankę soli i piasku w miejsca wskazane przez Zamawiającego, bieżące ich uzupełnianie, a po zakończeniu sezonu zimowego zwiezienie ich we wskazane przez Zamawiającego miejsce i umycie, f) wywóz śniegu z chodników i dróg gminnych wraz z jego załadunkiem i rozładunkiem, g) odśnieżanie dróg, h) odśnieżanie chodników, i) całodobowe dyżury. 3.2.3. Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych prowadzone będzie w standardzie: II, III, IV. Na drogach objętych II, III i IV standardem zimowego utrzymania, po wystąpieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych, w wyniku których powstała śliskość zimowa lub droga wymaga odśnieżenia Wykonawca realizuje wszystkie działania po uzgodnieniu z Zamawiającym, w czasie określonym dla tych standardów określonych w załączniku nr 1 do SIWZ. Uzgodnienia i polecenia wyjazdów będą wydawane przez Zamawiającego na wskazany przez Wykonawcę jeden numer telefoniczny czynny 24 godziny na dobę lub adres mailowy. 3.2.4. Chodniki do odśnieżania i posypania będą określane każdorazowo w bieżącym dniu przez Zamawiającego. Określony zostanie zakres na dany dzień. Uzgodnienia i polecenia wyjazdów będą wydawane przez Zamawiającego na wskazany przez Wykonawcę jeden numer telefoniczny czynny 24 godziny na dobę lub adres mailowy. 3.2.5. Wywóz śniegu będzie następował na podstawie decyzji Zamawiajacego określającej czas, zakres i miejsce wywozu. 3.2.6. Ilość zabiegów zostanie na polecenie Zamawiającego zwiększona w przypadku wystąpienia długotrwałych zjawisk gołoledzi, opadów śniegu, zawiewania. 3.2.7. W przypadku, kiedy Zamawiający zadecyduje o konieczności rozpoczęcia zimowego utrzymania dróg, czas rozpoczęcia akcji od telefonu lub maila Zamawiającego powinien wynosić max. do 120 minut. Przez czas rozpoczęcia akcji, Zamawiający rozumie rozpoczęcie usługi zimowego utrzymania dróg na danej kategorii drogi, od momentu telefonicznego lub mailowego zgłoszenia konieczności wyjazdu Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca nie podejmie działań w określonym terminie Zamawiający może zleć wykonanie zastępcze na koszt Wykonawcy oraz obciążyć Wykonawcę karami zgodnie z umową. 3.2.8. Wykonawca zobowiązany będzie do składania pisemnych meldunków: a) meldunki z wykonania zadań w godz. 7.30 do 15.30 składane będą na bieżąco. b) meldunki z wykonania zadań po godzinie 15.30 składane będą przez Wykonawcę najpóźniej do godz. 9.00 dnia następnego. 3.2.9. Meldunki o których mowa w pkt. 3.2.8. SIWZ stanowić będą załącznik do protokołów odbioru usług. W meldunku Wykonawca poda termin wykonania i rodzaj usługi, lokalizacje wykonanych robót oraz określi ilość wykonanych prac (km, tony, m3, mb). 3.3. Utrzymanie zimowe dróg na terenie Gminy Dopiewo należy prowadzić w sposób zmierzający do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu, w tym: a) odśnieżanie jezdni, ulic, chodników wraz z zatokami postojowymi, zatokami przystanków komunikacji miejskiej i utrzymaniem stałej przejezdności, b) profilaktyczne zabezpieczenie jezdni przed śliskością zimową, c) usuwanie śliskości zimowej d) odśnieżanie jezdni w technologii mechaniczno-ręcznej , tj. uzupełnienie odpłużenia mechanicznego ręcznym odgarnięciem pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów, e) oczyszczenie ręczne z błota pośniegowego i zmarzliny w strefie przykrawężnikowej oraz przejść dla pieszych, f) usuwanie na bieżąco zmarzliny wokół wpustów ulicznych w celu spływu z jezdni wody powstającej z topniejącego śniegu, g) stałe patrolowanie dróg objętych umową w celu bieżącej oceny skuteczności podejmowanych działań i zastosowanych technologii, korygowania tras przejazdu pługopiaskarek w przypadku utraty przejezdności niektórych odcinków dróg oraz niezwłocznej reakcji na wystąpienie lokalnej śliskości, h) utrzymywanie stałego dyżuru dyspozytorskiego pracującego w ruchu ciągłym, stała obserwacja stanu pogody i analiza danych ze stacji pogodowych i Biura Prognoz IMiGW pod kątem podejmowanych działań, i) pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi gminnej, j) przy zgarnianiu śniegu z jezdni nie należy zasypywać przejść, przystanków komunikacji miejskiej oraz skrzyżowań, k)Wykonawca nie może dopuścić do powstawania lokalnych zasp utrudniających widoczność i ruch samochodów. 3.4. Dla właściwej obsługi zimowego utrzymania dróg i ulic gminnych, Wykonawcy zobowiązani są do: a) dysponowania bazą lub bazami materiałów-sprzętowymi w takiej odległości, aby na najdalszym utrzymywanym odcinku drogi zakończyć działania wymaganym przez Zamawiającego w czasie określonym w załączniku nr 1 do SIWZ. Przy czym odległość bazy materiałowo-sprzętowej od najbliższego odcinka drogi utrzymywanej w najwyższym standardzie może wynosić max. 20 km, co Wykonawca będzie musiał udowodnić w terminie 10 dni od daty podpisania umowy, b) dysponowania wystarczającą ilością sprzętu, przy czym nie mniejszą niż określoną w warunku udziału w postepowaniu, c) dysponowania kwalifikowanym personelem, d) dysponowania zapasem soli i piasku. Uwaga - w ciągu 10 dni licząc od dnia podpisania umowy Wykonawcy zobowiązany jest zgromadzić zapas materiałów: soli i piasku w ilości 300 ton, e) dysponowania sprawnie działająca łącznością telefoniczną oraz mailową ( 24 godz. na dobę), f) pełnej dyspozycyjność osób i sprzętu o każdej porze bez względu na dni wolne od pracy oraz święta, w tym również prowadzenie prac w godzinach nocnych. 3.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli gotowości sprzętu i zapasów materiałów (soli i piasku) przed rozpoczęciem zimowego utrzymania dróg i ulic oraz podczas całego okresu zimowego. 3.6. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących prace wynikające z opisu przedmiotu niniejszego zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 par. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 917, z późn. zm) tj. przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzenie”, w szczególności wykonujących czynności kierowcy/operatora maszyn oraz czynności ręcznego odśnieżania,, zaangażowanych w realizację przedmiotu zamówienia, przez co najmniej okres realizacji zamówienia, tj. - w sezonie zimowym 2018/2019, - w sezonie zimowym 2019/2020. 3.6.1.Osoby wykonujące powyższe czynności, realizujące przedmiot zamówienia, muszą być zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, przez co najmniej okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okresu realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 3.6.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.6 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.6.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.6 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imienia i nazwiska, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 3.6.4 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości złożonego oświadczenia, Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć niżej wskazane dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj, adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 3.6.5. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w 3.6 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. 3.6.6.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.1) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 14.000,00 zł przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ, 2) oświadczenia wymienione w pkt. 10. 1-4 niniejszej SIWZ - Załącznik nr 4 i 5 do SIWZ.; 3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów do oferty załączyć powinien zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, 4) W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie składa każdy z takich wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach