Przetargi.pl
„Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie zimowym 2018/2019”: Część I: Odśnieżanie dróg gminnych w miejscowości Wola Lubecka Część II: Zakup i dostawa soli drogowej w workach po 25 kg na potrzeby zimowego utrzymania dróg gminnych w Gminie Ryglice

Burmistrz Ryglic ogłasza przetarg

  • Adres: 33160 Ryglice, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 541 035 , fax. 146 541 054
  • Data zamieszczenia: 2018-09-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Ryglic
    ul. Rynek 9
    33160 Ryglice, woj. małopolskie
    tel. 146 541 035, fax. 146 541 054
    REGON: 54758900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ryglice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie zimowym 2018/2019”: Część I: Odśnieżanie dróg gminnych w miejscowości Wola Lubecka Część II: Zakup i dostawa soli drogowej w workach po 25 kg na potrzeby zimowego utrzymania dróg gminnych w Gminie Ryglice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie zimowym 2018/2019. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, w podziale na następujące części: - Część I: Odśnieżanie dróg gminnych w miejscowości Wola Lubecka, - Część II: Zakup i dostawa soli drogowej w workach po 25 kg na potrzeby zimowego utrzymania dróg gminnych w Gminie Ryglice. Przedmiot zamówienia obejmuje: Część I: Odśnieżanie dróg gminnych w miejscowości Wola Lubecka - 23,22 km, Część II: Zakup i dostawa soli drogowej w workach po 25 kg na potrzeby zimowego utrzymania dróg gminnych w Gminie Ryglice – 6000 kg (240 worków). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Część I: Odśnieżanie dróg gminnych w miejscowości Wola Lubecka: Przedmiotem części I zamówienia jest odśnieżanie dróg gminnych w miejscowości Wola Lubecka. Zamawiający szacuje 24 przejazdy w sezonie zimowym 2018/2019, w tym 8 przejazdów w roku 2018 i 16 przejazdów w roku 2019. Do zakresu prac dotyczących zimowego utrzymania dróg zalicza się: 1) usuwanie śniegu z dróg. 2) Prace przygotowawcze do sezonu zimowego Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby Wykonawca mógł go użyć do pracy w ciągu max. 2 godzin od momentu telefonicznego zlecenia Zamawiającego. Pojazdy samochodowe używane do wykonywania prac przy zimowym utrzymaniu dróg powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie z wymaganiami ustawy prawo o ruchu drogowym. 3) Wymagania w stosunku do operatorów sprzętu do odśnieżania Operatorem sprzętu do odśnieżania może być kierowca samochodu posiadający odpowiednie uprawnienia tj. posiadać wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość obsługiwanego sprzętu. Przed rozpoczęciem pracy operator powinien dokonać oględzin sprzętu oraz sprawdzić prawidłowość działania układu hydraulicznego, zaczepu nośnika i stanu technicznego nośnika. Nie należy rozpocząć pracy do chwili, gdy zauważone usterki nie zostaną usunięte. Należy również wykonywać niezbędne czynności konserwacyjne. W czasie pracy operator powinien wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu, w sposób ciągły obserwować sprzęt roboczy, zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu, przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu Drogowego. 4) Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi zapewnić ciągłą łączność z Urzędem Miejskim w Ryglicach, posiadać telefon komórkowy lub radiotelefon współpracujący z konkretnym nr abonamentowym. Rozpoczęciem akcji zimowej jest telefoniczne zlecenie Zamawiającego. Wykonawca będzie rozliczał się raz w tygodniu (w przypadku zleconej usługi) na podstawie wpisów dokonywanych w kartach drogowych podpisywanych przez Sołtysa wsi lub Członka Rady Sołeckiej lub pracownika Drogownictwa Urzędu Miejskiego w Ryglicach. Karty drogowe akceptuje podpisem pracownik Drogownictwa Urzędu Miejskiego w Ryglicach. 5) Standardy zimowego utrzymania dróg i zasad odśnieżania: Śnieg należy usuwać z jezdni i poboczy oraz obiektów towarzyszących jakimi są zatoki autobusowe, itp. Drogi gminne na terenie Gminy Ryglice oznaczone są jako 3, 4 i 5 standard zimowego utrzymania. Na drogach objętych 3 standardem utrzymania nie powinno się dopuszczać do przerw w ruchu drogowym. Standardem tym objęte są drogi gminne, po których odbywa się transport w zakresie komunikacji autobusowej. Na drogach objętych 4 i 5 standardem utrzymania mogą wystąpić utrudnienia w ruchu, a czas tych utrudnień uzależniony jest od skali zjawiska, czasu trwania, a także od liczby zaangażowanych środków technicznych, standardem tym objęte będą pozostałe drogi gminne (4 standard – drogi asfaltowe, 5 standard – drogi żwirowe). W zależności od ilości zalegającego śniegu do odśnieżania należy używać odpowiednich pługów. Na drogach jedno jezdniowych odśnieżanie należy zacząć od osi jezdni. Charakterystyka odśnieżania dróg w poszczególnych standardach przedstawia się następująco: - Standard 3 – jezdnie na drogach objętych tym standardem powinny być odśnieżane na całej szerokości. Po ustaniu opadów luźny śnieg może zalegać na drodze do 6 godzin. Na trasie dopuszcza się występowanie warstwy zajeżdżonego śniegu o grubości nieutrudniającej ruch samochodów osobowych. Ewentualne zaspy powinny zostać usunięte w ciągu 6 godzin. - Standard 4 – jezdnie na drogach objętych tym standardem powinny być odśnieżone na całej szerokości. Po ustaniu opadów luźny śnieg może zalegać na drodze do 6 godzin. Na trasie dopuszcza się występowanie warstwy zajeżdżonego śniegu i języków śnieżnych. Ewentualne zaspy powinny być usunięte w ciągu 10 godzin. - Standard 5- Jezdnie na drogach objętych tym standardem powinny być odśnieżane w miejscach zasp na szerokości co najmniej jednego pasa z wykonaniem mijanek. Po ustaniu opadów luźny śnieg może zalegać na drodze do 16 godzin. Na trasie dopuszcza się występowanie warstwy zajeżdżonego śniegu i tzw. naboju śnieżnego. Ewentualne zaspy powinny być usunięte w ciągu 24 godzin. Także do 24 godzin dopuszcza się przerwy w komunikacji W załączeniu do specyfikacji istotnych warunków zamówienia zestawienie dróg do odśnieżania dla części I (zał. nr 7 do SIWZ). Część II: Zakup i dostawa soli drogowej w workach po 25 kg na potrzeby zimowego utrzymania dróg gminnych w Gminie Ryglice: W stosunku do części II zamówienia: W cenie ofertowej należy uwzględnić: zakup i dostarczenie soli drogowej w workach po 25 kg na potrzeby zimowego utrzymania dróg gminnych w Gminie Ryglice. Materiał należy dostarczyć do miejsca wskazanego przez Zamawiającego – ul. Mickiewicza 27, 33-160 Ryglice. Sól musi posiadać aktualne opinie i atesty stwierdzające przydatność soli do zwalczania śliskości zimowej na nawierzchniach dróg oraz potwierdzające spełnienie wymagań higienicznych. Dostarczona sól drogowa powinna zawierać substancje niezbrylające i spełniać wymagania normy PN-86/C-84081/02 oraz norm pokrewnych. Uziarnienie 1-6 mm (ziarna powyżej 6 mm – max. 10%; ziarna poniżej 1 mm – max. 20 %). Dostawa soli drogowej będzie odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15 po zawiadomieniu Zamawiającego o dostawie z jednodniowym wyprzedzeniem. 3. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę- dot. Części I zamówienia: Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, były zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (Zamawiający wymaga dla realizacji przedmiotu zamówienia zatrudnienia kierowcy obsługującego urządzenia techniczne do zimowego utrzymania dróg). Wykonawca lub podwykonawca winien zatrudniać wyżej wymienione osoby na okres co najmniej od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. UWAGA: Powyższy zapis nie dotyczy osób prowadzących samodzielnie działalność jednoosobową, którzy sami będą realizować przedmiot zamówienia oraz nie zatrudniają osób do realizacji niniejszego zamówienia. a) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: usuwanie śniegu z dróg za pomocą sprzętu mechanicznego b) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: W celu wykazania okoliczności, o których mowa w lit. a, Wykonawca zobowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób poprzez złożenie Zamawiającemu w terminie do 10 dni od dnia zawarcia umowy, oświadczenia, że osoby wykonujące czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych podczas realizacji przedmiotu umowy zatrudnione są na podstawie umowy o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Oświadczenie to powinno również zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, liczbę pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Do oświadczenia Wykonawca obowiązany jest dołączyć poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. c) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: • Na żądanie Zamawiającego Wykonawca obowiązany będzie składać aktualne oświadczenie, o którym mowa w lit. b w terminie do 5 dni od wezwania. • W przypadku, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości, co do prawdziwości oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w lit. b i c zwróci się z wnioskiem do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. • sankcje wskazane są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6a do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: a) dot. Części I: 600,00 zł (słownie: sześćset złotych 00/100), b) dot. Części II: 50,00 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Rzemiosła w Krakowie, Oddział w Ryglicach, ul. Ks. J. Wyrwy 3 nr: 67 85890006 0050 0000 0084 0002. W tytule przelewu należy podać: „Wadium do przetargu ZP.271.1.16.2018, Część …”. Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Uwaga: 1) jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, 2) w przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium. 5.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy zdeponować w oryginale w Urzędzie Miejskim w Ryglicach, ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice w pok. nr 18 u inspektora Bogusławy Klucznik, a do oferty załączyć uwierzytelnioną kopię dokumentu wadialnego. 6. Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę oprócz oświadczeń, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1 (dot. części I zamówienia) i ust. 2 pkt 1 SIW, tj oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (dot. części I zamówienia) oraz niepodleganiu wykluczeniu składają się: 1) formularz ofertowy – wzór załącznik nr 1 do SIWZ, 2)dokument, o którym mowa w rozdz. VI ust. 3 pkt 2 SIWZ – jeżeli dotyczy danego Wykonawcy (dot. Części I), tj. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 Pzp, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazać: a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi których wskazane zdolności dotyczą. Dokument ten wymagany jest w formie oryginału. 3) jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonych do oferty dokumentów, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo lub dokument, z którego będzie wynikać uprawnienie do podpisywania oferty. 4) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik, 5) w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia, 6)dowód wniesienia wadium. 7) UWAGA: Dot. części I zamówienia - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 SIWZ. 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229, 1089 i 1132) – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach