Przetargi.pl
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH W SEZONIE 2018/2019 W GMINIE STARE BABICE

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2018-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 1327185500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.stare-babice.waw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH W SEZONIE 2018/2019 W GMINIE STARE BABICE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2018/2019 w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej mieszanką piaskową solną, odśnieżania interwencyjnego oraz wywozu nadmiaru śniegu na odkład w miejsce wskazane przez pracownika Zamawiającego. 2. Zasady zimowego utrzymania dróg. 1) Kolejność utrzymania zimowego dróg gminnych została ustalona w Załączniku do umowy i oznacza ona: a) utrzymanie zimowe w 1 kolejności – Wykonawca musi rozpoczynać prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opady śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.), nie później niż 1,5 godziny po wystąpieniu ww. okoliczności, lecz nie wcześniej niż po ustabilizowaniu się opadu, bez konieczności kontaktu telefonicznego z pracownikiem Zamawiającego. W przypadku zapowiadanych długotrwałych opadów śniegu powyższego zapisu dotyczącego rozpoczęcia prac po ustabilizowaniu opadu się nie stosuje. W ramach odśnieżania dróg gminnych zaliczonych do 1 kolejności Wykonawca odśnieży i zwalczy śliskość również w zatokach autobusowych zgodnie z załączonym do umowy wykazem, b) utrzymanie zimowe w 2 kolejności – Wykonawca musi rozpoczynać prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej po wykonaniu prac na drogach gminnych zaliczonych do pierwszej kolejności utrzymania zimowego, lecz nie później niż 10 godzin od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadu śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.) oraz po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego. W przypadku braku możliwości kontaktu z pracownikiem Zamawiającego Wykonawca prowadził będzie jedynie prace związane tylko z odśnieżaniem dróg gminnych zaliczonych do 2 kolejności zimowego utrzymania bez zwalczania śliskości zimowej (zwalczanie śliskości zimowej na drogach zaliczonych do 2 kolejności należy każdorazowo uzgodnić z pracownikiem Zamawiającego), Wykonawca oferując skrócenie czasu w kryterium „Najkrótszy czas nieprzejezdności ulic zaliczonych do 2 kategorii odśnieżania (usunięcie zasp)” musi proporcjonalnie skrócić czas rozpoczęcia akcji na drogach zaliczonych do kategorii 2 określony powyżej. c) utrzymanie zimowe w 3 kolejności – Wykonawca musi rozpoczynać prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej tylko i wyłącznie po zgłoszeniu przez pracownika Zamawiającego zakresu prac oraz wskazaniu dróg, na których one mają być przeprowadzone. 2) Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 1 wraz z zatokami: a) opis stanu utrzymania jezdni – 1 kolejność zimowego utrzymania: a. jezdnia i zatoka odśnieżona na całej szerokości, b. jezdnia i zatoka posypana na całej szerokości; b) dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) – 1 kolejność zimowego utrzymania: a. śnieg luźny – do 5 godzin, b. śnieg zajeżdżony – występuje, c. języki śnieżne – występuje, d. zaspy – występują do 8 godzin; c) dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) – 1 kolejność zimowego utrzymania: a. gołoledź – do 5 godzin, b. śliskość pośniegowa – do 5 godzin, c. lodowica – do 5 godzin. 3) Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 2 po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego; a) opis stanu utrzymania jezdni – 2 kolejność zimowego utrzymania: a. jezdnia zaśnieżona, b. prowadzi się interwencyjne odśnieżanie i usuwania gołoledzi, c. jezdnia posypana po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego; b) dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) – 2 kolejność zimowego utrzymania: a. śnieg luźny – występuje, b. śnieg zajeżdżony – występuje, c. nabój śnieżny– występuje, d. zaspy – występują do 15 godzin; c) dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) – 2 kolejność zimowego utrzymania: a. w miejscach wyznaczonych, b. wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; d) na części dróg gminnych możliwe jest tylko odśnieżanie ciągnikiem. 4) Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 3, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego: a) opis stanu utrzymania jezdni – 3 kolejność zimowego utrzymania: a. jezdnia zaśnieżona, b. prowadzi się interwencyjne odśnieżanie, c. jezdnia posypana po odśnieżaniu wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego; b) dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) – 3 kolejność zimowego utrzymania: a. śnieg luźny – występuje, b. śnieg zajeżdżony – występuje, c. nabój śnieżny– występuje, d. zaspy – występują do 24 godzin; c) dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) – 3 kolejność zimowego utrzymania: a. w miejscach wyznaczonych, b. wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; d) na części dróg gminnych możliwe jest tylko odśnieżanie ciągnikiem. 5) Odśnieżanie zatok autobusowych należy wykonywać w trakcie odśnieżania dróg zaliczonych do 1 kolejności. Lokalizacja zatok autobusowych: a) ul. Hubala Dobrzańskiego, Stare Babice, Latchorzew, Blizne Jasińskiego (na całej długości), b) ul. Rynek, Stare Babice, c) ul. Ekologiczna, Klaudyn (na całej długości), d) ul. Łaszczyńskiego, Blizne Łaszczyńskiego. 6) Zasady prowadzenia odśnieżania interwencyjnego na drogach gminnych, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego: a) w przypadku braku możliwości odśnieżenia drogi gminnej za pomocą pługu zamontowanego na samochodzie ciężarowym należy użyć koparko ładowarki lub ciągnika z zamontowanym pługiem i usunąć zaspy śnieżne bądź inne przeszkody w taki sposób, aby udrożnić zablokowany odcinek drogi umożliwiając swobodny przejazd dla samochodów, b) w zależności od kolejności odśnieżania zaspy śnieżne bądź inne przeszkody muszą być usunięte dla dróg w 1 kolejności zimowego utrzymania do 5 godzin, dla dróg w 2 kolejności zimowego utrzymania do 15 godzin, natomiast dla dróg w 3 kolejności zimowego utrzymania do 24 godzin od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego, a w razie braku możliwości kontaktu od momentu zaistnienia nie przejezdności na drodze gminnej spowodowanej opadami śniegu lub jego nawiewaniem z pól. 7) Zasady wywozu nadmiaru śniegu z dróg gminnych, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego: W przypadku nagromadzenia się zbyt dużej ilości śniegu na poboczach dróg gminnych uniemożliwiającego prowadzenie odśnieżania za pomocą pługu zamontowanego na samochodzie, konieczny będzie załadunek śniegu na samochód ciężarowy oraz jego wywóz w miejsce wskazane przez pracownika Zamawiającego, położone na terenie Gminy Stare Babice (wskazane miejsce w miarę możliwości będzie położone jak najbliżej drogi, z której będzie wywożony nadmiar śniegu). Powyższe prace prowadzone będą wyłącznie po ich zgłoszeniu przez pracownika Zamawiającego, a podjęcie ich bez powiadomienia będzie skutkowało niezapłaceniem faktury za nie. 8) Wszelkie zgłoszenia zakresu prac lub inne informacje związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych będą zgłaszane telefoniczne na telefon komórkowy osobie uprawnionej ze strony Wykonawcy, na podstawie, którego to zgłoszenia Wykonawca będzie podejmował prace, informacje powyższe będą również potwierdzane faksem/mailem; 9) Oprócz dróg wymienionych w załączniku - wykaz dróg i zatok objętych zimowym utrzymaniem, Zamawiający może również zgłaszać inne drogi nieujęte w wykazie celem przeprowadzenia na nich akcji zimowego utrzymania, a Wykonawca będzie miał obowiązek wykonania tych prac; 10) Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: a) środki chemiczne: a. sól (chlorek sodu NaCl) PN-86/0-84081/02, Uwaga: Nowa edycja w/w normy, tj. „PN -C-84081-2:1998 Sól (Chlorek sodu) Sól spożywcza” zastąpiła starą normę PN-86/C-84081/02, eliminując określenie “sól drogowa” i nie podając dla soli drogowej żadnych wymagań. Niniejszym uznaje się, że dla celów oceny soli stosowanej w drogownictwie wymagania starej normy są właściwe i powinny być nadal stosowane. b. chlorek wapnia techniczny PN-75/0-84127, c. solanka BN-86/6011-07 b) materiały uszorstniające: a. piasek o uziarnieniu do 2 mm wg PN-B-11113:1996 b. kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (zalecane do uszorstnienia ubitego śniegu), wg PN-B-11111:1996, c. kruszywo kamienne łamane o uziarnieniu 2-4 mm, wg PN- B-11112: 1996, d. żużel wielkopiecowy kawałkowy, kruszywo niesortowane o uziarnieniu do 4 mm (zalecany do uszorstnienia ubitego śniegu), wg PN-88/B - 23004, e. żużel kotłowy (paleniskowy), kruszywo niesortowane o uziarnieniu do 4 mm, wg PN-78/B- 01101, f. żużel kotłowy (paleniskowy), kruszywo niesortowane o uziarnieniu do 8 mm (zalecany do uszorstnienia ubitego śniegu) wg PN-78/B- 01101, c) mieszanka piaskowo – solna powinna w swej masie zawierać, co najmniej 40 % zawartości ww. środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej. Uwaga! Materiały chemiczne stosowane w ramach realizacji przedmiotu umowy, muszą być składowane w odpowiednich, ekologicznych magazynach/składowiskach, niepowodujących uciążliwości dla środowiska, a ich wykorzystywanie winno się odbywać zgodnie z wymaganiami ochrony środowiska określonymi przepisami prawa. 11) Prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej powinny być prowadzone w godzinach nocnych i rannych tak, aby w momencie nasilenia się ruchu samochodów tj. około godziny 600 i 1500, drogi były odśnieżone i pozbawione śliskości (w przypadku, gdy nie występują intensywne opady). W dni wolne od pracy, gdy sytuacja tego wymaga Wykonawca musi również prowadzić prace związane z zimowym utrzymaniem, a meldunki o wykonanych pracach powinny być przesłane w pierwszym dniu po dniach wolnych; 12) Zasady odbioru prac przy zimowym utrzymaniu: a) odbiorem objęte są prace wykonywane na drogach gminnych na podstawie pisemnych meldunków składanych do Zamawiającego, najpóźniej do godziny 1000 następnego dnia po wykonaniu prac, meldunek powinien zawierać wykaz ulic, na których prowadzono zimowe utrzymanie wraz z długością tych dróg, zakresem wykonanych prac oraz godziny prowadzenia prac; b) Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawionego śniegu na jezdni oraz ilości rozsypanych środków w trakcie wykonywania prac, jeśli warunki pogodowe będą ustabilizowane; c) w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania dróg ustalonego w umowie Wykonawca ponosi kary zgodnie z podpisaną umową. 3. Wykaz dróg gminnych i zatok objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik do niniejszej SIWZ (wzoru umowy). 4. Inne obowiązki Wykonawcy. 1) W przypadku nie podjęcia oraz niekontynuowania obowiązków ciążących na Wykonawcy, a wynikających z ustalonych warunków umowy na zimowe utrzymanie dróg, Zamawiający w trybie awaryjnym zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży Wykonawcę. 2) Wykonawca wyraża zgodę na pokrycie kosztów zastępczego zimowego utrzymania z kolejnej wystawionej faktury. 3) Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych prac odpowiedzialny jest Wykonawca prac. 4) Pojazdy wykonujące prace na drogach powinny być odpowiednio oznakowane i oświetlone w szczególności przy pomocy sygnalizatorów świetlnych emitujących przerywane światło pomarańczowe. 5) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 6) W przypadku uszkodzenia urządzeń infrastruktury technicznej Wykonawca powiadomi natychmiast o zaistniałym fakcie Zamawiającego i Użytkownika oraz zobowiązuje się do naprawy uszkodzenia według wytycznych i w uzgodnieniu z Użytkownikiem uszkodzonego urządzenia. W przypadku niezastosowania się do powyższego zapisu Zamawiający może zlecić wykonanie tych czynności innemu Wykonawcy na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy. Wykonawca wyraża zgodę na pokrycie kosztów naprawy uszkodzonego urządzenia z wystawionej faktury. 7) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków spowodowane zawinionym przez siebie niewłaściwym zimowym utrzymaniem dróg objętych niniejszą umową oraz wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 8) Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez Podwykonawców. 9) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Podwykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 10) Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a) Organizacji i wykonywania usługi, b) Zabezpieczenia interesów osób trzecich, c) Ochrony środowiska, d) Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, e) Organizacji i utrzymywania zaplecza wykonywania prac, f) Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego, g) Ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 11 000 PLN (słownie: jedenaście tysięcy zł) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku WBS o/Stare Babice nr rachunku 65 8015 0004 3000 1124 3030 0009, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu RZP.271.29.2018 pn. Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2018/2019 w Gminie Stare Babice”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: porównawczą cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, wypełnione przez Wykonawcę dane odnośnie kryteriów oceny ofert, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń; 2) Formularz cenowy według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 3) Oświadczenia wymienione w pkt. 8.1-4 według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ; 4) Zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy zasobu w trybie art. 22a ustawy pzp wymienione w pkt. 8.4 SIWZ według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3/3a do SIWZ – dokumenty należy złożyć wraz z ofertą w przypadku, gdy Wykonawca będzie korzystał z zasobów podmiotów trzecich w przeciwnym przypadku nie załączać do oferty; 5) Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ; W przypadku, gdy wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO treści oświadczenia wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie). 6) Formularz – Dane ogólne według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ; 7) Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach