Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec w sezonie zimomowym 2018/2019

Gmina Wągrowiec ogłasza przetarg

  • Adres: 62100 Wągrowiec, ul. Cysterska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 26 80 800 , fax. 67 26 80 803
  • Data zamieszczenia: 2018-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wągrowiec
    ul. Cysterska 22
    62100 Wągrowiec, woj. wielkopolskie
    tel. 67 26 80 800, fax. 67 26 80 803
    REGON: 54805700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminawagrowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec w sezonie zimomowym 2018/2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w sezonie zimowym 2018/2019, związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec polegające na zmniejszeniu lub ograniczeniu zakłóceń w ruchu drogowym wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu. 2. Do zimowego utrzymania dróg zalicza się między innymi: 2.1. przygotowanie, gromadzenie oraz przechowywanie materiałów do zapobiegania powstaniu oraz usuwaniu śliskości zimowej, 2.2. odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg, 2.3. usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków zwiększających przyczepność poprzez poprawę tarcia. 3. Długość dróg publicznych objętych zamówieniem wynosi 136 km. Zakres zimowego utrzymania dróg obejmuje również drogi na terenie Gminy Wągrowiec nie mające statusu dróg publicznych. 4. Zakres i zasady usługi 4.1. Do odśnieżania oraz usuwania śliskości mogą być stosowane wyłącznie maszyny drogowe zarejestrowane oraz posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych. 4.2. W trakcie prac związanych z odśnieżaniem i posypywaniem dróg sprzęt musi być wyposażony w żółte światła pulsujące. 4.3. Jako nośniki pługów mogą być stosowane pojazdy (ciągniki) z możliwością zamocowania płyty czołowej, posiadające układ napędowy zapewniający długotrwałą pracę na niskich biegach przy pełnym obciążeniu silnika. 4.4. Do zwalczania śliskości zimowej w ramach niniejszego zamówienia przewiduje się użycie następujących materiałów: 4.4.1. mieszanki kruszywa odsianego frakcji 0-2 mm z chlorkiem sodu w proporcji 4 : 1, zwanej dalej „mieszanką piaskowo – solną” 4.4.2. soli drogowej 4.4.3. kruszywa o frakcji 0-2 mm 4.5. Do usuwania śliskości zimowej należy stosować zwilżone środki chemiczne oraz materiały uszorstniające, które powinny być zgodne co do składu i gęstości posypywania z zapisami niniejszego zaproszenia oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r.w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach. 4.6. Nawierzchnia jezdni na całej szerokości oczyszczana jest ze śniegu przez zgarnianie zalegającej pokrywy śnieżnej na część przykrawężnikową lub pobocze. Śnieg po odgarnięciu zalega w pryzmach pomiędzy jezdnią a chodnikiem, aż stopnieje. 4.7. Drogi muszą zostać odśnieżone w sposób nie utrudniający włączenia się do odśnieżanej drogi z dróg przyległych w rejonie skrzyżowań. 4.8. W trudnych warunkach atmosferycznych dopuszcza się odśnieżanie tylko jednego pasa ruchu z wykonaniem mijanek w zasięgu widoczności tj. około 200 m. 4.9. Decyzje o podejmowaniu akcji na drogach są podejmowane w następujący sposób: 4.9.1. w przypadku zaistnienia sporadycznych jak i ciągłych zjawisk atmosferycznych decyzję o rozpoczęciu natychmiastowej akcji na drogach podejmuje Zamawiający lub osoba upoważniona 4.9.2. odwołanie prowadzenia akcji następuje na podstawie decyzji Zamawiającego lub osoby upoważnionej 4.9.3. decyzja o podjęciu wywozu nadmiaru śniegu z tereny Gminy Wągrowiec następuje na podstawie decyzji Zamawiającego lub osoby upoważnionej 4.10. Wykaz dróg objętych zamówieniem stanowi załącznik nr 1B do SIWZ. 5. Obowiązki Wykonawcy 5.1. Odśnieżanie dróg, pętli i zatok autobusowych. 5.2. Zwalczanie śliskości zimowej i pośniegowej. 5.3. Dysponowanie materiałem zapewniającym ciągłość robót zimowego utrzymania dróg, o którym mowa w rozdz. III pkt. 3 ppkt. 3.4. SIWZ (zakup materiałów i przygotowanie mieszanki). Materiały winny być składowane w taki sposób aby były właściwie przygotowane do użytku, niezależnie od panujących warunków pogodowych. 5.4. Odpowiedzialność za jakość zastosowanych materiałów i wykonanych usług oraz ich zgodność z wymaganiami określonymi w zamówieniu. 5.5. Koordynowanie prac w celu sprawnego ich prowadzenia. 5.6. Patrolowanie dróg pod względem konieczności i prawidłowości odśnieżania. 5.7. Wykonawca powinien dysponować osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia określone przepisami szczególnymi do kierowania i obsługiwania sprzętów używanych podczas realizacji zadania. 5.8. Przygotowanie specjalistycznego sprzętu do odśnieżania i likwidacji śliskości. 5.9. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu od 60 minut do120 minut od chwili powzięcia decyzji o konieczności podjęcia akcji na drogach – kryterium oceny ofert. 5.10. Wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za prowadzenie akcji zimowej. 5.11. Dysponowanie służbami dyżurnymi – całodobowo, które będą odpowiedzialne za przyjmowanie zleceń i przekazywanie meldunków o przejezdności dróg. 5.12. Zapewnienie łączności z jednostkami sprzętowymi. 5.13. Wyznaczenie osób pełniących dyżur w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu lub konieczności usuwania skutków śliskości zimowej. 5.14. Dostarczenie Zamawiającemu raportu zimowego utrzymania dróg raz na miesiąc za każdy miesiąc pracy wraz z fakturą. Każdorazowy wyjazd ujęty w raporcie winien zostać potwierdzony podpisem sołtysa danego sołectwa objętego niniejszymi pracami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości: • 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) w terminie do 21.11.2018r. do godz. 900. 2. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniu pieniężnym spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO Bank Polski SA z dopiskiem: Wadium – „Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec w sezonie zimowym 2018/2019” Nr rachunku: 59 1020 4027 0000 1302 1215 5067. Zamawiający zaleca, aby kopia przelewu (wpłaty wadium w formie pieniądza) załączona została do oferty. 4. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Wadium w formie innej niż pieniężna należy zdeponować w Kasie Urzędu – pokój 107, a kopię dołączyć do oferty. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeśli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę i adres Zamawiającego, 2) nazwę zamówienia, 3) nazwę i adres Wykonawcy, 4) z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium na każde pisemne żądanie w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Zamawiający dokona zwrotu wadium, wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po zawarciu umowy. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający, żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium (na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp) jeśli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w/w zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty należy dołączyć: 1)Dowód wniesienia wadium. 2) Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez umocowanego przedstawiciela Wykonawcy. W związku z powyższym Wykonawca składa wraz z ofertą dokumenty z których wynika umocowanie do podpisania oferty oraz wszelkich dokumentów/oświadczeń składanych wraz z ofertą (w przypadku pełnomocnictw - oryginał lub poświadczona notarialnie kopia) chyba, że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm), a Wykonawca wskazał w ofercie odpowiedni adres internetowy na którym Zamawiający może pobrać dokument. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności ww. dokumentu w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera je samodzielnie. W przypadku braku podania w ofercie ww. adresu, Zamawiający może pobrać ww. dokumenty w formie elektronicznej, o ile te są dostępne w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych. 3) Formularz ofertowy z podaniem cen jednostkowych wykonania usługi. Ceny jednostkowe należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku – zgodnie z załącznikiem nr 1A do SIWZ 4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ (o ile dotyczy). Z treści zobowiązania potwierdzającego udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie powinni załączyć do oferty pełnomocnictwo udzielone jednemu z partnerów do reprezentacji w postępowaniu podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni załączyć do oferty wykaz podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 798 ze zm.), Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia - zgodnie ze wzorem wg załącznika nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach