Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i chodników na terenie Gminy Dębica w sezonie 2018/2019.

Wójt Gminy w Dębicy ogłasza przetarg

  • Adres: 39200 Dębica, ul. Batorego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 14 6803342, 6803310 , fax. 146 803 336
  • Data zamieszczenia: 2018-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy w Dębicy
    ul. Batorego 13
    39200 Dębica, woj. podkarpackie
    tel. 14 6803342, 6803310, fax. 146 803 336
    REGON: 851661056
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugdebica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych i chodników na terenie Gminy Dębica w sezonie 2018/2019.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są USŁUGI : Zimowe utrzymanie dróg gminnych i chodników na terenie Gminy Dębica w sezonie 2018/2019. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług (od daty zawarcia umowy do 30 kwietnia 2019 r.) z zakresu zimowego utrzymania dróg gminnych i chodników na terenie Gminy Dębica w sezonie 2018/2019: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Ilość części 4. Opis odpowiednich części zamówienia: Część 1: Usługa ciągnikiem rolniczym Wykonawcy wyposażonym w pług dziobowy - obejmująca teren całej Gminy Dębica Część 2: Usługa ciągnikiem rolniczym Wykonawcy wyposażonym w pług dwustronny uniwersalny wraz z rozsypywarką i materiałem własnym - 2 szt. - obejmująca miejscowości: Braciejowa, Głobikowa, Gumniska, Latoszyn, Podgrodzie Część 3: Usługa sprzętem mechanicznym wraz z posypywaniem piaskiem przy zimowym utrzymaniu chodników w ciągach dróg gminnych i powiatowych - obejmująca południową część Gminy Dębica Część 4: Usługa sprzętem mechanicznym bez posypywania przy zimowym utrzymaniu chodników w ciągach dróg gminnych i powiatowych - obejmująca południową część Gminy Dębica. USŁUGI WYKONYWANE BĘDĄ NA SIECI DRÓG ADMINISTROWANYCH PRZEZ URZĄD GMINY DĘBICA 1. W przypadku wydłużenia się okresu zimowego Zamawiający wydłuży czas obowiązywania umowy. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy za 1 tygodniowym wypowiedzeniem w przypadku jednoznacznie negatywnej oceny jakości świadczonych usług. 3. Zleceniobiorca świadczyć będzie usługi na wezwanie do pracy przez upoważnionego pracownika Urzędu Gminy z 2 godzinnym wyprzedzeniem. 4. Zamawiający po rozstrzygnięciu procedury przetargowej dokona technicznego przeglądu sprzętu na zimowe utrzymanie dróg i chodników. 5. Od Wykonawcy oczekuje się gwarancji prowadzenia usług w niekorzystnych warunkach zimowych (śliskość, opady śniegu), w sposób zapewniający utrzymanie przejezdności na drogach dla ich użytkowników, - jakość robót musi być zapewniona stosownie do postawionych wymagań dla poszczególnych kolejności ustalonych przez administratora drogi, - Wykonawca zapewnia dyspozycyjność w okresach powstawania śliskości bądź opadów śniegu, - Wykonawca wyposaży obsługę sprzętu oraz transportu w środek łączności /telefon komórkowy/ celem pozostawania w kontakcie z pracownikiem /bądź przedstawicielem/ Zamawiającego, - Usługodawca zapewni do prac sprzęt sprawny zapewniający uzyskiwanie pożądanych efektów, - Oferent zobowiązuje się do terminowej realizacji zamówień, w przypadku zwłoki w podstawieniu jednostki Wykonawca zapłaci Zamawiającemu: • przy opóźnieniu do 1 godziny w stosunku do ustalonego czasu podstawienia /rozpoczęcia pracy/ - wynagrodzenie za 2 godz. pracy jednostki, • przy opóźnieniu powyżej 1 godziny - wynagrodzenie za 4 godz. pracy jednostki, • w przypadku nie podstawienia jednostki w zadanym dniu z winy Wykonawcy, Zamawiający może rozwiązać umowę bez wypowiedzenia. 6. W przypadku powstania szkody osób trzecich, na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usług Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zdarzenia powstałe na drodze spowodowane niezgodnym z umową wykonaniem usług i jest zobowiązany jest do pokrycia szkody wyrządzonej. 7. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy i na jedną bądź kilka jednostek sprzętowych lub transportowych. Od Wykonawcy żąda się, aby dysponował sprzętem lub jednostkami transportowymi o wysokim stopniu sprawności technicznej i dyspozycyjną obsługą/ kierowca lub operator sprzętu/. 8. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie materiały uszorstniające do likwidacji śliskości. 9. Po zakończeniu sezonu zimowego na wszystkich chodnikach Wykonawca dokona własnym kosztem i staraniem usunięcia zanieczyszczeń pozostałych po rozsypywaniu materiałów uszorstniających w terminie 7 dni (po porozumieniu się z Zamawiającym). 10. W części 1-2 Wykonawcy muszą podać w ofercie stawkę 1 godz. W części 3 i 4 Wykonawcy muszą podać stawkę 1 km. Oceniana będzie: a) w części 1 i 2 cena za godzinę pracy sprzętu na usługi odśnieżania i posypywania na drogach, b) w części 3 i 4 cena za 1 km usługi odśnieżania i posypywania na drogach oraz chodnikach (z posypywaniem lub bez posypywania). Przy wycenie kosztu utrzymania zimowego chodników (w 1 km) należy uwzględnić również koszt ręcznego odśnieżania miejsc przy przejściach dla pieszych i sprzątania chodników po zimowym utrzymaniu (wg zapisu w pkt. 8) Umowy o pracę. Gdy sposób świadczenia i okoliczności świadczenia, realizowanego w ramach zamówienia na usługi, przez osoby występujące z ramienia wykonawcy lub podwykonawcy, dowodzą istnienia stosunku pracy, w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 Kodeksu pracy (pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem), to niezależnie od innych przepisów, wykonawca lub podwykonawca mają obowiązek zawrzeć z osobami zaangażowanymi w wykonywanie czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, umowę o pracę. Zaniechanie zawarcia umowy o pracę w powyższych okolicznościach skutkować będzie, obok odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa pracy, powstaniem odpowiedzialności wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1) Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę ( tj. na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy Dz. U. z 2014r.poz. 1502, z późn. zm. lub na podstawie właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: - Operator sprzętu w danej części zamówienia. Wymaganie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób wykonujących działalność gospodarczą indywidualnie polegającą na świadczeniu usług z zakresu zimowego utrzymania dróg i chodników i wykonywania czynności operatora przez właściciela. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę lub podwykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wykonujących czynności wskazane w pkt 1) , wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. b) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający NIE wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku składania oferty przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo w oryginale lub w formie kopii potwierdzonej notarialnie. 2. W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - art.23 ust.2 ustawy Pzp (np. Konsorcjum , spółki cywilne) do oferty muszą być dołączone indywidualne oświadczenia i dokumenty wymienione w Rozdziale VI SIWZ i w Sekcji III.4. ogłoszenia o zamówieniu, dotyczące każdego z uczestników konsorcjum- wspólnika spółki cywilnej. 3. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (zgodnie z art.23 ust.2 ustawy Pzp) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. Na podstawie Art. 25a. ust. 6 ustawy Pzp, cyt. : „W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, …. oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają … oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje …. oraz brak podstaw wykluczenia.” 5. Zamawiający żąda aby Wykonawca podał w złożonej ofercie: TERMIN płatności faktury cząstkowej w dniach. 6. Na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca, przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 - Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach