Przetargi.pl
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 ul. Kozielska 39 - termomodernizacja i modernizacja budynków (2)

Miasto Gliwice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, Zwycięstwa 21
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 238 55 30 , fax. 32 238 55 27
  • Data zamieszczenia: 2022-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gliwice
    Zwycięstwa 21
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 32 238 55 30, fax. 32 238 55 27
    REGON: 276255335
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://gliwice.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 ul. Kozielska 39 - termomodernizacja i modernizacja budynków (2)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. "Zespół Szkolno Przedszkolny nr 5 ul. Kozielska 39 - termomodernizacja i modernizacja budynków (2)", w ramach którego przewiduje się: 1) wyk. robót bud., a w szczególności: a) dostosowanie Segmentu A do przepisów MEN i przepisów p.poż. na podst. dokumentacji opisanej w ust. 3 lit. b) wzoru umowy - w zakr. przegród zewnętrznych wraz ze stolarka okienną i drzwiową oraz zagospod. terenu (schodki zewnętrzne), b) realizacja robót bud. na podst. dok. proj. opisanej w ust. 3 lit. a) wzoru umowy, a w szczególności: - docieplenie ścian zewnętrznych wraz z wyk. elewacji, - wyk. izolacji przeciwwilgociowej i dociepl. zew. ścian piwnic i fundamentów wraz z osuszeniem piwnic, -wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, -wymiana instalacji c.o. wraz z wym. grzejników, - wymiana istniejącego węzła cieplnego dla potrzeb c.o. i c.w.u. wraz z inst. c.w.u. i wentylacji w obrębie pomieszczenia węzła cieplnego, - wyk. instalacji wentylacji mechanicznej dla sali gimnastycznej, szatni, kuchni i sanitariatów, -dobudowa kanałów wentylacji grawitacyjnej; -wyk. instalacji klim. Sali gimnastycznej, -wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku, -wyk. opaski wokół budynku,-przebudowa stref wejściowych do budynku szkoły (w tym przeb. schodów i pochylni), -wymiana instalacji odgromowej i ośw. zewnętrznego, -wykonanie izolacji termicznej dachu wraz z wymiana pokrycia dachowego, -zamurowanie otworów okiennych na sali gimn. wraz z zabudową drabinek gimn., -prace naprawcze i wykończeniowe, c) wraz z robotami towarzyszącymi oraz czynnościami niezbędnymi do realizacji robót budowlanych opisanych w niniejszej umowie, 2) uzyskanie decyzji o pozwol. na użytkowanie/zgłoszenie zakończenia robót bud./budowy do organu architektoniczno-budowlanego oddzielnie dla zakresu opisanego w § 1 ust. 2 pkt 1) lit. a) i b) wzoru umowy, 3) przyg. kompletnej dokumentacji powyk. oddzielnie dla zakresu opisanego w § 1 ust. 2 pkt 1) lit. a) i b) wzoru umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: a) dokumentacji projektowej składającej się z: PB, PW, specyfikacji wykonania i odbioru robót budowlanych i dokumentów formalnych dla zadania pod nazwą "ZSP nr 5 ul. Kozielska 39 - termomodernizacja i modernizacja budynków" oraz decyzji nr 71/2021 z dnia 26.01.2021r. o pozwoleniu na "remont budynków szkoły polegający na wykonaniu izolacji przeciwwodnej fundamentów, dociepleniu przegród zewnętrznych budynku szkoły i Sali gimnastycznej wraz z budową instalacji wentylacji mechanicznej - inwestycja na działkach nr 426 i 427 (obręb Nowe Miasto), b) dok. proj. składającej się z: projektu bud.-wyk., specyfikacji wykonania i odbioru robót budowlanych i dokumentów formalnych dla zadania pod nazwą "Modernizacja obiektu - dostosowanie oddziałów przedszkolnych do przepisów MEN i p.poż." oraz decyzji nr 1267/2021 z dnia 30.09.2021r. o pozwoleniu na "przebudowę segmentu A budynku zespołu szkolno-przedszkolnego położonego na działkach nr 426/2 i 427/3 (obręb Nowe Miasto) przy ul. Kozielskiej 39 w Gliwicach w celu dostosowania do obow. przepisów ochrony przeciwpożarowej", c) wzorze umowy i SWZ; Uwaga: 1. Zgodnie z oświad. Jednostki Projektowania Dokumentacja PW stanowić będzie podstawę realizacji inwestycji, a wprowadzone w projekcie wyk. zmiany z punktu widzenia prawa budowlanego są nieistotne w stosunku do zatwierdzonego projektu budowlanego. 2. Płatność wynagrodzenia Wyk. z tytułu wykonyw. prac w 2023 roku, nie przekroczy kwoty 5.800.000,00 zł brutto. 3. Zamawiający informuje, że roboty budowlane wykazane w dok. proj.dla zadania pod nazwą "Modernizacja obiektu - dostosowanie oddziałów przedszkolnych do przepisów MEN i p.poż." winny zostać wykonana do dnia 31.07.2024r. Zakres robót bud. określonych ww. dokumentacją ograniczony jest w niniejszym postępowaniu przetargowym do robót bud. związ. z dost. przegród budowlanych wraz ze stolarką okienną i drzwiową zewnętrzną oraz zag. terenu do przepisów MEN i przepisów p.poż. 4. Realizacja zabudowy instalacji c.o. na podstawie dokumentacji zadania prowadzonego pod nazwą "Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 ul. Kozielska 39 - termomodernizacja i modernizacja budynków" winna uwzględniać lokalizację przegród szklanych wydzielenia pożarowego pomiędzy Segmentami A i B wprow. w dok. proj. zadania prowadzonego pod nazwą "Modernizacja obiektu - dostosowanie oddziałów przedszkolnych do przepisów MEN i p.poż." - zabudowa instalacji c.o. z uwzględnieniem uniknięcia kolizji oraz z wykonaniem zabezpieczenia przeciwpożarowego. Zabudowa przegród szklanych wewn. wydzielenia pożarowego pomiędzy Segmentami A i B budynku nie stanowi przedmiotu zamówienia. 5. Dojścia do urządzeń zlokalizowanych na dachu budynku (kominki wentylacji grawitacyjnej, jednostki zewnętrzne klimatyzatorów) zaprojektowane z krat wema wraz z systemowymi podporami, należy zastąpić w ofercie ułożeniem dodatkowych arkuszy membrany w miejscach, gdzie ma odbywać się ruch pieszych poruszających się w celu pracy/dokonywania konserwacji. Kolor arkusza membrany przeznaczony do instalacji w miejscu ruchu pieszych musi kontrastować z pokryciem dachowym i zapewniać dodatkową ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Poglądową lokalizację przebiegu ścieżek technicznych przedstawia załącznik nr 1 do SWZ (rysunek dachu), ostateczną lokalizację należy ustalić w trakcie realizacji inwestycji z przedstawicielem Użytkownika i Zamawiającego. Konstrukcje wsporcze pod centrale wentylacyjne oraz podesty obsługowe należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektu wykonawczego. 6. Zamawiający informuje, że Wykonawca w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia zobowiązany jest na własny koszt i w terminie określonym w umowie na dostarczenie 16 drewnianych drabinek gimnastycznych podwójnych o wymiarach: szer. 1,80m i wys. 2,50m (równoważność wymiarów ±5%) lub 32 drewnianych drabinek gimnastycznych pojedynczych o wymiarach: szer. 0,90m i wys. 2,50m (równoważność wymiarów ±5%) - charakteryzujących się wytrzymałością min. 150 kg ± 10kg na pojedynczą drabinkę; oraz ich montaż na sali gimnastycznej. Zabudowa przedmiotowych drabinek gimnastycznych posiadających odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa winna uwzględniać przebudowę siatki zabezpieczającej okna ścienne ponad przedmiotowymi drabinkami (skrócenie siatki i dopasowanie jej do wysokości drabinek). Poglądową lokalizację drabinek gimnastycznych przedstawia załącznik nr 2 do SWZ (zdjęcie), ostateczną lokalizację należy ustalić w trakcie realizacji inwestycji z przedstawicielem Użytkownika i Zamawiającego. Przed zakupem drabinek gimnastycznych na oferowane urządzenia należy uzyskać akceptację przedstawiciela Użytkownika i Zamawiającego. 7. Kolor stolarki okiennej i drzwiowej w wykonaniu zarówno aluminiowej jak i z tworzywa sztucznego winien być tożsamy. Przed dostawą należy uzyskać akceptację Użytkownika i Zamawiającego. 8. Przedstawione w ww. dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako odniesienie do oczekiwanych przez zamawiającego parametrów technicznych i użytecznych oraz przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 99 do 102.9. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do opisywanych w ww. dokumentach norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ustawie pzp. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji rozwiązania z zachowaniem odpowiednich równoważnych parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień, w tym zaakceptowania zmian materiałowych przez projektanta i Zamawiającego. 10. Warunki równoważności zostały określone w projekcie wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 11. Zamawiający informuje, że przedmiar robót nie jest częścią opisu przedmiotu zamówienia i należy go traktować wyłącznie jako materiał poglądowy. Cenę oferty należy obliczyć na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz warunków realizacji przedmiotu zamówienia. II. Inne wymagania Zamaw. : 2.1. Wyk. uwzględni specyfikę pracy w czynnych obiektach oświatowych i dostosuje do niej sposób realizacji robót budowlanych. 2.2. Wyk. musi zorganizować teren budowy w taki sposób, by umożliwić jednostce oświatowej prowadzenie swojej działalności. Wyk. robót jest zobowiązany do ogrodzenia terenu prowadzonych robót budowlanych. 2.3. Wyk. sporządzi harmonogram terminowo-rzeczowo-finansowy, który zostanie doręczony Zamawiającemu do dnia zawarcia umowy, z uzyskaniem wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego. Harmonogram musi uwzględniać założenie jak powyżej i być sporządzony wg. wzoru załączonego do SWZ. 2.4. Zamawiający przewiduje zaangażowanie podmiotu zewnętrznego w funkcji Inżyniera Kontraktu do działania w imieniu Miasta - jako inwestora zastępczego w zakresie nadzorowania budowy i rozliczania kosztów robót. W przypadku ustanowienia Inżyniera Kontr. Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy z Inżynierem kontraktu i wybranymi inspektorami nadzoru inwestorskiego. 2.5. Wyk. będzie utrzymywał możliwość przejazdu oraz zapewnieni dojazd dla Straży Pożarnej oraz innych służb ratowniczych do budynku szkoły celem umożliwienia przeprowadzenia ewentualnej akcji ratowniczo-gaśniczej. do działania w imieniu Miasta - jako inwestora zastępczego w zakresie nadzorowania budowy i rozliczania kosztów robót. 2.5. Wyk. będzie utrzymywał możliwość przejazdu oraz zapewnieni dojazd dla Straży Pożarnej orazinnych służb ratowniczych do budynku szkoły celem umożliwienia przeprowadzenia ewentualnej akcji ratowniczo-gaśniczej. III. Kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć za realizację zamówienia wynosi: 9.994.504,57 zł brutto. Zamawiający informuje, że kwota nie jest tożsama z szacunkową wartością zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymOkreślenie warunku: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówOkreślenie warunku:Zamawiający nie określa szczegółowo warunku w tym zakresie.3. Sytuacja finansowa lub ekonomicznaOkreślenie warunku:Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.4. Zdolność techniczna lub zawodowaOkreślenie warunku:1) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali należycie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu robót budowlanych w zakresie docieplenia przegród budowlanych, wymiany stolarki okiennej oraz wykonania instalacji centralnego ogrzewania o wartości co najmniej 2.500.000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100). Wykazana przez wykonawcę robota budowlana musi obejmować co najmniej wszystkie elementy wskazane w warunku.Dla podmiotów występujących wspólnie warunek w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia podlega sumowaniu.2) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:a) 1 osobą na stanowisku kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy lub kierownika robót w zakresie posiadanych uprawnień licząc od daty ich uzyskania;b) 1 osobą na stanowisku kierownika robót branży sanitarnej posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy lub kierownika robót w zakresie posiadanych uprawnień licząc od daty ich uzyskania;c) 1 osobą na stanowisku kierownika robót branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy lub kierownika robót w zakresie posiadanych uprawnień licząc od daty ich uzyskania.Uwaga:1. Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi, wydanymi na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednimi przepisami obowiązującymi na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalnościach.2. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji osób wymienionych powyżej w p.pkt 2 lit. a) - c) pod warunkiem spełnienia wymogów stawianych łączonym funkcjom.3. W przypadku, gdy w trakcie realizacji zamówienia dojdzie do zmiany osób, o których mowa powyżej w p.pkt 2) lit. a) - c) wskazanych w wykazie osób, nowe osoby będą musiały spełniać wyżej wymienione wymagania.4. Warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej dla podmiotów występujących wspólnie będzie oceniany łącznie dla wszystkich podmiotów.5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-01-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach