Przetargi.pl
Zazielenienie, wsparcie bioróżnorodności, retencja wód na skwerze przy skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 Maja realizowana w ramach projektu pn. Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infra".

GMINA GRODZISK MAZOWIECKI ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. T. Kościuszki 12A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. (22) 755 55 34 wew. 250 , fax. (22) 755 23 76
  • Data zamieszczenia: 2023-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GRODZISK MAZOWIECKI
    ul. T. Kościuszki 12A
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. (22) 755 55 34 wew. 250, fax. (22) 755 23 76
    REGON: 013269137
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.grodzisk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zazielenienie, wsparcie bioróżnorodności, retencja wód na skwerze przy skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 Maja realizowana w ramach projektu pn. Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infra".
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: „Zazielenienie, wsparcie bioróżnorodności, retencja wód na skwerze przy skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 Maja realizowana w ramach projektu pn. „Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim” współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego w ramach Programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu, obszar programowy: Łagodzenie zmian klimatu i adaptacja do ich skutków”.w podziale na zadania:Zadanie nr 1: Zazielenienie, wsparcie bioróżnorodności, retencja wód- skwer na skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 MajaZadanie nr 2 : Pielęgnacja zieleni w okresie 24 miesięcy od daty odbioru końcowego Zadania nr 1 1.1. Zakres zamierzenia inwestycyjnego obejmuje wykonanie robót według załączonego projektu oraz przedmiaru.Zamówienie obejmuje:„Zazielenienie, wsparcie bioróżnorodności, retencja wód na skwerze przy skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 Maja realizowana w ramach projektu pn. „Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim” współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego w ramach Programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu, obszar programowy: Łagodzenie zmian klimatu i adaptacja do ich skutków”.w podziale na zadania:Zadanie nr 1: Zazielenienie, wsparcie bioróżnorodności, retencja wód- skwer na skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 Maja1a. Wykonanie nasadzeń zieleni odpornych na zjawiska klimatyczne i dostosowanie1b. Dostawa oraz montaż systemu nawadniania roślin1c. Dostawa oraz montaż budek dla owadów1d. Dostawa oraz montaż budek lęgowych dla ptaków1e. Montaż małej architektury z zastosowaniem materiałów naturalnych:-ławki (3 szt.), -kosze na śmieci (2 szt.), -stojaki na rowery (3 szt.), 1f. Budowa nawierzchni przepuszczalnej mineralno- żywicznejZadanie nr 2 : Pielęgnacja zieleni w okresie 24 miesięcy od daty odbioru końcowego Zadania nr 11.2. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy określony został w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) oraz dokumentacji projektowej obejmującej: Projekt budowlany - skwer na skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 Majaa) Szczegółowe Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – 1 -Ogólne wymagania dotyczące robót2 -Zakładania Zieleni- ul. Orzeszkowa3 -Elementy małej architektury4 -NawierzchniePrace należy zrealizować zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez Miejski Krajobraz Sp.o.o. ul. Okulickiego 30/23: 05-500 Piaseczno NIP: 1231420369, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót (zwaną dalej w skrócie SSTWiOR), Decyzją nr 1805/17 zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenie na przebudowę drogi gminnej klasy L ul. Orzeszkowej, kartami materiałowymi małej architektury oraz pozostałymi wytycznymi w postępowaniu przetargowym. Integralną częścią SWZ niezbędną dla wykonania przedmiotu zamówienia są materiały załączone do SWZ, a w szczególności dokumentacja projektowa, SSTWiOR, przedmiar, decyzje administracyjne dla zamierzenia inwestycyjnego. Zamawiający zaznacza, iż załączone przedmiar stanowi jedynie charakter orientacyjny i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiOR.Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 7 dni od zawarcia Umowy dokumentację wymienioną powyżej. Odbiór dokumentacji w siedzibie Zamawiającego.1.3. W ramach zamówienia należy odpowiednio do zleconych zakresów i lokalizacji wynikających z dokumentacji projektowej zrealizować w szczególności prace obejmujące: 1) wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej pozwolenia administracyjne, dziennik budowy, odbiory cząstkowe i końcowe oraz rysunki techniczne, tworzące dokumentację powykonawczą wraz z naniesionymi zmianami, jakie wystąpiły w toku prac, którą należy dostarczyć Zamawiającemu wraz z pisemnym zgłoszeniem gotowości do odbioru prac, 2) przygotowanie instrukcji obsługi, eksploatacji i konserwacji instalacji, urządzeń zamontowanych na obiekcie, czy też wbudowanych w obiekt, przedstawionej w formie tabelarycznej, a także przeszkolenie w tym zakresie użytkownika w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,3) wykonanie kompleksowej inwentaryzacji powykonawczej zagospodarowania terenu – urządzeń małej architektury, nawierzchni trawiastej i innych elementów wytworzonych – w formie graficznej (plik .dwg oraz .pdf) i opisowej (plik .xls - forma tabeli określająca ich liczbę/ilość oraz ceny jednostkowe),4) wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej urządzeń małej architektury, nawierzchni mineralnej, nawierzchni trawiastej i innych elementów wytworzonych, 5) Wykonawca jest zobowiązany również do dołączenia kart utrzymania w formie opisowej i graficznej (plik .pdf) dla każdego z elementów wytworzonych m.in. urządzeń małej architektury czy nawierzchni w uzgodnieniu z Zamawiającym,6) zgłoszenie inwentaryzacji powykonawczej do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, 7) wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego,8) zabezpieczenie i dozór zrealizowanego obiektu do czasu uzyskania pozwolenia na jego użytkowanie i przekazania go użytkownikowi,9) przeglądy, regulacje, naprawy i konserwacje elementów wytworzonych przez okres gwarancji (minimum 36, maksimum 48 miesięcy – zgodnie z ofertą przetargową). 2. LOKALIZACJA TERENU INWESTYCJIPrzedmiotem opracowania jest projekt REWITALIZACJI SKWERU PRZY SKRZYŻOWANIU UL. ORZESZKOWEJ z UL. 3 MAJA W GRODZISKU MAZOWIECKIM, NR DZIAŁEK 9/3, 8/2, 8/1 OBRĘB 31.Projekt przewiduje wykonanie nawierzchni pieszych z nawierzchni mineralnych, montaż elementów małej architektury, wykonanie nowoprojektowanej zieleni (nasadzenia),montaż automatycznego systemu nawadniania, montaż budek lęgowych dla ptaków oraz domków dla owadów.Opis Inwestycji: Mały skwer przy skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 Maja. Układ nasadzeń jest skorelowany z odrębnym projektem przebudowy ulicy Orzeszkowej oraz układem nawierzchni na tym terenie (PZT zieleń). Dominują nasadzenia mieszanki bylin i traw (tj.’Mix bylin’), naprzemiennie kwitnących oraz miododajnych. Od strony ciągów pieszych dominują nasadzenia z róży okrywowej. Tło dla bylin i róż stanowią derenie oraz kosodrzewina. W okolonej nawierzchnią okrągłej rabacie znalazły się nowe hortensje bukietowa w odmianie ‘Limelight’ oraz pozyskana z istniejącej rabaty róża okrywowa ‘The Fairy’. Na projekcie zagospodarowania terenu dla tego fragmentu (PZT zieleń) przedstawiono sugerowaną lokalizację ławek (3 szt.). Zasugerowano również lokalizację domków dla owadów pośród rozległej rabaty bylinowej znającej się przy ogrodzeniu szkoły. Projekt przewiduje ściółkowanie rabat na skwerze korą średnio mieloną drzew iglastych, warstwa 5 cm.Powierzchnia utworzonych/ zrewitalizowanych terenów zieleni 271 m2. Wykonanie nasadzeń zieleni odpornych na zjawiska klimatyczne i dostosowanieWykonanie nasadzeń zieleni zgodnie z wytycznymi określonymi w Projekcie Budowlano- wykonawczym „Projekt zagspodarowania terenu zielenią urządzoną przy ul. Królewskiej i ul. E Orzeszkowej w Grodzisku Mazowieckim, Autor projektu Miejski Krajobraz Sp.o.o. Projekt zakłada wprowadzenie na terenie opracowania nasadzeń bylin, traw, róż, krzewów ozdobnych z liści i pędów. Nasadzenia mają swoją obecnością podkreślać rangę miejsca i wpływać na poprawę odbioru przestrzeni przez jej użytkowników.3. Dostawa oraz montaż systemu nawadniania roślinProjekt zakłada wprowadzenie systemu nawodniającego automatycznego na projektowane rabaty zlokalizowane przy ul. Orzeszkowej oraz ul. 3 Maja. 4. Dostawa oraz montaż budek dla owadów i małych zwierząt5. Dostawa oraz montaż budek lęgowych dla ptakówWykonawca ma w obowiązku dostarczyć wraz z montażem 2 szt. budek lęgowych ptaków. Typ dobrany odpowiednio wg zaleceń ornitologicznych (Opinia ornitologa leży po stronie Wykonawcy) Dodatkowo po stronie wykonawcy zlecenie opinii przyrodniczej dotyczącej występowania ptaków i nietoperzy na terenie inwestycji realizowanej w ramach realizacji projektu pn. „Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim”,. 6. Ochrona istniejących drzew na placu budowy.Roślinność istniejąca na terenie opracowania, nie przeznaczona do usunięcia, powinna być przez Wykonawcę zabezpieczona przed uszkodzeniem. Roślinność należy objąć podstawowymi zabiegami pielęgnacyjnymi.7. Rozbiórki. Nie dotyczy8. Nawierzchnia przepuszczalna naturalna.Nawierzchnia przepuszczalna mineralno- żywiczna naturalna - skwer na skrzyżowaniu ul. E. Orzeszkowej z ul. 3 Maja – 80 m2Zaprojektowano nawierzchnię pieszą wykonaną z nawierzchni mineralnej w kolorze jasnoszarej z obrzeżem z kostki granitowej. Rodzaj warstwy konstrukcyjnej Grubość warstwynawierzchnia mineralna – kruszywo łamane frakcja 2/8 mm - 4cmpodbudowa zasadnicza kruszywo łamane frakcja 2/16 mm 6cmwarstwa nośna – kruszywo łamane 4/31,5 mm *) 15cmwarstwa odsączająca piasek 0/4 mm 10cm grubości warstw konstrukcyjnych 35cmObramowanie przy pomocy obrzeża z kostki granitowej o wymiarach 10x20x10cm ułożonej na ławie betonowej.9. OdwodnienieOdwodnienie projektowanego zagospodarowania terenu nie ulega zmianie. Odwodnienie nowo projektowanych nawierzchni odbywać się będzie za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych na przylegające tereny zieleni.10. Mała architektura.-ławki (3 szt.), ławek miejskich z podłokietnikami o długości 1815 mm, szerokości 625 mm i wysokości 800 mm według wzoru przedstawionych na Rys. nr 1 i Rys. 2 - stojaki na rowery (3 szt.), 11. Zieleń.Zadanie nr 2 : Pielęgnacja zieleni w okresie 24 miesięcy od daty odbioru końcowego Zadania nr 1Zabiegi pielęgnacyjne w okresie 24 miesięcy od daty odbioru końcowego Zadania nr 1Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 9 do SWZ i Rozdział IV do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233253-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadiumw wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy w Banku PEKAO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Grodzisk Mazowiecki7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawi warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) dotyczącej Wykonawcy:Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie przebudowie skweru, placu zabaw lub innego terenu rekreacyjnego o wartości każdej z robót co najmniej 70 000,00 zł brutto, a każda z tych robót powinna być zrealizowana w ramach odrębnej umowy.b) Zdolność zawodowa:Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j.:Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako Kierownik Budowy.Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 88 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.) lub:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. a) musi być spełniony w całości min. przez jednego z Wykonawców, warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. b) może być spełniony łącznie przez Wykonawców.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy składane będzie w pkt. 10 Formularza Oferty.Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach