Przetargi.pl
Zarządzanie,administrowanie i remontowanie gminnego zasobu lokalowego w roku 2021

Gmina Zbrosławice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-674 Zbrosławice, ul. Oświęcimska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2337012 , fax. 032 2337100
  • Data zamieszczenia: 2021-02-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zbrosławice
    ul. Oświęcimska 2
    42-674 Zbrosławice, woj. śląskie
    tel. 032 2337012, fax. 032 2337100
    REGON: 27625838000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbroslawice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie,administrowanie i remontowanie gminnego zasobu lokalowego w roku 2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa dokonywania czynności mających na celu zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej, bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji lokali wchodzących w skład gminnego zasobu lokalowego i budynków, w których są położone (części wspólne), w tym bieżącego administrowania, jak również dokonywaniu czynności zmierzających do utrzymania ich w stanie niepogorszonym, zgodnie z ich przeznaczeniem w ramach przekazanych na ten cel środków finansowych z częstotliwością wskazaną w umowie lub na pisemne zlecenie pracowników Zamawiającego. Zakres zamówienia podstawowego obejmuje: I. Zarządzanie i administrowanie gminnym zasobem lokalowym w zakresie m. in: 1. Wydawanie na wniosek Gminy opinii o: a) stanie technicznym lokali oraz pomieszczeń gospodarczych, w tym również o wolnych lokalach do zagospodarowania; b) możliwości dokonywania w lokalach przebudowy, modernizacji i adaptacji, połączeń lub podziałów lokali oraz nadzór nad ich wykonaniem w imieniu Gminy; c) stopniu zużycia znajdujących się w nim instalacji i urządzeń. 2. Sporządzenie w terminie do końca sierpnia 2021 r. wykazu potrzeb remontowych na 2022 r. wraz z wstępną wyceną prac, służącą do bieżącego regulowania zapisów wieloletniego planu remontów zasobu komunalnego. 3. Komisyjne prowadzenie przeglądów lokali i budynków w terminie ustalonym z Gminą, z udziałem pracowników Urzędu Gminy Zbrosławice, w tym ustalenie stanu technicznego stolarki okiennej, drzwiowej, podłóg i innych urządzeń według potrzeb. 4. Niezwłoczne informowanie Gminy o naruszaniu zasad eksploatacji lokali, budynków lub pomieszczeń gospodarczych przez mieszkańców. 5. Wykonywanie dezynfekcji i uprzątnięcia lokali odzyskiwanych po zmarłych najemcach. 6. Wykonywanie wskutek sytuacji losowej (awaria, pożar, zalanie, itd.) dezynfekcji, uprzątnięcia lub zabezpieczenia rzeczy w lokalach czasowo niezamieszkałych przez najemców (długotrwały pobyt w zakładzie opieki leczniczej, pozbawienie wolności, pobyt na delegacji, itd.). 7. Przechowanie w depozycie urządzeń i wyposażenia będącego własnością osób, których lokal wymaga przeprowadzenie czynności wymienionych w pkt. 6. 8. Współdziałanie z Gminą przy wykonywaniu eksmisji z zasobu gminnego. W przypadku konieczności zabezpieczenia transportu oraz pomieszczeń do przechowywania rzeczy z eksmisji i ich przechowywania zgodnie z obowiązującymi przepisami Strony każdorazowo dokonają kalkulacji cenowej i określąją w osobnej umowie. 9. Przechowanie w depozycie urządzeń i wyposażenia będącego własnością osób eksmitowanych z administrowanego zasobu. 10. Sprzątanie korytarzy piwnicznych według potrzeb. 11. Sprzątanie strychów według potrzeb. 12. Przeprowadzanie podstawowych zabiegów dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji w administrowanych budynkach. Wykładanie środków odstraszających zwierzęta wolno żyjące (kuny, itd.) według potrzeb. 13. Monitoring i ogrzewanie pustostanów. 14. Sprzątanie lokalu wraz z pomieszczeniem gospodarczym po opuszczeniu lokalu przez najemcę lub jego stworzeniu, np. poprzez podział wraz z kontrolą instalacji elektrycznej lub wykonaniem dostępu do energii elektrycznej. 15. Całodobowy dyżur 7 dni w tygodniu w tym zabezpieczenie mienia w wyniku wystąpienia awarii. Zamawiający przewiduje wykonanie w ramach powyższego zakresu przedmiotowego 100 czynności łącznie. Zamawiający dopuszcza zwiększenie bądź zmniejszenie przewidywanego zakresu o 25 %. II. Bieżące utrzymanie i konserwacja gminnego zasobu komunalnego. Czynności wykonywane przez Zarządcę w ramach bieżącego utrzymania i konserwacji gminnego zasobu komunalnego: Bieżące remonty, naprawy, wymiany, uzupełnienia, konserwacje zarządzanych budynków i pomieszczeń gospodarczych nie wymagających pozwoleń budowlanych w ramach obowiązujących przepisów i nie zmieniających parametrów i charakterystyki obiektu – odtworzenie stanu pierwotnego w zakresie m.in.: 1. Usuwanie awarii kanalizacji sanitarnej: 1) zabezpieczanie miejsc wycieków z pionów, złączek i osprzętu instalacji kanalizacyjnej, 2) utrzymanie drożności pionów i osprzętu instalacji kanalizacyjnej – bez urządzeń odbiorczych i podejść kanalizacyjnych, 3) czyszczenie rewizji kanalizacji sanitarnej oraz studzienek przykanalików, 4) uzupełnianie rur wywietrznikowych pionów kanalizacyjnych, 5) wykonywanie koniecznych przekuć i odkuć murów, stropów i ścian do usunięcia awarii, 6) zamurowanie, uzupełnianie i białkowanie tynków w miejscach dokonanych przebić, 7) uzupełnianie podłóg i posadzek uszkodzonych w wyniku awarii, 8) utrzymanie drożności przykanalików w zakresie obciążającym administratora, 9) wymiana, naprawa, zmiana lokalizacji trasy przewodów instalacji kanalizacji sanitarnej w budynkach, 10) naprawa, wymiana, konserwacja klap, wyłazów, pokryw, elementów odpowietrzenia szamb, studzienek rewizyjnych, przydomowych oczyszczalni ścieków. 2. Usuwanie awarii kanalizacji deszczowej: 1) utrzymanie drożności istniejącej instalacji odwadniającej przynależnej do budynku, 2) naprawa, wymiana uszkodzonych czyszczaków i króćców rur spustowych. 3. Usuwanie awarii instalacji wodociągowej: 1) naprawa, wymiana uszkodzonych zaworów odcinających piony wodne, urządzeń czerpalnych ogólnodostępnych, podliczników wody, 2) naprawa, wymiana skorodowanych odcinków poziomych i pionowych rurociągów dostarczających wodę od wodomierza do budynku, 3) naprawa, wymiana uszkodzonych odcinków rur instalacji wewnętrznych w lokalach najemców, między pionem, a pierwszym zaworem odcinającym, 4) usuwanie awarii wodociągowych na instalacji wewnętrznej budynku, 5) odmrażanie instalacji wodociągowej wewnętrznej, 6) wykonywanie koniecznych przekuć i odkuć murów, stropów i ścian do usunięcia awarii, 7) zamurowanie, uzupełnianie i białkowanie tynków w miejscach dokonanych przebić, 8) uzupełnianie podłóg i posadzek uszkodzonych w wyniku awarii, 9) sprawdzanie prawidłowości wskazań wodomierza głównego. 4. Usuwanie awarii instalacji elektrycznej: 1) naprawa, wymiana niesprawnego oświetlenia zewnętrznego, 2) naprawa, kontrola, konserwacja, wymiana instalacji elektrycznej w lokalach, klatkach schodowych, korytarzach, piwnicach, strychach i innych pomieszczeniach, 3) naprawa, wymiana niesprawnych tablic podlicznikowych, zabezpieczeń głównych i tablic mieszkaniowych, 4) naprawa, wymiana końcówek przewodów przy tablicach wymienionych powyżej, 5) naprawa, wymiana osprzętu instalacji elektrycznych w korytarzach, klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych, lokalach, pomieszczeniach gospodarczych, pomieszczeniu tymczasowym, strychach, 6) likwidacja nielegalnych podłączeń instalacji elektrycznej, 7) dokonywanie przepięć, połączeń, rozłączeń instalacji elektrycznej w budynkach, 8) wykonywanie koniecznych przekuć i odkuć murów, stropów i ścian do usunięcia awarii, 9) zamurowanie, uzupełnianie i białkowanie tynków w miejscach dokonanych przebić, 10) naprawa, uzupełnianie podłóg i posadzek uszkodzonych w wyniku usuwania awarii. 5. Nadzór nad stanem technicznym obiektów i bieżące utrzymanie obiektów w należytym stanie technicznym: 1) utrzymanie drożności rynien i rur spustowych oraz pozostałych urządzeń do odprowadzania wód opadowych, 2) uzupełnianie, naprawa, wymiana odcinków rynien i rur spustowych, 3) naprawa pokryć dachowych ceramicznych, uzupełnianie uszkodzeń pokryć dachowych ceramicznych polegających na wstawianiu pojedynczych sztuk brakujących dachówek, 4) usuwanie awarii pokryć dachowych papowych, termozgrzewalnych, bitumicznych, polegające na smarowaniu miejsc uszkodzeń środkami bitumicznymi „na zimno”, 5) konserwacja pokryć papowych budynków, krycie dachów papowych papą, 6) naprawa, wymiana, uzupełnianie włazów dachowych, 7) naprawa, wymiana, uzupełnianie drabin i klamer włazowych na dach, 8) przemurowanie, naprawa, konserwacja kominów, 9) realizacja zapisów zawartych w protokołach z przeglądów budynków wymaganych przepisami prawa, 10) naprawa, wymiana pojedynczych stopni schodów w lokalach, klatkach schodowych, gankach, strychach oraz zejściach do piwnic, 11) naprawa, wymiana schodów w lokalach, klatkach schodowych, gankach, strychach, zejściach do piwnic, 12) naprawa, konserwacja schodów zewnętrznych, 13) naprawa, wymiana, montaż balustrad i poręczy w klatkach schodowych, gankach, balkonach, strychach oraz zejściach do piwnic, 14) naprawa, wymiana, konserwacja stolarki otworowej, otworów w których stolarka jest zamontowana w budynkach i pomieszczeniach gospodarczych, 15) uzupełnianie tynków wewnętrznych i zewnętrznych budynków, 16) naprawa ścian i murów budynków, naprawa murów oporowych, 17) naprawa, wymiana posadzek w klatkach schodowych, lokalach oraz podłóg i posadzek w korytarzach, lokalach, klatkach schodowych, 18) naprawa, wymiana, konserwacja pomieszczeń zaworów głównych wodnych, zgodnie z obowiązującymi normami, 19) naprawa, wymiana, utrzymanie studzienek przyłączy wodnych, kanalizacyjnych i przynależnych do budynku, 20) zabezpieczenie przed dewastacją wolnych lokali i pomieszczeń niemieszkalnych, 21) docieplenie ścian, podłóg, stropów w zarządzanych budynkach i pomieszczeniach gospodarczych, 22) zabezpieczenie przeciwpożarowe budynków w zakresie hydrantów naziemnych i podziemnych według potrzeb, 23) wymiana, naprawa, konserwacja, czyszczenie i inne prace związane z piecem grzewczym, kuchennym lub kotłem grzewczym itp, 24) naprawa, konserwacja, montaż, wymiana zadaszeń i ścian klatek schodowych, wejść do budynków, 25) naprawa, konserwacja, usuwanie drobnych uszkodzeń instalacji piorunochronnej, 26) naprawa, konserwacja, usuwanie drobnych uszkodzeń instalacji centralnego ogrzewania, 27) naprawa dojść i dojazdów do budynków, 28) niwelacja terenu przyległego do budynku, 29) naprawa, konserwacja, wymiana, montaż, furtek, bram budynków lub infrastruktury towarzyszącej, 30) murów oporowych będących częścią ogrodzenia. Zamawiający przewiduje w ramach powyższego zakresu przedmiotowego wykonanie 200 czynności łącznie. Zamawiający dopuszcza zwiększenie bądź zmniejszenie przewidywanego zakresu o 25 %. III. Dokonywanie remontów i modernizacji gminnego zasobu komunalnego oraz przygotowanie lokali do zasiedlenia zgodnie z decyzją komisji mieszkaniowej m.in. w zakresie: 1. Organizacji remontów kapitalnych i modernizacji oraz wyburzeń, na podstawie zleceń jednostkowych Gminy a w przypadku gdy stanowią o tym przepisy prawa, należy przygotować dokumentację techniczną i kosztorysową oraz zabezpieczyć nadzory wraz z ewentualnym uzyskaniem zgód organów wymaganych przepisami prawa. 2. Przygotowania lokali do zasiedlenia zgodnie z decyzją komisji mieszkaniowej, na podstawie zleceń jednostkowych Gminy. 3. Zakres każdego pojedynczego zadania zostanie wskazany i zlecony przez Gminę. W oparciu o wskazany zakres Zarządca opracuje kosztorys inwestorski uwzględniający wskaźniki ustalone przez strony. Sporządzony kosztorys podlega zatwierdzeniu przez Gminę, której przysługuje prawo dokonywania zmian w kosztorysie. Zatwierdzony kosztorys oznacza, że całkowita wartość danego zadania nie może przekroczyć kwoty wynikającej z tego kosztorysu, chyba że pojawią się prace nieprzewidziane (Gmina musi wyrazić każdorazowo zgodę na zmianę lub rozszerzenie zakresu prac). Zbiorcze dane w zakresie zasobu lokalowego Gminy Zbrosławice: - liczba mieszkań ogółem (szt.): 242; - liczba lokali użytkowych lub innych (szt.): 27; - powierzchnia użytkowa lokali (m2): 11.653,59; - powierzchnia lokali użytkowych (m2): 2.389,21; - powierzchnia użytkowa pom. gospodarczych zewnętrznych (m2): 1.599,02. W związku z charakterem zamówienia, określony powyżej zakres prac oraz powierzchnia poszczególnych lokali (sprzedaż, dostosowanie) może ulec zmianie w zależności od zasobów i bieżących potrzeb Zamawiającego. Zamawiający przewiduje w ramach powyższego zakresu przedmiotowego wykonanie 8 czynności. Zamawiający dopuszcza zwiększenie bądź zmniejszenie przewidywanego zakresu o 25 %. Warunki skorzystania z przewidzianego zmniejszenia lub zwiększenia zakresu przedmiotowego zamówienia: - Skorzystanie z możliwości zwiększenia lub zmniejszenia przewidywanego zakresu zamówienia uzależnione będzie od bieżących potrzeb Zamawiającego jako uprawnienie, z którego może lecz nie musi skorzystać. - Zamawiający ma prawo skorzystania ze zmniejszenia lub zwiększenia zakresu przedmiotowego zamówienia w czasie trwania umowy. - Zmniejszenie lub zwiększenie przewidywanego zakresu zamówienia jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Nie zwiększenie bądź zmniejszenie zakresu przedmiotowego zamówienia nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. - Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia w zmniejszonym bądź zwiększonym zakresie na warunkach opisanych w Informacji o zamiarze zawarcia umowy, zaproszeniu do negocjacji oraz wzorze umowy. - Skorzystanie przez Zamawiającego z przewidzianego zmniejszenia lub zwiększenia zakresu przedmiotowego zamówienia nie stanowi zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego, czy też zawarcia dodatkowej umowy na nowych warunkach, ale jest realizacją zawartej w postępowaniu umowy. Realizowane jest przez Zamawiającego na podstawie pisemnego jednostronnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa do zmniejszenia lub zwiększenia zakresu przedmiotowego w określonym przez niego zakresie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70330000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach