Przetargi.pl
Zarządzanie mieszkaniowym i użytkowym zasobem Gminy i Miasta Odolanów

GMINA I MIASTO ODOLANÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 63-430 Odolanów, Rynek 11
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 733-15-81
  • Data zamieszczenia: 2022-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA I MIASTO ODOLANÓW
    Rynek 11
    63-430 Odolanów, woj. wielkopolskie
    tel. 733-15-81
    REGON: 250855127
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.odolanow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie mieszkaniowym i użytkowym zasobem Gminy i Miasta Odolanów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zagwarantowanie efektywnego i profesjonalnego zarządzania zasobem nieruchomości komunalnych zgodnie z jego przeznaczeniem, wykonywanie czynności zmierzających do utrzymania zasobu komunalnego w stanie niepogorszonym, na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo ludzi i mienia w okresie styczeń - grudzień 2023 r.:Szczegółowy zakres przedmiotu umowy:I. Obsługa administracyjna:1. Prowadzenie aktualnego wykazu lokali mieszkalnych, własnościowych, budynków oraz przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej i użytkowych na podstawie informacji przekazanych przez Gminę.2. Prowadzenie i przechowywanie dokumentów i dokumentacji dotyczącej nieruchomości.3. Opracowanie i aktualizowanie "Regulaminów dla nieruchomości".4. Przygotowywanie i kompletowanie dokumentów koniecznych do zawierania umów najmu lokali mieszkalnych (w tym także sporządzanie szkiców sytuacyjnych dotyczących układu funkcjonalnego wynajmowanych mieszkań, które są załącznikami do umów najmu) i użytkowych z osobami wskazanymi przez Gminę oraz do skutecznego wykonywania tych umów.5. Przygotowywanie i kompletowanie dokumentów koniecznych do zawieraniai wypowiadania umów dotyczących reklam na budynkach stanowiących własność Gminy, a stanowiących przedmiot porozumienia.6. Naliczanie czynszu najemcom lokali mieszkalnych i użytkowych, odszkodowań za bezumowne korzystanie z lokali oraz opłat niezależnych od wynajmującego (zimna wodai kanalizacja, wywóz nieczystości stałych, energia elektryczna w pomieszczeniach przynależnych, centralne ogrzewanie, itp.).7. Nadzór nad realizacją umów najmu.8. Wydawanie najemcom zaświadczeń dotyczących spraw stosunku najmu, w tym niezbędnych do otrzymania dodatków mieszkaniowych.9. Załatwianie wszelkich spraw związanych z relacją: wynajmujący - najemca w ramach posiadanych kompetencji.10. Utrzymanie we właściwym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku najemców lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością oraz innych terenów, poprzez nadzór nad realizacją zawartych w tym zakresie umów.11. Załatwianie wszelkich spraw dotyczących nieruchomości, stanowiących przedmiot porozumienia, w urzędach administracji lokalnej i zakładach usług komunalnych oraz innych urzędach i instytucjach według potrzeb i rejonizacji w ramach posiadanego porozumienia.12. Konsultacje z Gminą w sprawach dotyczących zagadnień prawnych i podatkowych związanych z zarządzaną nieruchomością.13. Przygotowanie niezbędnych dokumentów w celu przeprowadzenia postępowania mającego na celu wyłonienie ubezpieczyciela zasobu od ognia i innych żywiołów,od odpowiedzialności cywilnej oraz obsługa szkód.14. Analiza cen najmu lokali zasobu mieszkaniowego Gminy. Przygotowanie propozycji zmiany cen najmu (o ile będzie to konieczne).15. Przyjmowanie wniosków dotyczących zaległości czynszowych, sprawdzenie ich pod względem merytorycznym i przekazywanie ich wraz ze stosowną opinią Burmistrzowi Gminy.16. Dostarczenie wszelkich niezbędnych informacji potrzebnych do przygotowania uchwały w sprawie wieloletniego gospodarowania mieszkaniowym i lokalowym zasobem gminy, które zarządca posiada w związku z wykonywaniem niniejszego porozumienia.17. Przygotowanie propozycji pozyskiwania budynków i lokali na cele komunalne.18. Sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego dotyczącego mieszkaniowego i użytkowego zasobu gminy.19. Prowadzenie spraw i dokumentacji z zakresu realizacji świadczeń rzeczowych dłużników wykonywanych w budynkach komunalnych lub terenie przyległym, w tym przygotowywanie kalkulacji, nadzorowanie i rozliczanie wykonywanej pracy.20. Weryfikacja stanu wynajmowanych pomieszczeń gospodarczych przynależnych do lokali mieszkalnych.21. Zarządca jest zobowiązany do aktualizacji umów najmu w ciągu 2 miesięcy od daty otrzymania inwentaryzacji nieruchomości. Powierzchnia zasobu podlegająca najmowi winna być zbieżna z powierzchnią powierzoną w zarząd. Inwentaryzację budowlaną nieruchomości powierzonej w zarząd zleca Gmina.II Obsługa techniczna:1. Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.2. Przeprowadzanie za pośrednictwem wyspecjalizowanych jednostek kontroli technicznej, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego.3. Przygotowanie kwartalnego zestawienia zapotrzebowania na prace remontowe w oparciu zgłoszenia najemców. W raporcie należy przedstawić wszystkie zgłoszenia wrazz rekomendacją kolejności ich realizacji. W przypadku zadań rekomendowanychdo realizacji w najbliższym okresie raport należy dostarczyć wraz z dokumentacją wykazaną w punkcie nr 4. Zestawienie należy złożyć do 7 dnia miesiąca następującego po zakończeniu analizowanego kwartału na podstawie załącznika nr 9.4. Przygotowanie niezbędnych dokumentów (kosztorys określający zakres praci oszacowanie ich wartości) w celu przeprowadzenia postępowania mającego na celu wyłonienia wykonawcy i wykonania bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości, a w szczególności dokonywania napraw budynku i jego lokali oraz urządzeń technicznych umożliwiających najemcom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, ciepłej i zimnej wody i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości.Wybór wykonawcy przeprowadzi Gmina, natomiast nadzór nad realizacja zawartychw tym zakresie umów należy do Zarządcy.5. Dokonywanie wizji lokalnej nieruchomości i sporządzanie notatek na okoliczność awarii lub na wniosek najemcy, bądź Gminy - załącznik nr 7 wzór protokołu z wizji lokalnej.6. Przyjmowanie zgłoszeń awarii w gminnych zasobach mieszkaniowych i użytkowych, prowadzenie rejestru awarii, podejmowanie wszelkich czynności w celu ich usunięcia i zabezpieczenie przed dalszymi zniszczeniami w ramach porozumienia. Środki zarezerwowane na usuwanie awarii stanowią 20% środków zaplanowanych na remonty w budżecie Gminy.7. Zawieranie umów, w ramach porozumienia lub posiadanego pełnomocnictwa, o dostawy, roboty i usługi, związanych z zarządzaniem oraz kontrolą prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych, a związanychz funkcjonowaniem nieruchomości. W tym sprawowanie nadzoru nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację instalacji technicznych w Zasobie.8. Przygotowanie planów remontów na kolejny rok budżetowy na podstawie protokołów okresowych przeglądów oraz zgłoszeń najemców, w celu zabezpieczenia stosownych środków finansowych w budżecie gminy (plan powinien obejmować ok. 80% środków przeznaczonych na ten cel w roku bieżącym). Materiały przekazać w terminie wskazanym w bieżącej korespondencji.9. Rozliczenie rocznych wydatków poniesionych na remonty i usuwanie awarii.10. Terminowe przygotowanie wszelkich dokumentów potrzebnych do wyłonienia przez Gminę wykonawców realizujących prace, zgodnie z planem remontów.11. Prowadzenie i nadzór nad pracami kotłowni i węzłów cieplnychIII Obsługa finansowo-księgowa:1. Ewidencjonowanie, księgowanie i opisywanie faktur.2. Prowadzenie szczegółowej ewidencji przychodów i kosztów.3. Prowadzanie kont i szczegółowych rozrachunków.4. Ewidencjonowanie wpływów z tytułu czynszu i innych opłat od najemców.5. Uzgadnianie zaległości czynszowych - konto analityczne z kontem głównym.6. Prowadzenie windykacji na etapie przedsądowym i sądowym na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. Wykonawca będzie dochodził w imieniu zamawiającego roszczenia cywilnoprawne na drodze sądowej, jak również prowadził egzekucję składając odpowiednie wnioski do organów egzekucyjnych, w tym komorników.7. Przygotowywanie na zakończenie kwartału raportu z przebiegu windykacji należności czynszowych i opłat z tytułu najmu lokalu na podstawie załącznika nr 10 w terminie 21 dni od dnia zakończenia kwartału.8. Comiesięczne przekazanie Gminie zebranych czynszów zgodnie z zapisem umowy§ 7 ust. 2.9. Comiesięczne rozliczenie się z zaliczek na zarządzanie.10. Sporządzanie bilansów i sprawozdań finansowych w odpowiednich terminach.11. Przygotowanie materiałów do opracowania budżetu na realizację powierzonych zadańw terminach wyznaczonych w bieżącej korespondencji.12. Przygotowanie danych i przekazanie ich Gminie w celu przygotowania sprawozdania finansowego za półrocze i rok wraz z opisem z realizacji budżetu we wskazanych terminach.13. Przygotowanie danych i przekazanie ich w celu złożenia przez Gminę wszelkich sprawozdań wymaganych przez inne organy w terminach wskazanych w bieżącej korespondencji.14. Sporządzenie wykazu należności i zobowiązań wobec jednostek powiązanych na koniec roku.15. Sporządzenie wykazu należności i zobowiązań na koniec kwartału.Przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70330000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach