Przetargi.pl
Zarządzanie i utrzymanie cmentarzy komunalnych na terenie miasta i gminy Czarne

Gmina Czarne ogłasza przetarg

  • Adres: 77-330 Czarne, ul. Moniuszki 12
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 83 32 078 , fax. 59 83 32 353
  • Data zamieszczenia: 2012-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czarne
    ul. Moniuszki 12 12
    77-330 Czarne, woj. pomorskie
    tel. 59 83 32 078, fax. 59 83 32 353
    REGON: 77097947600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.czarne.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie i utrzymanie cmentarzy komunalnych na terenie miasta i gminy Czarne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie i utrzymanie cmentarzy komunalnych na terenie miasta i gminy Czarne obejmujące swym zakresem: 1) W zakresie zarządzania: a) prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi oraz zarządzanymi obiektami, oraz wykonywania obsługi administracyjnej cmentarzy - przyjmowania interesantów i przechowywania dokumentacji cmentarnej, b) pobieranie opłat ich windykacja za korzystanie z cmentarza i urządzeń cmentarnych wysokościach ustalonych Zarządzeniem Burmistrza Czarne w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych i odprowadzanie ich przynajmniej raz w miesiącu na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Człuchowie o Czarne Nr: 82 9326 0006 0040 0116 2000 0010, c) wystawiania faktury dla osób korzystających z usług Wykonawcy i odprowadzania podatku VAT z pobranych opłat, d) ustalenie terminów i warunków pogrzebów, e) otwieranie i zamykanie bram cmentarza zgodnie z ustaleniami regulaminu cmentarza, f) systematyczne prowadzenie systemem tradycyjnym dokumentacji cmentarnej, w szczególności: - księgę osób pochowanych na cmentarzu, prowadzoną według numeracji narastającej lub w układzie rocznikowym, - księgę grobów, - alfabetyczny spisu osób pochowanych na cmentarzu, - rejestru miejsc rezerwowych, - aktualizacji planu zagospodarowania i wykorzystywania miejsc na cmentarzu, g) w przypadku przekazania przez Gminę systemu elektronicznej ewidencji systematyczne prowadzenie bazy danych określonych w lit. f, h) przedkładanie Gminie do 15 września każdego roku kalendarzowego wykazu niezbędnych prac remontowo-inwestycyjnych na następny rok, i) posiadanie zawodowej licencji zarządcy nieruchomości która jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz posiadanie zawartej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności j) sporządzanie, co kwartał raportów z pobranych opłat z wyszczególnieniem: - imienia i nazwiska osoby pochowanej, - nr kwatery i grobu, - za co opłata została poniesiona oraz wysokość wniesionej opłaty zgodnie z zapisanymi poszczególnych kategorii opłat w Zarządzeniu Burmistrza w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych, kosztów utrzymania cmentarzy i kosztów zarządzanego mienia za każdy kwartał poprzedni w terminach do 15 lipca, 15 października, 15 stycznia, 15 kwietnia każdego roku, k) udostępnianie wszelkich dokumentów związanych z zarządzaniem cmentarzami na wniosek Gminy, l) umieszczanie przy każdym głównym wejściu na administrowanych cmentarzy następującej informacji: a) adres biura zarządcy wraz z telefonem kontaktowym, b) aktualne opłaty za korzystanie z cmentarzy komunalnych, c) regulamin korzystania z usług publicznych (usług cmentarnych), m) nadzorowanie prac podmiotów świadczących usługi zakładów pogrzebowych, kamieniarskich w zakresie przestrzegania przez te firmy wymagań określonych w przepisach szczegółowych dotyczących grobów ziemnych i murowanych oraz odstępów miedzy grobami a także w zakresie gospodarowania odpadami pochodzącymi z rozbiórki bądź stawiania nowych pomników oraz utrzymania porządku, n) ustawianie i utrzymywanie w czystości i porządku toalet przenośnych przy cmentarzach w okresie święta Wszystkich Świętych w miejscowości: - Czarne - 2 szt. - Sierpowo, Krzemieniewo, Bińcze, Raciniewo - po 1szt. Wyżej wymienione zadania Wykonawca będzie wykonywał przy ścisłym przestrzeganiu wymogów określonych w szczególności w następujących aktach prawnych: 1. ustawy z 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2011 nr 118 poz.687 ze zmianami), 2. rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z 1 sierpnia 2001 roku w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz. U. nr 90, poz.1013 z póź. zm.), 3. rozporządzenia ministra zdrowia z 7 grudnia 2001 roku w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz. U. nr 153, poz. 1783), 4. rozporządzenia ministra i infrastruktury z dnia 7 marca 2008 roku w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. z 2008r. Nr 48, poz. 284). 5. rozporządzenie ministra gospodarki z dnia 25 sierpnia 1959 roku w sprawie określenia, jakie tereny pod względem sanitarnym są odpowiednie na cmentarze. 6. Zarządzenie Burmistrza w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych 2) W zakresie utrzymania cmentarza: a) bieżące utrzymanie czystości cmentarzy, Domów Przedpogrzebowych, ogrodzenia, alejek i chodników wzdłuż cmentarzy, b) systematyczne wykaszanie traw na terenie cmentarzy, c) wykaszanie mogił zaniedbanych i przeznaczonych do likwidacji oraz pasa zieleni izolacyjnej o szer. do 1 m bezpośrednio przylegającego do terenu cmentarza, d) usuwanie samosiewów drzew i krzewów których wiek nie przekroczył 10 lat i odchwaszczanie na bieżąco alejek i terenów wokół drzew i nasadzeń, e) usuwanie drzew i krzewów których wiek przekroczył 10lat na terenie cmentarzy po uzyskaniu zezwolenia określonego w odrębnych przepisach, f) systematyczne wykonywanie zabiegów w obrębie korony drzewa i krzewów na terenach zieleni lub zadrzewieniach na cmentarzach poprzez: - usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizje z obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi, - kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat, - utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa, w/w prace na terenach zieleni lub zadrzewieniach powinny być wykonywane w sposób najmniej szkodzący drzewom lub krzewom związane z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego lub urządzeń technicznych, prowadzone w obrębie bryły korzeniowej drzew lub krzewów, g) wykonywanie systematycznych konserwacji i drobnych napraw obiektów, urządzeń, instalacji, ogrodzenia i nawierzchni alejek wraz z jednorazowym (w terminie ustalonym z zamawiającym) malowaniem pomieszczeń wewnątrz Domów Przedpogrzebowych, h) usuwanie szkód powstałych w wyniku aktów wandalizmu, i) usuwanie opadłych liści oraz odśnieżanie, usuwanie lodu i posypywanie piaskiem chodnika i dojazdu do cmentarza oraz głównych alejek na cmentarzach, j) wykonywanie obowiązków wnikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) oraz określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Czarne, między innymi: wyposażenie cmentarzy w niezbędną liczbę kontenerów na odpady selektywnie zbierane oraz odpady zmieszane, jak też wystawienie większej ilości kontenerów w okresie święta Wszystkich Świętych, pozbywanie się powstałych odpadów w sposób zgodny z wymaganiami określonymi w regulaminie porządku i czystości miasta i gminy Czarne, utrzymywanie kontenerów w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym oraz ponoszenie związanych z tym kosztów, k) ponoszenie bieżących kosztów zużytej energii elektrycznej oraz wody na cmentarzu, l) wykonywanie przeglądów instalacji elektrycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami, m) wykonywanie zgodnie z przepisami przeglądów technicznych obiektów budowlanych i instalacji, n) usuwanie drobnych zastoisk wody opadowej (kałuże), o) inne niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania cmentarzy prace zlecone przez zamawiającego, p) przestrzeganie planu zagospodarowania cmentarza, q) wskazania bądź uzgadniania z zakładami pogrzebowymi miejsca pochówku zwłok w przypadku nie dokonania pochówku przez Wykonawcę. 3) Miejsce realizacji zamówienia: a) m. Czarne: - na działkach nr: 28/1,28/2,29,30/1,36,38,40, 31, 48 o łącznej pow. 1,2799 ha, - na działce nr 2/30 o pow. 2,1270 ha (Dom Przedpogrzebowy), b) m. Sierpowo na działce nr 130 o pow. 0,31ha, c) m. Krzemieniewo na działce nr 61 o pow. 0,65ha, d) m. Bińcze na działce nr 43 o pow. 1,000ha, e) m. Raciniewo na działce nr 11, 14/1 o pow. 0,34 ha
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983711108
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.czarne.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną