Przetargi.pl
Zarządzanie i eksploatacja Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) na dz. nr 49/4 Obr. Jędrzychowice.

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2015-04-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie i eksploatacja Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) na dz. nr 49/4 Obr. Jędrzychowice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie i eksploatacja Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) na dz. Nr 49/4 AM-1 Obr. Jędrzychowice zgodnie z zasadami sztuki, technologii przetwarzania odpadów, zezwoleniem na ich przetwarzanie oraz przepisami prawa, spełniając wymogi ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.), a także zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska ( t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zm.). 2) Przedmiot zamówienia obejmuje zarządzanie instalacją kompostowni (RIPOK) w Jędrzychowicach (ok. 4 km od miasta Zgorzelec) oraz zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów zielonych i innych bioodpadów powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach (zamieszkałych i niezamieszkałych oraz mieszanych), położonych w granicach Regionu Zachodniego gospodarowania odpadami województwa dolnośląskiego dostarczonych przez odbiorców odpadów zgodnie z Uchwałą Sejmiku Województwa Dolnośląskiego nr XXIV/617/12 z dnia 27 czerwca 2012 r. (DZ. Urz. Woj. Doln. 2012.3039 ze zm.). 3) Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie w szczególności do: a) przyjmowania odpadów zielonych i innych bioodpadów do RIPOK w godz. od 700 do 1500 w dni robocze, b) dozorowania RIPOK w czasie pracy i po jej zakończeniu oraz w dniach ustawowo wolnych od pracy, c) ważenia dostarczonych odpadów do RIPOK na wadze wjazdowej. Zamawiający nie zapewnia wagi, Wykonawca musi ją zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt, d) prowadzenia ewidencji dostarczonych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, e) sporządzania zestawień miesięcznych odpadów przyjmowanych na teren zakładu z rozdziałem na poszczególne podmioty uprawnione do odbierania i dostarczania odpadów na składowisko dostarczanych odpadów wg kodów odpadów - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), f) zagospodarowania przyjętych odpadów zgodnie z posiadanymi decyzjami oraz zezwoleniami, a w tym zezwoleniem na przetwarzanie odpadów wydanym przez Urząd Marszałkowski we Wrocławiu: decyzja nr O 101/2015 z dnia 20 lutego 2015 r. oraz pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza wydanego przez Starostę Zgorzeleckiego: Decyzja nr BS.6224.1.2015.4 z dnia 04 marca 2015 r., g) bieżącego sprzątania terenu kompostowni, h) okresowego zawarcia umów związanych z eksploatacją kompostowni (woda, gaz, prąd, itp.) za zgodą (upoważnieniem Zamawiającego) do ich podpisania, i) zawarcia umów z podmiotami odbierającymi odpady od właścicieli nieruchomości, j) gospodarowania odpadami biodegradowalnymi, w tym zagospodarowanie produktu finalnego RIPOK, k) poddawania się kontroli Zamawiającego oraz organom upoważnionym do kontroli. 4) Zamawiający nie zapewnia zaplecza socjalnego na terenie RIPOK. 5) Do obsługi systemu przetwarzania Zamawiający protokolarnie przekaże Wykonawcy następujące maszyny i urządzenia: a) Ładowarkę kołową LIUGONG CLG842III - dostawca- WARYŃSKI TRADE Sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 1/29, 01-248 Warszawa o numerze fabrycznym CLG 00842JBL276177 - rok produkcji 2012, b) Ciągnik Kioti z kabiną EX 50CCR24x24 - dostawca- ProGrass Polska Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 45, 32-765 Rzezawa - rok produkcji 2013, c) Przyczepę Trilo model SG300 - dostawca- ProGrass Polska Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 45, 32-765 Rzezawa - rok produkcji 2013, d) Prasę kanałową Typ PB-30 - dostawca- LUXOR Maszyny do odpadów, Jerzy Panasiuk, ul. Choiny 57/211, 20-816 Lublin - rok produkcji 2013, e) Rębak do gałęzi nr SU9A2CFD1DAAS2002 - dostawca- ARCON SERWIS Sp. z o.o., ul. Baletowa 14, 02-867 Warszawa - rok produkcji 2013, f) Sito bębnowe mobilne SOP-1625/2E - dostawca- LUXOR Maszyny do odpadów, Jerzy Panasiuk, ul. Choiny 57/211, 20-816 Lublin - rok produkcji 2013, h) Spycharka gąsienicowa Typ TD-20M EXTRA nr fabryczny 7870004P053601 - dostawca - WARYŃSKI TRADE Sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 1/29, 01-248 Warszawa - rok produkcji 2012. 6) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Załączniku Nr 1 do SIWZ. 7) Zamawiający określa wymagania związane z realizacją zamówienia stosownie do art. 29 ust. 4 pkt. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące klauzuli społecznej: a) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę 6 pracowników, tj.: - jedną osobę odpowiedzialną za sposób przetwarzania odpadów w kompostowni, posiadającą niezbędne doświadczenie w gospodarowaniu odpadami. Osoba ta winna posiadać: świadectwo stwierdzające kwalifikacje w zakresie gospodarowania odpadami, odpowiednie do prowadzonych procesów przetwarzania odpadów, zgodnie z art. 164 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) lub świadectwo stwierdzające kwalifikacje w zakresie gospodarowania odpadami, odpowiednie do prowadzonych procesów przetwarzania odpadów, zgodnie z art. 132 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) Osoba odpowiedzialna będzie za prawidłową realizację systemu kompostowania, za cały cykl technologiczny kompostowni oraz za jakość produktu finalnego, będzie sprawowała nadzór nad prawidłowymi parametrami technicznymi przetwarzanego bioodpadu na każdym etapie przetwarzania. - jedną osobę posiadającą uprawnienia kat. II do obsługi spycharki, - jedną osobę posiadającą uprawnienia kat. II do obsługi ładowarki - jedną osobę do ważenia i ewidencji odpadów biodegradowalnych dostarczonych do RIPOK oraz sporządzania okresowych sprawozdań wymaganych przepisami prawa, a także na wniosek Zamawiającego - dwie osoby - pracowników placu kompostowni odpowiedzialnych za czystość wsadu do kompostowni oraz utrzymanie czystości na terenie zakładu. b) Zatrudnienie, o którym mowa w pkt. 3 ppkt. 7 lit. a SIWZ przy realizacji niniejszego zamówienia, winno nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia, w pełnym wymiarze czasu pracy i trwać nieprzerwanie w całym okresie wykonywania umowy. c) W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez którąkolwiek osobę, o której mowa w pkt. 3 ppkt. 7 lit. a SIWZ lub przez Wykonawcę przed zakończeniem realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty ustania stosunku pracy. d) Zamawiający ma prawo na każdym etapie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy, o przedstawienie dokumentacji potwierdzającej zatrudnienie osób wymaganych przez Zamawiającego wraz z dowodami potwierdzającymi odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne oraz ewidencją czasu pracy, natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. e) Szczegółowe uregulowania dotyczące ww. klauzul społecznych zostały zawarte w projekcie umowy stanowiącym Formularzu Nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905310008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca wniesie wadium w wysokości 9.750,00 zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w pkt. 16 ppkt. 3 SIWZ. 2) W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: a) pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego), b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3) W przypadku wnoszenia wadium w formach, o których mowa w pkt. 19 ppkt. 2) lit. od b) do e) SIWZ oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 29 1160 2202 0000 0002 2290 9774, z zaznaczeniem Wadium do postępowania nr WZP.271.16.2015 /kopię przelewu (wpłaty) proszę dołączyć do oferty/. Skuteczne wniesienie wadium następuje w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego, co oznacza, iż wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do dnia oraz godziny wyznaczonych jako termin składania ofert. 5) Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6) Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 19 ppkt. 7) SIWZ. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10) W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 19 ppkt. 2) lit. od b) do e) SIWZ z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 19 ppkt. 7) SIWZ. 11) Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców, o których mowa w pkt. 8 SIWZ uważa się za wniesione prawidłowo. 12) Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną