Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji parku im. prof. Leona Mroczkiewicza w Białogardzie

Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard ogłasza przetarg

  • Adres: 78-200 Białogard, 1-go Maja
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943122310
  • Data zamieszczenia: 2018-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard
    1-go Maja 18
    78-200 Białogard, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943122310
    REGON: 330920452
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bialogard.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji parku im. prof. Leona Mroczkiewicza w Białogardzie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji parku im. prof. Leona Mroczkiewicza w mieście Białogard wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz pełnienie nadzoru autorskiego nad inwestycją. 2.2 Rewitalizacja Parku im. prof. Leona Mroczkiewicza realizowana będzie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. 2.3 Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.3.1 Etap I – polegający na wykonaniu kompletnej dokumentacji budowlanej zawierającej uzgodnienia, pozwolenia i decyzje niezbędne do wykonania projektu budowlanego i wykonawczego branży drogowej, architektonicznej i elektrycznej na podstawie założeń i rozwiązań zawartych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) opracowanym przez projektantów: mgr inż. Iwonę Grek-Wilczyńską i mgr inż. Kingę Hojkę; 2.3.2 Etap II - wykonanie w parciu o opracowaną dokumentację zatwierdzoną pozwoleniem na budowę robót budowlanych w zakresie rewitalizacji parku im. prof. Leona Mroczkiewicza w Białogardzie oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie wykonywania robót budowlanych. 2.4 Przedmiot niniejszego zamówienia jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, Oś priorytetowa II - Ochrona Środowiska, działanie 2.5. Poprawa jakości środowiska miejskiego. 2.5 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 2.5.1 W zakresie Etapu I (prac projektowych): 2.5.1.1 wykonanie, zgodnie z PFU kompleksowej dokumentacji rewitalizacji parku im. prof. L. Mroczkiewicza w Białogardzie, zawierającej w szczególności: 2.5.1.1.1 projekt budowlany wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, 2.5.1.1.2 projekt wykonawczy, 2.5.1.1.3 przedmiary i kosztorysy robót, 2.5.1.1.4 specyfikację techniczna wykonania i odbioru robót; 2.5.1.2 pozyskanie wszelkich niezbędnych materiałów do wykonania prac projektowych, w szczególności aktualnych map i opinii geotechnicznych, 2.5.1.3 wykonanie projektów budowlanych branży architektonicznej i elektrycznej dla obiektów wchodzących w zakres realizacji zadania, zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi; 2.5.1.4 wykonanie projektów budowlanych branży drogowej, zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi w tym zakresie, 2.5.1.5 wykonanie projektów budowlanych stałej organizacji ruchu, 2.5.1.6 wykonanie projektów budowlanych czasowej organizacji ruchu na czas trwania robót; 2.5.1.7 wykonanie projektu czasowej i stałej organizacji ruchu na czas trwania i po wykonaniu robót, 2.5.1.8 pozyskanie stosownych pozwoleń, uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych pozwalających na realizacje robót, wymaganych odrębnymi przepisami, wraz z ich ewentualna aktualizacją, w szczególności wymaganych decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszeń robót niewymagających pozwolenia na budowę oraz ponoszenie opłat z nimi związanych, 2.5.1.9 zapewnienie wykonania i sprawdzenia (w przypadku takiego wymogu) projektu pod względem zgodności z przepisami prawa przez osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane, 2.5.1.10 wykonanie projektów wykonawczych branży drogowej, zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi w tym zakresie, 2.5.1.11 wykonanie projektów wykonawczych branży architektonicznej i elektrycznej dla obiektów wchodzących w zakres realizacji zadania, zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi, 2.5.1.12 wykonanie szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, 2.5.1.13 wykonanie przedmiarów i kosztorysów robót (kalkulacja uproszczona z podaniem parametrów cenotwórczych RMS), 2.5.1.14 bieżące konsultowanie z Zamawiającym przyjętych rozwiązań projektowych, 2.5.1.15 opisanie rozwiązań technologicznych i zastosowanych materiałów w dokumentacji projektowej w sposób jednoznaczny i wyczerpujący za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń; w dokumentacji nie mogą być wskazane nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, sformułowania, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów lub utrudnić uczciwa konkurencję; w przypadku gdy jest to uzasadnione specyfiką zamówienia i brakiem możliwości precyzyjnego określenia rozwiązań technologicznych oraz materiałów za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, Wykonawca może zastosować określenia wskazane w zdaniu poprzednim, pod warunkiem bezwzględnego zamieszczenia zapisu „lub równoważne”, wskazując jednocześnie na minimalne wymagania techniczne materiałów lub technologii równoważnych; w przypadku użycia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia lub sformułowań lub źródeł szczególnych procesów, które mogłyby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów lub utrudniać uczciwą konkurencję, Wykonawca powinien przedłożyć także pisemne uzasadnienie ich użycia, 2.5.1.16 przekazanie zamawiającemu kompleksowej dokumentacji w ilości 2 kompletów w formie pisemnej oraz w 1 egzemplarzu na nośniku elektronicznym w formatach .dwg i .pdf, opisy .docx i .pdf, tabele .xls i .pdf., 2.5.1.17 złożenie w siedzibie Zamawiającego ostatecznego projektu budowlanego oraz przekazanie dokumentacji projektowej, na 7 dni przed dniem złożenia wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę do właściwego organu, w celu umożliwienia Zamawiającemu wniesienia ewentualnych uwag; w przypadku wniesienia przez Zamawiającego uwag do projektu, Wykonawca zobowiązany jest do ich niezwłocznego uwzględnienia w dokumentacji; brak wniesienia uwag w powyższym terminie oznacza zgodę Zamawiającego na złożenie wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę/zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę – na podstawie przedłożonego projektu. 2.5.1.18 Wykonawca udzieli Zamawiającemu 36 miesięcznej gwarancji jakości na wykonaną dokumentację projektowo-kosztorysową, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru dokumentacji. W okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania wad dokumentacji w terminie, o którym mowa w §12 ust. 9 wzoru umowy. 2.5.2 W zakresie Etapu II (wykonanie robót budowlanych); 2.5.2.1 roboty pomiarowe, przygotowawcze, 2.5.2.2 roboty rozbiórkowe i demontażowe, rozbiórka ciągów komunikacyjnych o nawierzchni bitumicznej, z betonowej kostki brukowej, kostki brukowej kamiennej, wraz z podbudową, rozebranie krawężników i obrzeży, chodników i wysepek przystankowych, demontaż ławek, wywiezienie gruzu, ręczne wycinanie drzew i karczowanie zagajników, mechaniczne karczowanie pni, oczyszczenie terenu z pozostałości po karczowaniu, wywożenie dłużyc, 2.5.2.3 roboty ziemne – korytowanie, profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, wykonanie nasypów pod ciągi pieszo-jezdne, 2.5.2.4 podbudowy, warstwy konstrukcyjne oraz przygotowanie i wykonanie nawierzchni dróg utwardzonych, 2.5.2.5 roboty konstrukcyjne, 2.5.2.6 roboty nawierzchniowe – wykonanie nawierzchni ciągu pieszo-jezdnego z bezfazowej kostki betonowej i płyt chodnikowych, 2.5.2.7 oznakowanie poziome – malowanie trasy ścieżek na nawierzchni z kostki betonowej, malowanie oznakowania poziomego na ścieżkach rowerowych, wg stałej organizacji ruchu, 2.5.2.8 oznakowanie pionowe – wykonanie i zamontowanie na słupach oznakowania pionowego ścieżek rowerowych, przejazdów przez drogi kołowe wg projektu stałej organizacji ruchu, 2.5.2.9 zagospodarowanie terenu przyległego wraz z nasadzeniami zieleni niskiej, sadzenie drzew i krzewów, obsadzenie kwietników bylinami, pielęgnację drzew – pomników przyrody, rozścielenie ziemi, obsianie i pielęgnacja trawników łącznie z pierwszym koszeniem do wysokości 6 cm, 2.5.2.10 wykopanie rowów pod kable i ich ułożenie, 2.5.2.11 montaż słupów i opraw oświetleniowych, 2.5.2.12 wykonanie monitoringu (5 kamer) stanowiącego element systemu monitoringu miejskiego – kamery montowane na słupach oświetleniowych, parametry kamer określone w załączniku nr 4 do PFU. Rozmieszczenie kamer należy uzgodnić z zamawiającym. 2.5.2.13 mała architektura – ławki parkowe, stojaki na rowery, kosze na śmieci, karmniki i budki dla ptaków, 2.5.2.14 regulacja włazów, wpustów i studzienek, 2.5.2.15 zakończenie wszystkich robót budowlanych, opracowanie dokumentacji powykonawczej, instrukcji eksploatacyjnej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oraz przekazanie decyzji. 2.6 Szczegółowy zakres prac i robót budowlanych zawiera Program funkcjonalo-użytkowy wraz z załącznikami oraz projekt umowy. 2.7 Inne wymagania: 2.7.1 sporządzenie – najpóźniej do dnia przekazania terenu budowy – planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie robót budowlanych (BiOZ); 2.7.2 zapewnienie materiałów, energii (i innych mediów), urządzeń i sprzętu niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia; 2.7.3 dostarczenie wszelkich niezbędnych fabrycznie nowych, pozbawionych wad materiałów stanowiących przedmiot umowy, w kolorystyce i kształcie uzgodnionym z Zamawiającym; 2.7.4 oznakowanie terenu budowy; 2.7.5 ochrona istniejących obiektów naziemnych oraz urządzeń uzbrojenia podziemnego, a w przypadku ich odkrycia zabezpieczenie przed uszkodzeniem i utrzymanie w należytym stanie technicznym; 2.7.6 okazanie, na każde żądanie Zamawiającego, certyfikatów zgodności z normami, aprobatami lub specyfikacjami technicznymi, określonymi w SIWZ wraz z załącznikami, każdego używanego wyrobu; 2.7.7 zapewnienie na koszt własny bieżącej obsługi geodezyjnej przez osoby uprawnione; 2.7.8 wykonanie zabezpieczenia terenu budowy i jego zaplecza oraz ochrona terenu budowy, ochrona zieleni znajdującej się w strefie oddziaływania budowy 2.7.9 zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; 2.7.10 przeprowadzenie wszelkich wymaganych przepisami prób, sprawdzeń i odbiorów, koniecznych do uzyskania odbioru robót; 2.7.11 utrzymanie terenu wykonywania przedmiotu zamówienia w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, a w sytuacji powstania tych przeszkód, sporządzenie projektu organizacji ruchu i uzgodnienie go z właściwymi organami; 2.7.12 uczestniczenie w czynnościach odbioru końcowego; 2.7.13 w terminie nie późniejszym niż w dniu odbioru końcowego robót uporządkowanie terenu wykonywanych prac, jego zaplecza, jak również sąsiadujących nieruchomości zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenów dróg, nawierzchni lub instalacji; 2.7.14 uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i decyzji; 2.7.15 dostarczenie Zamawiającemu, wraz z wnioskiem o dokonanie końcowego odbioru robót: 2.7.15.1 dziennika budowy, oświadczenia kierownika budowy o zgodności wykonania prac z projektem budowlanym, obowiązującymi przepisami i normami, dokumentów potwierdzających dopuszczenie wbudowanych materiałów do obrotu, a także ich powszechnego stosowania w budownictwie, protokołów z przeprowadzonych przez wykonawcę prób technologicznych i innych wymaganych badań, świadectw jakości, certyfikatów, atestów, planów i schematów instalacji - w jednym egzemplarzu, 2.7.15.2 kompletu dokumentacji powykonawczej, w szczególności: decyzji, zezwoleń i pozwoleń koniecznych do zrealizowania zamówienia, oraz projektów powykonawczych (z zaznaczeniem ewentualnych zmian w stosunku do projektu) - w dwóch egzemplarzach; 2.7.16 usunięcie wszelkich wad i usterek, stwierdzonych w trakcie realizacji umowy oraz w okresie gwarancyjnym; 2.7.17 informowanie zamawiającego (lub zgłaszanie inspektorom nadzoru inwestorskiego) w terminie 2 dni od powzięcia wiadomości: 2.7.17.1 o terminie zakończenia robót podlegających zakryciu oraz robót zanikających. O ile Wykonawca nie dopełni tego obowiązku jest zobowiązany odkryć roboty lub wykonać odpowiednie odkrycia, otwory niezbędne do zbadania wykonanych robót, a następnie przywrócić je do stanu poprzedniego, 2.7.17.2 o konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, 2.7.17.3 o dostrzeżonych brakach lub błędach w dokumentacji i związanej z tym konieczności dokonania zmiany i uzupełnień tej dokumentacji; 2.7.18 pełnienie funkcji koordynacyjnych i nadzorczych w stosunku do prac realizowanych przez podwykonawców; 2.7.19 sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie, o którym mowa w art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz.1202 ze zm.), a w szczególności: 2.7.19.1 kontrola zgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektowo-kosztorysową, 2.7.19.2 uzgadnianie i ocena zasadności wprowadzania zmian w stosunku do przewidzianych rozwiązań projektowych w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a zgłoszonych przez Zamawiającego w toku wykonywania robót budowlanych, 2.7.19.3 udzielanie wyjaśnień dotyczących wątpliwości powstałych w toku wykonywania robót budowlanych, 2.7.19.4 udział w spotkaniach organizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych lub Zamawiającego, 2.7.19.5 udział w sporządzaniu protokołów konieczności w sprawie wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, 2.7.19.6 wykonywanie rysunków zamiennych lub dokumentacji zamiennej lub projektów zamiennych na wniosek Zamawiającego, 2.7.19.7 osobista obecność na budowie według potrzeb wynikających z postępu robót budowlanych. 2.7.20 Wykonawca ma obowiązek sporządzić i złożyć u Zamawiającego harmonogram rzeczowo-finansowy, zwany dalej „harmonogramem”, w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy, w formie pisemnej elektronicznej (edytowanej), w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego. 2.7.21 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i przedłożenia Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy kosztorysu ofertowego opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 nr 130 poz. 1389). Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ten będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy, a więc w sytuacji, o której mowa w § 15 wzoru umowy. Będzie on także podstawą do rozliczania dodatkowych robót budowlanych wykraczających poza określenie przedmiotu umowy w sytuacji, gdy umowa zostanie zmieniona na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp. Szczegółowo zostało to opisane w § 5 ust. 5-7 wzoru umowy. 2.7.22 Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na prace w zakresie zieleni na okres 12 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego wykonania przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 8.1 SIWZ w wysokości 45.000,00 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy 00/100 złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dowód wniesienia wadium. 2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy (jeżeli dotyczy). 3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego – zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiazany do przekazania Zamawiającemu w formie pisemnej lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem kwalifikowanym, oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach