Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie klimatyzacji dla pomieszczeń EA 057, EA 058, EA 059 laboratorium FUTURELAB zlokalizowanych w budynku nr 41 Wydziału ETI PG.

Politechnika Gdańska ogłasza przetarg

  • Adres: 80-233 Gdańsk, Narutowicza 11/12
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 583486152
  • Data zamieszczenia: 2023-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Politechnika Gdańska
    Narutowicza 11/12
    80-233 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. +48 583486152
    REGON: 000001620
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pg.edu.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie klimatyzacji dla pomieszczeń EA 057, EA 058, EA 059 laboratorium FUTURELAB zlokalizowanych w budynku nr 41 Wydziału ETI PG.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Zaprojektowanie, wykonanie, oraz wykonywanie serwisu wokresie udzielonej gwarancji, instalacji klimatyzacji pomieszczeniach laboratoryjnych EA057,EA058, EA059, laboratorium FUTURELAB znajdujących się w budynku Wydziału Elektroniki,Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.2. Założenia inwestycyjne, dane wyjściowe do doboru rozwiązań projektowychCelem inwestycji jest zaprojektowanie i wykonanie systemów klimatyzacji które umożliwiąutrzymanie stałej temperatury w trakcie wykonywania badań laboratoryjnych , oraz poprawiąkomfort pracowników laboratorium. Projektowany systemy klimatyzacyjne powinny umożliwiaćzadanie i utrzymanie zadanej temperatury indywidualnie dla każdego pomieszczenia.EA057 (pomieszczenie konstrukcyjno-pomiarowe) – 12 m2Należy zaprojektować , dostarczyć i wykonać kompletny system klimatyzacji , który będzieniwelował zyski cieplne od pracujących od urządzeń i sprzętu laboratoryjnego.Sumaryczna moc elektryczna zainstalowanych urządzeń generujących zyski cieplnej wynosi3,0 [kW]. Pomieszczenie obecnie jest wentylowane przez kanał wywiewny o wydajności 50m3/h, należy sprawdzić czy wentylacja odpowiada wymogom pomieszczenia.EA058 (sterownia komory) – 9 m2W pomieszczeniu znajduje się sprzęt komputerowy oraz urządzenia diagnostycznewykorzystywane w trakcie badań, które są głównym źródłem zysków cieplnych. W trakciebadań w pomieszczeniu serwerowni komory, przebywa do 2 osób obsługujących sprzętbadawczy. Należy zaprojektować , dostarczyć i wykonać kompletny system klimatyzacji , którybędzie niwelował zyski cieplne od pracujących od urządzeń i sprzętu komputerowegoutrzymując temperaturę w pomieszczeniu w zakresie 20 +- 2ᵒC.Sumaryczna moc elektryczna zainstalowanych urządzeń generujących zyski cieplnej wynosi 2[kW], do obliczeń należy przyjąć wartość 3,5 [kW] na przyszłe urządzenia.Pomieszczenie jest wentylowane przez system nawiewno-wywiewny , zapewniający nawiew50 m3/h z istniejącej centrali nawiewnej , oraz wyciąg 50 m3/h przez system wyciągowy,należy sprawdzić czy wentylacja odpowiada wymogom pomieszczenia.EA059 (komora bezechowa) – 33 m2W pomieszczeniu znajduje się sprzęt komputerowy oraz urządzenia diagnostyczne ilaboratoryjne wykorzystywane w trakcie badań, które są głównym źródłem zysków cieplnych .Obecnie pomieszczenie komory nie jest wentylowane, w wyniku przegrzania powietrza przezpracujące urządzenia , oraz ze względu na brak wentylacji pomieszczenia , panują w nimbardzo uciążliwe warunki dla obsługi badań.Należy zaprojektować , dostarczyć i wykonać kompletny system klimatyzacji , który będzieniwelował zyski cieplne od pracujących od urządzeń i sprzętu laboratoryjnego i zapewniałutrzymanie stałej temperatury około 20 +- 2ᵒC, oraz dostarczał świeże powietrze dopomieszczenia. Ponadto , zamawiający wymaga aby projektowane urządzania znajdowały siępoza obrębem pomieszczenia EA059 z uwagi na możliwość wprowadzenia zakłóceń w trakciewykonywania badań. Projektowany system powinien mieć możliwość pracy w dwóch trybach :a) z nawiewem powietrza zewnętrznegob) praca wyłączenie w obiegu zamkniętym na powietrzu wewnętrznymSumaryczna moc elektryczna zainstalowanych urządzeń generujących zyski cieplnej wynosi1,5 [kW]. Do obliczeń należy przyjąć wartość 3,5 [kW] na przyszłe urządzenia.2.1. Zakres robót do realizacji obejmuje w szczególności:2.1.1. Dla części projektowej c):Opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym (CT PG) dokumentacji technicznejzawierającej rozwiązania dla zagadnień:a. dobór jednostek urządzeń klimatyzacyjnych (wewnętrznych i zewnętrznych),b. lokalizacji i sposobie montażu jednostek wewnętrznych i zewnętrznych , (dla jednostekzewnętrznych usytuowanych na dachach, sprawdzenie ochrony odgromowej, oraznośności powierzchni montażu jednostki)c. tras, materiału i średnicy przewodów freonowych oraz sposobu montażu,d. uzgodnienie trasy przewodów instalacji freonowych, odprowadzenia skroplin,wentylacyjnych, zasilenia energią elektryczną, oraz sterowniczych.e. uzgodnienie z Centrum Technicznym miejsca odprowadzenie skroplin i włączenieinstalacji odprowadzenia skroplin do instalacji sanitarnych, oraz miejsca, z któregourządzenia będą zasilane elektrycznie (na podstawie warunków technicznychuzyskanych w Centrum Technicznym Politechniki Gdańskiej przed wybudowaniem,koniecznie należy podać moc elektryczną planowanych urządzeń),f. sterowania zaprojektowanego systemu chłodzenia2.1.2. Dla części projektowej d)Uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń i uzgodnień, bądź dokonania odpowiednichzgłoszeń, jeśli są wymagane.2.1.3. Dla części projektowej e)Opracowanie specyfikacji technicznych w zakresie:a. wymagań właściwości materiałów i wyrobów oraz sposób kontroli tych właściwości wwarunkach budowy,b. reguł jakie powinny być przestrzegane przy wykonywaniu robót, stanowiące uzupełnienie iuszczegółowienie opisów zawartych w projektach,c. wymagań i podstawy techniczno-organizacyjne dla potrzeb odbiorów i rozliczeńwykonanych robót.2.1.4. Dla części wykonawczej:a) Roboty przygotowawczea. Zabezpieczenie sprzętów i pomieszczeń przed uszkodzeniem, zapyleniem, zalaniem, itpb. Demontaże itd.c. Przygotowania odpowiednio ścian, sufitów, dachu do montażu urządzeń.d. Wykonanie przewiertów (przepusty), bruzdowania na potrzeby wykonania instalacji.e. Zakup i dostarczenie wszystkich potrzebnych elementów klimatyzacji zgodnie zuzgodnioną dokumentacją projektową.b) Roboty montażowea. montaż projektowanych instalacji i urządzeń wg. opracowanej dokumentacjic) Odbiory częściowea. odbiór prac montażowych,b. wykonanie próby szczelności instalacji freonowych i instalacji odprowadzeniaskroplin,c. wykonanie pomiarów instalacji elektrycznych.d) Uruchomienie instalacjia. rozruch urządzeń, próby,b. ustawienie harmonogramów pracy itd.e) Prace odtworzeniowe i porządkowef) Odbiór końcowya. odbiór wykonanych robót,b. przekazanie dokumentacji powykonawczej.2.1.5.Dla części serwisowej:a) Wykonywanie serwisu urządzenia w trakcie trwania gwarancji, zgodnie z dostarczonądokumentacją i kartą gwarancyjną urządzenia.3. Etapowanie:a) ETAP I – Dokumentacja projektowaa. wykonanie dokumentacji projektowej,b. przekazanie Zamawiającemu do uzgodnienia i zatwierdzenia (Zamawiający przewiduje 3 dnirobocze na sprawdzenie i wniesienie ewentualnych uwag do dokumentacji),c. opracowanie specyfikacji technicznychd. opracowanie dokumentacji kosztorysowej (szczegółowej kalkulacji cenowej),b) ETAP II – Roboty montażowea. Rozpoczęcie etapu II zostanie poprzedzone przekazaniem placu budowy wykonawcy,b. Wykonanie zakresu projektu,c. Przekazanie dokumentacji powykonawczejd. Za zakończenie etapu II uznaje się przekazanie Zamawiającemu dokumentacjipowykonawczej, oraz odbiór wykonanych robót i przekazanie instalacji do eksploatacji.c) ETAP III – okres konserwacji oraz okres gwarancji i rękojmi.a. Rozpoczęcie etapu – po podpisaniu przez zamawiającego protokołu odbioru końcowegoprzedmiotu zamówienia.b. Usuwanie wad powstałych w okresie gwarancji i rękojmic. Konserwacja dostarczonych dźwigów przez okres trwania gwarancji i rękojmi zgodnie zdostarczonym dokumentem gwarancyjnym określającym zakres gwarancji oraz niezbędnewarunki do utrzymania gwarancji.Remont dotyczy prac instalacyjnych, instalowania urządzeń klimatyzacji i elektrycznych4. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Zamówienie jest zamówieniemudzielanym w częściach, jako odrębna część zamówienia ujętego w planie zamówień publicznychna roboty budowlane. Zakres i wielkość zamówienia daje możliwość udziału MŚP w rynkuzamówień publicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1)pieniądzu;2)gwarancjach bankowych;3)gwarancjach ubezpieczeniowych;4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawyz dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).3.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy 91 1240 6292 1111 0011 0582 9419.Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne zchwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowywskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 4.Jeżeli wadium jest wnoszone w formiegwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginałgwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. 5.W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancjii poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, żewadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego „Zaprojektowanie iwykonanie systemu klimatyzacji dla pomieszczeń EA057, EA058, EA059 w lab. FUTURELAB” -. Oznaczenie sprawy:CRZP/198/009/R/23”6. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa wart. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotąwadium. 7.Zgodnie z art. 96 ust. 6 Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadiumwniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, występuje odpowiednio dogwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa wart. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowychlub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp,oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody napoprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonejprzez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy wsprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,którego oferta została wybrana.8.Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i napierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającegokwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp, 9.Gwarancje iporęczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczącegwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądypolskie. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt2-4 Pzp w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na językpolski. Gwarancje i poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu, a wszystkie spory odnośnie gwarancji poręczeń będąrozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądu właściwego dla siedziby zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej jeżeli wykaże, żeposiada „certyfikat przedsiębiorcy”, o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 15.05.2015 r. o substancjach zubażającychwarstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 2065).Zamawiający uznaje certyfikaty, wydane przez inne państwa członkowskie UE, o których mowa w art. 2 ust. 2rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/2067 z dnia 17 listopada 2015 r. W przypadku „certyfikatuprzedsiębiorstwa” wydanego przez inne państwo członkowskieUE zamawiający wymaga, aby wykonawca dostarczył certyfikat z tłumaczeniem na język polski.2. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowejjeżeli wykaże, że1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składaniaofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie min. 1robotę budowlaną polegającą na wykonaniu instalacji klimatyzacji o wartości niemniejszej niż. 25 000,00 złotych brutto.2) dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami skierowanymi do realizacjizamówienia:a) Branża sanitarna - osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościinstalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnychbez ograniczeńb) Branża elektryczna - osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościinstalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w nieograniczonym zakresieW przypadku warunku zdolności zawodowej, w zakresie dysponowania osobamiskierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnychza kierowanie robotami budowlanymi, zamawiający uznaje wymagane uprawnienia dokierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Inwestycji iRozwoju z dnia 06 maja 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych wbudownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane napodstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12austawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U.2020.1333 t. j. z dnia2020.08.03), zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane dokierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polskapaństwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich EuropejskiegoPorozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim ObszarzeGospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwachczłonkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2021.1646 t. j. z dnia 2021.09.08)2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lubkryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnegozamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lubsytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnieod charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lubdoświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniającychzasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi lub roboty budowlane, do realizacji których tezdolności są wymagane.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu alboodpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddaniamu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lubinny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizujączamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 4 potwierdza,że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantujerzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasobyprzy wykonywaniu zamówienia,3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu dowarunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizujeroboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.6. Zamawiający ocenia, czy udostępnione Wykonawcy przez podmioty udostępniającezasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lubekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziałuw postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 3 i 4 oraz, jeżeli to dotyczy kryteriówselekcji, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia,które zostały przewidziane względem wykonawcy.7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie zwykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodęponiesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów,chyba, że za nieudostępnienie tych zasobów podmiot ten nie ponosi winy.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowapodmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcęwarunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawywykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przezzamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, żesamodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolnościlub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert niepolegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniającychzasoby.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-24

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach