Przetargi.pl
„Zakup z dostawą tonerów, tuszy i materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących”

Gmina Legnica reprezentowana przez Prezydenta Miasta Legnica ogłasza przetarg

  • Adres: 59-220 Legnica, Plac Słowiański 8
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Legnica reprezentowana przez Prezydenta Miasta Legnica
    Plac Słowiański 8
    59-220 Legnica, woj. dolnośląskie
    REGON: 390647251
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://um.bip.legnica.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zakup z dostawą tonerów, tuszy i materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot niniejszego zamówienia:A )Tonery, tusze oraz materiały eksploatacyjne do drukarek będących na gwarancji i/lub użytkowane w zadaniach wymagających wysokiej jakości wydruku.1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych tonerów, tuszy oraz materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących.2) Szczegółowy opis potrzeb Zamawiającego, zawierający typ sprzętu, jakim dysponuje Zamawiający i rodzaj materiału eksploatacyjnego zalecany przez producenta sprzętu, oraz ilości zamawianego towaru przedstawia tabela nr 1 znajdująca się w Szczegółowym OPZ -wykaz cen– załącznik nr 1 do IDW Rozdział 2 SWZ. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert na tonery, tusze i materiały eksploatacyjne jakościowo równoważne.Przez produkt równoważny Zamawiający rozumie produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony, o parametrach takich samych bądź lepszych (pojemność tuszu/tonera, wydajność i jakość wydruku) w stosunku do produkowanego przez producenta urządzenia.3) Wymagania stawiane Wykonawcy:a. Wykonawca gwarantuje, że dostarczane tonery, tusze i materiały eksploatacyjne:i. będą fabrycznie nowe, nieregenerowane.ii. nie będą powodować utraty gwarancji producenta na urządzeniach, w których będą zamontowane. W przypadku oferty produktów równoważnych, Wykonawca dołączy do oferty oświadczenie producenta, że zaoferowany towar nie powoduje utraty gwarancji producenta urządzeń drukujących.iii. będą wysokiej jakości oraz w pełni kompatybilne ze sprzętem Zamawiającego, wyszczególnionym w tabeli nr 1 znajdującej się w Szczegółowym OPZ – wykaz cen – załącznik nr 1 do IDW Rozdział 2 SWZ.iv. zapewnią należyte bezpieczeństwo pracy urządzeń Zamawiającegov. będą posiadały właściwe opakowanie i oznakowanie.vi. będą posiadały certyfikat wystawiony przez podmiot uprawniony do kontroli jakości potwierdzający spełnianie przez producenta systemowych norm zarządzania jakością ISO 9001 oraz ISO 14001.vii. podana wydajność oferowanych tonerów oraz tuszy będzie zgodna z wymaganiami norm ISO 19752, ISO 19798, ISO 24711, ISO 24712 odpowiedniej dla typu materiału.viii. nie naruszają patentów i znaków towarowych producentów sprzętu drukującego.ix. są w pełni kompatybilne z programem sprzętu, monitorującym stan zasobników z tuszem lub tonerem, a po ich zainstalowaniu na monitorze oraz panelu kontrolnym sprzętu nie mogą pojawiać się żadne negatywne komunikaty np. o nieoryginalności zastosowanego materiału, nie ograniczają dostępnych funkcji sprzętu, a w przypadku , gdy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony - chip, który monitoruje proces druku i zużycie tuszu/tonera, produkt równoważny musi posiadać analogiczny element.b. Zamawiający wymaga, aby oferowane tonery, tusze oraz materiały eksploatacyjne posiadały gwarancję minimum 12 miesięcy od dnia dostawy.4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia dostawy pod względem jakościowym i ilościowym. W przypadku stwierdzenia niezgodności z ofertą Wykonawcy Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę, który zobowiązany jest odebrać od Zamawiającego niezgodny asortyment oraz dostarczyć prawidłowy w ciągu 2 dni roboczych.5) Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji czy oferowany towar posiada odpowiednie certyfikaty/etykiety producenta. W powyższym celu Zamawiający może zwrócić się do przedstawicieli producenta zaoferowanego towaru z prośbą o weryfikację czy produkt spełnia wymagania opisane w OPZ.B) Tonery, tusze oraz materiały eksploatacyjne do drukarek nie będących na gwarancji.1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych tonerów, tuszy oraz materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących.2) Szczegółowy opis potrzeb Zamawiającego, zawierający typ sprzętu, jakim dysponuje Zamawiający i rodzaj materiału eksploatacyjnego zalecany przez producenta sprzętu, oraz ilości zamawianego towaru przedstawia tabela nr 2 znajdująca się w Szczegółowym OPZ – wykaz cen – załącznik nr 1 do IDW Rozdział 2 SWZ. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert na tonery, tusze i materiały eksploatacyjne jakościowo równoważne.Przez produkt równoważny Zamawiający rozumie produkt kompatybilny ze sprzętem, do którego jest zamówiony, o parametrach takich samych bądź lepszych (pojemność tuszu/tonera, wydajność i jakość wydruku) w stosunku do produkowanego przez producenta urządzenia. 3) Wymagania stawiane Wykonawcy:a. Wykonawca gwarantuje, że dostarczane tonery, tusze i materiały eksploatacyjne:i będą fabrycznie nowe, nieregenerowane,ii będą wysokiej jakości oraz w pełni kompatybilne ze sprzętem Zamawiającego, wyszczególnionym w tabeli nr 2 znajdującej się w Szczegółowym OPZ – wykaz cen – załącznik nr 1 do IDW Rozdział 2 SWZ.iii zapewnią należyte bezpieczeństwo pracy urządzeń Zamawiającegoiv będą posiadały właściwe opakowanie i oznakowanie.v nie naruszają patentów i znaków towarowych producentów sprzętu drukującego.b. Zamawiający wymaga, aby oferowane tonery, tusze oraz materiały eksploatacyjne posiadały gwarancję minimum 12 miesięcy od dnia dostawy.4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia dostawy pod względem jakościowym i ilościowym. W przypadku stwierdzenia niezgodności z ofertą Wykonawcy Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę, który zobowiązany jest odebrać od Zamawiającego niezgodny asortyment oraz dostarczyć prawidłowy w ciągu 2 dni roboczych5) Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji czy oferowany towar posiada odpowiednie certyfikaty/etykiety producenta. W powyższym celu Zamawiający może zwrócić się do przedstawicieli producenta zaoferowanego towaru z prośbą o weryfikację czy produkt spełnia wymagania opisane w OPZ.Szczegółowy przedmiot zamówienia określają: Szczegółowy OPZ – wykazy cen -załącznik nr 1 do IDW Rozdział 2 SWZ oraz projekt umowy wraz z załącznikami – Rozdział 3 swz.2. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakiekolwiek nazwy własne i marki handlowe urządzeń i elementów, znaki towarowe, patenty czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane nazwy własne i marki handlowe urządzeń i elementów patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego, zamieszczone w specyfikacji nazwy technologicznych lub producentów kluczowych komponentów użyto jedynie w celu przykładowym- co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty, w której poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w opisie przedmiotu zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami/elementami równoważnymi, tj. przedmiotu zamówienia o parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych nie gorszych niż zaproponowane przez Zamawiającego.3. Zgodnie z treścią art. 101 ustawy Prawo zamówień publicznych 11 września 2019r. (Dz. U. z 2023r. poz. 1605 – tekst jednolity z późniejszymi zmianami; (zwanej dalej uPzp) jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazane są konkretne rozwiązania pod względem cech, parametrów lub rozwiązań technicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń i wyrobów lub rozwiązań technicznych równoważnych, co do ich cech, parametrów lub rozwiązań technicznych, a wszystkie ewentualne nazwy firmowe urządzeń i wyrobów użyte w opisie przedmiotu zamówienia powinny być traktowane jako definicje standardowe, a nie konkretne nazwy firmowe urządzeń i wyrobów zastosowanych w specyfikacji warunków zamówienia. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia.4. Obowiązek udowodnienia równoważności leży po stronie Wykonawcy zgodnie z art. 104 ww. ustawy Pzp - poprzez załączenie do oferty np. kart produktów, katalogów, opisów producenta, itp.- czyli opisów, które w sposób nie budzący wątpliwości Zamawiającego będą potwierdzały „równoważność” urządzeń i wyrobów co do ich cech, parametrów lub rozwiązań technicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22600000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wadium w wysokości:800 PLN – osiemset złotych.2. Wykonawca wadium musi wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa:- w art. 98 ust.1 tj.pkt 2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;pkt 3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.- oraz w art. 98 ust. 2:3. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.4. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na oznaczenie oferty podane przez Zamawiającego.5.Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu; płatne przelewem na rachunek bankowy: Bank Polska Kasa Opieki S.A. I O/Legnica nr 20124014731111000025212109. Wniesienie wadium w pieniądzu winno nastąpić w terminie gwarantującym wpływ pieniędzy na konto Zamawiającego najpóźniej w dniu i w godzinie składania oferty.2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 4 ppkt 2) – 4), wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 uPzp.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) uPzp; zostanie odrzucona.9. Ustawa Pzp określa okoliczności i zasady zwrotu wadium lub jego przepadku.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1 Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust. 1. uPzp,2. Z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. „o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego” (Dz. U. z 15 kwietnia 2022r., poz. 835) wyklucza się Wykonawcę, który:1) jest wymieniony w wykazach określonego w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 - ustawy jak powyżej;2) Wykonawca jest Wykonawcą, u którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2022r., poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 - ustawy jak wyżej;3) Wykonawca jest Wykonawcą, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r., poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dni 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 - ustawy jak wyżej.3. Spełniają warunki udziału w postępowaniu tj:Posiadają zdolności techniczne lub zawodowe: Wykonawca, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał min. 1 zamówienie polegające na dostawie tonerów, tuszy o wartości nie mniejszej niż 40.000,00 zł brutto.wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów, czy dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie wg wzoru - załącznik nr 3 do IDW Rozdział 2 SWZ wraz z załączeniem:- dowodów tj. poświadczeń podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, potwierdzające czy dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie np. poświadczenia, referencje, zawarte umowy wraz z oświadczeniem o ich realizacji itp. W odniesieniu do dostaw nadal wykonywanych ww. poświadczenia powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. poświadczeń - oświadczenie Wykonawcy.Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca lub członek konsorcjum lub podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca spełni go [ppkt. 1.4.1.] samodzielnie – jeden podmiot (doświadczenia zawodowego się nie sumuje z doświadczenia odrębnych podmiotów)). Jeżeli podmiot, który wykazuje doświadczenie zawodowe w ramach Konsorcjum przy wykazanym jako doświadczenie zawodowe zadaniu - musi wykazać bezpośredni udział i wykonanie zakresu prac tożsamych, z wykazywanymi jako doświadczenie zawodowe w przedmiotowym postępowaniu. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną