Przetargi.pl
Zakup samochodu pożarniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Leszczach na potrzeby likwidacji miejscowych zagrożeń

Ochotnicza Straż Pożarna w Leszczach ogłasza przetarg

  • Adres: 62-650 Kłodawa, Leszcze
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 603452999
  • Data zamieszczenia: 2018-09-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ochotnicza Straż Pożarna w Leszczach
    Leszcze 22
    62-650 Kłodawa, woj. wielkopolskie
    tel. 603452999
    REGON: 311497132
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.klodawa.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup samochodu pożarniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Leszczach na potrzeby likwidacji miejscowych zagrożeń
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Postępowanie dotyczy udzielenia zamówienia publicznego na dostawę fabrycznie nowego lekkiego samochodu specjalnego – ratowniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kłodawie, spełniającego poniższe wymagania i parametry: 1. Spełnia wymagania prawa o ruchu drogowym (ważna homologacja na samochód podstawowy). 2. Samochód fabrycznie nowy, rok produkcji minimum 2017, nadwozie typu PICK UP. 3. Pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym, z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” tekst jednolity (Dz. U. z 2017 r., poz. 128 z późn. zm.), wraz z przepisami wykonawczymi do ustawy. 4. Wymiary pojazdu: a) długość całkowita co najmniej 5200 mm, b) szerokość całkowita (bez lusterek) co najmniej 1750 mm, c) wysokość całkowita (bez urządzeń sygnalizacyjnych na dachu) co najmniej 1750 mm, d) rozstaw osi co najmniej 3000 mm 5. Parametry trakcyjne: a) kąt natarcia min. 25o b) kąt zejścia min. 25o c) kąt rampowy min. 20o d) głębokość brodzenia 500 mm e) prześwit minimum 220 mm 6. Ilość drzwi – 4, drzwi pełnowymiarowe, posiadające możliwość niezależnego otwierania, ilość miejsc – 5, wszystkie siedzenia wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, fotel kierowcy z regulacją wysokości. 7. Wymiary przestrzeni ładunkowej – co najmniej 1500 x 1500 mm. 8. Napęd - silnik wysokoprężny o mocy co najmniej 145 Kw. Spełniający wymagania w zakresie czystości spalin, zgodne z wymogami obowiązującymi w czasie dostawy. 9. Skrzynia biegów – automatyczna. 10. Samochód wyposażony w napęd obu osi z możliwością odłączenia jednej z osi oraz blokadą mechanizmu różnicowego. 11. Układ kierowniczy – ze wspomaganiem. 12. Układ hamulcowy – hydrauliczny ze wspomaganiem, wyposażony w ABS. 13. Obręcze kół aluminiowe (fabryczne), ogumienie uniwersalne (szosowo-terenowe) minimum 17 cali, z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych. 14. Pełnowymiarowe koło zapasowe, podnośnik, klucz do kół, trójkąt ostrzegawczy, fabryczny zestaw narzędzi przewidzianych do wyposażenia pojazdu przez producenta, gaśnica proszkowa ABC o masie środka gaśniczego 1 kg – przewożone w pojeździe. 15. Zamontowane stopnie boczne zewnętrzne ułatwiające wsiadanie do samochodu dla przednich i tylnych drzwi po obu stronach pojazdu. 16. Kolorystyka i oznaczenia pojazdu: a) kolor nadwozia czerwony (RAL 3000 lub zbliżony), powłoka lakiernicza fabryczna, b) zderzaki w kolorze nadwozia, c) pojazd musi być oznakowany numerami operacyjnymi Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z Zarządzeniem nr 8 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. KG PSP Nr 1, poz. 8, z 2012 poz. 23, z 2016 poz. 5 z późn. zm.). Dane dotyczące oznaczenia zostaną przekazane w trakcie realizacji zamówienia. 17. Dodatkowe wyposażenie samochodu: a) poduszki powietrzne przednie i boczne kierowcy i pasażera, b) centralny zamek + immobiliser, sterowany z pilota lub kluczyka, c) kierownica po lewej stronie z regulacją w co najmniej jednej płaszczyźnie, d) klimatyzacja, e) radioodtwarzacz cd/mp3 lub mp3/usb, f) elektrycznie sterowane (regulowane) i podgrzewane lusterka, g) elektryczne sterowanie (opuszczanie i podnoszenie) szyb w drzwiach przednich, h) gniazda zapalniczki w przestrzeni pasażerskiej i w przestrzeni ładunkowej, i) światła przeciwmgielne przednie, j) fabryczne światła do jazdy dziennej. 18. Zabudowa specjalistyczna: a) zabudowa typu Hardtop w kolorze nadwozia o wysokości równej wysokości pojazdu z możliwością łatwego dostępu do wnętrza przestrzeni ładunkowej przez klapy boczne i klapę tylną. Klapy otwierane do góry. Hardtop wzmocniony z możliwością zainstalowania na dachu dodatkowych mocowań – mocowanie do drabiny nasadkowej, b) w kabinie kierowcy zainstalowany radiotelefon przewoźny na pasmo 136 - 174 MHz. Radiotelefon ma spełniać wymagania techniczno – funkcjonalne określone w rozdziale VI Instrukcji ws. organizacji łączności radiowej w sieci radiowej UKF Państwowej Straży Pożarnej (załącznik do Rozkazu Nr 4 Komendanta Głównego PSP z dnia 9 czerwca 2009 r.) oraz ma ponadto pracować w standardzie cyfrowym. Radiotelefon ma mieć ponadto duży kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej min. 2". Radiotelefon ma mieć wbudowany głośnik o mocy min. 3 W. Radiotelefon ma posiadać pełną klawiaturę alfanumeryczną, dopuszcza się rozwiązanie z wbudowaną klawiaturą alfanumeryczną w mikrofonogłośnik, c) urządzenie sygnalizacyjno-ostrzegawcze (belka sygnałowa LED) zamontowane na dachu pojazdu - lampa zespolona z dwoma niebieskimi światłami pulsacyjnymi, nagłośnieniem (3 modulacje, głośnik 100 W, mikrofon, modulator z możliwością podawania komunikatów słownych), podświetlany napis STRAŻ. Dwa niebieskie światła LED pulsacyjne w przedniej części pojazdu, d) radiotelefony nasobne 2 sztuki – tożsame z radiotelefonem przewoźnym (co do marki i modelu), zainstalowane na pojeździe, e) latarki EX z ładowarkami 2 sztuki – zainstalowane w pojeździe, f) podest wyjeżdżany na całą szerokość zabudowy. Nośność podestu minimum 450 kg, g) wyciągarka elektryczna o uciągu minimum 3,5t sterowana pilotem zewnętrznym, zamocowana w przedniej części pojazdu, h) hak holowniczy o uciągu 3,5 tony, i) automatyczna ładowarka do akumulatorów. 2) Ewentualne użycie nazw własnych materiałów, producentów, znaków towarowych należy traktować jako przykładowe i zostało zastosowane tylko i wyłącznie w celu ustalenia cech parametrów wzorcowych. Zamawiający zezwala na użycie innych materiałów lub rozwiązań – „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem, iż będą miały nie gorsze cechy i parametry techniczne od użytych w w/w opisie. Wykonawca zobowiązany jest uzupełnić w Formularzu ofertowym szczegółową specyfikację oferowanego pojazdu, z której w sposób niebudzący wątpliwości Zamawiającego wynikać będzie, że oferowany przez niego produkt spełnia wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego. 3) Cena winna uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym koszty przeszkolenia, serwisowania i przeglądów. 4) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres wskazany przez niego w Formularzu ofertowym, lecz nie krótszy niż 24 miesiące. 5) Na dzień odbioru, wykonawca zobowiązany jest uruchomić samochód i przekazać zamawiającemu karty gwarancyjne, książkę pojazdu, instrukcje, atesty, certyfikaty, deklaracje, świadectwa jakości, świadectwo homologacji itd. Wykonawca wyda wszelkie dokumenty niezbędne do rejestracji pojazdu. 6) Z czynności odbioru spisany będzie protokół podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34144210-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych). 2) Dopuszcza się wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego nr 70 8545 0008 0000 0286 0014 9093 Bank Spółdzielczy w Kłodawie, z adnotacją: - Wadium - DOSTAWA LEKKIEGO SAMOCHODU SPECJALNEGO – RATOWNICZEGO DLA OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W KŁODAWIE. b) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancji bankowych, d) gwarancji ubezpieczeniowych, e) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 257 z późn. zm.). 3) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe, zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia pełnej kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zgłoszone w terminie związania ofertą, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Postanowienia punktu 3) stosuje się odpowiednio do poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na wyżej podane konto Zamawiającego. 6) Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Za datę wniesienia wadium uważa się datę faktycznego wpływu środków finansowych na konto Zamawiającego. 7) Wniesienie wadium w innej formie niż pieniądz Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy w terminie otwarcia oryginał dokumentu znajdował się będzie w ofercie. 8) Wadium winno być wniesione na okres związania ofertą określony w niniejszej Specyfikacji. 9) Wadium, które wpłynie na konto Zamawiającego po terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty. 10) Dowód wpłaty wadium należy umieścić w ofercie za Formularzem ofertowym. 11) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 12) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy (podstawa prawna dla ppkt. a, b, i c – art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, na druku stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ, - dowód potwierdzenia wpłaty wadium lub jego wniesienia w innej dopuszczalnej formie. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez Wykonawcę tzn.: a) oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego; b) oryginał dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego, - pełnomocnictwo – jeśli dotyczy, - oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu - Załącznik Nr 3 do SIWZ - zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeśli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach