Przetargi.pl
Zakup pasz do zimowego dokarmiania żubrów wraz z ich rozwiezieniem i wyłożeniem oraz oczyszczeniem miejsc zimowego dokarmiania

Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Browsk ogłasza przetarg

  • Adres: 17-220 Narewka, Gruszki
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 6858344 , fax. 85 6858677
  • Data zamieszczenia: 2019-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Browsk
    Gruszki 10
    17-220 Narewka, woj. podlaskie
    tel. 85 6858344, fax. 85 6858677
    REGON: 05002671000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.browsk.bialystok.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej - Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup pasz do zimowego dokarmiania żubrów wraz z ich rozwiezieniem i wyłożeniem oraz oczyszczeniem miejsc zimowego dokarmiania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zakup pasz do dokarmiania żubrów wraz z ich rozwiezieniem i wyłożeniem oraz oczyszczeniem miejsc zimowego dokarmiania w miejscach wskazanych przez Zamawiającego w ramach „Kompleksowego projektu ochrony żubra przez Lasy Państwowe” I. Zakup pasz do dokarmiania żubrów wraz z ich rozwiezieniem i wyłożeniem w miejsca wskazane przez Zamawiającego oraz obsługą tych miejsc przez Wykonawcę. • buraki pastewne – 40 ton (ze zbiorów tegorocznych, bez zanieczyszczeń mechanicznych, oczyszczone z liści, korzonków i gleby); w przypadku urodzaju żołędzi (tzw. rok nasienny)dopuszcza się dostawę do 3 ton żołędzi dębu szypułkowego i bezszypułkowego w zamian za równowartość na dostawę buraków, • marchew 10t - zbiór tegoroczny (w przypadku dostaw w miesiącu marzec, ze zbiorów z roku 2018) marchew powinna być dobrej jakości bez oznak gnicia i porażenia korzeni przez choroby, • gniecione ziarno owsa – 30 ton (bez zanieczyszczeń mechanicznych, workowany w worki max 50 kg), za zgodą Zamawiającego część zamówienia może być dostarczona w postaci pełnego ziarna, • siano– 53,60 ton ze zbiorów tegorocznych – zalecany I pokos; w przypadku dostaw w miesiącu marzec, ze zbiorów z roku 2018); wymagania: z domieszką traw motylkowych, powietrznie suche (o wilgotności do 20 %), bez turzyc, trzcinnika i situ, w tym wymagana wymagana jest dostawa do 8t siana w kostkach lub belach – rozwiezienie i wyłożenie przy drogach leśnych, • sianokiszonka –74 ton w belach (ze zbiorów tegorocznych), robiona z traw podsuszonych jak i zbóż (najlepszy owies) dopuszczalna jest również kiszonka z kukurydzy we wczesnym stadium rozwoju w ilości do 15% całej planowanej dostawy, • dostawa 2,4 ton kostek solnych do lizawek Multi-Lisal Se. (kostki o wadze 10 kg); • W szczególnych przypadkach (brak możliwości składowania pasz w terenie) Zamawiający dopuszcza możliwość odbioru pasz w miejscu składowania Wykonawcy, z obowiązkiem ich dostarczenia we wskazane miejsca, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. Wszystkie produkty (siano, owies, sianokiszonka, marchew oraz buraki pastewne) powinny pochodzić z produkcji w powiecie hajnowskim celem uniknięcia zawleczenia niepożądanych gatunków roślin i pasożytów. Rozwożenie i wyłożenie pasz (siano, buraki, marchew owies, sianokiszonka i kostek solnych) odbywać się będzie w etapach: 1. Niezwłocznie po podpisaniu umowy do dn. 29 marca 2019r. – dostawa i rozwiezienie w miarę potrzeb do 20 ton siana do brogów i sianokiszonki we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach oraz uzupełnianie i nagarnianie siana jak też dostawa buraków, marchwi i owsa. Dodatkowo rozwiezienie i wyłożenie siana przy drogach leśnych (lokalizacje wskazane przez Zamawiającego) po 2 kostki siana lub 1/3 beli siana co 100-150m łącznie na długości ponad ok. 20km. 2.W terminie do 19 kwietnia 2019r. dostawa, rozwiezienie i wyłożenie na terenie całego Nadleśnictwa Browsk 1400 kg kostek solnych, pozostałe 1000 kg – dostawa i rozwiezienie do 31 października 2019 r. 3. W terminie do 30 września 2019 r. dostawa, rozładunek i wyłożenie do brogów wskazanych przez zamawiającego (koordynator projektu) do 60% dostaw zamówionego siana, owsa w miarę potrzeb. 4. Od 15 października 2019 r. do 15 grudnia 2019r. – dostawa i rozwiezienie pozostałej części pasz w terminach (raz lub 2x w tygodniu) i lokalizacjach wskazanych przez Zamawiającego; oraz uzupełnianie i nagarnianie paszy w brogach, według potrzeb. Zamawiający wymaga, aby siano i sianokiszonka były przez Wykonawcę wyłożone, a pozostałości po sznurkach i folii na bieżąco usuwane. Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia stopnia uzupełnienia brogów raz, w okresie dużych mrozów i zalegania pokrywy śnieżnej dwa razy w tygodniu, uzupełniania ich w miarę potrzeb oraz zapewnienia dostępności paszy dla zwierząt (przerzucenie, nagarnięcie – w miarę potrzeb), a także wykonywania bieżących napraw brogów tj. wymiana ewentualnej zerwanej starej papy z dachów na papę termozgrzewalną, wymiana połamanych desek i żerdzi, zamontowanie na czas dokarmiania drewnianych płaskich koryt przy wszystkich brogach na gnieciony owies (wymiary: długość min. 1,6 m, szerokość min. 45 cm, wysokość boków koryta min. 15cm, dno koryta powinno być usytuowane nad ziemią na wysokości min. 40cm, koryto powinno mieć możliwość wypływu wody opadowej z jego wnętrza). W oddziale 62B-c (kamera „żubry online”) na czas trwania umowy ustawienia drewnianego koryta z drewna osikowego o długości min. 3m, szerokość min. 45 cm, wysokości boków koryta min. 20 cm, dno koryta powinno być usytuowane nad ziemią na wysokości min. 40cm, koryto powinno mieć możliwość wypływu wody opadowej z jego wnętrza i z wyglądu przypominać naturalny wygląd kłody topoli osiki z korą. Na terenie Nadleśnictwa Browsk jest 16 brogów w których wymagane jest postawienie drewnianych koryt podczas trwania umowy na zakup, rozwiezienie i wyłożenie gniecionego owsa zostanie wskazana przez przedstawiciela Zamawiającego. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie przedmiotu zamówienia, dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia odpadów i psującej się karmy z powierzchni, na której będą ponownie wykładane pasze. II. Oczyszczanie zimowych miejsc dokarmiania żubrów polegające na uprzątnięciu pozostałości po paszach( 20 miejsc.), obejmujące: 1. Po zakończeniu dokarmiania, uprzątnięcie miejsc zimowego dokarmiania żubrów z pozostałości siana i sianokiszonki oraz wywiezieniu zebranych nieczystości poza teren leśny. Dezynfekcja terenu preparatem biobójczym typu . RAPICID. 2. Uprzątnięcie starego siana złożonego w stogach w miejscach zimowego dokarmiania żubrów oraz wywiezieniu go poza grunty Nadleśnictwa Browsk. 3. Po wykonaniu zadania w razie potrzeby Zamawiający może wskazać zawłókowanie terenu po wyłożonych paszach. 4. Termin realizacji prac nastąpi w terminie do 30 kwietnia 2019 r. Utylizacja zebranych odpadów roślinnych leży w wyłącznej gestii Wykonawcy. 5. W przypadku utrzymujących się złych warunków atmosferycznych tj. ulewne deszcze (zniszczenie darni gleby i pozostawienie głębokich kolein po sprzęcie rolniczym), Zamawiający może wydłużyć termin maksymalnie do 10 maja 2019r. Lokalizacja miejsc do oczyszczania wskazana zostanie przez Zamawiającego w terenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15700000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych) 10.2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275 z późniejszymi zmianami). 10.3 Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: BGŻ BNP Paribas S.A. 81 2030 0045 1110 0000 0072 2170 z dopiskiem: „Wadium – Zakup pasz do dokarmiania żubrów wraz z ich rozwiezieniem i wyłożeniem oraz oczyszczeniem miejsc zimowego dokarmiania”. 10.4 Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 10.5 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Sekretariat pokój nr 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 10.6 Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 10.7 Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 10.8. Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • Wykonawca powinien posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej związanej z przedmiotem zamówienia, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania ww. warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia dotyczącego spełnienia warunków udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.9 Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale 8 pkt 8 ppkt 2 litera a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale 8 pkt 9 ppkt 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8.10 W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający będzie żądał dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach