Przetargi.pl
Zakup materiałów eksploatacyjnych do sprzętu drukującego na potrzeby jednostek i instytucji znajdujących się na zaopatrzeniu 25 WOG

25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku ogłasza przetarg

  • Adres: 15-601 Białystok, ul. Kawaleryjska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 261 398 839 , fax. 261 398 813
  • Data zamieszczenia: 2017-09-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku
    ul. Kawaleryjska 70
    15-601 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 261 398 839, fax. 261 398 813
    REGON: 20068982800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.25wog.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: JEDNOSTKA WOJSKOWA

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup materiałów eksploatacyjnych do sprzętu drukującego na potrzeby jednostek i instytucji znajdujących się na zaopatrzeniu 25 WOG
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek, faksów i kserokopiarek na rzecz 25 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Białymstoku oraz jednostek i instytucji będących na jej zaopatrzeniu. 1. Materiały eksploatacyjne powinny być produktami fabrycznie nowymi w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym logo, symbolem produktu, terminem przydatności do użytku, posiadające wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem i tuszem, do wytworzenia których zastosowano nieużywane wcześniej części i komponenty, kompatybilne z urządzeniami, do których są przeznaczone, o parametrach nie gorszych niż produkty oryginalne (tzn. materiał eksploatacyjny fabrycznie nowy pochodzący od producenta urządzeń, do których są przeznaczone) w zakresie pojemności, wydajności i jakości spełniać wszystkie parametry opisane lub określone przez podany symbol materiału eksploatacyjnego oryginalnego. Wyprodukowane najpóźniej w ostatnim kwartale poprzedzającym datę dostawy. 2. Zamawiający skorzysta z prawa opcji w przypadku wystąpienia potrzeby zamówienia dodatkowych materiałów eksploatacyjnych oraz posiadania przydzielonych środków finansowych na ten cel. 3. Wykonawca udziela 24 miesięcznej gwarancji na dostarczone materiały, a w przypadku dłuższej gwarancji producenta na okres przewidziany w karcie gwarancyjnej. Bieg okresu gwarancyjnego rozpoczyna się z chwilą podpisania stosownego dokumentu odbioru towaru. 4. Dostarczane materiały będą w oryginalnych opakowaniach fabrycznych, z zabezpieczeniami stosowanymi przez producenta. Materiały eksploatacyjne muszą być zapakowane w nienoszące znamion otwarcia opakowania. 5. Opakowanie musi umożliwiać pełną identyfikację towaru, tj.: - numer katalogowy materiału, - nazwę i typ urządzenia, do którego są przeznaczone, - symbol/nazwę producenta, - oznaczenie, który z produktów jest oryginalny a które zamiennikiem, - datę upływu ważności materiału, itp. bez konieczności otwierania. 6. Na obudowie produktu: nazwa marki, kod produktu. 7. Dostarczone materiały powinny odpowiadać wszelkim normom jakościowym i winny posiadać wymagane parametry techniczne. 8. Wykonawca powinien w należyty sposób opakować towar, a także w należyty sposób go transportować. 9. Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć własnym środkiem transportu, na własny koszt i ryzyko. 10. Wykonawca dostarczy towar do magazynu Służby Sprzętu Łączności i Informatyki w Białymstoku, ul. Kawaleryjska 70, od poniedziałku do czwartku w godz. 7.30 - 14.00,w piątek w godz. 7.30 - 12.00 (wyłącznie w dni robocze). Przy dostawie materiałów Wykonawca nie może zaoferować produktu równoważnego, który nie został zaakceptowany przez Zamawiającego, w trakcie trwania postępowania przetargowego. 11. W przypadku dostaw towaru za pośrednictwem firm spedycyjnych Zamawiający nie będzie kwitował odbioru towaru na dokumentach typu WZ przed dokładnym sprawdzeniem zawartości dostarczonych paczek (Wykonawca jest zobowiązany uprzedzić o tym fakcie dostawcę - przewoźnika). 12. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wady, które posiadać będzie dostarczony przedmiot zamówienia. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego. 13. Zamawiający może odmówić odbioru materiałów w przypadku: gdy będą w stanie niekompletnym, wadliwe, termin ważności niezgodny z opisem przedmiotu zamówienia bądź stan techniczny ich zewnętrznych opakowań będzie wskazywał na ich uszkodzenie. 14. W przypadku oferowania przez Wykonawcę produktów równoważnych ciężar udowodnienia, że oferowany przedmiot zamówienia jest równoważny i spełnia wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ spoczywa na Wykonawcy. 15. Dopuszcza się oferowanie równoważnych materiałów eksploatacyjnych pod warunkiem, że: 15.1. zamienniki, charakteryzują się takimi samymi lub lepszymi parametrami jakości i wydajności wydruku/kopiowania jak materiały eksploatacyjne dedykowane dla danej drukarki/kopiarki przez jej producenta; 15.2. spełniają wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, w szczególności: - są fabrycznie nowe, nieregenerowane; - do ich produkcji nie użyto składników poprzednio eksploatowanych, uzupełnianych bądź przerabianych; - zostały objęte gwarancją przydatności do użycia, do czasu wyczerpania się środka barwiącego, jednak nie krócej niż na 24 miesięcy; - nie posiadają pojemności startowych; - muszą posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania; - nie mogą powodować utraty gwarancji użytkowanego sprzętu, 16. Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia równoważności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego, przed podpisaniem umowy, poprzez przedstawienie: a. certyfikat niezależnego podmiotu do kontroli jakości poświadczający zgodność zaoferowanego artykułu równoważnego z normami ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711, ISO/IEC 19798; b. do każdego zaoferowanego produktu równoważnego raport z testów wystawiony przez niezależny od producenta podmiot przygotowany zgodnie z normą ISO/IEC jw. Wymaga się załączenia raportów przygotowanych zgodnie z normą, a nie na podstawie norm. W raporcie przygotowanym zgodnie z normą muszą znaleźć się informacje: średnia ilość wydruków, odchylenie standardowe, dolna granica przedziału ufności, data testowania, liczba testowanych kaset, liczba kaset użytych do obliczeń, typ kasety, tryb drukowania, użyty nośnik, format papieru, czy stosowano procedurę wstrząsania, model drukarki, model komputera, system operacyjny, oprogramowanie, wersja sterownika drukarki, codzienne włączanie-wyłączanie zasilania, temperatura, wilgotność, kody testowanych wkładów. c. Karta charakterystyki substancji - mieszaniny: dokument zawierający opis zagrożeń, które może spowodować substancja lub mieszanina. Dane fizyko - chemiczne na jej temat. Karta powinna być przygotowana zgodnie z Rozporządzeniem WE 1907/2006 i 453/2010. Nie spełnienie powyższego warunku przez Wykonawcę Zamawiający uzna, jako uchylanie się przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego. 17. Jakość oferowanych produktów równoważnych musi pozwolić na uzyskanie porównywalnych wydajności oraz jakości wydruków w porównaniu do materiałów zalecanych i stosowanych w urządzeniach przez producentów urządzeń. 18. Wykonawca oferujący produkty równoważne, w razie wybrania jego oferty, ponosił będzie odpowiedzialność za uszkodzenia urządzeń eksploatowanych przez Zamawiającego, powstałe na skutek zastosowania w nich produktu równoważnego. 19. W przypadku, gdy Zamawiający stwierdzi, że wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych materiałów eksploatacyjnych niekorzystnie odbiega od parametrów produktów oryginalnych lub jeśli materiał eksploatacyjny nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tuszy lub tonerów, Wykonawca na żądanie Zamawiającego powinien materiał, którego żądanie dotyczy, bezpłatnie wymienić na materiał spełniający wymogi w ciągu 7 dni roboczych. 20. W przypadku stwierdzenia i udokumentowania przez Zamawiającego uszkodzenia urządzeń, spowodowanych przez dostarczony materiał eksploatacyjny, równoważny w odniesieniu do materiałów pochodzących od producenta urządzenia, Wykonawca zobowiązany będzie wymienić lub naprawić uszkodzone urządzenie na własny koszt i ryzyko w autoryzowanym serwisie producenta urządzenia w ciągu 7 dni roboczych. 21. W przypadku uszkodzenia urządzenia, którego przyczyną było używanie dostarczonych przez Wykonawcę materiałów, Wykonawca zobowiązuje się pokryć koszty związane z naprawą urządzenia i sporządzoną ekspertyzą dotyczącą przyczyn uszkodzenia. Ekspertyza lub naprawa zostanie przeprowadzona przez serwis obsługujący Zamawiającego. 22. W przypadku kwestionowania przez Wykonawcę opinii serwisu obsługującego Zamawiającego. Zamawiający zleci ekspertyzę innej jednostce zewnętrznej. Potwierdzenie ekspertyzy będzie skutkowało pokryciem kosztów tej ekspertyzy przez Wykonawcę. 23. W przypadku, gdy ekspertyza, o której mowa wyżej wykaże, że przyczyną uszkodzenia urządzenia jest użytkowanie materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązuje się na czas naprawy urządzenia dostarczyć Zamawiającemu w ciągu 2 dni roboczych, liczonych od dnia otrzymania wyników ekspertyzy, urządzenie zastępcze o parametrach techniczno-eksploatacyjnych nie gorszych od naprawianego urządzenia. 24. W przypadku braku możliwości usunięcia uszkodzenia, Wykonawca zobowiązuje się do wymiany uszkodzonego urządzenia na nowe o nie gorszych parametrach techniczno-eksploatacyjnych od urządzenia uszkodzonego w ciągu 5 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania wyników ekspertyzy. 25. Wykonawca zobowiązuje się odbierać pojemniki po zużytych tuszach i tonerach dostarczonych zgodnie z niniejszym zamówieniem. 26. Wykonawca zobowiązuje się odbierać pojemniki na koszt własny. 27. Wykonawca przy każdej dostawie będzie jednocześnie odbierał zużyte materiały eksploatacyjne. 28. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia. 29. Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 30. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30125000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych). 1.1. Prawidłowo złożone wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 14.09.2017 r. do godz.: 09:00. 1.2. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym wyżej terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego (widnieje jako zaksięgowane). 1.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:  pieniądzu;  poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych;  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r poz. 259.). Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez: NBP O/O Białystok nr konta 61 1010 1049 0050 7613 9120 2000 z dopiskiem „wadium w post. nr 45/PN/2017” – „Zakup materiałów eksploatacyjnych do sprzętu drukującego na potrzeby jednostek i instytucji znajdujących się na zaopatrzeniu 25 WOG”. 1.4. Do oferty należy dołączyć kserokopię dowodu bankowego potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu. W przypadku realizowania przez Wykonawcę rozliczeń bankowych w formie elektronicznej do oferty należy załączyć potwierdzenie wykonania operacji bankowej w formie kserokopii wydruku operacji. UWAGA: W orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej uznaje się, iż wniesienie wadium jest skuteczne tylko w przypadku uznania rachunku bankowego zamawiającego należną kwotą wadium. Kwota wadium wnoszonego w formie pieniężnej winna znaleźć się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu złożenia oferty. Zlecenie przelewu kwoty wadium - przed upływem terminu składania ofert - nie ma znaczenia dla dotrzymania wymogów związanych z terminem jego wniesienia, liczy się termin zarachowania środków na koncie zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert podlega bezwzględnie wykluczeniu z udziału w przetargu. Dzieje się tak nawet w sytuacji, gdy spóźnienie wynosi kilka minut i wynika z operacji bankowych związanych z uznaniem rachunku zamawiającego. 1.5. Wadium (oryginał dokumentu) wnoszone w pozostałych formach, należy złożyć w Kancelarii 25 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Białymstoku, w kopercie zapewniającej nienaruszalność dokumentu. Kopię dokumentu należy załączyć do oferty. 1.6. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców uważa się za wniesione prawidłowo. 1.7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 1.8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia.(załącznik nr 2)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SIWZ. 1.2. Formularz cenowy - Załącznik nr 1A do SIWZ. 1.3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie - Załącznik nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Uwaga! Powyższe oświadczenie dotyczy również każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz podmiotów (w tym podwykonawców), na zasoby których Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 1.4. Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach