Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Popielów i jej jednostek organizacyjnych oraz oświetlenia dróg i miejsc publicznych

Gmina Popielów ogłasza przetarg

  • Adres: 46-090 Popielów, Opolska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. -
  • Data zamieszczenia: 2018-10-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Popielów
    Opolska 13
    46-090 Popielów, woj. opolskie
    tel. -
    REGON: ---
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ww.popielow.pl, www.bip.popielow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Popielów i jej jednostek organizacyjnych oraz oświetlenia dróg i miejsc publicznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup w 2019 r. energii elektrycznej, w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. 2018 r. poz. 755 z późn. zm.), na potrzeby obiektów Gminy Popielów i jej jednostek organizacyjnych oraz oświetlenia dróg i miejsc publicznych. 3.2. Zakres zamówienia obejmuje zakup energii elektrycznej przez odbiorców końcowych (zamawiających – Załącznik nr 9/9a do SIWZ) w ilości zgodnej z rzeczywistym zapotrzebowaniem. Łączna ilość punktów poboru energii wynosi 143, natomiast łączne szacowane zapotrzebowanie na energię elektryczną dla wszystkich PPE objętych zamówieniem wynosi ok 753,1 MWh. 3.3. Szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 3.4. Zakup będzie się odbywać na postawie umów zakupu (sprzedaży) podpisanych przez Zamawiających z Wykonawcą ( zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ – Projekt umowy). 3.5. Wykonawca zobowiązany będzie, na podstawie otrzymanych pełnomocnictw, do przeprowadzenia procedur zmiany sprzedawcy. 3.6. Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej dostarczanej w ramach umowy. Koszty wynikające z dokonania bilansowania uwzględnione zostaną w oferowanej cenie energii elektrycznej. 3.7. Zamawiający informuje, iż usługi dystrybucji są realizowane na podstawie odrębnych umów zawartych z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), tj. TAURON DYSTRYBUCJA S.A. z siedzibą przy ul. Podgórskiej 25A, 31-053 Kraków. 3.8. Podstawowe informacje: Wspólny Słownik Zamówień 09310000-5 (Elektryczność) Ilość układów pomiarowych rozliczających zużytą energią elektryczną 143 (Załącznik nr 9 do SIWZ) Całkowita moc umowna [kW] 1138,6 Grupa taryfowa wg OSD Wg wykazu stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ Informacja o OSD dostarczającym energię elektryczną do obiektów TAURON Dystrybucja S.A. Informacja dot. umów z OSD Obecnie podpisane umowy dystrybucyjne zawarte są na czas nieokreślony, z rozliczeniem miesięcznym lub dwumiesięcznym Szacunkowe zużycie w okresie obowiązywania umowy [MWh] 753,1 Informacja o zmianach ceny w okresie trwania umowy Zamawiający nie przewiduje zmiany wartości jednostkowej netto lub brutto podczas trwania umowy, poza sytuacjami wymienionymi w rozdziale 24 SIWZ Informacja o udostępnieniu danych o punktach poboru energii oraz niezbędnych dokumentach Zamawiający udostępni wszystkie posiadane niezbędne dane oraz dokumenty w procedurze zmiany sprzedawcy (w wersji elektronicznej) najpóźniej w dniu podpisania umowy Informacja o udziałach Zamawiającego w akcjach promocyjnych lub lojalnościowych Zamawiający nie podpisywał aneksów dotyczących programów lojalnościowych i promocyjnych Informacja o udzieleniu Wykonawcy pełnomocnictwa Pełnomocnictwo i jego zakres jest integralną częścią projektu umowy i stanowi do niej załącznik nr 2/2a/2b Informacja o płatnikach/odbiorcach Płatnikami należności są podmioty wymienione w załączniku nr 9a do SIWZ, na których adres należy przesłać faktury Informacja o sposobie podpisania umowy Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną Informacja o aktualnej umowie Zamawiający informuje, iż dotychczasowa umowa na zakup energii obowiązuje do 31.12.2018 r., nr aktualnej umowy: ITR.272.11.2017.BK Aktualny sprzedawca energii elektrycznej TAURON SPRZEDAŻ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Krakowie przy ul. Łagiewnickiej 60 Informacja dot. procedury zmiany sprzedawcy dla punktów PPE Dla wszystkich PPE jest to kolejna zmiana sprzedawcy, oprócz punktów wskazanych w Załączniku nr 9/9a do SIWZ 3.9. W związku z charakterem zamówienia nie można określić dokładnego zużycia energii elektrycznej objętego przedmiotem zamówienia. Z tego powodu Zamawiający przedstawił szacowaną ilość zużycia energii elektrycznej. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia energii elektrycznej może ulec zmianie, tj. zwiększeniu bądź zmniejszeniu. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie w przypadku nawet znacząco mniejszego lub większego zużycia energii w okresie obowiązywania umowy. Tym samym opisane prognozowane zużycie energii nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej wysokości. 3.10. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg cen określonych w ofercie przetargowej. Ostateczne wynagrodzenie za energię elektryczną ustalone zostanie na podstawie faktycznego zużycia, w oparciu o wskazanie układów pomiarowych. 3.11. Ilość energii (szacowane zużycie) w podziale na określone PPE wskazano w Załączniku nr 9 do SIWZ. Wykaz PPE ma jedynie charakter orientacyjny, gdyż Zmawiający zastrzega sobie prawo do zmian ilości PPE (zmniejszenie), zmian ich mocy lub grup taryfowych (zgodnie z zapisami rozdział 24 SIWZ). 3.12. Zamawiający ma prawo w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia do zmiany mocy lub grup taryfowych, o których mowa powyżej, dla poszczególnych PPE określonych w załączniku nr 9 do SIWZ po uprzednim uzgodnieniu warunków technicznych dokonania tych zmian z OSD. Zmiany następować będą na pisemne zgłoszenie Wykonawcy przez Zamawiającego począwszy od dnia zainstalowania nowego układu pomiarowego lub od dnia dokonania tych zmian. 3.13. Moc umowna, grupy taryfowe, warunki ich zmiany oraz miejsce dostarczenia energii elektrycznej określane są każdorazowo w Umowie o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD 3.14. Ceny jednostkowe za sprzedaż energii elektrycznej czynnej podane w ofercie przetargowej będą stałe w okresie realizacji przedmiotu zamówienia za wyjątkiem sytuacji, w której dokona się ustawowa zmiana stawki podatku VAT lub stawki podatku akcyzowego. 3.15. Zamawiający jest Nabywcą natomiast Płatnikiem/Odbiorcą faktury za zużytą energię elektryczną będzie Jednostka wskazana w Załączniku nr 9a do SIWZ, dla której Wykonawca założy osobne konto klienta do rozliczeń zużytej energii elektrycznej (centralizacja VAT w jednostkach samorządowych). 3.16. Rozliczenie rzeczywistej ilości zakupionej energii odbywać się będzie na podstawie odczytów z układów pomiarowo-rozliczeniowych, dokonywanych przez właściwego OSD, zgodnie ze stosowanym przez niego okresem rozliczeniowym. 3.17. Wykonawca zobowiązany będzie we własnym zakresie, w granicach i na podstawie warunków lokalnego OSD, bądź umowy łączącej go z OSD, terminowo pozyskiwać dane pomiarowo-rozliczeniowe. 3.18. Wykonawca zobowiązany jest do doprowadzenia do zawarcia przez Zamawiającego umów o świadczenie usług dystrybucji z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, o ile nie są one już stroną samodzielnych umów dystrybucyjnych, w sposób gwarantujący zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej dla wszystkich punktów poboru energii zawartych w załączniku nr 9/9a do SIWZ, na podstawie pełnomocnictwa stanowiącego załącznik nr 2/2a/2b do projektu umowy. 3.19. Sprzedaż energii elektrycznej, w szczególności jej jakość i standardy jakości obsługi Zamawiającego (Odbiorcy/Płatnika) odbywać się będzie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w tym określonymi w ustawie z dnia z 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. 3.20. Wykonawca musi na dzień rozpoczęcia sprzedaży posiadać stosowne umowy z OSD, umożliwiające sprzedaż energii elektrycznej do wszystkich punktów PPE za pomocą tych sieci, a także musi posiadać przedmiotowe umowy przez cały okres trwania umowy podpisanej z Zamawiającym. 3.21. Zamawiający będzie miał prawo, po udzieleniu zamówienia, do: 1) zmniejszenia liczby punktów PPE wskazanych w załączniku nr 9/9a do SIWZ, 2) zmiany mocy umownej lub taryfy określonej w umowach o świadczenie usług dystrybucyjnych - w obrębie tych grup taryfowych, które zostały wskazane w załączniku nr 9 do SIWZ. 3.22. WYMAGANIA, O KTÓRYCH W ART. 29 UST. 3a ustawy Pzp 3.22.1. Nie dotyczy. 3.23. WYMAGANIA, O KTÓRYCH W ART. 29 UST. 4 ustawy Pzp 3.23.1. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia, o którym mowa w art. 29 ust. 4
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty sporządzonej na formularzu ofertowym: 1) oświadczenia, o których mowa w punkcie 6.1. (Załącznik nr 2 oraz nr 3 do SIWZ) 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty (w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik). Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (w formie oryginału) – Załącznik nr 4 do SIWZ (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach