Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej na potrzeby Gminy Rawicz i jej jednostek organizacyjnych

Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Piłsudskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5465400 , fax. 65 5464167
  • Data zamieszczenia: 2018-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz
    ul. Piłsudskiego 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5465400, fax. 65 5464167
    REGON: 41105072900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawicz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej na potrzeby Gminy Rawicz i jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej do obiektów wskazanych w załącznikach nr 8 – 10 do SIWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne i przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Zakup energii elektrycznej będzie realizowany do punktów poboru energii należących do Gminy Rawicz oraz jednostek organizacyjnych wymienionych niżej: 1) Przedszkole Nr 1 im. Akademia Króla Stasia w Rawiczu Wały Powstańców Wielkopolskich 2, 63-900 Rawicz, 2) Przedszkole Nr 3 im. Krasnala Hałabały w Rawiczu ul. Armii Krajowej 7, 63-900 Rawicz, 3) Przedszkole nr 6 im. Przyjaciół Kubusia Puchatka w Rawiczu ul. Mikołajewicza 23, 63-900 Rawicz, 4) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Rawiczu Wały Jarosława Dąbrowskiego 1, 63-900 Rawicz, 5) Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Rawiczu ul. Broniewskiego 5, 63-900 Rawicz, 6) Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Sierakowie ul. Przyjemskiego 35, Sierakowo, 63-900 Rawicz, 7) Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Rawiczu ul. Mickiewicza 16, 63-900 Rawicz, 8) Zespół Szkolno – Przedszkolny Nr 2 w Rawiczu ul. Szkolna 3, 63-900 Rawicz, 9) Zespół Szkolno – Przedszkolny w Masłowie ul. Śląska 58, Masłowo, 63-900 Rawicz, 10) Zespół Szkolno – Przedszkolny w Słupi Kapitulnej, Słupia Kapitulna 117, 63-900 Rawicz, 11) Zespół Szkolno – Przedszkolny w Zielonej Wsi, Zielona Wieś 72, 63-900 Rawicz, 12) Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Spokojna 1a, 63-900 Rawicz, 13) Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Gen. Grota Roweckiego 4a, 63-900 Rawicz 14) Środowiskowy Dom Samopomocy ul. Gen. Grota Roweckiego 9, 63-900 Rawicz 15) Miejsko Gminny Ośrodek Wsparcia ul. Gen. Grota Roweckiego 9, 63-900 Rawicz, 16) Dom Kultury w Rawiczu ul. Targowa 1, 63-900 Rawicz, 2. Zamawiający upoważniony dokonał podziału zamówienia na trzy części. I tak: Część 1 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego Gminy Rawicz. Część 2 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej do obiektów i miejsc należących do Gminy Rawicz tj. budynki administracyjne Urzędu, świetlice wiejskie, strażnice itd.) Część 3 przedmiotu zamówienia obejmuję zakup energii elektrycznej do obiektów i miejsc należących do jednostek organizacyjnych podległych Gminie Rawicz. Układ pomiarowo-rozliczeniowy w grupie taryfowej B jest dostosowany do zasad TPA. 3. Wyżej opisane części zamówienia stanowią Część 1, Część 2 i Część 3 przedmiotu zamówienia. Szczegółowe informacje dotyczące punktów poboru energii elektrycznej dla poszczególnych części zamówienia przedstawione zostały w zestawieniach zbiorczych stanowiącym Załączniki nr 8 – 10 do SIWZ. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnych umów. 4. Zamawiający upoważniony dla części 1 – 3 zamówienia ma obecnie zawarte umowy obowiązujące do końca 2018 roku na sprzedaż energii elektrycznej przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego. Obecnymi sprzedawcami energii elektrycznej są: dla częsci 1 zamówienia jest ENEA SA z siedzibą w Poznaniu, dla części 2 zamówienia jest ENERGA Obrót SA z siedzibą w Gdańsku, za wyjątkiem poz. 9 załącznika nr 9, gdzie jest umowa kompleksowa i obecnym sprzedawcą jest ENEA SA z siedzibą w Poznaniu. dla części 3 zamówienia jest ENERGA Obrót SA z siedzibą w Gdańsku za wyjątkiem poz. 29 załącznika nr 10, gdzie obecnym sprzedawcą jest ENEA SA z siedzibą w Poznaniu. 5. Zamawiający upoważniony informuje, że dla punktów poboru energii elektrycznej są zawarte umowy rozdzielne na zakup energii oraz na dystrybucję, za wyjątkiem części 2 zamówienia poz. 9 załącznika nr 9 gdzie jest umowa kompleksowa obowiązują na czas nieokreślony. Wobec tego zakup energii elektrycznej dla punktu wykazanego pod poz. 12 nastąpi po rozwiązaniu umowy kompleksowej. Umowa na dystrybucję będą zawierane przez wybranego dostawcę energii elektrycznej. 6. Zamawiający upoważniony udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy stosowne pełnomocnictwa wg załączonego wzoru stanowiącego załącznik nr 6. Wobec tego Wykonawca będzie reprezentował Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego we wszystkich niezbędnych czynnościach, w szczególności sprawach związanych z zawarciem umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz umowy o świadczenie usług dystrybucji oraz o zmianach w tych umowach, składania oświadczeń woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych informacji – na podstawie udzielonego Wykonawcy przez Zamawiającego pełnomocnictwa. 7. Zamawiający upoważniony ma podpisane umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na czas nieokreślony z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego tj. z ENEĄ Operator spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu dla części 1, 2 i części 3 zamówienia, za wyjątkiem sytuacji gdzie jest zawarta umowa kompleksowa. 8. Zamawiający upoważniony przewiduje możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej z zastosowaniem prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust 5 ustawy PZP. Prawem opcji jest możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach zawartej umowy o kolejne 10 % zamówienia podstawowego. Zaistnienie okoliczności, o której mowa wyżej, spowoduje zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu umowy dla każdej części zamówienia oddzielnie. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej oraz zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do punktów poboru energii wskazanych w załącznikach nr 8 – 10 do SIWZ. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. 9. Zamawiający upoważniony określa w opisie przedmiotu zamówienia standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku - Prawo energetyczne ( t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 755 z późniejszymi zmianami ) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 roku w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz.U. z 2017 roku poz. 2500). Zamawiający wymaga aby dostarczana energia spełniała parametry jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 04.05. 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93 poz. 623 z późniejszymi zmianami) w szczególności określone w rozdziale 10 pn. Parametry jakościowe energii elektrycznej i standardy jakościowe obsługi odbiorców oraz sposób załatwiania reklamacji. 10. Wykonawca – dostawca energii elektrycznej na obszarze działania Operatora Systemu Dystrybucji (ENEA Operator spółka z o.o.) musi posiadać zawartą umowę z tym operatorem o świadczenie usług dystrybucji, która reguluje kompleksowo stosunki pomiędzy sprzedawcą a OSD. Zawarcie takiej umowy jest warunkiem koniecznym umożliwiającym sprzedaż energii elektrycznej przez Wykonawcę w okresie realizacji zamówienia. 11. Podstawą rozliczenia za przedmiot zamówienia będzie faktyczne zużycie energii elektrycznej w kWh. Dane podane w załącznikach 8 – 10 do SIWZ dot. planowanego zużycia energii są wartościami przewidywanymi i służą do ustalenia wartości oferty. W przypadku zapotrzebowania mniejszej ilości kWh, Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie. 12. Lista jednostek organizacyjnych (Płatników), w imieniu i na rzecz których działa Zamawiający upoważniony została określona w rozdziale III pkt 1. 13. Umowy dla części 1 i 2 zamówienia będą zawierane przez Gminę Rawicz, natomiast umowy dla części 3 zamówienia będą zawierane osobno przez poszczególne jednostki wskazane wyżej w odniesieniu do podlegających im punktów poboru energii elektrycznej. Płatnikami będzie Gmina Rawicz oraz jednostki organizacyjne, które zawrą umowy z Wykonawcą i będą odpowiedzialni za realizację postanowień Umowy samodzielnie w odniesieniu do podlegających im punktów poboru energii elektrycznej. Wykonawca dostarczy każdemu Płatnikowi zgodnie z zawartymi umowami odpowiednie faktury VAT, wystawione na poszczególnych Płatników oddzielnie. Płatnik nie odpowiada za zobowiązania i realizację umowy przez innych płatników wskazanych w rozdziale III. 14. Wykonawca przy ustalaniu ceny ofertowej w oparciu o opis przedmiotu zamówienia musi uwzględnić wszystkie składniki wpływające na ustalenie ceny. 15. Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie może złożyć ofertę na wszystkie części zamówienia lub na wybraną lub wybrane części, na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 16. Formularz oferty wraz ze stanowiącymi jego integralną część załącznikami powinny być przygotowane przez Wykonawcę wg postanowień niniejszej specyfikacji, bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. 17. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do rozpoczęcia świadczenia dostaw w takim terminie, aby mogły być one realizowane bezpośrednio po zakończeniu terminu dotychczas obowiązujących umów tzn. w terminie nie późniejszym niż 1 stycznia 2019 roku. W stosunku do punktów poboru energii elektrycznej, gdzie Zamawiający lub jednostki podległe Zamawiającemu mają zawarte umowy kompleksowe na świadczenie tych dostaw, umowy te podlegają rozwiązaniu. W następstwie czego przez wybranego wykonawcę będą zawierane osobne umowy na dystrybucję i zakup energii. Wykonawca będzie zobowiązany odwrotnie po zawarciu umowy z Płatnikiem do odwrotnego wykonania wszelkich niezbędnych czynności związanych z przedmiotem zamówienia. Zamawiający upoważniony udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do załatwienia wszelkich spraw związanych z przedmiotem zamówienia. 18. Zamawiający upoważniony przekaże Wykonawcy wyłonionemu na jego wniosek niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej np. Excel.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium wysokości ustalonej dla danej części zamówienia na który składa ofertę i tak: CZĘŚĆ 1 - 5 000,00 zł ( słownie: pięć tysięcy złotych), CZĘŚĆ 2 - 1 500,00 zł ( słownie: jeden tysiąc pięćset złotych ), CZĘŚĆ 3 - 7 000,00 zł ( słownie: siedem tysięcy złotych). 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione: w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku wyboru wpłaty wadium w pieniądzu należy je wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego GETIN NOBLE BANK SA 82 1560 0013 2885 7118 4000 0005. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien na blankiecie przelewu powołać się na nazwę zadania podaną przez „Zamawiającego”. Zaleca się, aby kopia dowodu przelewu została potwierdzona za zgodność z oryginałem i dołączona do oferty. Wydanie polecenia przelewu nie jest jednoznaczne z wniesieniem, dokonaniem zapłaty określonej kwoty wadium. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na wskazany wyżej rachunek Zamawiającego. 4. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna, odpowiednie dokumenty w formie oryginału należy złożyć (w terminie o którym mowa w punkcie 5) poprzez dołączenie do oferty w taki sposób aby mogły one stanowić osobny dokument tzn. nie były trwale związane z ofertą i istniała możliwość bez naruszenia oferty odesłać ten dokument po jego wykorzystaniu. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych - art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 5. Pozostałe zapisy dot. wadium wynikają z zapisów rozdziału XII SIWZ oraz ustawy pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający upoważniony uzna spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeśli Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w załączniku nr 2 do SIWZ i wykaże że: (sekcja III.1.1) ogłoszenia o zamówieniu). a) posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne ważną w okresie wykonywania umowy, lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, b) posiada zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego OSD tj. Enea Operator sp. z o.o. na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej przez OSD (dot. Wykonawcy nie będącego właścicielem sieci dystrybucyjnej ) - załącznik nr 5 do SIWZ, Wykonawca, który zostanie najwyżej oceniony dla danej części zamówienia zobowiązany będzie na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej podane dokumenty: a) Wypełniona i podpisana przez Wykonawcę oferta przetargowa (w oryginale) (załącznik nr 1 do SIWZ), b) Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza. c) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, zgodnie załącznikiem nr 4 do SIWZ, (W przypadku gdy Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej Zamawiający dopuszcza złożenie ww. oświadczenia wraz z ofertą, z zastrzeżeniem jego aktualizacji tj. wymogu informowania Zamawiającego o wszelkich zmianach w powyższym zakresie - o przystąpieniu do grupy kapitałowej).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach