Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej na 2019 r.

Gmina Milejów ogłasza przetarg

  • Adres: 21020 Milejów, ul. Partyzancka
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 817 572 026 , fax. 817 572 385
  • Data zamieszczenia: 2018-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Milejów
    ul. Partyzancka
    21020 Milejów, woj. lubelskie
    tel. 817 572 026, fax. 817 572 385
    REGON: 43101955000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.milejow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej na 2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej na 2019 r. oraz obsługa punktów z instalacjami fotowoltaicznymi i świadczenie usługi rozliczania energii elektrycznej wprowadzanej i pobranej z sieci przez prosumenta zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii. 2.1.1. Przyłączenie dodatkowych instalacji fotowoltaicznych do punktów poboru energii elektrycznej objętych zamówieniem nie będzie skutkowało dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usługi rozliczania energii elektrycznej wprowadzanej i pobranej z sieci przez prosumenta zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii. Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia całości kosztów bilansowania handlowego energii wytworzonej w instalacjach OZE o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej mniejszej niż 500 kW. W momencie prowadzenia niniejszego postępowania Zamawiający: a) posiada instalacje fotowoltaiczne zainstalowane na budynkach: - Stacji wodociągowej w Wólce Łańcuchowskiej (moc mikroinstalacji 3,24 kW, szacowana max roczna ilość energii elektrycznej dostarczonej do sieci 3200,00 kWh); - Urzędu Gminy w Milejowie (moc mikroinstalacji 13,44 kW, szacowana max roczna ilość energii elektrycznej dostarczonej do sieci 1344,00 kWh). b) planuje budowę nowej instalacji fotowoltaicznej w Szkole Podstawowej w Milejowie (2019 r.) (moc mikroinstalacji 10,08 kWp) i Szkole Podstawowej w Łańcuchowie (2019 r.) (moc mikroinstalcji 5,20 kWp). 2.2 Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 09300000-2 – Energia elektryczna, słoneczna, jądrowa; 09310000-5 – Elektryczność. 2.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ. 2.4 Zamówienie obejmuje zakup energii elektrycznej dla Gminy Milejów, 6 jednostek organizacyjnych Gminy Milejów, Gminnego Ośrodka Kultury w Milejowie oraz Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Milejowie Sp. z o.o. 2.5 Szczegółowe zasady realizacji przedmiotu zamówienia określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. 2.6. Szacunkowa ilość dostarczanej energii na 2019 r. wynosi 1 349 469 kWh. 2.7. Zużycie energii czynnej w strefach (rocznie): 2.7.1. Całodobowa: - C21 – 55 251 kWh - C11 - 3 665 kWh - G11 - 77 kWh 2.7.2. Taryfa C12a: - strefa szczytowa - 86 905 kWh - strefa pozaszczytowa – 173 581 kWh 2.7.3. Taryfa C12w: - strefa dzienna – 94 091 kWh - strefa nocna – 196 546 kWh 2.7.4. Taryfa C12b: - strefa dzienna – 161 094 kWh - strefa nocna – 300 411 kWh 2.7.5. Taryfa C24: - szczyt przedpołudniowy – 31 706 kWh - szczyt popołudniowy – 13 512 kWh - pozostałe godziny. dob. – 54 040 kWh - pozostałe strefy – 32 780 kWh 2.7.6. Taryfa C22B: - strefa dzienna – 107 222 kWh - strefa nocna – 38 588 kWh 2.8. Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w załączniku nr 1 do SIWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w stosunku do prognoz dotyczących poszczególnych Odbiorców końcowych. Faktyczne zużycie energii uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych Odbiorców końcowych, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Sprzedawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w ofercie ceny energii. 2.9. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego ani Odbiorców końcowych żadnych roszczeń finansowych, jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający lub poszczególni Odbiorcy końcowi zakupią od Sprzedawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości Punktów Poboru Energii (PPE) dla poszczególnych Odbiorców końcowych, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE. 2.10. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego dokonywane będą wyłącznie w PLN. 2.11. Moc umowna dla wszystkich punktów odbioru wynosi łącznie 1275 kW. 2.12. Informacje dodatkowe: 2.13. Celem niniejszego, wspólnego postępowania przetargowego jest ujednolicenie stawek oraz uproszczenie zasad rozliczania zużycia energii elektrycznej czynnej. Zamawiający zamierza osiągnąć powyższe w szczególności poprzez uzyskanie jednej, stałej ceny za kilowatogodzinę właściwej dla poszczególnych grup taryfowych, dlatego w zaoferowanej jednostkowej cenie energii elektrycznej uwzględnione muszą być wszystkie dodatkowe koszty oraz opłaty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności wynikające z dokonywania bilansowania handlowego czy też stałe koszty opłat handlowych. 2.14. Energia elektryczna powinna spełniać jakościowe standardy obsługi zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz jej rozporządzeniami wykonawczymi i Polskimi Normami. 2.14.1. Okres rozliczeniowy zgodny z okresami rozliczeniowymi stosowanymi przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającego na danym terenie i zatwierdzonymi w taryfie OSD. 2.14.2. Obecnie obowiązująca umowa na dostawę energii zawarta jest do dnia 31 grudnia 2018 r. 2.15. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy. 2.16. Zamawiający nie przewiduje możliwości powierzenia części zamówienia podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1 Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) 6.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 6.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: nr 86 8689 0007 4000 0095 2000 0040, z adnotacją „wadium – zakup energii” Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 6.4 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich . 6.6 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga złożenia oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) przed upływem terminu wyznaczonego na złożenie ofert. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże iż posiada wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki aktualną koncesją na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r., poz. 220 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: aktualna umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na obszarze na którym znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej zwartej na okres nie krótszy niż termin realizacji zamówienia – w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej lub oświadczenie o posiadaniu GUD, zawartej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (oświadczenie zawarte w treści formularza ofertowego); dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty dotyczące każdego z wykonawców, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu 5.4 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.3 a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa w pkt 5.4 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Termin określony w pkt 5.4 stosuje się. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ, b) oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 i 4 do SIWZ, c) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, d) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.8 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego, e) oświadczenie dotyczące RODO według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach