Przetargi.pl
Zagospodarowanie zabytkowego założenia parkowego w Chorzenicach poprzez przywrócenie i zwiększenie potencjału przyrodniczego oraz nadanie ekologicznych funkcji dydaktycznych

Gmina Sulmierzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 98-338 Sulmierzyce, ul. Urzędowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 846 056 , fax. 446 846 057
  • Data zamieszczenia: 2019-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sulmierzyce
    ul. Urzędowa 1
    98-338 Sulmierzyce, woj. łódzkie
    tel. 446 846 056, fax. 446 846 057
    REGON: 59064818400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sulmierzyce.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie zabytkowego założenia parkowego w Chorzenicach poprzez przywrócenie i zwiększenie potencjału przyrodniczego oraz nadanie ekologicznych funkcji dydaktycznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1) Przedmiotem zamówienia jest realizacja projektu pod nazwą „Zagospodarowanie zabytkowego założenia parkowego w Chorzenicach poprzez przywrócenie i zwiększenie potencjału przyrodniczego oraz nadanie ekologicznych funkcji dydaktycznych” Część 1 zamówienia - przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz realizacja robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu przestrzeni publicznej – zabytkowego założenia parkowego w Chorzenicach poprzez urządzenie (zagospodarowanie wraz z nasadzeniami) terenów zieleni i renowacja zbiornika wodnego, utworzenie kaskady wodnej, utworzenie ścieżek i traktów przyrodniczo-edukacyjnych, montaż małej architektury, budowę oświetlenia ścieżek i traktów przyrodniczo-edukacyjnych, tabliczek i tablic przyrodniczo-edukacyjnych oraz cennych ekspozycji roślinnych wpisanych do Czerwonej Księgi Roślin, umożliwiającym korzystanie z terenu po zmroku oraz budowę i montaż niezbędnej (podziemnej) infrastruktury towarzyszącej. W zakres dokumentacji projektowej wchodzą: 1) wielobranżowy projekt budowlany wraz ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami; 2) uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę i/lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę wymaganych przepisami Prawa Budowlanego; 3) uzyskanie w imieniu Zamawiającego zgody/pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na przeprowadzenie robót budowlanych na terenie wpisanym do rejestru zabytków (zgodnie z art. 36 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami prace przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków wymagają pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków. W związku z powyższym Wykonawcy zobowiązany jest uzyskać zgodę organu ochrony zabytków na planowane prace, przedkładając stosowny wniosek o wydanie pozwolenia na podejmowanie przedmiotowych prac przy zabytku); 4) uzyskanie w imieniu Zamawiającego opinii, uzgodnień, badań wymaganych przepisami prawa, niezbędnych do uzyskania zgody Starosty Powiatowego na realizację zamierzenia budowlanego; 5) uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o zmianie klasyfikacji gruntów; 6) wielobranżowe projekty wykonawcze wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz kosztorysami opracowanymi metodą uproszczoną; 7) konsultacje botaniczne w zakresie planowanych gatunków roślin chronionych i zagrożonych wyginięciem z Czerwonej Księgi Roślin W zakres prac wchodzą: 1) roboty ziemne (niwelacja terenu oraz inne niezbędne prace ziemne, które zostaną określone w dokumentacji projektowej); 2) uporządkowanie terenu; 3) odnowienie i uzupełnienie ogrodzenia; 4) wykonanie nawierzchni mineralno – żywicznej; 5) urządzenie (zagospodarowanie wraz z nasadzeniami) terenów zieleni i renowacja zbiornika wodnego oraz utworzenie kaskady wodnej; 6) wykonanie przyłączy i instalacji wodociągowych; 7) wykonanie przyłączy i instalacji elektrycznych; 8) oświetlenie ścieżek i traktów przyrodniczo-edukacyjnych, tablic i tabliczek przyrodniczo-edukacyjnych oraz cennych ekspozycji roślinnych m.in. wpisanych do Czerwonej Księgi Roślin pośród projektowanych drzew, w zbiorniku wodnym oraz kaskadzie wodnej; 9) montaż elementów małej architektury tj. ławki, kosze na odpady, stojaki na rowery, trejaż, siedzisko gabionowe, tablice i tabliczki przyrodniczo-edukacyjne, donice z roślinnością chronioną i zagrożoną wyginięciem, wpisaną do Czerwonej Księgi Roślin; 10) montaż dwóch drewnianych altan dydaktycznych obsadzonych roślinnością chronioną i zagrożoną wyginięciem (dostawa altan jest przedmiotem Części 2 niniejszego zamówienia). Przedmiotowe zadania zostaną zaprojektowane i wykonane zgodnie z koncepcją uniwersalnego projektowania, tj.: • użyteczność dla osób o różnej sprawności • elastyczność w użytkowaniu • proste i intuicyjne użytkowanie • czytelna informacja • tolerancja na błędy • wygodne użytkowanie bez wysiłku • wielkość i przestrzeń odpowiednie dla dostępu i użytkowania • percepcja równości. Projektowane zagospodarowanie, elementy małej architektury dostosowane zostaną do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez: • wykonanie ścieżek i traktów przyrodniczo-edukacyjnych o szerokości 2,0m i 3,5m (minimum 1,5m) o gładkiej nawierzchni, nie przekraczających pochyłu do 6%, • wykonanie altan dydaktycznych z podłogą na poziomie terenu umożliwiającym swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku, • montaż elementów małej architektury (ławki bez podłokietników oraz ograniczników) • montaż tabliczek przyrodniczo-edukacyjnych na wysokości dostosowanej do zasięgu wzroku osób niepełnosprawnych ruchowo, tj. nie wyższej niż 180 cm Charakterystyczne parametry określające przedmiot zamówienia Zagospodarowanie terenu objętego inwestycją: Całkowita powierzchnia zakresu opracowania: 31.013,00 m2 Ścieżki i trakty przyrodniczo-edukacyjne (utwardzenia): - nawierzchnia mineralno - żywiczna: 2.865,60 m2 - schody terenowe: 24,00 m2 - trakt przyrodniczo-edukacyjny z kruszywa naturalnego: 560,00 m2 W sumie: 3.290,60 m2 (10,60 % całkowitej powierzchni) Powierzchnia istniejącej zabudowy: 1035,50 m2 W sumie: 1.035,50 m2 (3,40 % całkowitej powierzchni) Powierzchnia biologicznie czynna: - zbiornika wodnego: 353,50 m2 - trawniki: 25.206,10 m2 - łąka kwietna: 124,00 m2 - nasadzenia: 951,30 m2 - kaskada wodna: 52,00 m2 W sumie: 26.686,90 m2 (86 % całkowitej powierzchni) Zamawiający wymaga od Wykonawcy uwzględnienia na etapie opracowywania projektu stosowania wytycznych wynikających w szczególności z poniższych publikacji: • Realizacja zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami - Poradnik dla realizatorów projektów i instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020 . • Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 – Minister Infrastruktury i Rozwoju – maj 2015. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest: • ogrodzić plac budowy, • oznakować teren budowy (tablice informacyjne, ostrzegawcze), • powiadomić właścicieli działek sąsiednich i ewentualne osoby przebywające na działkach sąsiednich o prowadzonych robotach, Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest wykonać wszystkie prace, które należy zrealizować w formule „zaprojektuj i wybuduj”, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami, przy dołożeniu należytej staranności, by przedmiot, którego zakres został określony w programie funkcjonalno-użytkowym oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia, osiągnął gotowość do użytkowania. Prace wymagane przez Zamawiającego, a nieobjęte PFU: 1) Wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji, 2) Wykonanie dokumentacji odbiorowej w dwóch egzemplarzach w języku polskim z podziałem na branże (oprawionej w segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej: a) pozwolenie na użytkowanie/zgłoszenie do użytkowania do PINB przyjęte bez sprzeciwu, b) oryginał/kserokopię dziennika budowy, c) mapy geodezyjne powykonawcze z pieczątkami potwierdzającymi wniesienie do zasobu geodezyjnego przez Ośrodek Dokumentacji Kartograficznej i Geodezyjnej, d) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy: • o wykonaniu robót zgodnie z projektem budowlanym, ostateczną decyzją Pozwolenia na budowę oraz ustawą Prawo budowlane, • o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku Terenu budowy, a także dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości, budynków i/lub lokali, • o odpowiednim zagospodarowaniu Terenów przyległych do budowy umożliwiającym właściwą eksploatację wybudowanego obiektu. e) zestawienie wbudowanych materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, f) oryginał/kopię projektu budowlanego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika Budowy/Kierowników Robót, g) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym, podpisany przez Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której dotyczy zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową legalizację tych zmian, h) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych, i) wersję elektroniczną (w ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacja w formacie pdf.) na płycie CD/DVD, j) „Instrukcję użytkowania i eksploatacji obiektu” wraz z wykazem wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych, k) wszelkie instrukcje obsługi oraz DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Rozdziale V SIWZ - Program funkcjonalno – użytkowy. Część 2 zamówienia – dostawa dwóch kompletnych (złożonych) drewnianych altan dydaktycznych. W ramach zamierzenia budowlanego w północnej części opracowania zaprojektowano 2 sztuki drewnianych altan dydaktycznych obsadzonych roślinnością chronioną i zagrożoną wyginięciem umożliwiające pełnienie funkcji dydaktycznych. Altany w rzucie sześcioboku o boku zadaszenia równym 3,5 m i wysokości 4.60 m. Altany projektuje się w konstrukcji lekkiej, kotwionej w gruncie za pomocą kotew mocujących, drewniane z dachem wielospadowym. Dach pokryty blachą na rąbek stojący w kolorze RAL 7016 na drewnianej boazerii łączonej na pióro wpust gr. 22 mm jako deskowanie pełne. Słupy o wymiarach 18cm x 18cm i wysokości 2,60 m; płatwie o wymiarach 15,5 x 15,5cm, krokwie o wymiarach 7,5cm x 15,5cm; kleszcze o wymiarach 6x12cm. W rzucie obiektu rozmieszczono 6 słupów. W jednej z altan balustrady wypełnione pełnym zadekowaniem o gr. 14mm i pochwytem 4x11 cm na wysokości 90 cm od podłogi. W drugiej altanie elewacje stanowić mają ażurowe kratki drewniane. Elementy słupów, krokwi, zastrzałów, balustrad, wypełnień są heblowane i dwukrotnie lakierowane matowe. Podłoga z nawierzchni mineralno-żywicznej. Dostarczone altany muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez wykonanie altan dydaktycznych z podłogą na poziomie terenu umożliwiającym swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Rozdziale V SIWZ - Program funkcjonalno – użytkowy (strona nr 15 – opis + Część rysunkowa). 3.2) Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby wszystkie czynności objęte opisem przedmiotu zamówienia zawartym w PFU oraz niniejszej SIWZ składające się na bezpośrednie wykonanie Robót lub usług i związane z wykonaniem tych Robót lub usług dla, których jest konieczna obecność osoby je wykonującej na Terenie budowy t.j. wykonanie robót branży architektonicznej, elektrycznej, sanitarnej oraz nasadzeń były wykonywane w oparciu o osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 917 ze zm.). Osoby wymienione w zdaniu pierwszym nie mogą wykonywać żadnych czynności na Terenie budowy bez zatrudnienia na umowę o pracę u Wykonawcy, Podwykonawców Robót lub usług. Wymaganie nie dotyczy Projektantów, Geodety, Kierownika budowy oraz Kierowników Robót branżowych. Szczegółowe wymagania dot. zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zawarte zostały w Rozdziale IV SIWZ – Wzór umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9. Wymagania dotyczące wadium 9.1. Oferta składana na wykonanie Części 1 zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium dla Części 2 zamówienia. 9.2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 310). 9.3. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 9.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Kleszczów Oddział w Sulmierzycach. Nr rachunku: 27 8978 0008 0030 1846 2000 0140 z dopiskiem: Wadium – Zagospodarowanie zabytkowego założenia parkowego w Chorzenicach poprzez przywrócenie i zwiększenie potencjału przyrodniczego oraz nadanie ekologicznych funkcji dydaktycznych – Część 1 zamówienia 9.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne zostaną uznane na koncie zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 9.6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 9.8. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9.9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt. 9.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9.12. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.15. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp. 9.16. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku dla żadnej z Części zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć: 1) Formularz ofertowy, 2) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać upoważnienie do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy, inne. Jeżeli dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym można uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 ze zm.) wykonawca podaje tylko adres URL i jeżeli potrzeba kod do pobrania dokumentu. Wykonawcy z Polski nie muszą podawać tych informacji. W/w dokumenty można złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej. Z dokumentów załączonych do oferty np. zobowiązania, o którym mowa powyżej musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp, bez uprzedniego wezwania przez zamawiającego, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty lub oferty częściowe. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach