Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu inwestycyjnego długoterminowego na zadania inwestycyjne realizowane w 2018 roku do kwoty 2.470.911,00 zł

Gmina Dobra ogłasza przetarg

  • Adres: 62730 Dobra, plac Wojska Polskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-63 279-90-11 , fax. 0-63 279-90-11
  • Data zamieszczenia: 2018-09-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobra
    plac Wojska Polskiego 10
    62730 Dobra, woj. wielkopolskie
    tel. 0-63 279-90-11, fax. 0-63 279-90-11
    REGON: 52819000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu inwestycyjnego długoterminowego na zadania inwestycyjne realizowane w 2018 roku do kwoty 2.470.911,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Zaciągnięcie kredytu inwestycyjnego długoterminowego na zadania inwestycyjne realizowane w 2018 roku do kwoty 2.470.911,00 zł (słownie: dwa miliony czterysta siedemdziesiąt tysięcy dziewięćset jedenaście zł 00/100 złotych). 1. Kredyt udzielony zostanie w wysokości do kwoty 2.470.911,00 zł (słownie: dwa miliony czterysta siedemdziesiąt tysięcy dziewięćset jedenaście zł 00/100). Wypłata nastąpi w sześciu transzach: 1) 1 transza 10.10.2018r - w wysokości 67.567,00 zł, 2) 2 transza 20.10.2018r. - w wysokości 1.221.033,00 zł, 3) 3 transza 30.10.2018r. - w wysokości 405.382,00 zł, 4) 4 transza 10.11.2018r. - w wysokości 164.929,00 zł, 5) 5 transza 30.11.2018r. - w wysokości 228.000,00 zł, 6) 6 transza 20.12.2018r. - w wysokości 384.000,00 zł. 2. Spłata kredytu następować będzie w ratach miesięcznych począwszy od 20 września 2019r. do 20 sierpnia 2026r. w następujący sposób: 1/ pierwsza rata w wysokości 28.221,00 zł płatna dn. 20.09.2019r., 2/ kolejne 83 raty w wysokości 29.430,00 zł płatne dnia 20 każdego miesiąca począwszy od 20.10.2019r. do 20.08.2026r. Jeśli 20 dzień danego miesiąca w okresie spłaty kredytu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy to termin spłaty przypada na pierwszy dzień roboczy po tym dniu. 3. Oprocentowanie kredytu stanowić będzie suma stawki referencyjnej – WIBOR 3M (zmienna) i marża banku (stała). Do naliczenia odsetek proszę przyjąć notowanie stawki referencyjnej WIBOR 3 M z ostatniego dnia roboczego miesiąca za który naliczane są odseteki. Marża Wykonawcy winna pokrywać koszty, opłaty itp. związane z bieżącą obsługą kredytową i jego zysk. Odsetki liczone będą za dni korzystania z kredytu w danym miesiącu kalendarzowym. 4. Odsetki naliczane od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu w 2018 roku. 5. Rata odsetkowa płatna jest do 20 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni pod warunkiem przesłania Zamawiającemu przez Wykonawcę stosownego wyliczenia odsetek. Przesłanie wyliczenia nastąpi najpóźniej na 5 dni przez terminem płatności. W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę terminu doręczenia wyliczenia odsetek (na 5 dni przed terminem płatności) wtedy termin ich płatności nastąpi w ciągu 5 dni od daty doręczenia wyliczenia. Wyliczenie odsetek powinno pokazać w sposób szczegółowy sposób ich wyliczenia tj. kwotę wykorzystanego kredytu, liczbę dni jaką przyjęto do obliczenia odsetek, zastosowaną stopę procentową. Odsetki będą wnoszone przez Zamawiającego na rachunek wskazany w umowie kredytowej. Przy naliczaniu odsetek Wykonawca przyjmuje, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok 365 dni, w przypadku roku 2020 i 2024 rok 366 dni. 6. Oferta WIBOR 3M na dzień 10.09.2018 roku. 7. Kredyt udzielony będzie bez prowizji bankowej (koszty prowizji należy skalkulować w kwocie marży banku). 8. Zakłada się możliwość przesunięcia terminu uruchomienia transz kredytu oraz możliwość dokonania podziału kredytu na inne transze niż określone w niniejszej specyfikacji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości postawionego do jego dyspozycji kredytu bez podania przyczyn, do dnia 30 grudnia 2018 roku a Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat z tego tytułu. W przypadku wykorzystania kredytu w zmniejszonej wysokości spłata kredytu na wniosek Zamawiającego zostanie ustalona w nowej wysokości. Spłata kredytu dokonana zostanie na rachunek wskazany w umowie kredytowej. Zamawiający ma prawo wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, o czym Zamawiający powiadomi bank. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu każda z wpłat powoduje zmniejszenie zadłużenia pod datą jej wpływu do Wykonawcy. 9. Zabezpieczenie kredytu zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Dobrej – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 10. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SIWZ w załączniku Nr 1. 11. Uruchamianie kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku. 12. Zamawiający przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. 13. W razie braku dyspozycyjności kredytu, w czasie określonym w ofercie, Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania za poniesione straty na zasadach ogólnych. 14. W związku z prowadzonymi robotami budowlanymi Zamawiający zastrzega sobie prawo refinansowania faktur już wystawionych w ramach prowadzonej inwestycji (faktury z 2018r.). 15. Gmina Dobra zobowiązuje się wypełnić niezbędne warunki formalne (dokumenty, zaświadczenia, opinie) wynikające z treści umowy kredytowej w tym przedłożenia stosownej opinii RIO. 16. Zamawiający przewiduje, że umowa na zaciągnięcie kredytu będzie podpisana na projekcie Wykonawcy udzielającego kredytu przy wymogu spełnienia wszystkich warunków określonych przez Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. Zapis w ofercie dotyczący zawarcia umowy zgodnie z projektem umowy oznacza przedłożony przez Wykonawcę projekt umowy, który spełnia wszystkie zapisy i wymogi SIWZ. 17. Zamawiający nie posiada zaległości oraz wszystkie zobowiązania wobec ZUS i US regulowane są na bieżąco. 18. Na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika oraz na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. 19. Wykonawca do wyliczenia łącznego kosztu obsługi kredytu przyjmie termin uruchomienia kredytu w dniu 10 października 2018 roku. 20. Zamawiający informuje, że dokumenty finansowe są dostępne na stronie BIP Zamawiającego http://dobra.nowoczesnagmina.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży zezwolenie na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym. Warunkiem spełnienia jest posiadanie i przedłożenie zezwolenia Prezesa NBP na wykonywanie czynności bankowych albo innych dokumentów równoważnych (np. w przypadku Banku Państwowego prosimy o podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie na mocy którego został utworzony bank).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach