Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu

Gmina Golina ogłasza przetarg

  • Adres: 62590 Golina, ul. Nowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2418095 w. 50, 51 , fax. 63 241 80 95 wew. 232
  • Data zamieszczenia: 2018-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Golina
    ul. Nowa 1
    62590 Golina, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2418095 w. 50, 51, fax. 63 241 80 95 wew. 232
    REGON: 31101905900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.golina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: 1.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100), na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. 1.2. Termin uruchomienia kredytu nastąpi w 1 (jednej) transzy w wysokości: 800 000,00 zł w ciągu ………… dnia/dni* od daty złożenia wykonawcy, przez zamawiającego, pisemnej dyspozycji o uruchomienie kredytu za pośrednictwem fax-u lub elektronicznie. 1.3. Kredyt zostanie udzielony zamawiającemu do 31.12.2018 roku. 1.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części kredytu, niewykorzystania przyznanego kredytu w pełnej wysokości oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 1.5. W przypadku zmniejszenia kwoty kredytu, będącego następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego, sporządzony zostanie aneks do umowy kredytowej. 1.6. Spłata kapitału w 12 ratach kwartalnych, w następujących terminach i kwotach: a) 2019 - okres karencji, b) 2020: Termin: Kwota (zł): Termin: Kwota (zł): Termin: Kwota: Termin: Kwota: 30 marca 93 750,00 30 czerwca 93 750,00 30 września 93 750,00 30 grudnia 93 750,00 c) 2021: Termin: Kwota (zł): Termin: Kwota (zł): Termin: Kwota: Termin: Kwota: 30 marca 53 125,00 30 czerwca 53 125,00 30 września 53 125,00 30 grudnia 53 125,00 d) 2022: Termin: Kwota (zł): Termin: Kwota (zł): Termin: Kwota: Termin: Kwota: 30 marca 53 125,00 30 czerwca 53 125,00 30 września 53 125,00 30 grudnia 53 125,00 UWAGA: W celu obliczenia ceny oferty, należy przyjąć terminy spłat kredytu podane w powyższej tabeli. 1.7. Kredyt udostępniony poprzez przelanie na rachunek bieżący zamawiającego, tj.: w Banku Spółdzielczym w Koninie Oddział w Golinie, nr 37 8530 0000 0700 0619 2000 0010. 1.8. Oprocentowanie kredytu określone w oparciu o stopę referencyjną WIBOR 1M plus marża banku (dodatnia lub ujemna). O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stopy referencyjnej WIBOR 1M, bank powiadomi zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. Do obliczenia ceny, prosimy o przyjęcie stawki WIBOR 1M z 26.11.2018 roku. 1.9. Spłata kredytu będzie zabezpieczona w następujący sposób: weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 1.10. Kredyt nie może być obciążony innymi kosztami niż wymienione w siwz. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, za wyjątkiem opłat i prowizji, które będą ustalone w umowie. 1.11. Zamawiający informuje, że wykonawcy powinni przyjąć do obliczenia ceny udzielenia kredytu rzeczywistą liczbę dni występujących w danym roku (365 – 366). 1.12. Zamawiający potwierdza zgodę w postaci kontrasygnaty Skarbnika Gminy pod treścią umowy kredytowej, na wekslu i deklaracji wekslowej. 1.13. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksem nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 1.14. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu 2 (dwóch) dni od daty otrzymania przez wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. 1.15. W przypadku dokonania przez zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 1.16. Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. 1.17. Zamawiającemu przysługuje prawo do zmiany terminów oraz czasookresu spłat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 1.18. Na rachunkach zamawiającego, w bankach, nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 1.19. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 1.20. W Gminie Golina nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych. 1.21. Wobec Gminy Golina nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności, zgodnie z przepisami ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm.) o którym mowa w art. 36 ustawy lub inny dokument równoważny (czyli potwierdzający prawo działania w Polsce, jeśli art. 36 nie dotyczy). W przypadku banku państwowego należy załączyć pisemne oświadczenie, że Bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony formularz oferty (wzór stanowi załącznik nr 1 do siwz); pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach