Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do wysokości 7.629.208,00 zł

Gmina Piątnica ogłasza przetarg

  • Adres: 18-421 Piątnica Poduchowna, Stawiskowska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862 162 476, , fax. 86 218 24 56
  • Data zamieszczenia: 2018-07-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piątnica
    Stawiskowska 53
    18-421 Piątnica Poduchowna, woj. podlaskie
    tel. 862 162 476, , fax. 86 218 24 56
    REGON: 54229600017
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminapiatnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do wysokości 7.629.208,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie dla Gminy Piątnica kredytu długoterminowego do wysokości 7.629.208,00 zł /słownie: siedem milionów sześćset dwadzieścia dziewięć tysięcy dwieście osiem złotych/ przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. 2. Okres kredytowania - okres od dnia podpisania umowy do dnia spłaty ostatniej raty, tj. 31.12.2028 r. 3. Spłata kredytu odbywać się będzie następująco: w 2019 r. – 11 rat po 28.183,00 zł, 12 rata – 28.183,40; w 2020 r. – 11 rat po 28.183,00 zł, 12 rata 28.183,40 z, w latach 2021-2028 – 95 rat po 72 425,00 zł i 96 rata – 72 440,20 zł, powiększonych o należne odsetki. 4. Spłata pierwszej raty kapitałowej i odsetkowej do dnia 31.01.2019 r. 5. Jeżeli termin wpłaty raty kredytu i odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje zobowiązanie w pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu. 6. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 7. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z decyzjami Zamawiającego, w terminie do 4 dni roboczych od złożenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga postawienia do dyspozycji transz kredytu w następujący sposób: - sierpień 2018 r. w wysokości 4.000.000,00 zł., - październik 2018 r. w wysokości 2.000.000,00 zł., - grudzień 2018 r. w wysokości 1.629.208,00 zł. Termin uruchomienia jest jednym z kryteriów oceny ofert. Oferty z dłuższym terminem będą odrzucone, jako niespełniające warunków. 8. Wykonawca uruchomi środki z kredytu bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 9. Uruchomienie kredytu następuje przelewem na rachunek Kredytobiorcy nr 68 8762 0009 0000 1270 2000 0020 w Hexa Banku Spółdzielczym w Piątnicy, na pisemne zlecenia Gminy faksem lub pocztą elektroniczną. 10. W momencie uruchomienia kredytu Wykonawca nie pobierze prowizji ani innych opłat. 11. Termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2018 r. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub jego wypłaty w późniejszym terminie niż wynikający z transz – bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu. W przypadku niewykorzystania kredytu w całości – odsetki naliczane będą wyłącznie od kwoty faktycznie wykorzystanej. 13. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 14. Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 15. Rzeczywiste koszty obsługi kredytu będą stanowić: Oprocentowanie kredytu - zmienne obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o 1-miesięczny wskaźnik WIBOR z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy powiększony o marżę określoną w ofercie, wyrażoną w punktach procentowych i niezmienną w okresie obowiązywania umowy. 16. O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 24 dnia tego miesiąca. 17. Do celów oceny ofert należy przyjąć, że WIBOR 1M na dzień 29.06.2018 r. wynosi 1,64 %, a całe transze wypłacane są 17 sierpnia, października i grudnia. 18. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego, przy czym pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia uruchomienia kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, zaś ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 19. Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze żadnej prowizji, tj. prowizji przygotowawczej i od udzielonego kredytu. Zamawiający nie przewiduje żadnych opłat i prowizji związanych z udzieleniem, obsługą oraz spłatą kredytu (w tym spłatą przedterminową). 20. Zamawiający oświadcza, że jest rzetelnym Klientem, z zaciągniętych zobowiązań wywiązuje się terminowo. W dotychczasowej współpracy z Bankami prowadzącymi rachunki kredytowe i podstawowy nie wystąpiły zajęcia komornicze ani administracyjne. 21. Zamawiający nie posiada zobowiązań pozabilansowych, ani zobowiązań wobec podmiotów powiązanych, ani nie udzielił gwarancji i poręczeń. 22. Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności. 23. Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległości wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jeżeli wykaże, że: a) posiada zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zmian.), tj. zezwolenie Prezesa NBP lub innego właściwego organu na wykonywanie czynności bankowych; b) jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli przepisy wymagają wpisu do Rejestru) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy, załączyć do oferty). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (na zasadach określonych w art. 22a ust 1-6 ustawy). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacje z otwarcia ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach