Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu bankowego na spłatę zobowiązań wynikających z zaciągniętych kredytów i pożyczek

Gmina Wińsko ogłasza przetarg

  • Adres: 56-160 Wińsko, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 898 186 , fax. 713 898 366
  • Data zamieszczenia: 2017-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wińsko
    Plac Wolności 2
    56-160 Wińsko, woj. dolnośląskie
    tel. 713 898 186, fax. 713 898 366
    REGON: 93193496300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.winsko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu bankowego na spłatę zobowiązań wynikających z zaciągniętych kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego na sfinansowanie zobowiązań wynikających z zaciągniętych kredytów i pożyczek. 3) Kwota kredytu: 903 500,00 złotych (słownie złotych: dziewięćset trzy tysiące pięćset 00/100 złotych). 4) Okres kredytowania: Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami do dnia 20.12.2023 roku. 5) Początek spłaty kapitału – od dnia 20.03.2021 roku. 6) Spłata kapitału w złotych polskich, w ratach kwartalnych, w wysokości określonej w terminarzu spłat w terminie do 20 dnia kalendarzowego każdego miesiąca. 7) Spłata kredytu i odsetek nastąpi z dochodów własnych Gminy Wińsko w latach 2021-2023. 8) Odsetki naliczane będą w kwartalnych okresach rozliczeniowych od aktualnego stanu zadłużenia, płatne do 20 dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zamawiający zostanie powiadomiony o wysokości naliczonych przez Bank odsetek. Dopuszczalną formą powiadomienia oprócz formy pisemnej jest przekazanie informacji Kredytobiorcy za pomocą poczty, poczty elektronicznej lub drogą faksową. 9) Planowane uruchomienie kredytu: od dnia 27.11.2017 r. 10) Zamawiający zastrzega, że: a) planowane uruchomienie kredytu może ulec zmianie, b) łączna kwota uruchomionego kredytu może być mniejsza od kwoty 903 500,00 zł, c) terminy spłaty kredytu i wysokość spłat poszczególnych rat kredytu mogą ulec zmianie bez pobierania przez Bank dodatkowych opłat, d) prowadzony rachunek bankowy do obsługi kredytu będzie bezpłatny. 11) Zabezpieczenie kredytu w formie: weksel „In blanco” z klauzulą „bez protestu” wraz z deklaracją wekslową, 12) Koszty obsługi kredytu – cenę ofertową stanowią: a) prowizja od uruchomienia kredytu płatna w momencie uruchomienia kredytu, b) suma odsetek od kredytu w okresie kredytowania. 13) Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako suma stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych (WIBOR 3M) i marży Banku. 14) Marża Banku nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej, natomiast stawka WIBOR 3M przyjmowana do wyliczenia oprocentowania kredytu będzie stawką obowiązującą na rynku międzybankowym na 10 dni kalendarzowych poprzedzających okres obrachunkowy. 15) W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M na 10 dni kalendarzowych poprzedzających okres obrachunkowy, Bank ustali wysokość stawki dla danego okresu obrachunkowego, według notowań danej stawki z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie wyżej wymienionej stawki. 16) Przy wyliczeniu odsetek od kredytu stosowany będzie kalendarz rzeczywisty (tj. rzeczywista liczba dni w kwartale w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku). 17) Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości bądź w części, bez dodatkowych opłat. 18) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie w dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 19) Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia opiekuna/opiekunów do bezpośrednich kontaktów z Zamawiającym w zakresie udzielonego kredytu (tj. naliczania odsetek, powiadamiania Gminy o ich wysokości oraz przygotowywania zmian do umowy). W przypadku zmiany opiekuna/opiekunów, Wykonawca niezwłocznie informuje o tym fakcie Zamawiającego podając jego/ich dane osobowe wraz z adresem poczty elektronicznej i numerem telefonu do kontaktu. 20) Jednocześnie Zamawiający oświadcza, że: a) zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych regulowane są terminowo, b) zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek w bankach i innych instytucjach regulowane są terminowo, c) nie posiada zobowiązań z tytułu gwarancji bankowych, d) nie posiada zobowiązań spornych wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, e) nie jest objęty ugodą zawartą z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, f) posiadane rachunki bankowe są wolne od zajęć egzekucyjnych, g) weksel „in blanco” z klauzulą „bez protestu” wraz z deklaracją wekslową stanowić będzie zabezpieczenie kredytu, na wzorze Banku zatwierdzonym przez Radcę Prawnego Urzędu. Dokumenty będą kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy Wińsko, h) nie korzysta z transakcji wykupu wierzytelności, i) nie posiada zadłużenia z tytułu umów leasingowych, j) nie posiada zadłużenia z tytułu podpisanych umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. 21) Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy z dn. 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga, aby Bank zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, osobę lub osoby zatrudnione na stanowisku ds. obsługi kredytu oraz ds. kontaktów z Gminą. 22) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Banku odnośnie spełniania przez Bank wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 21 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 23) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Bank przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Bank osób wykonujących wskazane w ust. 21 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Banku o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Banku; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Bank kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Banku (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez Bank składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Bank kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 24) Z tytułu niespełnienia przez Bank wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust.21 czynności Kredytobiorca przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Bank kary umownej w wysokości 100,00 zł za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie, jeżeli Kredytobiorca podczas kontroli po raz kolejny stwierdzi wobec tej samej osoby, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę). Niezłożenie przez Bank w wyznaczonym przez kredytobiorcę terminie żądanych przez Kredytobiorcę dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Bank wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Bank wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w ust. 21. 25) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub jako jeden z konsorcjantów wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (Dz. U. z 2016 roku poz. 1988 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 ust. 6 ustawy Pzp, zamówienie musi być realizowane przez tego Wykonawcę, który spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: wypełniona i podpisana przez Wykonawcę oferta przetargowa (w oryginale) – załącznik nr 1 do SIWZ, oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach