Przetargi.pl
wyposażenie szkolnych pracowni komputerowych – zakup monitorów, komputerów i oprogramowania dla szkół gminy Oborniki

Gmina Oborniki ogłasza przetarg

  • Adres: 64600 Oborniki, Piłsudskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 6559100 , fax. 061 6559101
  • Data zamieszczenia: 2018-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oborniki
    Piłsudskiego 76
    64600 Oborniki, woj. wielkopolskie
    tel. 61 6559100, fax. 061 6559101
    REGON: 631258804
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.oborniki.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wyposażenie szkolnych pracowni komputerowych – zakup monitorów, komputerów i oprogramowania dla szkół gminy Oborniki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę: L.p. Nazwa Liczba sztuk Uwagi 1 Komputer stacjonarny klasy mini PC 150 Po 15 dla każdej z 10 szkół 2 Monitor 150 Po 15 dla każdej z 10 szkół 3 Licencje na oprogramowanie do zarządzania i monitorowania pracowni komputerowych w szkole 180 Obejmuje dodatkowe 30 licencji dla dwóch istniejących już pracowni szkolnych 1. Komputer stacjonarny klasy mini PC: Nazwa komponentu Wymagane minimalne parametry techniczne Opis rozwiązania Przedmiotem zamówienia jest komputer zintegrowany z monitorem. Zamawiający dopuszcza rozwiązania polegające na podczepieniu komputera w małej obudowie z pomocą uniwersalnych uchwytów do monitora lub jego podstawy. Zestaw powinien umożliwiać elastyczną rekonfiguracje w zakresie: RAM Dysk Twardy (talerzowy /SSD) Obudowa Małogabarytowa metalowa obudowa typu Mini PC. Obudowa musi być wyposażona w czujnik otwarcia obudowy. Obudowa musi być wyposażona w oryginalny filtr przeciwpyłowy zapobiegający nadmiernemu gromadzeniu się kurzu w środku obudowy. Filtr musi umożliwiać łatwe czyszczenie bez otwierania obudowy. Wymagana możliwość czyszczenia filtra za pomocą wody. Filtr musi być także opcją producenta komputera możliwą do zamówienia jako część eksploatacyjna. Wbudowany głośnik o mocy min. 1W Obudowa trwale oznaczona nazwą producenta, nazwą komputera, numerem katalogowym PN, numerem seryjnym. Płyta główna Zaprojektowana i wyprodukowana przez producenta komputera, trwale oznaczona nazwą producenta komputera (na etapie produkcji). Wyposażona w 2 sloty na pamięć RAM DDR4 Procesor Procesor klasy x86, 4 rdzeniowy, zaprojektowany do pracy w komputerach stacjonarnych na poziomie 7440 pkt wydajności liczonej na podstawie PerformanceTest w teście CPU Mark według wyników opublikowanych na http://www.cpubenchmark.net/. Wykonawca w składanej ofercie winien podać dokładny model oferowanego podzespołu. Pamięć operacyjna Min. 4 GB RAM, 2400MHz DDR4. Pamięć pracująca w trybie dual-channel. Możliwość rozbudowy do 32 GB. 1 slot wolny. Dysk twardy Min. 128 GB SSD M.2 zamontowany fabrycznie, zawierający partycję RECOVERY umożliwiającą odtworzenie systemu operacyjnego fabrycznie zainstalowanego na komputerze po awarii. Napęd optyczny Możliwość integracji nagrywarki DVD z komputerem mini PC za pośrednictwem dedykowanego uchwytu producenta umożliwiającego połączenie Mini PC i nagrywarki w jedną całość. Karta graficzna Zintegrowana karta graficzna wykorzystująca pamięć RAM systemu dynamicznie przydzielaną na potrzeby grafiki. Audio Karta dźwiękowa zintegrowana z płytą główną, zgodna z High Definition. Karta sieciowa 10/100/1000 – złącze RJ45 Porty/złącza Wbudowane porty z przodu obudowy: 2 x USB 3.1 Gen 1 z czego jeden umożliwiający szybkie ładowanie podłączonego urządzenia nawet przy wyłączonym komputerze 1 x port Combo umożliwiający podłączenie słuchawek wraz z mikrofonem 1 x port mikrofonowy Wbudowane porty z tyłu obudowy: - 1 x DP, 1 x HDMI - 4 x USB 3.1 Gen 1 - 1 x port sieciowy RJ-45, - 1 x VGA Wymagana ilość i rozmieszczenie (na zewnątrz obudowy komputera) portów USB nie może być osiągnięta w wyniku stosowania konwerterów, przejściówek itp. Klawiatura/mysz Klawiatura przewodowa USB w układzie US, Mysz przewodowa USB z rolką (scroll) Zasilacz Energooszczędny zasilacz o mocy nie większej niż 65W oraz sprawności na poziomie min. 88%. System operacyjny System operacyjny klasy PC musi spełniać następujące wymagania poprzez wbudowane mechanizmy, bez użycia dodatkowych aplikacji: 1.Dostępne dwa rodzaje graficznego interfejsu użytkownika: a. Klasyczny, umożliwiający obsługę przy pomocy klawiatury i myszy, b. Dotykowy umożliwiający sterowanie dotykiem na urządzeniach typu tablet lub monitorach dotykowych 2.Funkcje związane z obsługą komputerów typu tablet, z wbudowanym modułem „uczenia się” pisma użytkownika – obsługa języka polskiego 3.Interfejs użytkownika dostępny w wielu językach do wyboru – w tym polskim i angielskim 4.Możliwość tworzenia pulpitów wirtualnych, przenoszenia aplikacji pomiędzy pulpitami i przełączanie się pomiędzy pulpitami za pomocą skrótów klawiaturowych lub GUI. 5.Wbudowane w system operacyjny minimum dwie przeglądarki Internetowe 6.Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych, 7.Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, pomoc, komunikaty systemowe, menedżer plików. 8.Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim 9.Wbudowany system pomocy w języku polskim. 10.Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących). 11.Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Zamawiającego. 12.Możliwość dostarczania poprawek do systemu operacyjnego w modelu peer-to-peer. 13.Możliwość sterowania czasem dostarczania nowych wersji systemu operacyjnego, możliwość centralnego opóźniania dostarczania nowej wersji o minimum 4 miesiące. 14.Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników. 15.Możliwość dołączenia systemu do usługi katalogowej on-premise lub w chmurze. 16.Umożliwienie zablokowania urządzenia w ramach danego konta tylko do uruchamiania wybranej aplikacji - tryb "kiosk". 17.Możliwość automatycznej synchronizacji plików i folderów roboczych znajdujących się na firmowym serwerze plików w centrum danych z prywatnym urządzeniem, bez konieczności łączenia się z siecią VPN z poziomu folderu użytkownika zlokalizowanego w centrum danych firmy. 18.Zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji – możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem. 19.Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe. 20.Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej. 21.Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci. 22.Możliwość przywracania systemu operacyjnego do stanu początkowego z pozostawieniem plików użytkownika. 23.Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu)." 24.Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor." 25.Wbudowana możliwość zdalnego dostępu do systemu i pracy zdalnej z wykorzystaniem pełnego interfejsu graficznego. 26.Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego. 27.Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych, zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6. 28.Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.). 29.Możliwość zdefiniowania zarządzanych aplikacji w taki sposób aby automatycznie szyfrowały pliki na poziomie systemu plików. Blokowanie bezpośredniego kopiowania treści między aplikacjami zarządzanymi a niezarządzanymi. 30.Wbudowany system uwierzytelnienia dwuskładnikowego oparty o certyfikat lub klucz prywatny oraz PIN lub uwierzytelnienie biometryczne. 31.Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami. 32.Wbudowany system szyfrowania dysku twardego ze wsparciem modułu TPM 33.Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania dysku w usługach katalogowych. 34.Możliwość tworzenia wirtualnych kart inteligentnych. 35.Wsparcie dla firmware UEFI i funkcji bezpiecznego rozruchu (Secure Boot) 36.Wbudowany w system, wykorzystywany automatycznie przez wbudowane przeglądarki filtr reputacyjny URL. 37.Wsparcie dla IPSEC oparte na politykach – wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny. 38.Mechanizmy logowania w oparciu o: a.Login i hasło, b.Karty inteligentne i certyfikaty (smartcard), c.Wirtualne karty inteligentne i certyfikaty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM), d.Certyfikat/Klucz i PIN e.Certyfikat/Klucz i uwierzytelnienie biometryczne 39.Wsparcie dla uwierzytelniania na bazie Kerberos v. 5 40.Wbudowany agent do zbierania danych na temat zagrożeń na stacji roboczej. 41.Wsparcie .NET Framework 2.x, 3.x i 4.x – możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach 42.Wsparcie dla VBScript – możliwość uruchamiania interpretera poleceń 43.Wsparcie dla PowerShell 5.x – możliwość uruchamiania interpretera poleceń. Zamawiający dopuszcza system operacyjny w wersji edukacyjnej. BIOS BIOS zgodny ze specyfikacją UEFI -  Możliwość, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych informacji o: - modelu komputera, PN - numerze seryjnym, - numer inwentarzowy, - MAC Adres karty sieciowej, - wersja Biosu wraz z datą produkcji, - zainstalowanym procesorze, jego taktowaniu i ilości rdzeni - ilości pamięci RAM wraz z taktowaniem, - stanie pracy wentylatora na procesorze - napędach lub dyskach podłączonych do portów M.2 oraz SATA (model dysku twardego i napędu optycznego) Możliwość z poziomu Bios: - wyłączenia/włączania selektywnego (pojedynczo) portów USB zarówno z przodu jak i z tyłu obudowy - wyłączenia kontrolera selektywnego (pojedynczego) portów SATA, - konfiguracji kontrolera SATA: AHCI lub Intel RST with Intel Optane - wyłączenia karty sieciowej, karty audio, portu szeregowego, wbudowanego głośnika, PXE - możliwość ustawienia portów USB w jednym z dwóch trybów: użytkownik może kopiować dane z urządzenia pamięci masowej podłączonego do pamięci USB na komputer ale nie może kopiować danych z komputera na urządzenia pamięci masowej podłączone do portu USB użytkownik nie może kopiować danych z urządzenia pamięci masowej podłączonego do portu USB na komputer oraz nie może kopiować danych z komputera na urządzenia pamięci masowej - ustawienia hasła: administratora, Power-On, HDD, - blokady aktualizacji BIOS bez podania hasła administratora - wglądu w system zbierania logów (min. Informacja o update Bios, błędzie wentylatora na procesorze, wyczyszczeniu logów) z możliwością czyszczenia logów - alertowania zmiany konfiguracji sprzętowej komputera - wyboru trybu uruchomienia komputera po utracie zasilania (włącz, wyłącz, poprzedni stan) - ustawienia trybu wyłączenia komputera w stan niskiego poboru energii - zdefiniowania trzech sekwencji bootujących (podstawowa, WOL, po awarii) - załadowania optymalnych ustawień Bios - obsługa Bios za pomocą klawiatury i myszy bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych, podłączonych do niego, urządzeń zewnętrznych. Zintegrowany System Diagnostyczny Wizualny system diagnostyczny producenta działający nawet w przypadku uszkodzenia dysku twardego z systemem operacyjnym komputera umożliwiający na wykonanie diagnostyki następujących podzespołów: wykonanie testu pamięci RAM test dysku twardego test monitora test magistrali PCI-e test portów USB test płyty głównej test procesora Wizualna lub dźwiękowa sygnalizacja w przypadku błędów któregokolwiek z powyższych podzespołów komputera. Ponadto system powinien umozliwiać identyfikacje testowanej jednostki i jej komponentów w następujacym zakresie: PC: Producent, model BIOS: Wersja oraz data wydania Bios Procesor : Nazwa, taktowanie Pamięć RAM : Ilość zainstalowanej pamięci RAM, producent oraz numer seryjny poszczególnych kości pamięci Dysk twardy: model, numer seryjny, wersja firmware, pojemność, temperatura pracy Monitor: producent, model, rozdzielczość System Diagnostyczny dzialający nawet w przypadku uszkodzenia dysku twardego z systemem operacyjnym komputera. Certyfikaty i standardy Certyfikat ISO9001:2000 dla producenta sprzętu (należy załączyć do oferty) ENERGY STAR 7.0 Deklaracja zgodności CE (załączyć do oferty) Potwierdzenie spełnienia kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych w postaci oświadczenia producenta jednostki Certyfikat ISO50001:2011 w zakresie „Rozwoju, marketingu, sprzedaży I obsługi posprzedażnej produktów komputerowych i urządzeń, a także innych powiazanych usług”, wystawiony dla producenta sprzętu lub jego przedstawiciela w Polsce. (należy załączyć do oferty kopie certyfikatu, w przypadku certyfikatu w języku angielskim, należy złożyć tłumaczenie przysięgłe) Waga/rozmiary urządzenia Waga urządzenia max. 1.5kg Suma wymiarów nie może przekraczać: 400mm Bezpieczeństwo i zdalne zarządzanie Złącze typu Kensington Lock umożliwiające zastosowanie zabezpieczenia fizycznego w postaci linki metalowej uniemożliwiającej również otwarcie obudowy Moduł TPM 2.0 Oprogramowanie Dedykowane oprogramowanie producenta sprzętu umożliwiające automatyczna weryfikacje i instalację sterowników oraz oprogramowania użytkowego producenta w tym również wgranie najnowszej wersji BIOS. Oprogramowanie musi automatycznie łączyć się z centralna bazą sterowników i oprogramowania użytkowego producenta, sprawdzać dostępne aktualizacje i zapewniać zbiorczą instalację wszystkich sterowników i aplikacji bez ingerencji użytkownika. Oprogramowanie musi być wyposażone w moduł rejestru zdarzeń, w którym znajdują się informacje o tym kiedy i jakie sterowniki zostały zainstalowane na danej maszynie. Oprogramowanie musi zapewniać również ustawienie automatycznego uaktualnienia wszystkich sterowników we wskazanym dniu miesiąca. Gwarancja 3 lata producenta, świadczona w miejscu użytkowania sprzętu. Wsparcie techniczne producenta Dedykowany numer oraz adres email dla wsparcia technicznego i informacji produktowej. Naprawy gwarancyjne urządzeń muszą być realizowane przez Producenta lub Autoryzowanego Partnera Serwisowego. 2. Monitor: Parametr Minimalna wartość parametru Przekątna ekranu Min. 19.5 cali Technologia podświetlania LED Czas reakcji matrycy Min. 5ms Jasność 200 cd/m2 Kontrast 100000000:1 Kąt widzenia poziomy 90 stopni Kąt widzenia pionowy 65 stopni Złącza wejściowe 15-stykowe D-Sub Waga Max. 2,8 kg Złącza montażowe Dedykowane złącze umożliwiające montaż komputera Wymiary Suma wymiarów nie może przekraczać 870 mm Gwarancja 3 lata producenta 3. Oprogramowanie do zarządzania i monitorowania pracowni komputerowych w szkole: Parametr Minimalna wartość parametru Obsługiwane systemy Windows XP(SP3), 2003(SP2), Vista, 2008, Windows 7, Windows 8, Windows 10, MacOSX oraz Linux Wymagania programowe Monitorowanie wszystkich ekranów w pracowni Pokaz ekranu Nauczyciela na urządzeniach uczniów Możliwość monitorowania oraz ograniczania aktywności uczniów w Internecie Możliwość utworzenia notatnika dla każdego ucznia oraz nauczyciela Możliwość zapisywania notatek dodanych przez nauczyciela bądź ucznia Możliwość monitorowania klawiatur Możliwość monitorowania korzystania z drukarek Możliwość transferu plików Możliwość kontroli urządzeń USD,CD/DVD na urządzeniach uczniów Możliwość włączania/wyłączania/logowania komputerów uczniów przez nauczyciela Możliwość kontroli nad usługami, procesami oraz aplikacjami uruchamianymi na każdym komputerze Możliwość rejestrowania i ponownego odtwarzania pokazu Wymagania dodatkowe przy realizacji zamówienia: 1. W ramach realizacji zamówienia wykonawca zobowiązany jest do instalacji i konfiguracji dostarczonych przez siebie pracowni komputerowych w każdej z 10 szkół objętych projektem. W ramach wymienionych czynności wykonawca rozstawi wszystkie zestawy komputerowe. Komputer zostanie podłączony w dedykowanym złączu na monitorze. Wszystkie urządzenia zostaną podłączone do sieci elektrycznej i sieci komputerowej. 2. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia z oprogramowania do zarządzania pracownią terminalową w każdej ze szkół. 3. Wykonawca zobowiązany jest do modernizacji okablowania istniejących struktur pracowni terminalowych w każdej z 10 szkół objętych projektem. W ramach modernizacji wykonawca wykona certyfikowanym miernikiem testy wszystkich tras kablowych pracowni potwierdzające spełnienia przez nie norm kategorii 5. W przypadku gdy któraś z tras nie spełnia norm kategorii 5, wykonawca usunie usterkę i wykona ponowne pomiary. 4. Wykonawca zobowiązany jest do implementacji rozwiązania chmurowego typu Office 365 lub równoważnego w każdej z 12 szkół objętych projektem. Przez implementacje zamawiający rozumie uruchomienie ww. usługi w sposób umożliwiający każdemu użytkownikowi skorzystanie z aplikacji objętych usługą. W ramach uruchomienia wykonawca utworzy witrynę programu Sharepoint dedykowaną dla sekretariatu każdej ze szkół. Wykonawca założy konta dla nauczycieli i uczniów na podstawie przekazanego przez zamawiającego pliku. 5. Komputery dostarczone w zamówieniu zostaną skonfigurowane w sposób umożliwiający logowanie się na nich z wykorzystaniem ww. kont.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30200000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz innych dokumentów składanych przez wykonawcę do oferty: 1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW). 2) (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 IDW) lub inne dokumenty udowadniające, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów tj. zawierające następujące informacje: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa). 4) (jeżeli dotyczy) Dokument wykazujący równoważność złożonej oferty tj. produktu równoważnego, z wykazaniem danych technicznych dotyczących wszystkich parametrów i właściwości wymaganych przez zamawiającego dla danego produktu. 2. Oświadczenie przekazywane przez wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacji z otwarcia ofert): 1) Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 IDW).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach