Przetargi.pl
Wymiana źródeł ciepła wraz z modernizacją wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania i budową wewnętrznych instalacji gazowych oraz wykonanie odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych z terenu Gminy Psary w ramach projektu pn.: „Przeciwdziałanie niskiej emisji poprzez wymianę źródeł ciepła i budowę instalacji odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych na terenie Gminy Psary”

Urząd Gminy w Psarach ogłasza przetarg

  • Adres: 42-512 Psary, ul. Malinowicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 294 49 00 wew. 41, , fax. 32 294 49 01
  • Data zamieszczenia: 2018-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Psarach
    ul. Malinowicka 4
    42-512 Psary, woj. śląskie
    tel. 32 294 49 00 wew. 41, , fax. 32 294 49 01
    REGON: 53724300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.psary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana źródeł ciepła wraz z modernizacją wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania i budową wewnętrznych instalacji gazowych oraz wykonanie odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych z terenu Gminy Psary w ramach projektu pn.: „Przeciwdziałanie niskiej emisji poprzez wymianę źródeł ciepła i budowę instalacji odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych na terenie Gminy Psary”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana źródeł ciepła wraz z modernizacją wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania i budową wewnętrznych instalacji gazowych oraz wykonanie odnawialnych źródeł energii (OZE) w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych z terenu Gminy Psary w ramach projektu pn. „Przeciwdziałanie niskiej emisji poprzez wymianę źródeł ciepła i budowę instalacji odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych na terenie Gminy Psary”. 2. Przedmiotem zamówienia obejmuje wykonanie instalacji służących do produkcji energii cieplnej i elektrycznej, w tym instalacji OZE w 49 budynkach mieszkalnych, na terenie Gminy Psary. W zakresie projektu jest wymiana tradycyjnych źródeł energii cieplnej (głównie pieców węglowych) na nowoczesne kotły gazowe lub kotły na biomasę, a także montaż instalacji OZE: kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych. 3. W ramach zamówienia planuje się wykonanie: 3.1. Kotłów gazowych kondensacyjnych – 39 nieruchomości w tym: a) dwufunkcyjne o mocy 23,5 kW – 16 nieruchomości b) jednofunkcyjne o mocy 23,5 kW – 20 nieruchomości c) jednofunkcyjny o mocy 14,5 kW – 1 nieruchomość d) jednofunkcyjny o mocy 14 kW – 1 nieruchomość e) pulsacyjny o mocy 20 kW – 1 nieruchomość 3.2. Kotłów na biomasę – 10 nieruchomości, w tym o mocy: a) 20 kW – 4 nieruchomości b) 25 kW – 3 nieruchomości c) 16 kW – 1 nieruchomość d) 15 kW – 2 nieruchomości 3.3. Paneli fotowoltaicznych – 6 nieruchomości, w tym o mocy: a) 5kWp – 2 nieruchomości b) 4 kWp – 3 nieruchomości c) 3 kWp – 1 nieruchomość 3.4. Kolektorów słonecznych – 18 nieruchomości, w tym składające się z: a) 2 kolektorów – 11 nieruchomości b) 3 kolektorów – 5 nieruchomości c) 4 kolektorów – 2 nieruchomości 4. Przedmiot zamówienia obejmuje również modernizację instalacji c.o. w zakresie wynikającym z audytów energetycznych, dokumentacji projektowej i przedmiarów robót dla poszczególnych budynków, w tym wymianę grzejników oraz montaż termostatów. 5. Prace będące przedmiotem zamówienia to wykonanie 49 oddzielnych zadań inwestycyjnych, na podstawie odrębnych audytów energetycznych, przedmiarów robót i dokumentacji technicznych, pozwoleń na budowę wewnętrznych instalacji gazowych w budynkach, w których taka instalacja jest przewidziana. 6. Szczegółowy zakres rzeczowy i ilościowy robót oraz ich wymogi jakościowe i sposób wykonania określono w decyzjach o pozwoleniu na budowę, przedmiarach robót, projektach budowlanych, STWIOR, audytach energetycznych. 7. Wykonawca wykona prace budowlano-montażowe i montażowe obejmujące m.in.: 7.1. wykonanie doziemnych i wewnętrznych instalacji gazowych, 7.2. montaż elementów w skrzynkach gazowych na zewnątrz budynku, 7.3. demontaż istniejących kotłów centralnego ogrzewania i zbędnej armatury, 7.4. przebicie przegród budowlanych celem wprowadzenia przewodów do poszczególnych pomieszczeń w budynkach, 7.5. montaż przewodów powietrzno-spalinowych wraz z kształtkami, 7.6. przed uruchomieniem instalacji należy uzyskać zaświadczenia z zakładu kominiarskiego stwierdzające prawidłowość podłączeń wszystkich czynników grzewczych do przewodów spalinowych i prawidłowe funkcjonowanie przewodów wentylacyjnych, 7.7. podpięcie projektowanych instalacji do źródła ciepła wg projektów, 7.8. wykonanie wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania, w tym m.in. rurociągów, montaż grzejników, zaworów termostatycznych (zgodnie z dokumentacją), 7.9. wykonanie i montaż instalacji odnawialnych źródeł energii (kolektorów słonecznych i/lub instalacji fotowoltaicznych) – zgodnie z dokumentacją, 7.10. wykonanie prób ciśnieniowych na szczelność instalacji oraz sprawdzających prawidłowe działanie armatury zabezpieczającej, 7.11. wykonanie prac związanych z zamurowaniem ścian w miejscach przebić oraz odnowieniem powierzchni ścian, 7.12. montaż kotłowni gazowych/kotłowni na biomasę, zasobników c.w.u. wraz z całym oprzyrządowaniem (zgodnie z dokumentacją), 7.13. podłączenie instalacji do instalacji c.o. i c.w.u., wodnej i elektrycznej, 7.14. wykonanie zabezpieczeń antykorozyjnych i izolacji termicznych, 7.15. wykonanie prac porządkowych mających na celu doprowadzenie obiektu do stanu pierwotnego, 7.16. przeprowadzenie rozruchu instalacji, 7.17. kontrole, próby, uruchomienie i regulacja instalacji, 7.18. inne niewymienione wyżej prace, ale wymagane opracowanym projektem technicznym i dokumentacją mającym na celu właściwe wykonanie instalacji. 8. Miejsce robót budowlanych – adresy wskazane przez Zamawiającego – w załączniku nr 5 do SIWZ. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania robót budowlanych zgodnie z załączonym wykazem danych adresowych dla poszczególnych zadań inwestycyjnych. 9. Zastosowane urządzenia powinny być fabrycznie nowe z datą produkcji równą roku montażu, lub roku poprzedzającego rok montażu. Przy czym urządzenia montowane w roku 2018 muszą mieć datę produkcji z roku 2018. 10. Urządzenia nie powinny posiadać dodatkowego rusztu oraz możliwości jego montażu – dotyczy kotłów na biomasę. 11. Przystąpienie przez Wykonawcę do wykonania poszczególnych instalacji nastąpi w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. Wykonawca opracuje harmonogram prac w uzgodnieniu z właścicielami nieruchomości oraz z Zamawiającym w terminie 14 dni od podpisania umowy. Zamawiający zastrzega sobie 14 dniowy termin na wniesienie uwag lub dokonanie akceptacji harmonogramu prac. Zatwierdzony harmonogram prac będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania właścicieli nieruchomości z wyprzedzeniem, co najmniej 2-tygodniowym, o terminach realizacji prac, wynikających z zatwierdzonego przez Zamawiającego harmonogramu prac. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w harmonogramie prac na uzasadniony wniosek Wykonawcy i po uzyskaniu przez Wykonawcę pisemnej zgody właścicieli nieruchomości na proponowaną zmianę w harmonogramie prac. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany aktualizować harmonogram rzeczowy na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni i przedstawiać go Zamawiającemu do akceptacji. Zmiana harmonogramu nie wymaga zmiany postanowień umowy w formie aneksu. 12. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia właścicielom nieruchomości i Zamawiającemu instrukcji eksploatacji montowanych urządzeń w języku polskim, a także do przeszkolenia (instruktaż) właścicieli nieruchomości z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa zainstalowanych urządzeń. Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół z przeszkolenia, podpisany przez właścicieli nieruchomości. Protokół powinien zawierać informację, co było przedmiotem szkolenia oraz adnotację o przekazaniu instrukcji eksploatacji montowanych urządzeń w języku polskim. 13. Wykonanie przez Wykonawcę zobowiązania wynikającego z niniejszej umowy nastąpi po: 13.1. wykonaniu wszystkich instalacji objętych umową, 13.2. dostarczeniu rozliczenia końcowego zawierającego: zestawienie adresów poszczególnych instalacji i ich wartości, zestawienie ilościowe i wartościowe elementów robót wchodzących w skład poszczególnych instalacji (wg Klasyfikacji Środków Trwałych) oraz sumę wartości elementów całej instalacji (49 szt.), zestawienie protokołów odbioru i faktur, pisemne potwierdzenie zrealizowania inwestycji zgodnie z audytem energetycznym i osiągniecia założonych w audycie wskaźników ekologicznych inwestycji (w formie załącznika do protokołu odbioru), 13.3. przekazaniu dokumentacji fotograficznej (cztery zdjęcia każdej instalacji) w formie elektronicznej na płycie CD, nie później niż w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru. Rozdzielczość zdjęcia powinna umożliwiać jego powiększenie do formatu A4 bez pogorszenia jego jakości. W opisie pliku należy umieścić adres nieruchomości (miejscowość, ulica nr domu). 14. Po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w 3 egzemplarzach następujące dokumenty: 14.1. dokumentację powykonawczą, 14.2. kosztorysy powykonawcze, 14.3. dokumentację techniczno-ruchową zamontowanych urządzeń (DTR), 14.4. Atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne dla zastosowanych urządzeń i materiałów, 14.5. dzienniki budowy (jeśli dotyczy), 14.6. karty gwarancyjne producenta na zastosowane urządzenia, 14.7. dokumenty odbiorowe innych jednostek np. gazownia, 14.8. protokoły wykonanych prób i pomiarów. 15. Wykonawca ponadto jest zobowiązany do: 15.1. Urządzenia i oznakowania terenu budowy oraz odpowiedniego jego zabezpieczenia i zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń bhp, 15.2. Wykonania robót zabezpieczających i odtworzeniowych, zgodnie z projektem, 15.3. Wykonania wszystkich robót towarzyszących, zgodnych z projektem i prawidłową technologią wykonywania robót, 15.4. Wykonania ewentualnych przyłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb budowy oraz ponoszenia kosztów zużycia mediów, 15.5. Poniesienia ewentualnych kosztów wyłączenia i włączenia energii elektrycznej, 15.6. Wykonania i stosowania w praktyce zapisów projektu organizacji i technologii robót z uwzględnieniem warunków bhp, 15.7. Wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z uzgodnieniami z zarządcami dróg, zarządcami sieci i uzbrojenia terenu. 15.8. Jeżeli roboty będą wymagały zapewnienia nadzoru odpowiednich zarządców dróg lub sieci uzbrojenia terenu lub wynikającego z innych uzgodnień to wykonawca taki nadzór zapewni także w przypadku, gdy będzie odpłatny i poniesie jego koszty, 15.9. Wykonania niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz wszystkich badań, prób i pomiarów na każde polecenie inspektora nadzoru z ramienia Zamawiającego w celu stwierdzenia prawidłowości wykonanych robót, 15.10. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji zadania urządzeń lub też istniejących instalacji w budynku i/lub sieci uzbrojenia terenu – naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, 15.11. Zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 15.12. Wykonania badań, prób i rozruchu, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, 15.13. Zapewnienia na budowie uprawnionego nadzoru i dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 15.14. Usuwania na bieżąco z terenu budowy zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, prowadzenie gospodarki odpadami zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 15.15. Uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, 15.16. Przywrócenia terenu po wykonywanych robotach przynajmniej do stanu pierwotnego (chyba, że z dokumentacji projektowej, kosztorysowej wynika większy zakres odtworzenia). Przed rozpoczęciem robót na danym terenie i po ich zakończeniu wykonawca sporządzi inwentaryzację fotograficzna umożliwiającą określenie zakresu robót koniecznych do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego. W przypadku powstania rozbieżności w zakresie wywiązania się z powyższego obowiązku pomiędzy Wykonawcą a właścicielem nieruchomości, która została objęta robotami w ramach projektu, na Wykonawcy będzie ciążyć obowiązek udowodnienia poprawności przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego. 15.17. Przedsięwzięcia wszelkich środków ostrożności niezbędnych dla zachowania materiałów i części uzyskanych z rozbiórki. Wybrane materiały stanowią własność właściciela nieruchomości. 15.18. Zapewnienia obsługi geodezyjnej w celu wytyczenia, bieżącej kontroli i inwentaryzacji oraz naniesienia wykonanych elementów na zasoby geodezyjne (inwentaryzacja powykonawcza). Pomiar ma być jednoznaczny z uwzględnieniem i opisaniem wszystkich wykonanych obiektów z wpisanymi numerami działek, 15.19. Wynikami pomiaru powykonawczego należy uzupełnić zasób mapowy znajdujący się w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Będzinie, 15.20. Wykonawca przenosi autorskie prawa majątkowe na polach eksploatacji w zakresie wykonanych i naniesionych elementów na zasoby geodezyjne oraz uzupełnienia zasobu mapowego wynikami pomiaru powykonawczego, 15.21. Dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, 15.22. Wykonania innych prac, niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, 15.23. Udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia, 15.24. Zabezpieczenia terenu nieruchomości na którym prowadzone są prace przed zniszczeniem spowodowanym prowadzonymi robotami, środkami transportu Wykonawcy lub jego Podwykonawcy. 16. Pozostałe warunki zamówienia: 16.1. Całość instalacji należy wykonać zgodnie z normami, przepisami BHP i wymogami prawa budowlanego, przy uwzględnieniu że: prace powinny być prowadzone zgodnie z dokumentacją projektową, a wszelkie zmiany w trakcie realizacji robót powinny być uzgodnione z autorem projektów i inspektorem nadzoru budowlanego. 16.2. Prace należy wykonać zgodnie z warunkami wydanymi przez Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. oraz zgodnie z wydaną opinią kominiarską (jeżeli dotyczy). 16.3. Wykonawca oświadcza, że na podstawie otrzymanych od Zamawiającego materiałów posiadł znajomość ogólnych i szczególnych warunków technicznych wykonania umowy, trudności mogących wyniknąć przy jej realizacji, ryzyka i zakresu odpowiedzialności związanej z pracami będącymi przedmiotem niniejszej umowy. Ponadto Wykonawca oświadcza, że dysponuje środkami technicznymi, organizacyjnymi oraz finansowymi umożliwiającymi należyte wykonanie zobowiązań opisanych w niniejszej umowie. 16.4. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. 16.5. Wykonawca zobowiązuje się umożliwić - Zamawiającemu na każdym etapie realizacji umowy - wgląd w przedmiot zamówienia celem oceny stopnia realizacji oraz poprawności wykonania zgodnie z zapisami SIWZ. 16.6. Przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy, na każdym etapie prac, Wykonawca przedstawi propozycję konkretnych rozwiązań technologicznych i materiałowych z których zostanie wykonany przedmiot zamówienia. 16.7. W trakcie robót Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić materiały do akceptacji inspektorowi nadzoru ze strony Zamawiającego na co najmniej 10 dni roboczych przed ich zastosowaniem lub wbudowaniem. 16.8. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumenty potwierdzające, że stosowane na budowie wyroby budowlane nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych (zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych Dz. U. z 2014r., poz. 883 z późn. zm.), jak również spełniają wszystkie wymagania określone w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (ogólnych i szczegółowych) oraz Dokumentacjach Projektowych. 16.9. Ewentualne materiały budowlane i ich producenci wymienione w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót zostały wskazane przykładowo. Dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego. 16.10. Niedopuszczalne jest składowanie materiałów budowlanych, sprzętu oraz inne korzystanie z działek prywatnych bez uprzedniego uzgodnienia z właścicielami nieruchomości warunków wejścia w teren prywatny. 16.11. Przekazania Zamawiającemu kompletu certyfikatów i atestów na materiały i urządzenia oraz instrukcji montażu, kontroli i konserwacji sprzętu, 16.12. Wykonawca jest odpowiedzialny za wszelkie działania na terenie budowy oraz ich prawidłowe zabezpieczenie. 16.13. Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym i z właścicielami nieruchomości w celu koordynowania prawidłowego przebiegu prac oraz do wykonania przedmiot zamówienia zgodnie z wytycznymi Zamawiającego i właścicieli nieruchomości. 16.14. Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania ofert celem sprawdzenia warunków panujących w terenie. 16.15. Wykonawca jest zobowiązany do współpracy z Zamawiającym w celu bezproblemowej realizacji zadania. Wykonawca jest zobowiązany do udziału w naradach koordynacyjnych w terminach uzgodnionych wspólnie z Zamawiającym oraz do prezentacji Zamawiającemu postępu prac na każde wezwanie Zamawiającego. Wymagane są konsultacje i wizyty w siedzibie Urzędu Gminy w Psarach lub w miejscu inwestycji w godzinach pracy Urzędu Gminy w ilości koniecznej do realizacji inwestycji w terminie – z częstotliwością nie mniejszą niż jeden raz na miesiąc przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwoływania narad nadzwyczajnych w uzasadnionych przypadkach. 16.16. Wykonawca po złożeniu wniosku o przeprowadzenie wizji lokalnej może wraz z Zamawiającym, dokonać oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania oferty, celem sprawdzenia warunków panujących w terenie. 17. Informacje dodatkowe 17.1. Ponieważ placem budowy są tereny i nieruchomości prywatne, Wykonawca musi dołożyć wszelkiej należytej staranności odnośnie utrzymania porządku na terenie nieruchomości na której będą prowadzone roboty. W szczególności należy zabezpieczyć pozostałe pomieszczenia oraz teren bezpośrednio przyległy do placu budowy przed zapyleniem, odłamkami gruzu i elementów z remontowanej nieruchomości / budynku. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli terenu budowy. 17.2. W przypadku wykrycia na etapie przygotowywania oferty niezgodności pomiędzy dokumentacją, a przedmiarami, Wykonawca powinien zwrócić się na piśmie (faksem, drogą elektroniczną) do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie. Wykonawca powinien uwzględnić odpowiedzi Zamawiającego i odpowiednio je wycenić. W przypadku, gdy Wykonawca nie uwzględni odpowiedzi Zamawiającego, ponosi ryzyko takiego działania i będzie zobowiązany do wykonania wszystkich prac wynikających z odpowiedzi w ramach ceny ofertowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331110-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 40.000,00 zł. (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2016, poz. 359 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Spółdzielczy w Będzinie Oddział Psary: nr 44 843800010000025720160003 z dopiskiem „wadium” na przetarg o nazwie: Wymiana źródeł ciepła wraz z modernizacją wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania i budową wewnętrznych instalacji gazowych oraz wykonanie odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych z terenu Gminy Psary w ramach projektu pn.: „Przeciwdziałanie niskiej emisji poprzez wymianę źródeł ciepła i budowę instalacji odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych na terenie Gminy Psary”. Uwaga nr 8. Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 5. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.1. niniejszego rozdziału SIWZ. 6. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 5 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, c) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Wykaz oświadczeń i dokumentów, potwierdzających brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 3: 4.1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 3) zdolność techniczna lub zawodowa – do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy Pzp). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4.2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Uwaga nr 5. W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, oświadczenia, o którym mowa w pkt. 2) powyżej, zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę. 4.1.1. Dotyczy wszystkich warunków udziału w postępowaniu: 4.1.1.1. dokumentu (np. zobowiązania) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby. 1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej podpisanej własnoręcznym podpisem. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej, podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 1.1. Oświadczenia Wykonawcy oraz innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy, składane na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane są w oryginale. 1.2. Dokumenty inne niż oświadczenia, składane w celu wskazanym w pkt 1.1. składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 1.3. Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, składany jest w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby (zgodnie z pkt 1.4. niniejszego rozdziału). 1.4. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, którego każdego z nich dotyczą. 1.5. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 1.6. Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami (dokumentami i oświadczeniami) stanowi jedną całość. Zaleca się, aby wszystkie strony były ze sobą połączone w sposób uniemożliwiający ich samoczynną dekompletację (np. zszyte, spięte, zbindowane itp.). 2. Do oferty należy dołączyć: W celu wstępnego potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia Zamawiający żąda: 2.1. Oświadczenia wykonawcy składanego na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ - należy złożyć w formie pisemnej. 2.2. Oświadczenia składanego na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ - należy złożyć w formie pisemnej. 2.3. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 3. Ponadto do oferty należy załączyć: 3.1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 3.2. Kosztorysy ofertowe (dla każdej nieruchomości) wykonany metodą uproszczoną polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych przedmiarem, jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót i ich cen jednostkowych, bez podatku VAT; 3.3. Dowód wniesienia wadium: - w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z pkt. 4 Rozdziału XIX SIWZ; - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu. 3.4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub inny stosowny dokument – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza; 3.5. Dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, treści których musi wynikać w szczególności: 1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 3.6. Zestawienie materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (o ile Wykonawca zastosuje materiały równoważne). 3.7. Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, nie wymagane. 3.8. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach