Przetargi.pl
Wymiana rurarzu z armaturą w stacji uzdatniania wody w Gryficach, ul. Śniadeckich

Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 72-300 Gryfice, Zielona 5
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 384 20 47 , fax. 91 384 22 14
  • Data zamieszczenia: 2022-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Usług Komunalnych
    Zielona 5
    72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 384 20 47, fax. 91 384 22 14
    REGON: 361201345
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.zuk.gryfice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana rurarzu z armaturą w stacji uzdatniania wody w Gryficach, ul. Śniadeckich
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana rurarzu z armaturą w stacji uzdatniania wody w Gryficach przy ul. Śniadeckich. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w przedmiarze robót, stanowiący załącznik nr 8 do SWZ oraz dokumentacji fotograficznej, stanowiącej załącznik nr 10 do SWZ. 3. W zakresie wykonania przedmiotu umowy jest kompleksowa wymiana rurarzu z armaturą i niezbędnymi urządzeniami towarzyszącymi, sterowaniem i monitoringiem pracy stacji uzdatniania wody zgodnie z poniższymi wytycznymi: 1) Wymiana wszystkich rur PVC na rury z stali nierdzewnej w obiekcie stacji uzdatniania wody;2) likwidacja zaworów wielodrogowych na filtrach sterujących procesem uzdatniania;3) Przez likwidację zaworów wielodrogowych na filtrach, zmienić proces ich pracy przez zamontowanie oddzielnych zaworów pneumatycznych na każdy cykl uzdatniania;4) na stacji uzdatniania montaż armatury pneumatycznej przystosowanej do pracy w systemie zdalnego sterowania procesem technologicznym uzdatniania wody wraz z niezbędną instalacją i urządzeniami do właściwej ich pracy;5) montaż urządzeń do napowietrzania procesu technologicznego;6) adaptacja/wykonanie sterowania procesem technologicznym uzdatniania wody i płukania filtrów;7) modyfikacja szafy zabezpieczeń elektrycznych o dodatkową pompę głębinową (w chwili obecnej są 3szt. pomp głębinowych zwiększyć do 4szt.);8) przesyłanie informacji dot. pracy SUW na stanowisko dyspozytorni oczyszczalni ścieków;9) adaptacja/wykonanie monitoringu/wizualizacji pracy całego układu technologicznego SUW wraz z możliwością ręcznego sterowania i zmianą parametrów procesu technologicznego z pozycji dyspozytorni na oczyszczalni w Gryficach po zalogowaniu się w systemie na odpowiednim poziomie dostępu 10) montaż przyrządów/urządzeń wskazujących stany wody i ciśnienie wraz z możliwością monitoringu (dot. w budynku: filtrów, aeratorów, pomp, dmuchawy, na rurociągach napływowych i odpływowych);11) montaż zaworów na filtrach do spuszczania wody;12) wykonać sterowanie mające umożliwiać odłączanie poszczególnych filtrów/urządzeń bez wstrzymywania procesu technologicznego pracy pozostałych urządzeń;13) sterowanie technologią uzdatniania wody ma odbywać się na dotychczasowych warunkach (czas płukani, dopłukiwania, zwłoka otwierania i zamykania zaworów, czas pracy dmuchawy, załączanie i wyłączanie pomp głębinowych i pomp sieciowych itp.);14) monitoring pracy musi obejmować obecny zakres przesyłu danych, wizualizacji i sterowania jaki jest w dyspozytorni na terenie oczyszczalni ścieków w Gryficach w uzgodnieniu i współpracą z aktualnym dostawą tej usługi Control System z Poznania;15) w celu wykonania prac w załączeniu inwestor dostarcza dokumentację obecnej instalacji stacji uzdatniania wody;16) wykonać montaż dodatkowych niezbędnych urządzeń nie objętych dokumentacją a istotnych w technologii uzdatniania wody, które mogą zaistnieć w związku z przebudową instalacji po uzyskaniu pisemnej akceptacji zamawiającego;17) zamontować przepływomierze wody uzdatnionej Ø150, surowej Ø150, wód popłucznych Ø100 oraz wodomierze 2 szt. jednostrumieniowe skrzydełkowe Ø100 wody surowej przed zestawem filtrów 2 × 3;18) Wykonanie dokumentacji o zakresie zmian w aktualnie pracujących szafach sterowniczych;19) uzyskanie parametrów wody uzdatnionej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz.U. 2017 poz. 2294). Wymagania stawiane poszczególnym materiałom naprawczym i ochronnym wgodpowiednich norm i aprobat technicznych. 4. Wykonawca ma prawo dokonać zmiany w przedmiarze robót, jednak wraz z kosztorysem ofertowym szczegółowym będzie zobowiązany do pisemnego uzasadnienia proponowanych zmian.5. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy zamawiający wymaga aby wykonawca lub podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie stosunku pracy wszystkie osoby wykonujące czynności, w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. 6. W przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających Wykonawca ma obowiązek kalkulacji szczegółowej kosztów według nośników cenotwórczych zastosowanych do przygotowania kosztorysu szczegółowego złożonego w postępowaniu przetargowym, w razie konieczności uzupełnionych o stawki jednostkowe minimalne publikowane w Sekocenbudzie aktualnego na dzień złożenia kosztorysu.7. Wykonawca nie otrzyma wynagrodzenia za roboty zaniechane, nie wykonane, wycenione wg składników cenotwórczych oraz cen materiałów zawartych w ofercie Wykonawcy złożonej w postępowaniu przetargowym prowadzonym przez Zamawiającego.8. Wykonawca może zlecić wykonanie części robót podwykonawcom tylko za zgodą Zamawiającego.9. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców. W przypadku braku powyższych informacji, zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie osobiście (siłami własnymi) bez udziału podwykonawcy.10. W przypadku zlecenia robót podwykonawcom, rozliczenia finansowe za wykonane roboty Zamawiający dokona bezpośrednio z podwykonawcą.11. Kierowanie robotami będzie sprawowane przez pracowników Wykonawcy lub podwykonawcy posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. Zmiana osób pełniących funkcje kierownicze na budowie, w stosunku do wykazu zawartego w ofercie przetargowej a także w trakcie trwania budowy, wymaga każdorazowo akceptacji i pisemnej zgody Zamawiającego. 12. Zamawiający dopuszcza rozliczenia częściowe w trakcie realizacji przedmiotu umowy.13. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i dostarczenia zamawiającemu przed końcowym odbiorem robót dokumentację powykonawczą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42912310-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia 28.12.2022 r. do godziny 9.00. Decyduje data wpływu środków na konto Zamawiającego.2. Wadium może być wnoszone:1) w pieniądzu, powinno zostać przesłane na rachunek Zamawiającego w banku:07 9376 0001 2001 0000 0433 0002 z adnotacją: „Wymiana rurarzu z armaturą w SUW Śniadeckich w Gryficach: sygnatura sprawy:TT 01/12/2022”;2) w poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) – w Urzędzie Miejskim w Gryficach, pok. nr 120 od poniedziałku do piątku od 8:00 – 14:00, najpóźniej do dnia 28.12.2022 r. do godziny 9.00.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.4. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności,2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą,3) miejsce i termin zwrotu gwarancji.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym.6. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.7. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.8. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. W związku z powyższym zaleca się aby w treści gwarancji/poręczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który należy przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.7. W formularzu oferty należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.2. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 oraz 109 ust. 1 pkt 4) ustawy. Wykaz podstaw wykluczenia zawarty jest w załączniku nr 5 do SWZ.3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Opis sposobu oceny spełniania warunku:Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest lub będzie w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 000,00 zł;W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.2) zdolności technicznej lub zawodowej:Opis sposobu oceny spełniania warunku:Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub jeden z konsorcjantów, lub inny podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wykaże, że:a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał minimum jedną robotę podobną do robót objętych przedmiotem zamówienia o wartości brutto minimum 100 000,00 zł . Za robotę podobną zamawiający uzna roboty budowlane związane z budową lub przebudową stacji uzdatniania wody.b) dysponuje lub będzie dysponować minimum po jednej osobie, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w specjalności konstrukcyjnej i elektrycznej oraz posiadające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie spełnienia/nie spełnienia, w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty.5. Nie spełnienie przez Wykonawcę choćby jednego z warunków opisanych powyżej skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu.6. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów:1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 2 ppkt 3 (dotyczy wykaz robót), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 7 lit b SWZ4) wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.5) Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby dołącza do oferty dokumenty, o których mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 6 i 7 lit. a SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną