Przetargi.pl
Wyłonienie Wykonawcy robót związanych z realizacją zadania pn.: „Rewitalizacja Parku Duchackiego w Krakowie, w części obejmującej roboty budowlane w zakresie Etapu I i Etapu III, przeprowadzenie gospodarki drzewostanem w zakresie Etapu I i Etapu III, roboty ogrodnicze w zakresie Etapu III/1 (rejon stawów)”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-542 Kraków, Za Torem
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 1220102240 , fax. +48123418487
  • Data zamieszczenia: 2019-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
    Za Torem 22
    30-542 Kraków, woj. małopolskie
    tel. +48 1220102240, fax. +48123418487
    REGON: 36177709700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://zzm.krakow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyłonienie Wykonawcy robót związanych z realizacją zadania pn.: „Rewitalizacja Parku Duchackiego w Krakowie, w części obejmującej roboty budowlane w zakresie Etapu I i Etapu III, przeprowadzenie gospodarki drzewostanem w zakresie Etapu I i Etapu III, roboty ogrodnicze w zakresie Etapu III/1 (rejon stawów)”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót związanych z realizacją zadania pn.: „Rewitalizacja Parku Duchackiego w Krakowie, w części obejmującej roboty budowlane w zakresie Etapu I i Etapu III, przeprowadzenie gospodarki drzewostanem w zakresie Etapu I i Etapu III, roboty ogrodnicze w zakresie Etapu III/1 (rejon stawów)”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 25/2019. 1.1 Miejsce wykonania prac – w części dotyczącej robót budowlanych oraz gospodarki drzewostanem w zakresie inwestycyjnym Etap I i Etapu III prace obejmą obszar działek przy ul. Estońskiej, Malborskiej, Macedońskiej, Laszczki w Krakowie o nr: 594/11, 242/3, 308/5, 308/3, 309/7, 375/6, 812/1, 307/5, 307/8, 595/5, 815, 814, 712/3, 811/14, 811/15, 596/1, 708/2, 573/5, 812/2; obręb 49; jedn. ewidencji Podgórze, w części dotyczącej robót ogrodniczych w zakresie inwestycyjnym EIII/1- rejon stawów prace obejmą obszar działek nr 815, 595/5, 375/6, 309/7, 812/1 obręb 49; jedn. ewidencji Podgórze. Przedmiotowy obszar stanowi teren zespołu dworsko-parkowego, wpisanego do rejestru zabytków województwa małopolskiego pod numerem A-1344/M, decyzją z dnia 21.01.2014r. (Wola Duchacka ul. Estońska/Mochnackiego zespół dworsko-parkowy, park i wozownia). Integralną częścią SIWZ określającą obszar objęty robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia są materiały załączone do SIWZ, m.in. dokumentacja projektowa, dokumenty formalno-prawne dla zamierzenia inwestycyjnego. 1.2 Zakres zamierzenia inwestycyjnego obejmuje w szczególności wykonanie prac w zakresie Rewitalizacji Parku Duchackiego obejmującej przebudowę i nadbudowę starego dworu z wozownią oraz zmianą sposobu użytkowania wraz z wewnętrzną infrastrukturą techniczną, zagospodarowanie terenu parku wraz z budową obiektów i urządzeń towarzyszących, budowę i przebudowę infrastruktury technicznej, komunikacyjnej, oraz obiektów i urządzeń hydrologicznych wraz z budową parkingów, przy ul. Estońskiej, Malborskiej, Macedońskiej, Laszczki w Krakowie, w części obejmującej roboty budowlane w zakresie Etapu I i Etapu III, przeprowadzenie gospodarki drzewostanem w zakresie Etapu I i Etapu III, roboty ogrodnicze w zakresie Etapu III/1 (rejon stawów), a w tym w szczególności: 1.2.1 Etap I zadania inwestycyjnego obejmuje roboty z zakresu: 1.2.1.1 zagospodarowania terenu obiektami małej architektury parku dla Etapu I, 1.2.1.2 przebudowy odcinka ul. Mochnackiego, budowy wewnętrznej drogi dojazdowej i pożarowej oraz placu w otoczeniu dworu, 1.2.1.3 budowy kanalizacji deszczowej ul. Mochnackiego/Estońskiej, 1.2.1.4 przebudowy istniejącej sieci gazowej w ul. Mochnackiego/Estońskiej, 1.2.1.5 przebudowy telekomunikacyjnej kanalizacji kablowej w ul. Malborskiej, 1.2.1.6 przebudowy linii napowietrznej nN Tauron w ul. Estońskiej i ul. Mochnackiego, 1.2.1.7 przebudowy oświetlenia ulicznego ZIKiT ul. Estońskiej i ul. Mochnackiego, 1.2.1.8 przebudowy kabli SN Tauron w rejonie włączenia ul. Estońskiej/Mochnackiego do ul. Malborskiej, 1.2.1.9 przebudowy i nadbudowy budynku Starego Dworu w zakresie konstrukcji i architektury, 1.2.1.10 budowy instalacji sanitarnych wewnętrznych dworu wraz z budową instalacji sanitarnych wewnętrznych terenu w zakresie: instalacji kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej/opadowej, budowy przyłącza MPEC, 1.2.1.11 budowy instalacji elektrycznych wewnętrznych dworu wraz z budową liniami kablowymi nN, oraz oświetleniem parku, 1.2.1.12 budowy instalacji słaboprądowych dla obiektu Starego Dworu - Parku Duchackiego w Krakowie, 1.2.1.13 budowy kanalizacji kablowej na potrzeby systemu telewizji dozorowej, 1.2.1.14 gospodarki drzewostanem, 1.2.2 Etap III zadania inwestycyjne obejmuje roboty z zakresu: 1.2.2.1 zagospodarowania terenu i małej architektury, 1.2.2.2 przebudowy ul. Macedońskiej w zakresie budowy stanowisk postojowych oraz budowy układu komunikacyjnego ścieżek wewnątrz parku, 1.2.2.3 budowy instalacji elektrycznych oświetlenia parku, 1.2.2.4 przebudowy kabli SN Tauron w ul. Macedońskiej, 1.2.2.5 przebudowy kabli oświetlenia ulicznego ZIKiT w ul. Macedońskiej, 1.2.2.6 budowy i przebudowy obiektów i urządzeń hydrologicznych, 1.2.2.7 budowy kanału odprowadzającego wody z istniejących stawów, 1.2.2.8 gospodarki drzewostanem, 1.2.2.9 nasadzenia zieleni wraz z pozostałymi pracami ogrodniczymi (w zakresie ograniczonym do Etapu III/1- Rejon stawów, zgodnie z załączoną aktualizacją dokumentacji projektowej). 1.3 Prace należy zrealizować zgodnie dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (zwaną dalej w skrócie STWiORB), warunkami, jakie zostały nałożone na zamierzenie inwestycyjne decyzjami administracyjnymi, m.in. decyzjami Prezydenta Miasta Krakowa zatwierdzającymi projekty budowlane i udzielającymi pozwolenia na budowę nr 832/6740.2/2017 z dnia 01.08.2017r. znak AU-01-2.6740.2.473.2017.MMS, nr 944/6740.2/2017 z dnia 25.08.2017r. znak AU-01-2.6740.2.582.2017.MMS,, oraz decyzjami Miejskiego Konserwatora Zabytków nr 85/17 znak: KZ-03.4125.1.104.2016.MC z dnia 15.02.2017r., nr 57/17 Znak: KZ-03.4125.11.26.5.2015.NP z dnia 07.02.2017r., nr 260/17 znak: KZ-03.4125.1.20.2017.MC+NP z dnia 21.04.2017r., nr 258/17 znak: KZ-03.4125.11.26.8.2015.NP z dnia 19.04.2017r. 1.4 Integralną częścią SIWZ niezbędną dla wykonania przedmiotu zamówienia są materiały załączone do SIWZ, a w szczególności dokumentacja projektowa, STWiORB, przedmiary, decyzje administracyjne dla zamierzenia inwestycyjnego, tabele elementów wytworzonych i likwidowanych, instrukcja obsługi programu R3Trees, wzory kart akceptacji materiałów, wzory oświadczeń o podwykonawstwo, wzory kart utrzymania elementów, standardy zakładania i pielęgnacji zieleni, stanowiące Załącznik B do SIWZ, który jest jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). Zamawiający zaznacza, iż załączone przedmiary stanowią jedynie charakter orientacyjny i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiORB. 1.5 Zamawiający informuje, iż jest w trakcie aktualizacji następujących dokumentów formalno-prawnych niezbędnych do realizacji inwestycji: 1.5.1 uzgodnienie oraz warunki techniczne dot. projektu przebudowy odcinka gazociągu niskiego ciśnienia kolidującego z projektowaną przebudową ul. Estońskiej w Krakowie dz. nr 308/3, 308/5, 594/11, 595/5, 815 obr. P-49 wydane przez: Podgórze z Polska Spółka Gazownictwa sp. z o. o., 1.5.2 uzgodnienie trasy projektowanego przyłącza ciepłowniczego do projektowanego budynku tzw. „Starego Dworu” zlokalizowanego na terenie parku pn. „Zespół Dworsko- Parkowy Park Duchacki” przy ul. Mochnackiego 71 w Krakowie oraz warunki techniczne przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej wydane przez: Miejskie przedsiębiorstwo energetyki cieplnej s. a. w Krakowie, 1.5.3 uzgodnienie projektu przebudowy odcinka linii napowietrznej nN zasilanej ze stacji trafo. Nr 33494 przy ul. Estońskiej w Krakowie wydane przez: Tauron Dystrybucja S. A., 1.5.4 uzgodnienie projektu przebudowy/ zabezpieczenia linii kablowych SN 15kV w rejonie ul. Macedońskiej w Krakowie wydane przez: Tauron Dystrybucja S. A., 1.5.5 uzgodnienie projektu przebudowy/ zabezpieczenia linii kablowych SN 15kV w rejonie ul. Estońskiej/ Mochnackiego do ul. Malborskiej w Krakowie wydane przez: Tauron Dystrybucja S. A., 1.5.6 uzgodnienie projektu przebudowy fragmentu elektroenergetycznej linii napowietrznej niskiego napięcia nN-0,4kV przy ul. Laszczki w Krakowie przez: Tauron Dystrybucja S. A., dlatego też, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany kolejności realizacji robót i ewentualnie przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku, przeszkód w realizacji inwestycji wynikających z przedłużających się procedur związanych z aktualizacją ww. dokumentów formalno- prawnych. 1.6 Zamawiający zaznacza, iż Wykonawca winien przewidzieć w harmonogramie rzeczowo-finansowym, kolejność robót budowlanych w taki sposób, aby prace wykonywane na podstawie ww. dokumentów formalno-prawnych były zaplanowane w terminie po dniu 01.09.2019r. 1.7 W ramach zamówienia należy odpowiednio do zleconych zakresów i lokalizacji wynikających z dokumentacji projektowej zrealizować w szczególności prace obejmujące: 1.7.1 wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej pozwolenia administracyjne, dziennik budowy, odbiory cząstkowe i końcowe oraz rysunki techniczne, tworzące dokumentację powykonawczą wraz z naniesionymi zmianami, jakie wystąpiły w toku prac, jak również karty utrzymania poszczególnych elementów, zgodnie z załączonym schematem, 1.7.2 opracowanie instrukcji utrzymania i konserwacji elementów zagospodarowania terenu, urządzeń i nawierzchni wytworzonych w ramach przedmiotu zamówienia, przedstawionej w formie tabelarycznej, 1.7.3 wykonanie kompleksowej inwentaryzacji powykonawczej zagospodarowania terenu – urządzeń małej architektury, nawierzchni i innych elementów wytworzonych – w formie graficznej (plik .dwg oraz .pdf) i opisowej (plik .xls - forma tabeli określająca ich liczbę/ilość oraz ceny jednostkowe), wraz z przygotowaniem materiałów w wersji umożliwiającej import do aplikacji R3Trees, oraz oznaczeniem etykietą ARBOTAG nasadzone drzewa i krzewy w terenie, zgodnie z załączoną do SIWZ instrukcją obsługi programu, znajdującą się w załączniku B do SIWZ, 1.7.4 wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej zieleni istniejącej oraz wykonanej, urządzeń małej architektury, nawierzchni i innych elementów wytworzonych, wraz z umieszczeniem pełnej dokumentacji fotograficznej w programie R3Trees dla każdej rośliny bądź grupy roślin w uzgodnieniu z Zamawiającym, 1.7.5 Wykonawca jest zobowiązany również do dołączenia kart utrzymania w formie opisowej i graficznej (plik .pdf) do aplikacji R3Trees dla każdego z wytworzonych elementów zagospodarowania m.in. urządzeń małej architektury czy nawierzchni w uzgodnieniu z Zamawiającym, 1.7.6 zgłoszenie inwentaryzacji powykonawczej do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, 1.7.7 bieżącą pielęgnację nasadzonej zieleni przez okres minimum 12 miesięcy, wykonująca czynności zgodnie z harmonogramem ustalonym między stronami i przyjętym po odbiorze końcowym inwestycji, 1.7.8 przeglądy, regulacje, naprawy i konserwacje elementów wytworzonych przez okres minimum 36 miesięcy, przy czym konserwacja obejmuje wykonanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót mających na celu utrzymanie obiektu budowlanego w dobrym stanie, w celu jego zabezpieczenia przed szybkim zużyciem się czy też zniszczeniem i dla utrzymania go w celu użytkowania w stanie zgodnym z przeznaczeniem tegoż obiektu, zaś naprawa obejmuje: wykonanie wszelkich czynności związanym bezpośrednio z remontem istniejącego elementu i przywrócenie mu stanu właściwego, zarówno pod względem użytkowym, jak i technicznym. Polega ona na częściowej rozbiórce lub demontażu elementu oraz na uzupełnieniu ubytków w zastosowaniu nowych materiałów, 1.7.9 po zakończeniu prac montażowo-budowlanych teren należy uporządkować, a elementy nie podlegające przebudowie (zieleń, elementy infrastruktury) doprowadzić do stanu jak przed ich rozpoczęciem. 1.8 Przed przystąpieniem do robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do uczestniczenia w zorganizowanym przez Zamawiającego spotkaniu z zespołem projektowym opracowującym dokumentację projektową, które będzie miało miejsce w siedzibie biura Zamawiającego lub na terenie realizacji inwestycji. 1.9 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania oraz przedstawienia celem zaakceptowania projektu organizacji ruchu oraz dopełnienia wszelkich niezbędnych formalności z tym związanych z procedurami Zarządu Dróg Miasta Krakowa niezbędnych dla realizacji i odbioru przedmiotu umowy, w tym między innymi dotyczących zmiany organizacji ruchu (procedura ZDMK-7), zezwoleń na wjazd na drogi z ograniczeniem tonażu będące w zarządzie ZDMK (procedura ZDMK-12), zezwoleń na czasowe zajęcie pasa drogowego (procedura ZDMK-24) i/lub innych niezbędnych, jeżeli zajdzie taka konieczność. 1.10 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania. 1.11 Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP. 1.12 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowane nazwą firmy. 1.13 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac. 1.14 Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia przejęcia terenu robót do ogrodzenia terenu budowy i ustawienia tablic informacyjnych (tablice bądź banery w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym, według wzoru uzgodnionego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy). Ogrodzenie terenu budowy musi mieć estetyczną oraz jednolitą graficznie formę i skutecznie uniemożliwiać przedostanie się na teren placu budowy osób postronnych. 1.15 W trakcie prowadzenia prac budowlanych kierownik budowy/kierownik robót ma obowiązek dopilnowania w szczególności: 1.15.1 ogrodzenia, oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy estetycznym i szczelnym ogrodzeniem lub jeśli nie ma takowej konieczności – do zapewnienia otaśmowania, oznakowania i stosownego zabezpieczenia obszaru, na którym prowadzone będą prace, tak aby na teren inwestycji nie mogły dostać się osoby trzecie, 1.15.2 oznaczenia terenu prac tablicami informacyjnymi i ostrzegawczymi, 1.15.3 zabezpieczenia istniejącej infrastruktury i zieleni przed uszkodzeniami (według instrukcji przekazanej przez Zamawiającego), 1.15.4 wykonania zdjęć dotyczących stanu posiadłości wszystkich sąsiadujących osób trzecich przed rozpoczęciem robót budowlanych oraz samego terenu inwestycji, a następnie przesłania ich do przedstawiciela Zamawiającego w terminie do 7 dni od dnia rozpoczęcia robót, 1.15.5 sporządzania sprawozdania tygodniowego oraz przesyłania go w kolejnym dniu roboczym po następującym tygodniu do przedstawiciela Zamawiającego z opisem wszystkich przeprowadzonych prac w ciągu ostatniego tygodnia oraz planowanymi pracami na tydzień przyszły wraz ze skanem prowadzonego dziennika budowy/dziennika robót odnośnie prowadzonych robót oraz z dokumentacją zdjęciową dokumentującą postęp robót, skanem certyfikatów, atestów, deklaracji zgodności, kart katalogowych itp. na planowane do wbudowania materiały oraz urządzenia, 1.15.6 po wykonaniu prac wraz ze zgłoszeniem ich do odbioru końcowego dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia o zgodności robót względem decyzji pozwolenia na budowę/ zaświadczenia dotyczącego niewniesienia sprzeciwu wobec zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz wiedzy technicznej, ewentualnym wykazaniu zmian nieistotnych potwierdzonych przez projektanta, wykonaniu prac zgodnie z przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz że teren budowy doprowadzony został do należytego stanu i porządku, 1.15.7 dostarczenia Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej nie później niż do 7 dni od dnia zgłoszenia Zamawiającemu zakończenia robót budowlanych i gotowości do odbioru, powykonawczą dokumentację geodezyjną należy zgłosić do zasobu geodezyjnego zgodnie z przepisami prawa geodezyjnego i dostarczyć Zamawiającemu mapę z pomiarami oraz pieczęcią właściwego organu potwierdzającą wpływ oraz oświadczenie geodety dotyczące zgłoszenia. 1.16 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli ewentualnie wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie, lub w innych terenach zlokalizowanych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, do 30% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego, na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, iż w ramach niniejszego zamówienia publicznego Wykonawca realizował roboty budowlane w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualne udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki gwarancyjne wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania robót budowlanych w zakresie powtórzenia realizacji podobnych robót budowlanych, odpowiednio w różnych branżach i aspektach, a w szczególności dotyczących parków lub terenów rekreacyjnych, z elementami infrastruktury towarzyszącej, niezbędnymi instalacjami i przyłączeniami oraz zagospodarowaniem terenu z elementami i urządzeniami oraz obiektami małej architektury, nawierzchniami, rekultywacją terenu, pielęgnacją lub nasadzeniami zieleni, a w tym w szczególności: a) zagospodarowanie parku w zakresie pozostałych robót związanych z Rewitalizacją Parku Duchackiego w Krakowie, b) budowę ścieżek parkowych między dworem a ul. K. Laszczki, c) budowę kanalizacji kablowej na potrzeby instalacji elektrycznych niskoprądowych, d) przebudowę linii napowietrznej nN Tauron w rejonie ul. K. Laszczki, e) przebudowę i nadbudowy ruin spichlerza w zakresie konstrukcji i architektury, f) budowę wewnętrznych instalacji sanitarnych spichlerza, g) budowa instalacji elektrycznych wewnętrznych budynku spichlerza, wraz liniami kablowymi nN, oświetleniem parku w ramach Etapu II rewitalizacji. 1.17 Zastosowane ewentualnie przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu wzorcowych standardów cech technicznych i jakościowych oraz funkcjonalnych. Zamawiający zaznacza, iż użyte ewentualnie w SIWZ przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych wyrobów, tj. typów, modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne, funkcjonalne, jakościowe, użytkowe, estetyczne, kolorystyczne itp. wymienione w SIWZ, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność, załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne. Ponadto jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do SIWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez Zamawiającego, oraz w razie konieczności uzyskania również niezbędnych uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Przy oferowaniu rozwiązań i elementów oraz urządzeń innych niż opisane w SIWZ, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w SIWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego przedmiotu z SIWZ. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy, producenta, typu lub modelu oferowanego wyrobu oraz opisu jego właściwości technicznych, funkcjonalnych, jakościowych, użytkowych, estetycznych itp. (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). Zamawiający dopuszcza tolerancję +/- 10% w stosunku do podanych wymagań (rozmiarów, wymiarów lub obliczeń wobec wszystkich elementów wyrobów, założeń lub funkcji) traktowanych w zależności od danego parametru podanego w SIWZ jako wymaganie minimalne albo maksymalne, przy czym zmienione parametry (rozmiary, wymiary lub obliczenia) proponowane jako rozwiązanie równoważne muszą mieścić się w powyższych zakresach (minimalnych albo maksymalnych) określonych w SIWZ, a ponadto zachowywać proporcję zgodną ze wzorem, w stosunku do wszystkich rozmiarów, wymiarów lub obliczeń danego wyrobu, założeń lub funkcji. 1.18 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie prac budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace przygotowawcze, ziemne, fundamentowe, instalacyjne, wykonanie podłoża i nawierzchni, demontażowe, montażowe i związane z zagospodarowaniem terenu, nasadzeniami, jak i porządkowe oraz obsługujące maszyny i urządzenia, były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 917 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres wykonywania tych czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. 2. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia do dnia 15 listopada 2022r., liczonym od dnia zawarcia umowy. 3. Wykonawca musi przedstawić cenę ryczałtową oferty dla całości zamówienia wyliczoną w oparciu o własną kalkulację, a przedstawić ją w formularzu oferty odpowiednio jako cenę za całość zamówienia wraz z wykazaniem podziału ceny obejmującej część za wykonanie robót budowlanych i część za wykonanie nasadzeń oraz pozostałych robót ogrodniczych wraz z usuwaniem drzew i pielęgnacją roślinności. Cena musi uwzględniać wymagania i zapisy niniejszej SIWZ oraz jej załączników, w szczególności dokumentacji projektowej i STWiORB. 4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach. 5. Wykonawca musi zaoferować: 5.1 12-miesięczny okres gwarancji na całość nasadzeń wchodzących w zakres przedmiotu umowy z wyłączeniem drzew stanowiących nasadzenia zastępcze za wycinki, dla których okres gwarancji zgodnie z obowiązującym prawem wynosi 36 miesięcy, 5.2 co najmniej 48-miesięczny okres gwarancji na konstrukcję obiektu, elewację zewnętrzną obiektu, stolarkę wewnętrzną i zewnętrzną oraz dach wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów, 5.3 co najmniej 36-miesięczny okres gwarancji na pozostałe wykonane roboty budowlane, montażowe oraz instalacyjne i instalacje wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów, 5.4 co najmniej 36-miesięczny okres gwarancji na urządzenia i elementy, w tym także elementy małej architektury oraz elementy zabawowe wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów, 5.5 co najmniej 60-miesięczny okres rękojmi na całość przedmiotu zamówienia. 5.6 Zapisy w dokumentacji projektowej dotyczące określonych w kartach katalogowych niektórych urządzeń lub ich elementów, a wymagające dłuższego okresu gwarancji są obowiązujące wyłącznie w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę urządzeń, które w ramach podstawowej gwarancji ich producentów zawarte są w ich standardowej ofercie (kartach produktu, katalogach, kartach gwarancyjnych i innych dokumentach lub oświadczeniach producenta). W przypadku gdy na określone urządzenia bądź ich elementy producent udziela standardowo dłuższej niż minimalnie bądź maksymalnie punktowany okres gwarancji, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania w dniu odbioru przedmiotu zamówienia Zamawiającemu, w formie cesji, uprawnień gwarancyjnych i warunków oraz obowiązków z nich wynikających, które zostały opisane w dostarczonych Zamawiającemu kartach produktu, katalogach, kartach gwarancyjnych itp. dokumentach lub oświadczeniach producenta. W takim przypadku uprawnienia z tytułu gwarancji, jak i obowiązki związane z przestrzeganiem jej warunków, w tym konserwacją, po upływie okresu zaoferowanego w ofercie przez Wykonawcę, przechodzą na Zamawiającego. 5.7 Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty) naprawę przedmiotu zamówienia, jego konserwację i przeglądy oraz regulacje wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym, realizowaną w miejscu użytkowania, przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów, a także gwarancja obejmuje wymianę przedmiotu zamówienia lub jego elementów. W przypadku udzielania przez producenta gwarancji dłuższej niż oferowana przez Wykonawcę, Wykonawca powinien przekazać ją Zamawiającemu. 6. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców, do oferty musi być załączony wykaz z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia). 7. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część SIWZ. 8. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia przedstawione w SIWZ. 9. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, powinien wnieść wadium w wysokości wynoszącej kwotę 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2019r., poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym na konto Zamawiającego Bank Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. nr 74 1020 2892 0000 5702 0591 0445. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 8.1 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.2 Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej winno ono zostać zaksięgowanie na koncie Zamawiającego do chwili upływu terminu składania ofert i zaleca się, aby kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty. Natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy PZP, tj.: 1.1 Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty z załącznikami, 2) dowód wniesienia wadium, 3) pełnomocnictwo (o ile dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach