Przetargi.pl
Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z rewitalizacją stoków Wzgórza Wawelskiego w zakresie rekonstrukcji i remontu konserwatorskiego dla prac objętych projektem budowlanym pn.: „Remont konserwatorski muru oporowego oraz części muru fortyfikacji w rejonie fosy przy Bastei Północnej z uwzględnieniem remontu odwodnienia fosy w obrębie rewitalizowanych stoków Wzgórza Wawelskiego”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-542 Kraków, Za Torem
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 1220102240 , fax. +48123418487
  • Data zamieszczenia: 2018-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
    Za Torem 22
    30-542 Kraków, woj. małopolskie
    tel. +48 1220102240, fax. +48123418487
    REGON: 361777097
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z rewitalizacją stoków Wzgórza Wawelskiego w zakresie rekonstrukcji i remontu konserwatorskiego dla prac objętych projektem budowlanym pn.: „Remont konserwatorski muru oporowego oraz części muru fortyfikacji w rejonie fosy przy Bastei Północnej z uwzględnieniem remontu odwodnienia fosy w obrębie rewitalizowanych stoków Wzgórza Wawelskiego”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z rewitalizacją stoków Wzgórza Wawelskiego w zakresie rekonstrukcji i remontu konserwatorskiego dla prac objętych projektem budowlanym pn.: „Remont konserwatorski muru oporowego oraz części muru fortyfikacji w rejonie fosy przy Bastei Północnej z uwzględnieniem remontu odwodnienia fosy w obrębie rewitalizowanych stoków Wzgórza Wawelskiego”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 119/2018. 1.1 Zamówienie realizowane jest w porozumieniu z Zamkiem Królewskim na Wawelu. Zamek Królewski na Wawelu – Państwowe Zbiory Sztuki (zwany dalej ZKnW) jest narodową instytucją kultury posiadającą osobowość prawną, zarejestrowaną w Rejestrze Narodowych Instytucji Kultury pod numerem 21/92 oraz w Państwowym Rejestrze Muzeów pod numerem 16/98. 1.2 Miejsce wykonania robót budowlanych – dz. nr 605/6, 533, obr. 1, jedn. ewid. Śródmieście, Kraków. 1.3 Przedmiot i zakres robót budowlanych obejmuje roboty budowlane i konserwatorskie polegające na remoncie odcinka północnego stoku Wzgórza Wawelskiego wraz z remontem konserwatorskim muru oporowego oraz częścią muru fortyfikacji w rejonie fosy przy bastei północnej z uwzględnieniem remontu i odwodnienia fosy, a w tym remont odcinka północnego stoku Wzgórza Wawelskiego wraz z remontem konserwatorskim muru oporowego, remont odcinka północnego stoku Wzgórza Wawelskiego wraz z remontem konserwatorskim części muru fortyfikacji w rejonie fosy przy bastei północnej z uwzględnieniem remontu odwodnienia fosy wraz z doprowadzeniem dna fosy do stanu pierwotnego. 1.4 Prace prowadzone będą na terenie objętym ścisłą ochroną konserwatorską, w obszarze funkcjonującego muzeum oraz obiektów użyteczności publicznej. Transport materiałów oraz praca sprzętu i maszyn budowlanych nie mogą stanowić utrudnienia ani zagrożenia dla eksploatacji i użytkowania obiektu. 1.5 Gruz, materiały z rozbiórki nie przeznaczone do ponownego wykorzystania itp. należy wywozić na bieżąco z uwagi na brak miejsca na składowanie. Wykluczone jest składowanie i magazynowanie materiałów łatwopalnych – materiały takie winny być dowożone na bieżąco, w ilości nie przekraczającej dziennego zużycia. Uwaga: wszelkie prace ziemne należy wykonywać pod nadzorem archeologicznym i ewentualny wywóz urobku możliwy jest wyłącznie na podstawie zgody nadzoru archeologicznego ZKnW. 1.6 Media (woda, energia elektryczna) niezbędne do realizacji zadania, miejsca poboru, dopuszczalna moc i szczegółowe warunki techniczne podłączenia po uzgodnieniu na wprowadzeniu na teren budowy, kable przewody i rozdzielnie od miejsc przyłączenia zapewnia wykonawca na własny koszt, jak i pokrywa koszty ich zużycia. 1.7 Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz inwentaryzacji w programie R3 Trees zgodnie z załączoną do SIWZ instrukcją tego programu. 1.8 Wszelkie ujawnione w trakcie prac obiekty podlegające ochronie konserwatorskiej należy wykazać na inwentaryzacji geodezyjnej. Dokumentację powykonawczą należy przekazać Zamawiającemu w ilości przewidzianej w umowie oraz dodatkowo w postaci dwóch egzemplarzy przedstawicielom ZKnW w wersji papierowej oraz elektronicznej w formacie *.dwg zgodnie z ustaleniami z osobą prowadzącą nadzór archeologiczny z ramienia ZKnW. 1.9 Prace muszą być zrealizowane zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (zwaną dalej w skrócie STWiOR), decyzją nr 25/6740.3/2018 z dnia 5 marca 2018r. Prezydenta Miasta Krakowa (znak sprawy AU-01-3.6740.3.110.2017.BLE), zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę dotyczącą zamierzenia budowlanego pn.: „Remont odcinka północnego stoków Wzgórza Wawelskiego wraz z remontem konserwatorskim muru oporowego oraz częścią muru fortyfikacji w rejonie fosy przy bastei północnej z uwzględnieniem remontu odwodnienia fosy na dz. nr 605/6, 533, obr. 1, jedn ewid. Śródmieście”, pozwoleniem konserwatorskim nr 18/2017 znak: KW-621-8a/17 z dn. 12.12.2017r. i załącznikami do niniejszego SIWZ. 1.10 W przypadku zniszczenia, destrukcji bądź uszkodzenia elementów nieobjętych pracami określonymi w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobligowany jest do uzgonienia zakresu napraw i sposobu postępowania z Zamawiającym i przedstawicielami ZKnW. Dotyczy to w szczególności elementów znajdujących się w dnie fosy które należy rozebrać w celu prawidłowego posadowienia zaprojektowanej warstwy licowej. Wszelkie koszty związanie z ewentualnymi robotami opisanymi w tym punkcie należy ująć w kosztach ogólnych w ramach ryczałtowej ceny oferty. 1.11 Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nadzoru archeologicznego podczas wykonywania wszelkich prac ziemnych z uwagi na znajdowanie się terenu zamierzenia inwestycyjnego w strefie nadzoru archeologicznego. Na przeprowadzenie prac archeologicznych wymagane jest wcześniejsze uzyskanie odrębnego pozwolenia konserwatorskiego. 1.12 Wykonawca zobowiązny jest uwzględnić, iż termin realizacji zamówienia jest bardzo krótki, a roboty będą prowadzone w okresie kiedy naturalnym zjawiskiem pogodowym są częste opady, w tym również śniegu, oraz niskie temperatury, nawet mrozy, dlatego też należy użyć odpowiednich technologii i materiałów oraz zabezpieczenia robót (np. prace prowadzone pod osłoną namiotów, bądź wiat, z ewentualnym ich ogrzewaniem, bądź nadmuchem ciepła) oraz rozważyć prowadzenie prac w systemie dwuzmianowym oraz w dni wolne od pracy. Zamawiający zaznacza, iż w przypadku, gdy warunki atmosferyczne mimo zastosowanych materiałów, technologii i rozwiązań związanych z organizacją i zabezpieczeniem prac, nie pozwolą na ich realizację, dopuszcza możliwość rozwiązania umowy za porozorumieniem stron, z odpowiednim rozliczeniem robót wykonanych i odebranych, albo przesunięcia zakładanego terminu realizacji zamówienia o stosowną liczbę dni uniemożliwiających prowadzenie prac przy uwzględnieniu możliwości finansowych dotyczących zabezpieczenia środków finansowych na rok 2019r. zgodnie z obowiązującymi przepisami. 1.13 Wykonawca jest zobowiązany do opracowania przedstawienia do zaakceptowania projektu organizacji ruchu oraz dopełnienia wszelkich niezbędnych formalności związanych z procedurami Zarządu Infrastruktury i Transportu m.in. dotyczących zmiany organizacji ruchu (procedura ZIKiT 7) i zezwoleń na wjazd na drogi z ograniczeniem tonażu będące w zarządzie ZIKIT (procedura ZIKiT 12), jeżeli zajdzie taka konieczność. 1.14 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, STWiOR, przedmiar, instrukcja programu R3 Trees, stanowiące Załącznik B i C do SIWZ i będący jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). 1.15 Zamawiający zaznacza, iż załączony przedmiar stanowi jedynie materiał pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiOR. 1.16 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania. 1.17 Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP. 1.18 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowani nazwą firmy. 1.19 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac. 1.20 Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia przejęcia terenu robót do ogrodzenia terenu budowy i ustawienia tablic informacyjnych (tablice bądź banery w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym według wzoru uzgodnionego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy). Ogrodzenie terenu budowy musi mieć estetyczną oraz jednolitą graficznie formę i skutecznie uniemożliwiać przedostanie się na teren placu budowy osób postronnych. 1.21 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli ewentualnie wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie, lub w innych terenach zlokalizowanych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, do 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego i na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego będzie fakt, że w ramach niniejszego zamówienia publicznego Wykonawca realizował roboty budowlane w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualne udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane jest też tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki gwarancyjne wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogą dotyczyć wykonania robót budowlanych w zakresie powtórzenia realizacji podobnych robót budowlanych dotyczących remontu lub prac konserwatorskich włącznie z elementami i urządzeniami oraz obiektami małej architektury, nawierzchniami, rekultywacją terenu, pielęgnacją lub nasadzeniami zieleni. 1.22 Zastosowane ewentualnie przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu wzorcowych standardów cech technicznych i jakościowych oraz funkcjonalnych. Zamawiający zaznacza, iż użyte ewentualnie w SIWZ przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych wyrobów, tj. typów, modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne, funkcjonalne, jakościowe, użytkowe, estetyczne, kolorystyczne itp. wymienione w SIWZ, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne. Ponadto, jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do SIWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji Zamawiającego, oraz o ile to niezbędne uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Przy oferowaniu rozwiązań i elementów oraz urządzeń innych niż opisane w SIWZ, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w SIWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego przedmiotu z SIWZ. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy, producenta, typu lub modelu oferowanego wyrobu oraz opisu jego właściwości technicznych, funkcjonalnych, jakościowych, użytkowych, estetycznych itp. (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). Zamawiający dopuszcza tolerancję +/- 5% w stosunku do podanych wymagań (rozmiarów, wymiarów lub obliczeń wobec wszystkich elementów wyrobów, założeń lub funkcji) traktowanych w zależności od danego parametru podanego w SIWZ jako wymaganie minimalne albo maksymalne, przy czym zmienione parametry (rozmiary, wymiary lub obliczenia) proponowane jako rozwiązanie równoważne muszą mieścić się w powyższych zakresach (minimalnych albo maksymalnych) określonych w SIWZ, a ponadto zachowywać proporcję zgodną ze wzorem w stosunku do wszystkich rozmiarów, wymiarów lub obliczeń danego wyrobu, założeń lub funkcji. 1.23 Zamawiający zaznacza, iż rodzaj zastosowanej cegły powinien być identyczny z tym, jaki zastosowano przy remoncie muru obwodowego ZKnW przylegającego do bastei po jej drugiej stronie. Wymaganie dotyczy w szczególności wymiarów, kolorystyki oraz nasiąkliwości mniejszej niż 10%. Wykonawca przed rozpoczęciem murowania zobowiązany jest uzyskać zatwierdzenie konserwatora (w tym przypadku Dyrektor ZKnW) dla zastosowanych materiałów, a ponadto wszystkie materiały niezbędne do wykonania robót, muszą być zgodne z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi. Wykonawca składa wniosek o zatwierdzenie materiału w formie Karty Zatwierdzenia Materiału (wg wzoru załączonego do SIWZ), w której podane są wszelkie informacje dotyczące zgłaszanego materiału wraz z kompletem dokumentów dopuszczających materiał do zastosowania w budownictwie. Karty materiałowe są zatwierdzane przez inspektorów branżowych działających w imieniu i na rzecz Zamawiającego. Wykonawca składa wniosek o zatwierdzenie materiału, co najmniej na 2 dni przed planowanym jego wykorzystaniem, z wyłączeniem cegieł, dla których należy przedłożyć wniosek o zatwierdzenie co najmniej na 5 dni przed planowanym wykorzystaniem, po czym nastąpi spotkanie komisji konserwatorskiej przy udziale przedstawicieli ZZM i ZKnW celem akceptacji odcinka próbnego. Zaleca się dostarczenie Zamawiającemu i ZKnW kompletu kart zatwierdzenia materiałów na samym początku prac (w dniu zawarcia umowy lub niezwłocznie po przekazania terenu prac) celem niezwłoczej akceptacji i możliwości wbudowania. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca własnym kosztem i staraniem będzie zobowiązany wszelkie roboty wykonane przy użyciu materiałów nieposiadających zatwierdzenia Zamawiającego rozebrać i wykonać ponownie z zaakceptowanych materiałów. Wszelkie koszty związane z rozbiórką i ponownym wykonaniem robót obciążają w całości Wykonawcę. 1.24 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie prac budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace przygotowawcze, ziemne, fundamentowe, murarskie, konserwatorskie oraz związane z zagospodarowaniem terenu, jak i porządkowe były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 917 z późn. zm.). Zobowiązanie wynikające ze zdania poprzedniego dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją robót objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. Zamawiający podkreśla, iż podana ilość osób jest minimalna, a Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w trakcie realizacji zamówienia takiej ilości osób, o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, aby umowa realizowana była należycie i terminowo. 2. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia w terminie do dnia 27 grudnia 2018r., liczonych od dnia zawarcia umowy. 3. Wykonawca musi dołączyć do oferty obliczenie ceny oferty dla całości zamówienia wyliczonej w oparciu o własną kalkulację, a przedstawić w formie kosztorysów uproszczonych wraz z zestawieniem materiałów, urządzeń i wyposażenia dla całości zamówienia (odpowiednio o ile dotyczy). Cena musi uwzględniać wymagania i zapisy niniejszej SIWZ oraz jej załączników, w szczególności dokumentacji projektowej i STWiOR. 4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty kosztorysy uproszczone plus zestawienie materiałów, urządzeń i wyposażenia z nośnikami cenotwórczymi stanowiącymi podstawę do wykonania kosztorysów (odpowiednio o ile dotyczy). Ewentualne braki w wycenach pozycji robót oraz materiałów i sprzętu w kosztorysie uproszczonym nie stanowią podstawy do żądania dodatkowego wynagrodzenia i przyjmuje się, że Wykonawca zobowiązał się wykonać wszystkie roboty wynikające z SIWZ i jej załączników w cenie oferty. Kosztorysy uproszczone i zestawienia materiałów, urządzeń i wyposażenia (odpowiednio o ile dotyczy) stanowią jedynie podstawę do oceny zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami SIWZ oraz do rozliczenia ewentualnych robót zamiennych lub zaniechanych. 5. Wykonawca musi zaoferować: 5.1 co najmniej 36-miesięczny okres gwarancji na cały przedmiot zamówienia wraz z przeglądami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów, 5.2 co najmniej 60-miesięczny okres rękojmi na całość przedmiotu zamówienia, 5.3 Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty), naprawę oraz konserwację i przeglądy wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym realizowaną w miejscu użytkowania, przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów lub ich wymianę. 6. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony wykaz z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia). 7. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, powinien wnieść wadium w wysokości wynoszącej kwotę 20.000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym na konto Zamawiającego prowadzone w: Bank Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. nr 74 1020 2892 0000 5702 0591 0445. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 8.1 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.2 Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej winno ono zostać zaksięgowane na koncie Zamawiającego do chwili upływu terminu składania ofert i zaleca się aby kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty. Natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1 Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty z załącznikami, 2) dowód wniesienia wadium, 3) pełnomocnictwo (o ile dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach