Przetargi.pl
Wykonywanie usługi transportu sanitarnego zespołem podstawowym dla potrzeb Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej

Szpital Pediatryczny w Bielsku-Białej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33828 40 00,828 40 40,828 40, , fax. 338 151 630
  • Data zamieszczenia: 2019-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Pediatryczny w Bielsku-Białej
    Sobieskiego 83
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33828 40 00,828 40 40,828 40, , fax. 338 151 630
    REGON: 07214718700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalpediatryczny.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usługi transportu sanitarnego zespołem podstawowym dla potrzeb Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi transportu sanitarnego Zespołem Podstawowym dla potrzeb Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej. Przewóz sanitarny Zespołem Podstawowym, zwanym dalej „Zespołem P” odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami, według zapotrzebowania i bieżących zleceń wynikających z działalności medycznej Zamawiającego. 2. Zespół P, winien posiadać obsadę w skład, której wchodzą, zgodnie z art. 36 ust 1 pkt 2) Ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2195 z późn. zm.), co najmniej dwie osoby uprawnione do wykonywania czynności ratunkowych, to jest ratownika z uprawnieniami do prowadzenia pojazdu i ratownika medycznego. Kierowca - ratownik kierujący pojazdem uprzywilejowanym musi spełniać wymagania, o których mowa w art. 106 ust. 1 Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 978 z późn. zm.). 3. Zadaniem Zespołu P będzie przewóz pacjenta (transport na konsultacje medyczne wraz z oczekiwaniem na niego w miejscu wykonywania konsultacji oraz powrót, przewóz pacjenta wraz z przekazaniem go do innych podmiotów leczniczych, transport do domu) gotowość przez 24 godz./dobę we wszystkie dni tygodnia (w tym soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy). 4. Usługa transportu sanitarnego rozpoczyna się z chwilą odbioru pacjenta z miejsca określonego w zleceniu, a kończy się z chwilą przekazania pacjenta w miejscu docelowym, określonym w zleceniu. 5. Czas przyjazdu do siedziby Zamawiającego od momentu zgłoszenia nie może być dłuższy niż 30 min (drugie kryterium oceny). W przypadku transportu planowanego Wykonawca podstawia środek transportu w dniu i czasie uzgodnionym telefonicznie z pracownikiem Zamawiającego. 6. Zadaniem zespołu transportu jest transport pacjentów ze szpitala do samochodu oraz z samochodu do miejsca wyznaczonego w zleceniu przewozu, pomoc pacjentom przy wsiadaniu i wysiadaniu do i z samochodu lub w razie potrzeby doprowadzenie do miejsca docelowego, a także inne czynności związane z zakresem świadczonej usługi transportu sanitarnego. W przypadku pacjentów leżących obsługa karetki zapewnia transport na noszach/krzesełku kardiologicznym/desce ortopedycznej z miejsca rozpoczęcia zlecenia do miejsca docelowego. 7. Usługi będą wykonywane na podstawie zleceń lekarskich, zgłaszanych telefonicznie przez pracownika Zamawiającego. 8. Wykonawca zapewnia transportowanym niezbędną pomoc medyczną oraz wszelkie działania służące uzyskaniu najlepszego efektu zdrowotnego lub samopoczucia w trakcie przewozu. 9. Wykonawca nie może pobierać od transportowanych pacjentów lub ich opiekunów czy innych podmiotów opłat z tytułu realizowanego świadczenia. 10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkodę doznaną przez pacjenta, na skutek realizowania transportu środkiem nieadekwatnym do wskazań medycznych, wynikających ze stanu pacjenta. 11. Logistyczne rozplanowanie transportu leży w gestii Wykonawcy, który winien zrealizować usługę w określonym czasie najbliższą możliwą drogą. 12. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć kopie zleceń co najmniej w ilości 1 egzemplarza, będącym nieodzownym załącznikiem do faktury rozliczającej finansowo wykonanie usługi. 13. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy i nie ujawniania żadnych danych otrzymanych od Zamawiającego. 14. Wymagania dotyczące środków transportu (pojazdów): 1) Wymogi Ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2195 z późn. zm.). 2) Wymogi Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane dotyczące wyposażenia medycznego: PN – EN 1789 2011 Pojazdy medyczne i ich wyposażenie – Ambulanse drogowe; PN – EN 1865-1:2010, PN – EN 1865-2:2010, PN – EN 1865-3:2010, PN – EN 1865-4:2010, PN – EN 1865-5:2010 – wymogi dotyczące noszy i innego sprzętu medycznego służącego do przemieszczania pacjenta, stosowane w ambulansach drogowych 3) Wykonawca winien posiadać zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1990 z późn. zm.) lub jeśli pojazdy nie posiadają ww. dokumentu/dokumentów na dzień składania oferty winien przedłożyć ww. zezwolenia niezwłocznie po ich uzyskaniu – nie później niż w ciągu 2 tygodni od podpisania umowy pod rygorem rozwiązania umowy z winy Wykonawcy. 4) Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług będącym przedmiotem zamówienia sprawnymi technicznie pojazdami i wykonania ich z należytą starannością. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie zapewnić sprawny pojazd zastępczy do zachowania ciągłości świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia, spełniający wymagania opisane w SIWZ, w przeciwnym razie Zamawiający zleci wykonanie jednorazowej usługi innemu wykonawcy, a zwyżką kosztów w stosunku do zawartej umowy obarczy Wykonawcę. 5) Pojazdy przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia winny posiadać aktualne ubezpieczenie OC, aktualne, dopuszczające do ruchu badania techniczne, spełniać wymogi sanitarne, i być zaopatrzone w środek łączności, np. telefon komórkowy. 6) Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć na żądanie Zamawiającego dowody aktualnych przeglądów środków transportu, serwisu i przeglądów okresowych. 7) Wykonawca ma obowiązek dokonać we własnym zakresie dezynfekcji pojazdu po przewozie każdego pacjenta. 8) Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia się we własnym zakresie w wyroby medyczne, sprzęt i inne materiały niezbędne do udzielania świadczeń w ramach umowy. 9) Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć na żądanie Zamawiającego aktualne dowody dopuszczenia aparatury/ sprzętu do stosowania w ochronie zdrowia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien posiadać zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku używania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1990 z późn. zm.) lub jeśli pojazdy nie posiadają ww. dokumentu/dokumentów na dzień składania oferty – pisemne zobowiązanie o przedłożeniu ww. zezwoleń niezwłocznie po ich uzyskaniu – nie później niż w ciągu 2 tygodni od podpisania umowy pod rygorem rozwiązania umowy z winy Wykonawcy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zał. nr 1 - formularz oferty, 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – dokument ten (np. zobowiązanie) należy złożyć zgodne z Załącznikiem nr 5 do SIWZ wraz z ofertą. a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. b) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–23 i ust. 5 pkt 1 ustawy (w zakresie określonym w rozdziału V SIWZ). c) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. a) W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów warunki udziału w postępowaniu muszą być wykazane w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby. 3. Wymagania, jakie musi spełniać oferta składana przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spółki cywilne): 1) każdy z Wykonawców oddzielnie musi złożyć oświadczenia zgodne z zał. nr 2 i nr 3 do SIWZ, 2) oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; 3) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy; 4) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych. 4. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasobach lub sytuacji, którego wykonawca polega, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasadach lub sytuacji, którego wykonawca polega na podstawie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza należy dołączyć do oferty. 5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenia zamówienia z powodu okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawcy w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują (bez wezwania) zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach