Przetargi.pl
Wykonywanie usług konserwacji i napraw elektronicznych urządzeń systemów stosowanych w technicznej ochronie obiektów wojskowych – w kompleksach będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej 4929 w Dęblinie w 2018 r.

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 551 75 25 , fax. 81 551 95 36
  • Data zamieszczenia: 2017-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 81 551 75 25, fax. 81 551 95 36
    REGON: 6145692000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług konserwacji i napraw elektronicznych urządzeń systemów stosowanych w technicznej ochronie obiektów wojskowych – w kompleksach będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej 4929 w Dęblinie w 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług konserwacji i napraw elektronicznych urządzeń systemów stosowanych w technicznej ochronie obiektów wojskowych – w kompleksach będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej 4929 w Dęblinie w 2018 r. 2. Przedmiot zamówienia podzielony został na 2 (dwa) następujące zadania (części zamówienia). Wykonawca może złożyć ofertę na 1 (jedno) zdanie (część) lub 2 (dwa) zadania (części) zamówienia. Zadanie nr 1 Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług konserwacji i naprawy systemów alarmowych (zwanych dalej „urządzeniami”) stosowanych w technicznej ochronie następujących obiektów wojskowych (zwanych dalej „Odbiorcami”): 1) Jednostka Wojskowa 4929, 08-521 Dęblin ul. Brygady Pościgowej 5; 2) Jednostka Wojskowa 4461, 08-521 Dęblin ul. Dywizjonu 303 nr 12; 3) Samodzielny Sektor Zabezpieczenia Teleinformatycznego, 08-521 Dęblin ul. Lotników Polskich 3 bud. 8; 4) Centrum Szkolenia Inżynieryjno - Lotniczego, 08-521 Dęblin ul. 23 Lotniczej Eskadry Szkolnej 7; 5) Jednostka Wojskowa 3248, 08-530 Dęblin ul. Saperów 5; 6) Jednostka Wojskowa 3533, 24-100 Puławy, Klikawa; 7) Jednostka Wojskowa 4228 (Skład Stawy), 08-530 Dęblin, Osiedle Stawy; 8) Jednostka Wojskowa 4228 (Skład Dęblin), 08-530 Dęblin ul. Saperów 3; 9) Jednostka Wojskowa 4228 (Skład Stężyca), 08-540 Stężyca ul. Dęblińska 149; 10) Jednostka Wojskowa 5371 (Głusiec), 26-922 Sieciechów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 2a do SIWZ. Zadanie nr 2 Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług konserwacji i naprawy systemów alarmowych (zwanych dalej „urządzeniami”) stosowanych w technicznej ochronie następujących obiektów wojskowych (zwanych dalej „Odbiorcami”): 1) Wojskowa Komenda Uzupełnień w Białej Podlaskiej, 21-500 Biała Podlaska Aleja Tysiąclecia 28; 2) Jednostka Wojskowa 3533, 21-500 Biała Podlaska, Roskosz; 3) Jednostka Wojskowa 3411, 21-500 Biała Podlaska, Roskosz. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku nr 2b do SIWZ. 3. Wymagania i zasady dotyczące realizacji niniejszego zamówienia określone są również w „Ogólnych warunkach umów” dla poszczególnych zadań stanowiących załączniki do SIWZ: nr 7a dla Zadania nr 1 oraz 7b dla Zadania nr 2. Dotyczy Zadania nr 1 i Zadania Nr 2 4. Uregulowania odnoszące się do podwykonawców: 4.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (zgodnie z art. 36a. ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych). W takim przypadku zamawiający zgodnie z art. 36b. ust. 1 ustawy żąda wskazania przez wykonawcę w formularzu ofertowym (załączniku Nr 1 do SIWZ) - części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 4.2. Wykonawca zawiadomi zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców, które następują w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie wykonawca zamierza powierzyć realizację usług. 4.3.W przypadku zamówień na usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie usługi. 4.4.Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4.5.Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zmienia odpowiedzialności wykonawcy wobec zamawiającego za wykonanie tej części usług. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. 4.6. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 4.7.Umowa o podwykonawstwo winna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 4.8. Przez umowę o podwykonawstwo rozumie się umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą). 4.9.Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu zostały określone w ogólnych warunkach umowy (załącznik Nr 9a i 9b do SIWZ). W § 13 ust. 8 ogólnych warunków umowy zapisano: Wykonawca zobowiązany jest do złożenia zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi zlecone Podwykonawcy w trakcie realizacji umowy. W § 13 ust. 9 ogólnych warunków umowy zapisano: Wraz z fakturą za zrealizowane usługi wykonawca przedłoży dokument potwierdzający rozliczenie wykonanych usług z Podwykonawcą wraz z oświadczeniem Podwykonawcy potwierdzającym brak roszczeń finansowych w stosunku do Zamawiającego za określony rozmiar usług wykonanych przez Podwykonawcę. W § 13 ust. 11 ogólnych warunków umowy zapisano: Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty zamawiający jest obowiązany umożliwić wykonawcy zgłoszenie w formie pisemnej uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy. Zamawiający informuje o terminie zgłaszania uwag, nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia informacji. W § 13 ust. 12 ogólnych warunków umowy zapisano: W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa powyżej, w terminie wskazanym przez zamawiającego, zamawiający może: 1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo 2) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo 3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 4.10. Podwykonawca, który będzie brał udział w realizacji zamówienia winien wykazać się posiadaniem: - ważnej koncesji wydanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji lub Ministerstwo Spraw Wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanej w formie zabezpieczenia technicznego – stosownie do treści art. 18.1 Ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2016 r. poz. poz. 1167); - świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego co najmniej III stopnia o klauzuli „POUFNE” Pracownicy podwykonawcy muszą spełniać takie same wymagania jak pracownicy wykonawcy. 4.11. Zamawiający nie zaakceptuje umowy wykonawcy z podwykonawcą - jeśli wykonawca nie przedstawi zamawiającemu dokumentów, o których mowa powyżej potwierdzających posiadanie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej oraz dokumentów dotyczących pracowników podwykonawcy, potwierdzających posiadanie przez nich wymaganych uprawnień i odpowiednich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia zgodnie z wymaganiami zawartym w Rozdziale V SIWZ pkt 3.1 (warunki udziału w postępowaniu). W przypadku wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom – wykonawca ma przedstawić określone wyżej dokumenty dotyczące podwykonawcy w dniu podpisania umowy z zamawiającym. 4.12. Zamawiający zobowiązuje wykonawcę do poinformowania podwykonawców o ciążącym na nich obowiązku ochrony informacji niejawnych, które uzyskali w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa oraz po jego zakończeniu, w sposób określony w przepisach o ochronie informacji niejawnych. 4.13.Wykonawca i podwykonawcy są zobowiązani do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w trakcie realizacji zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. 4.14.Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania zobowiązania podwykonawcy, któremu zleci podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia, do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w postępowaniu o udzielenie zamówienia i po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. 4.15.Wykonawca jest zobowiązany do bezzwłocznego dostarczenia informacji dotyczących nowych podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. 5.Wykonawca udziela zamawiającemu gwarancji jakości na wykonaną konserwację okresową, naprawę konserwacyjną bądź awaryjną. 6.Termin realizacji uprawnień zamawiającego z tytułu udzielonej gwarancji wynosi 12 miesięcy (dwanaście miesięcy) od dnia wykonania usługi. 7.Wykonawca udziela zamawiającemu gwarancji jakości na użyte do wykonania usługi części zamienne (tj. wymienione urządzenia bądź ich elementy, ujęte w „Protokole powykonawczym” danej usługi). Termin realizacji uprawnień zamawiającego z tytułu udzielonej gwarancji wynosi na 12 miesięcy od dnia zamontowania urządzeń bądź ich części.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50610000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dotyczy Zadania nr 1 i Zadania nr 2 Zamawiający określa niżej wymienione warunki: Warunek posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów spełnią wykonawcy, którzy posiadają i przedstawią: - ważną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji lub Ministerstwo Spraw Wewnętrznych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanej w formie zabezpieczenia technicznego – stosownie do treści art. 18.1 Ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1167); - świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego co najmniej III stopnia o klauzuli „POUFNE”;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dotyczy Zadania Nr 1 i Zadania Nr 2 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu w tym: 1) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy; 2) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie okoliczności wskazanych w Ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ, spośród okoliczności wskazanych w art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy. 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy. 3. Zamawiający działając na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy wykluczy z postępowania wykonawcę: 3.1. W stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615); 4.Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji dotyczących między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy w terminie złożyli oferty, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184 z późn. zm.), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego wykonawcy). 6.Wykonawcy, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe podlegają wykluczeniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7.Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 ustawy oraz pkt 16-20 ustawy oraz na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych lub kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Art. 24 ust. 8 ustawy nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 8.Dla potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu z postępowania, wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą aktualne oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. (W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego wykonawcy). 9. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z wykonawców występujących wspólnie jest zobowiązany wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 10. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. Dotyczy Zadania Nr 1 i Zadania Nr 2 Część A - Oświadczenia składane wraz z ofertą 1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy (załącznik nr 4 do SIWZ); 2. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 3 do SIWZ); 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniach (załącznik nr 3 do SIWZ pkt. 2 i załącznik nr 4 do SIWZ pkt. 2). 4. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 4.1. W celu dokonania oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu (załącznik nr 4 do SIWZ pkt. 3 ) 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego wykonawcy, składa każdy z tych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 oraz w zakresie w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia, o których mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. Część B – oświadczenie składane przez każdego wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, dotyczącej między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty. 7. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ każdy wykonawca przekazuje zamawiającemu: 7.1 oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykład Wzoru Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik Nr 5 do SIWZ. (W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego wykonawcy). Dotyczy Zadania nr 1 i Zadania nr 2 1. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 147) z zastrzeżeniem postanowień ust. 2. 2. Wykonawca za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca zobowiązany jest: 2.1. złożyć ofertę - w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności; 2.2. złożyć oświadczenia - zgodnie z Załącznikiem Nr 3, 4, 5, 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b do SIWZ - w formie pisemnej, w oryginale (Załączniki nr 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b składane są na wezwanie zamawiającego – zgodnie z zapisami Rozdziału VII część C); 2.3. złożyć oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, w oryginale; 2.4. złożyć dokumenty, o których mowa w SIWZ i w rozporządzeniu ws dokumentów -inne niż oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt 2.2 i 2.3 - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonywane w formie pisemnej powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 2.5. złożyć inne dokumenty, o których mowa w ustawie - w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; f 2.6. złożyć pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał) lub kopii poświadczonej notarialnie, bądź przez osoby udzielające pełnomocnictwa; 2.7. złożyć zobowiązanie innych podmiotów, w formie pisemnej (oryginał). 3. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekażą - inne niż określone w ust. 2 - oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski; Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 6. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia ws dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 7. Oświadczenia i dokumenty dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w SIWZ i Ogłoszeniu o zamówieniu, składane przez wykonawcę na skutek wezwania Zamawiającego, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy, zostaną złożone odpowiednio w formie i zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie, Rozporządzeniu w sprawie dokumentów i w SIWZ. Zamawiający uzna te dokumenty i oświadczenia za złożone w wyznaczonym terminie, jeżeli ich treść w formie pisemnej dotrze do zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu! 8. Zamawiający na stronie internetowej www.41blsz.wp.mil.pl opublikował Ogłoszenie o zamówieniu oraz niniejszą SIWZ. 9. Nie będą udzielane wyjaśnienia na zapytania dotyczące niniejszej SIWZ kierowane w formie ustnej lub drogą telefoniczną. 10. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wszystkich wykonawców, w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących SIWZ. 11. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. 12. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawców w formie pisemnej winny być składane na adres:: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego, 08 – 521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej 5, budynek Nr 226, pokój nr 7 (Kancelaria Jawna) – z dopiskiem: Sekcja Zamówień Publicznych. 13. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawców drogą elektroniczna winny być kierowane na adres: przetargi.41blsz@wp.pl i faksem na numer: 261 519 536. Dotyczy Zadania nr 1 i Zadania nr 2 1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i musi zawierać: 1.1. wypełniony Formularz ofertowy, złożony w formie pisemnej (oryginał) pod sankcją nieważności, którego wzór stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ; wraz z formularzem ofertowym Wykonawca złoży także: 1.2. Oświadczenia w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności (zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 3, 4, 5 do SIWZ) wykazane w Rozdziale VII SIWZ - Część A składane wraz z ofertą; 1.3. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do złożenia (podpisania) oferty i jej załączników, jeżeli prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (np. odpis z CEiDG, KRS, umowa spółki cywilnej, umowa, konsorcjum, pełnomocnictwo); 1.4. w przypadku wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do podpisania oferty i jej załączników, o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; 1.5. Pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego); 1.6. Inne dokumenty wymagane przez obowiązujące przepisy; 1.7. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (w oryginale) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy; Przedmiotowe zobowiązanie (w oryginale) wykonawca musi załączyć do oferty. W celu dokonania oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W szczególności oferta musi uwzględniać wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu obliczenia ceny oferty. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez zamawiającego. 3. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym (innym jak polski) muszą być składane przez wykonawców wraz z ich tłumaczeniem na język polski, potwierdzonym przez wykonawcę. 4. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 5. Oferta i załączniki do oferty (oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy: a) w przypadku składania dokumentów w formie kopii, muszą one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy lub osoby wymienione w pkt c), b) poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem), c) w przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza lub osoby udzielające pełnomocnictwa w zakresie zgodności kopii z oryginałem i aktualności pełnomocnictwa. 6. Kilku wykonawców może wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. a) pełnomocnictwo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego musi dokładnie określać zakres umocowania; b) jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę wykonawców, c) wszelka korespondencja związana z postępowaniem będzie kierowana do ustanowionego przez wykonawców pełnomocnika (należy podać adres na jaki ma być wysyłana korespondencja). 7. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 8. Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie wyjaśnień dotyczących złożonej oferty. 9. Zamawiający zaleca, aby każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była ponumerowana kolejnymi numerami. 10. Zamawiający zaleca, aby oferta wraz z załącznikami była zestawiona w sposób uniemożliwiający jej samoistną dekompletację (bez udziału osób trzecich) oraz uniemożliwiający zmianę jej zawartości bez widocznych śladów naruszenia. 11. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym załącznikach do oferty) muszą być parafowane (lub podpisane) własnoręcznie przez osob(ę)y podpisując(ą)e ofertę. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę). Uwaga ! 12. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 w związku z ust. 2 i art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, (załączyć dowody, pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. a) Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 2003, Nr 153, poz.1503 z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, b) Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty, c) Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie wyłączeniem zakazu ujawniania zastrzeżonych informacji. Uwaga ! Jeśli wykonawca składając ofertę wraz z jej załącznikami zamierza zastrzec niektóre informacje w nich zawarte, zgodnie z postanowieniami art. 8 ust. 3 ustawy, zobowiązany jest nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec w dokumentach składanych wraz z ofertą, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazać (załączyć do oferty pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosownie do powyższego, jeśli wykonawca nie dopełni ww. obowiązków wynikających z ustawy, zamawiający będzie miał podstawę uznania, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jako niepodlegającą ochronie i niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze z zm.) 13.Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia ws dokumentów, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 14. Dopuszcza się używanie w oświadczeniach, ofercie oraz innych dokumentach określeń obcojęzycznych w zakresie określonym w art. 11 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 224 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach