Przetargi.pl
Wykonywanie napraw cząstkowych nawierzchni bitumicznych na drogach gminnych i powiatowych na terenie miasta Zgierza w 2017r.

Gmina Miasto Zgierz ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 427162854 w. 200, 7143200 , fax. 427 143 203
  • Data zamieszczenia: 2017-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Zgierz
    Plac Jana Pawła II 16
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 427162854 w. 200, 7143200, fax. 427 143 203
    REGON: 472057721
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie napraw cząstkowych nawierzchni bitumicznych na drogach gminnych i powiatowych na terenie miasta Zgierza w 2017r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie robót związanych z remontem cząstkowym nawierzchni bitumicznych, tj.: -naprawa wybojów, obłamanych krawędzi i wypełnienie ubytków oraz wykonanie połączeń dróg gruntowych z drogami o nawierzchni bitumicznej. Wykonawca zobowiązuje się do monitorowania stanu nawierzchni bitumicznej dróg, przekazywania uwag Zamawiającemu oraz niezwłocznego przystępowania do naprawy po ustaleniu zakresu z Zamawiającym. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie naprawianych miejsc na czas realizacji robót. Technologia wykonania robót : -nacięcie uszkodzonych miejsc piłą mechaniczną wokół ubytku z nadaniem regularnych kształtów; -odkucie lub sfrezowanie masy w miejscu uszkodzenia; -wybranie gruzu i oczyszczenie uszkodzonego miejsca; -posmarowanie krawędzi oraz skropienie remontowanego miejsca emulsją asfaltową; -rozścielenie mieszanki mineralno – bitumicznej w jednej lub w dwóch warstwach w zależności od głębokości uszkodzeń; -mechaniczne zagęszczenie poszczególnych warstw ułożonej mieszanki przy użyciu walca lub płyty wibracyjnej; -posmarowanie krawędzi wyremontowanego miejsca emulsją asfaltową i posypanie kruszywem; -uprzątnięcie miejsca robót i wywóz gruzu we własne miejsce składowania Wykonawcy (zgodnie z ustawą o odpadach); Roboty będą wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wymagania dotyczące materiałów Wbudowane materiały muszą odpowiadać Polskim Normom lub wymogom, które określa Ustawa Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994r. (Dz. U. z 2016r. poz. 290, z późniejszymi zmianami). Mieszanki mineralno – asfaltowe wytwarzane i wbudowywane na gorąco Beton asfaltowy Beton asfaltowy powinien mieć uziarnienie dostosowane do głębokości uszkodzenia (po jego oczyszczeniu z luźnych cząstek nawierzchni i zanieczyszczeń obcych), przy czym największe ziarna w mieszance betonu asfaltowego powinny się mieścić w przedziale od 1/3 do 1/4 głębokości uszkodzenia do 80 mm. Przy głębszych uszkodzeniach należy zastosować odpowiednio dwie lub trzy warstwy betonu asfaltowego wbudowywane oddzielnie, o dobranym uziarnieniu i właściwościach fizyko – mechanicznych dostosowanych do cech remontowanej nawierzchni. W szczególnych przypadkach, za zgodą Zamawiającego, Wykonawca w okresie zimowym może zastosować masę asfaltową na zimno. Kruszywo Do remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych należy stosować grysy odpowiadające wymaganiom podanym w PN-B-11112:1996[1]. Lepiszcze Do remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych należy stosować kationowe emulsje asfaltowe niemodyfikowane szybko rozpadowe. Przy remoncie cząstkowym nawierzchni obciążonych ruchem większym od średniego należy stosować kationowe emulsje asfaltowe modyfikowane szybko rozpadowe. Można stosować tylko emulsje asfaltowe posiadające aprobatę techniczną, wydaną przez uprawnioną jednostkę. Sprzęt Wykonawca winien dysponować sprzętem do przygotowania nawierzchni do naprawy, takim jak: - przecinarka z tarczą tnącą – min. 1 szt. - młot pneumatyczny – 1 szt. - sprężarka – min. 1 szt. - frezarka – min. 1 szt. - termos z podgrzewaczem masy bitumicznej – min. 1 szt. -walec wibracyjny o masie 2 Mg - min. 1 szt. Skrapiarki W zależności od potrzeb należy zapewnić użycie odpowiednich skrapiarek do emulsji asfaltowej stosowanej w technice naprawy opryskiem lepiszcza i posypania kruszywem o odpowiednim uziarnieniu. Sprzęt do wbudowywania mieszanek mineralno – asfaltowych na gorąco. Dopuszcza się ręczne rozkładanie mieszanek mineralno – bitumicznych przy użyciu łopat, listwowych ściągaczek i listew profilowych. W żadnym wypadku nie należy zrzucać mieszanki ze środka transportu bezpośrednio do przygotowanego do naprawy miejsca, a następnie je rozgarniać. Do zagęszczenia rozłożonych mieszanek należy użyć lekkich walców wibracyjnych lub zagęszczarek płytowych. Naprawa wybojów i obłamanych krawędzi Po przygotowaniu uszkodzonego miejsca do naprawy należy spryskać dno i boki naprawianego miejsca szybko rozpadową kationową emulsją asfaltową w ilości 0,5 l/m2. Mieszanka powinna być jednakowo spulchniona na całej powierzchni naprawianego miejsca i ułożona z pewnym nadmiarem, by po jej zagęszczeniu naprawiona powierzchnia była równa z powierzchnią sąsiadujących części nawierzchni. Przy naprawie obłamanych krawędzi nawierzchni należy zapewnić odpowiedni opór boczny dla zagęszczanej warstwy i dobre między warstwowe związanie. Wykonanie połączeń dróg gruntowych z ulicami o nawierzchni bitumicznej, tzw. „języki” Przygotowanie miejsca wykonania robót polega na wyrównaniu lub w przypadku potrzeby wykorytowania połączenia. Ponadto w przypadku konieczności należy dodatkowo wykonać podbudowę z warstwy kruszywa grubości 5 cm, a następnie ułożyć dywanik z masy bitumicznej. Kontrola jakości robót Przed przystąpieniem do robót Wykonawca powinien uzyskać aprobaty techniczne na materiały oraz wymagane wyniki badań materiałów przeznaczonych do wykonania robót i przedstawić je inspektorowi nadzoru do akceptacji. Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót. W czasie wykonywania napraw uszkodzeń należy kontrolować przygotowanie naprawianych powierzchni do wbudowywania mieszanek, którymi będzie wykonywany remont uszkodzonego miejsca. Odbiór robót Odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu będzie dokonany w czasie umożliwiającym wykonanie ewentualnych poprawek bez hamowania postępu robót. Gotowość danej części robót do odbioru zgłasza Wykonawca Zamawiającemu. Odbiór będzie przeprowadzany niezwłocznie. O całkowitym zakończeniu robót oraz gotowości odbioru ostatecznego Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiającego. Podstawowym dokumentem do wykonania odbioru ostatecznego jest protokół odbioru końcowego robót wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego. Do odbioru końcowego Wykonawca jest zobowiązany przedstawić obmiar wykonanych robót. Termin realizacji zamówienia od dnia podpisania umowy do 31.12.2017r. Warunki realizacji zamówienia: Szybkość reakcji przy bieżącym utrzymaniu dróg, tj. czas rozpoczęcia wykonania robót wynosi 2 dni robocze licząc od momentu ich zgłoszenia Wykonawcy. Do czasu właściwego wykonania naprawy Wykonawca niezwłocznie od momentu jej zgłoszenia zobowiązany jest zabezpieczyć najbardziej niebezpieczne uszkodzenia nawierzchni jezdni. W ciągu jednego miesiąca po zakończeniu przez Zamawiającego czynnej akcji zima przy sprzyjających warunkach atmosferycznych należy wykonać naprawę wszystkich ubytków w nawierzchniach bitumicznych. Uwaga: Na okres realizacji robót wymagane jest, aby Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na umowę o pracę: 2 pracowników ogólnobudowlanych, 2 brukarzy oraz 1 przeszkolonego pracownika do obsługi zagęszczarki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości: 2.000,00 PLN. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Zgierzu 74 8783 0004 0017 2303 2000 0108. Wadium wnoszone w innej formie należy złożyć w kasie, pokój nr 014, Urząd Miasta Zgierza, plac Jana Pawła II 16, 95-100 Zgierz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach