Przetargi.pl
Wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: „Rozbudowa przedszkola w Węglowicach”

Gmina Wręczyca Wielka ogłasza przetarg

  • Adres: 42130 Wręczyca Wielka, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 170 245 , fax. 343 170 215
  • Data zamieszczenia: 2017-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wręczyca Wielka
    ul. Sienkiewicza 1
    42130 Wręczyca Wielka, woj. śląskie
    tel. 343 170 245, fax. 343 170 215
    REGON: 15139838500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: „Rozbudowa przedszkola w Węglowicach”
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego, nad realizacją zadania inwestycyjnego pn: „Rozbudowa przedszkola w Węglowicach” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, działanie 12.1. Infrastruktura wychowania przedszkolnego, poddziałanie 12.1.2. Infrastruktura wychowania przedszkolnego- RIT. 2. Nadzór, polegający w ujęciu ogólnym na zarządzaniu procesem inwestycyjnym, obejmował będzie w szczególności wykonywanie niżej opisanych zadań i obowiązków: 2.1 Na etapie realizacji inwestycji: 1) Pełnienie obowiązków inspektorów nadzoru inwestorskiego, wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane, oraz z przepisów szczególnych; 2) Współorganizacja procesu inwestycyjnego i wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania; 3) Weryfikacja i zatwierdzanie harmonogramu rzeczowo-finanansowego i jego uaktualnień przedstawianych przez wykonawcę robót; 4) Prowadzenie regularnego nadzoru budowy w takich odstępach czasu aby zapewniona była skuteczność nadzoru – zgodnie z zadeklarowaną liczbą nadzorów w tygodniu na placu budowy w ilości ….., w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów i urządzeń, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej; 5) Przeprowadzanie narad roboczych z udziałem przedstawicieli w wykonawcy robót i Zamawiającego oraz innych stron, których obecność nadzór uznana za konieczną na danym etapie inwestycji, sporządzanie protokołów z narad i niezwłoczne ich przekazywanie zainteresowanym stronom. Do obowiązków nadzoru należy przechowywanie oryginałów protokołów w czasie realizacji inwestycji i przekazanie ich Zamawiającemu po jej zakończeniu. Zamawiający wprowadza zasadę comiesięcznych narad roboczych. W razie konieczności narady będą zwoływane częściej; 6) Zatwierdzanie wszelkich materiałów przewidzianych przez wykonawcę robót do wbudowania oraz urządzeń wnioskowanych do zastosowania; 7) Kontrola, sprawdzanie i przechowywanie w czasie realizacji inwestycji, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów i instrukcji obsługi, w celu niedopuszczenia do zastosowania urządzeń i materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do zastosowania w budownictwie w Polsce bądź niezgodnych z dokumentacją projektową. W przypadku zastosowania przez wykonawcę robót, materiałów i urządzeń równoważnych – ocena ich równoważności w uzgodnieniu nadzorem autorskim; 8) Kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów i urządzeń; 9) Kontrola zabezpieczenia placu budowy; 10) Monitorowanie przebiegu inwestycji pod względem technicznym i organizacyjnym oraz pod względem czasowym (zgodności z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym) oraz bezzwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach i zagrożeniach występujących w trakcie realizacji robót. Przedstawienie podejmowanych działań zapobiegawczych i proponowanie działań naprawczych; 11) W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w umowie z wykonawcą robót, w tym niezbędnych robót dodatkowych – sporządzanie protokołów konieczności zawierających opis występujących problemów technicznych, koniecznych do wykonania robót i ewentualnych zmian w dokumentacji, z uwzględnieniem zapisów ustawy Prawo zamówień publicznych, weryfikacja kosztorysów przedstawionych przez wykonawcę robót i przedłożenie kompletu dokumentów do akceptacji Zamawiającego; 12) W przypadku rozwiązania/odstąpienia od umowy z wykonawcą robót lub odstąpienia przez wykonawcę robót od realizacji zadania – przedstawienie zamawiającemu protokołu prac prawidłowo wykonanych i zakończonych do dnia odstąpienia wraz z ich rozliczeniem dokonanym w oparciu o kosztorys ofertowy wykonawcy robót; 13) Przedkładanie, na żądanie Zamawiającego, okresowych sprawozdań z realizacji nadzorowanej inwestycji i udzielanie Zamawiającemu informacji na potrzeby sprawozdawczości; 14) Dokonywanie bez zbędnej zwłoki odbioru robót zanikających i ulegający zakryciu; 15) Nadzorowanie prowadzonych badań, prób i rozruchów. Weryfikacja i zatwierdzanie przedstawianych przez wykonawcę robót instrukcji eksploatacyjnych; 16) Sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych zamawiającego z wykonawcą robót, w oparci o obowiązujący harmonogram rzeczowo-finansowy i dokumenty przedstawione przez wykonawcę robót; 17) Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót; 18) Sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów; 19) Potwierdzenie gotowości inwestycji do odbiorów częściowych i odbioru końcowego; 20) Przeprowadzanie odbiorów częściowych; 21) Prowadzenie wszelkich czynności związanych z rozliczaniem umów z Wykonawcami robót lub Dostawcami oraz kontrolowanie szczegółowych rozliczeń budowy zgodnie z zapisami umownymi z Wykonawcą robót budowlanych oraz dostawcą sprzętu i wyposażenia; 22) Ciągłe monitorowanie wykonywania robót przez podwykonawców, a w szczególności: a) posiadanie wiedzy na temat wykonywania robót przez podwykonawców i nadzorowanie dokonywania wpisu do dziennika budowy o wykonywaniu robót przez konkretnego podwykonawcę, b) nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych, a zwłaszcza stwierdzania zawarcia umów o podwykonawstwo wg zatwierdzonego projektu umowy, 23) Sporządzanie dokumentacji fotograficznej z postępu realizacji inwestycji; 24) Rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót; 25) Podczas nieobecności którejkolwiek z osób realizujących umowę (pn. z powodu urlopu lub choroby), zapewnienie krótkoterminowego zastępstwa na cały okres nieobecności tej osoby. Osoby zastępujące muszą posiadać kwalifikacje nie niższe niż zastępowani inspektorzy i podlegają akceptacji Zamawiającego. W przypadkach wymagających zastępstwa na okres dłuższy niż 1 miesiąc, wykonawca ma obowiązek zaproponować zmianę osoby pełniącej obowiązki inspektora, z własnej inicjatywy lub na wniosek Zamawiającego; 26) W sytuacjach tego wymagających, w celu prawidłowego przebiegu procesu inwestycyjnego, zapewnienie wsparcia i pomoc technicznej przez dodatkowych specjalistów; 27) Reprezentowanie Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją inwestycji; 2.2 Na etapie odbioru końcowego: 1) Sprawdzanie kompletności dokumentów odbiorowych; 2) Zweryfikowanie oraz zatwierdzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej Zamawiającemu wraz z dokumentacją fotograficzną innymi dokumentami związanymi z nadzorowaną inwestycją; 3) Przeprowadzenie odbioru końcowego robót i przekazanie zamawiającemu protokołów odbioru technicznego; 5) Przygotowanie końcowego rozliczenia rzeczowo-finansowego z realizacji inwestycji. 2.3 W okresie gwarancyjnym: 1) Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych; 2) Nadzór nad pracami związanymi z usuwaniem wad i usterek; 3) Odbiór wykonanych prac i potwierdzanie na piśmie usunięcia wad czy usterek; 3. W przypadku dysponowania zespołem osób, Wykonawca ustanowi Kierownika Zespołu, który będzie odpowiadać za bezpośrednie kontakty z Zamawiającym i Wykonawcą oraz będzie koordynować realizację zadań i obowiązków wymienionych w pkt.2. 4. Charakterystyka robót nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące rozbudowę istniejącego budynku przedszkola w Węglowicach przy ul. Szkolnej 2. Rozbudowa obejmuje dobudowanie nowego obiektu w kształcie prostopadłościanu oraz rozbudowanie budynku istniejącego. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również wyposażenie technologii kuchni wg wykazu, który zawiera przedmiar robót „Wyposażenie kuchni”. Dobudowany obiekt połączony będzie z istniejącym budynkiem łącznikiem, który nie będzie widoczny od strony elewacji frontowej. Powierzchnia zabudowy nowej –195,14 (budynek)+ 12,16 (łącznik)= 207,3m2. Część istniejąca – 231,81m2. Powierzchnia zabudowy razem - 439,11 m2, powierzchnia całkowita budynku - 545,47 m2. Po wykonanej rozbudowie do budynku obiektu będzie prowadziło 6 wejść – 3 wejścia w obiekcie istniejącym i 3 wejścia w obiekcie nowo dobudowanym. W budynku istniejącym wykonane będzie użytkowe poddasze o powierzchni: 63,16m2 (pomieszczenie zabaw dzieci) i 26,17m2 (pomieszczenia pomocnicze). Poddasze podzielone jest na cztery strefy: sala dla dzieci, strefa zmywalni i wydawania posiłków, strefa sanitariatów z natryskiem i pomieszczeniem porządkowym oraz oddymiana, ewakuacyjna klatka schodowa wykonana z materiałów niepalnych i pomieszczenie na leżaki. Remont pomieszczeń na parterze w istniejącym budynku obejmuje zmiany usytuowania ścian działowych, przebiciu ściany, aby odsłonić zabytkowy element wnętrza oraz zmianę funkcji pomieszczeń w budynku istniejącym – na szatnię, pomieszczenia administracyjne, logopedię, kuchnię, przygotowywanie posiłków, magazyn, pomieszczenie socjalne. W dobudowanym budynku od strony zachodniej, mieszczą się 2 sale dla dzieci, sanitariaty, natrysk oraz pomieszczenia porządkowe. W istniejącym budynku w pobliżu łącznika przewidziano sanitariat ogólnodostępny i dla osób niepełnosprawnych. W dobudowanym obiekcie zastosowano przesuwne ściany działowe dzięki czemu istnieje możliwość połączenia obydwu sal w jedno pomieszczenie w przypadku organizowania imprez. W istniejącym obiekcie przewiduje się zamkniętą oddymianą, ewakuacyjną, wykonaną z materiałów niepalnych klatkę schodową z drzwiami o odporności ogniowej EI30. Przebudowa pomieszczeń na poddaszu w istniejącym budynku obejmuje przebudowę ścian działowych i wprowadzenia nowej funkcji – sala dla dzieci, sanitariaty, natrysk, pomieszczenie porządkowe, zmywalnia, wydawanie posiłków. Pomieszczenie na poddaszu przewiduje się jako jedną przestrzeń, bez sufitu z widoczną konstrukcją więźby dachowej. Ocieplenie dachu izolacją nakrokwiową – 20cm wełny mineralnej. Wyjście ewakuacyjne z poziomu poddasza zapewnia oddymiana, zamykana klatka schodowa. Doświetlono pomieszczenie poprzez okna dachowe usytuowane od wschodniej strony obiektu. Pokrycie dachu - budynek istniejący – blacha na rąbek stojący. Obróbki blacharskie - pasy nadrynnowe, wiatrówki z blachy stalowej ocynkowanej gr. 0.55mm Elewacje - ocieplenie budynku wełną mineralną gr.16cm i tynk cienkowarstwowy na siatce w kolorach jasnych. Instalacje - budynek wyposażony jest w instalacje: wod-kan, CO z własnej kotłowni zlokalizowanej w piwnicy istniejącego budynku, elektryczną (siła, światło), wentylację grawitacyjną częściowo mechaniczną, odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo. Budynek nowobudowany. Ławy fundamentowe – monolityczne betonowe Ściany - ściany fundamentowe z betonitów, ściany konstrukcyjne z pustaków Porotherm gr 30cm, ściany działowe z płyt gipsowo – kartonowych na szkielecie metalowym z izolacją dźwiękochłonną – np. wełna mineralna. W obrębie pomieszczeń sanitarnych zastosować płyty o podwyższonej odporności na działanie wody np. GKBI lub GKFI – płyta wodoodporna i ognioodporna. Aby wykorzystać maksymalnie funkcję dużej sali na parterze w dobudowanym obiekcie przewiduje się zastosowanie ściany działowej przesuwnej. Stropodach nad dobudowanym obiektem pełny. Podłogi i posadzki : na schodach, podestach, korytarzach, pomieszczeniach sanitarnych – posadzka z płytek gresowych ułożonych na szlichcie betonowej o grubości 5cm zbrojonej siatką z prętów metalowych lub włókien syntetycznych. Płytki muszą mieć powierzchnię antypoślizgową; w salach dla dzieci – wykładzina dywanowa. Pokrycie dachu – 2xpapa bitumiczna termozgrzewalna. Obróbki blacharskie - pasy nadrynnowe, wiatrówki z blachy stalowej ocynkowanej gr. 0.55mm Elewacje - ocieplenie budynku wełną mineralną gr.16cm i tynk cienkowarstwowy na siatce w kolorach jasnych. Instalacje - budynek będzie wyposażony jest w instalacje: wod-kan, CO z własnej kotłowni zlokalizowanej w piwnicy istniejącego budynku, elektryczna (siła, światło), wentylację grawitacyjną częściowo mechaniczną, odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo. Źródłem ciepła w instalacji będzie kocioł o mocy 38kW na paliwo stałe (węgiel kamienny, Eko groszek, drewno). Kocioł zostanie zlokalizowany w pomieszczeniu kotłowni, będzie służył do zasilania instalacji centralnego ogrzewania, nagrzewnic central wentylacyjnych oraz do produkcji ciepłej wody. Instalacja centralnego ogrzewania zasilana będzie wg technologii kotłowni. Instalacja dwu obiegowa. Obieg pierwszy zasilać będzie podstawowy system ogrzewania tj. grzejniki w pomieszczeniach, obieg drugi zasilać będzie nagrzewnice wodne central wentylacyjnych. Instalacja zasilana będzie wodą o parametrach 70/50°C. Instalacje kanalizacyjną wewnętrzną (piony, podejścia do urządzeń sanitarnych oraz przewody odpływowe) wykonać z rur HT i PCV. W budynku wykonać piony kanalizacyjne o średnicach: 110 HT zakończone rurami wywiewnymi (wg części rysunkowej ). Wywiewniki należy umieścić pół metra powyżej dachu. Na każdym pionie spustowym przy posadzce oraz w miejscach załamań zamontować rewizje. Piony kanalizacyjne muszą być bezwzględnie zabudowane. Wszystkie podejścia pod syfony wykonać w bruzdach lub zabudowane. Wszystkie urządzenia podłączone do instalacji kanalizacyjnej muszą być zaopatrzone w syfon. Istniejący budynek przedszkola zasilany jest w energię elektryczną przyłączem napowietrznym typu 4xAl 16 mm2 ze słupa linii napowietrznej niskiego napięcia doprowadzonym do stojaka dachowego. Nową instalację oświetlenia i zasilania ( w tym zasilania siłowego dla kuchni ) wykonać od stojaka dachowego. Instalacja w kotłowni. Zasilanie urządzeń kotłowni wykonać z tablicy T0. Instalację teleinformatyczną w pomieszczeniach biurowych, pomieszczeniach przedszkolnych wykonać przez zainstalowanie gniazd teleinformatycznych podwójnych 2xRJ45. Instalację wykonać w topologii gwiazdy z punktem centralnym w szafie dystrybucyjnej PD. System okablowania strukturalnego ma zapewnić niezawodną i wydajną warstwę fizyczną sieci teleinformatycznej, która zagwarantuje wystarczający zapas parametrów transmisyjnych dla działania dzisiejszych i przyszłych aplikacji transmisyjnych. Instalacja telewizji dozorowej. Kamery wizyjne instalować na zewnętrznych ścianach, zapewniając dozór wszystkich ścian zewnętrznych z otworami (okna, drzwi) oraz wewnątrz. Dozorem objąć pomieszczenia sal pobytu dzieci oraz drogi komunikacyjne i szatnię. Rejestracja obrazu rejestratorem, instalowanym w szafie RACK punkt PD). Monitor dla bieżącej obserwacji w pokoju administracyjnym. Dla obserwacji terenu oraz pomieszczeń w budynku stosować kamery kolorowe z obiektywem, ze zmienną ogniskową 2,8 – 12 mm, IR LED. Kamery zewnętrzne w obudowach szczelnych IP66, ścienne, montowane na uchwytach, na wys. ok. 300 – 350 cm od poz. terenu. W pomieszczeniach kamery montowane jako nastropowe, kopułkowe. Instalacja dla wentylacji. W budynku wykonana zostanie instalacja wentylacji mechanicznej. Pomieszczenia przedszkole obsługiwane przez centralę wentylacyjną nawiewno-wywiewną, zasilanie doprowadzić do szafki zasilająco-sterującej RZS centrali. Wentylacja pomieszczenia kuchni realizowana będzie za pomocą układu składającego się z centrali wentylacyjnej nawiewnej oraz z wentylatora dachowego okapu kuchennego. Instalacja oddymiania klatki schodowej i zamknięć ogniowych zostanie wyposażona w grawitacyjną instalację oddymiania. Instalacja odgromowa i uziemiająca. Zgodnie z normą PN-EN 62305-1 i wg przyjętych założeń budynek wymaga wykonania instalacji odgromowej w IV klasie ochrony. Ochrona przeciwpożarowa. Przy głównym wejściu do budynku zainstalować przycisk wyłączający wyłącznik główny. Przycisk zainstalować w obudowie czerwonej z szybką WG na zewnątrz budynku pozwalający na wyłączenia zasilania w całym budynku. Kuchnia. W przedszkolu przewiduje się tradycyjną kuchnię z bezpośrednim wydawaniem potraw. Pomieszczenia kuchenne przewiduje się zlokalizować w istniejącym zabytkowym obiekcie w części północno – wschodniej. Wejście bezpośrednio z zewnątrz do zespołu kuchennego. Zespół kuchenny będzie podzielony na dwie strefy : socjalno – magazynową i kuchenną. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wyposażenie kuchni w urządzenia technologiczne i wyposażenie pomocnicze. Zagospodarowanie terenu. Od strony południowej wykonać pochylnię dla osób niepełnosprawnych. Na terenie działki przewiduje się trwałą pielęgnację trawnika usytuowanego w głębi działki. Od strony północnej i południowej należy wykonać place zabaw, ławki oraz zieleń towarzyszącą w postaci krzewów liściastych odpowiednio przycinanych. Od strony wschodniej i zachodniej przewiduje się zasadzenie żywopłotu np. z bukszpanu – odpowiednio przycinanego. Powierzchnia dojazdów utwardzonych: 140 m2 Powierzchnia terenów zielonych: 1529,5 m2 W zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również dostawę i montaż mebli. Szczegółowy zakres prac nad którym będzie prowadzony nadzór inwestorski opisany jest w dokumentacji projektowej oraz STWiORB zamieszczony na stronie http://www.bip.wreczyca-wielka.akcessnet.net/index.php?idg=5&id=427&x=4&y=8 przetarg: Rozbudowa przedszkola w Węglowicach. 5. Informacje w zakresie wymagań dotyczących zatrudniania na podstawie umów o pracę. Wykonywanie czynności określonych przedmiotem zamówienia nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony a art. 22 § 1ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 500,00 złotych, słownie: pięćset złotych. 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy we Wręczycy Wielkiej Nr rachunku 64 8249 0001 2001 0000 0912 0015 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Wykonywanie czynności nadzoru inwestorskiego, dla zadania pn.: „Rozbudowa przedszkola w Węglowicach” 3. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach