Przetargi.pl
Wykonanie zdjęć fotogrametrycznych oraz ortofotomap dla pięciu nadleśnictw RDLP w Poznaniu

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych ogłasza przetarg

  • Adres: 60-959 Poznań, Gajowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 616 684 441 , fax. 616 684 410
  • Data zamieszczenia: 2018-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych
    Gajowa 10
    60-959 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 616 684 441, fax. 616 684 410
    REGON: 63001133200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poznan.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie zdjęć fotogrametrycznych oraz ortofotomap dla pięciu nadleśnictw RDLP w Poznaniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zdjęć fotogrametrycznych oraz ortofotomap dla zasięgu terytorialnego pięciu nadleśnictw Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu tj. dla całego zasięgu terytorialnego: Nadleśnictwa Taczanów (1057,96 km2), Nadleśnictwa Przedborów (1097,69 km2), Nadleśnictwa Syców (1033,12 km2) oraz wybranych obszarów zasięgu terytorialnego: Nadleśnictwa Czerniejewo (358,58 km2) oraz Nadleśnictwa Jarocin (251,86 km2). Zdjęcia oraz ortofotomapy należy wykonać dla całych zasięgów terytorialnych nadleśnictw lub wybranych obszarów, powiększonych o pas szerokości minimum 300 m od granicy tego obszaru (bufor). Powierzchnia tego buforu (obowiązująca przy rejestracji nalotów fotogrametrycznych) nie będzie uwzględniana w rozliczeniu finansowym, w związku z czym Wykonawca musi to mieć na uwadze przy kalkulacji ceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. Warunki techniczne wykonania zdjęć: a) Zdjęcia należy wykonać co najmniej z minimalnym pokryciem podłużnym 60% z uwzględnieniem procentu pokrycia podłużnego zaproponowanego w złożonej ofercie i pokryciem poprzecznym 30%; b) Terenowa wielkość piksela nie może być większa niż 25 cm, a w przypadku materiałów dla obszarów, które podlegają ochronie zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych, Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania geometrycznej zdolności rozdzielczej zdjęć nie wymagającej nadania danym materiałom klauzuli tajności; c) Dopuszczalny średni błąd kwadratowy położenia punktów kontrolnych: 3-krotna wielkość piksela tj. 75cm; d) Zdjęcia cyfrowe należy wykonać w zakresie 4 kanałów: pasma widzialnego (RGB) oraz bliskiej podczerwieni (NIR); e) Rozdzielczość radiometryczna: minimum 8 bit/piksel dla każdego kanału; f) Produkty fotogrametryczne posiadające georeferencję należy przekazać w układach współrzędnych: PL-1992; g) Wymagania dotyczące wykonania nalotu fotogrametrycznego: kąt padania promieni słonecznych >=30° i bezchmurna pogoda h) Przed wykonaniem finalnego wyrównania tonalnego, w terminie najpóźniej do dnia 5 października 2018 r., Wykonawca prześle Zamawiającemu propozycje co najmniej dwóch próbek wyrównania tonalnego ortofotomapy dla każdego nadleśnictwa w barwach naturalnych RGB oraz ortofotomapy w barwach nierzeczywistych CIR w celu wybrania parametrów wyrównania. Parametry wyrównania tonalnego powinny zostać dobrane w sposób zapewniający maksymalnie zróżnicowanie tonalne elementów obrazu obszarów leśnych. Wykonawca jest zobowiązany do zawiadomienia Zamawiającego o planowanym terminie nalotu (poprzez zawiadomienie drogą e-mailową Zamawiającego – dane kontaktowe dostarczone zostaną w trybie roboczym) co najmniej 2 dni przed tym terminem. Produkty dla zamawiającego: a) Ortofotomapa (terenowa wielkość piksela nie może być większa niż 25cm), którą Wykonawca musi dostarczyć w kroju arkuszy map topograficznych w skali 1 : 5000 wraz z indeksem arkuszy (indeks arkuszy w formacie ESRI Shape File); b) ortofotomapa RGB – format GeoTIFF z kompresją JPEG o stopniu kompresji q=4, 8 bit/piksel dla każdego kanału, układ współrzędnych: PL 1992; c) ortofotomapa CIR – format GeoTIFF z kompresją JPEG o stopniu kompresji q=4, 8 bit/piksel dla każdego kanału, układ współrzędnych: PL 1992; d) zdjęcia lotnicze 4 kanałowe (R, G, B, IR) z wyostrzeniem przestrzennym („pan sharpened”) posiadające referencję przestrzenną określoną na podstawie położenia środków rzutów (GPS) i danych INS, format TIFF bez kompresji – wraz z plikami aerotriangulacji w formacie Intergraph ISAT; e) zdjęcia lotnicze wielokanałowe (R, G, B, IR) bez wyostrzenia przestrzennego, o oryginalnej rozdzielczości radiometrycznej, bez kompresji i bez rozciągnięcia histogramów, format TIFF – wraz z plikami aerotriangulacji w formacie Intergraph ISAT; f) ortoobrazy 4-kanałowe – format GeoTIFF bez kompresji, układ współrzędnych: PL 1992 g) ortofotomapy RGB i CIR o rozdzielczości 50 cm, bez podziału na sekcje (cały zasięg nadleśnictwa), układ współrzędnych: PL 1992 w formacie ECW h) Numeryczny Model Terenu – wykorzystany w projekcie (formacie ESRI GRID oraz w formacie źródłowym); i) linie mozaikowania ortoobrazów do ortofotomapy (czyli linie zszycia, łączenia kolejnych zdjęć nalotu) – format ESRI Shape File; j) sprawozdanie techniczne z wykonanych prac Produkty zostaną dostarczone przez Zamawiającego na osobnych nośnikach cyfrowych w dwóch oddzielnych zestawach – przeznaczonych po jednym dla nadleśnictwa i RDLP. Wykonawca musi przygotować zestawy produktów w następujący sposób: każde nadleśnictwo na osobnym nośniku cyfrowym, HDD 2,5” zasilane oraz interfejs – USB 3.0. Pozostałe wymagania: a) Wymaga się, aby podczas pozyskiwania zdjęć Wykonawca dokonał precyzyjnego pomiaru w technologii DGPS współrzędnych środków rzutów w trakcie nalotu. Wymagany jest pomiar w locie wszystkich elementów orientacji zewnętrznej zdjęć przez zintegrowane systemy GPS/INS; b) Nie dopuszcza się występowania na ortofotomapie obrazu chmur (w tym zamglenia uniemożliwiającego interpretację terenu, w tym szczegółową analizę obszarów leśnych), cieni chmur i śniegu; c) Dla plików w formacie GeoTIFF należy dołączyć plik w formacie TFW; d) Zamawiający zwraca uwagę, aby linie mozaikowania poszczególnych zdjęć omijały w miarę możliwości obszary naturalne, a w lasach były prowadzone granicami oddziałów. Należy przekazać Zamawiającemu rzeczywiste linie mozaikowania zdjęć w postaci wektorowej (format ESRI Shape File); e) Wykonawca wykorzysta do ortorektyfikacji wszystkie zdjęcia lotnicze o pokryciu podłużnym co najmniej 60% pokrywające opracowywany blok ortofotomapy; f) Wykonawca dokona ortorektyfikacji w oparciu o wyniki wykonanej aerotriangulacji; g) Ortoobrazy należy mozaikować tak, aby tworzyły jednolitą powierzchniowo całość; Zaleca się taki dobór linii mozaikowania ortoobrazów, aby maksymalnie wykorzystać ‘nadirową’ część zdjęcia i jednocześnie wykorzystać naturalne obiekty liniowe; h) Wymaga się, aby linie mozaikowania przebiegały po obrazie powierzchni terenu, omijając budynki, drzewa oraz cienie; i) Wymaga się, aby podczas procesu projektowania linii mozaikowania Wykonawca uwzględnił przesunięcia radialne, pochylenia budynków, drzew oraz kierunki cieni; j) Wymaga się wyrównania tonalnego wzdłuż linii mozaikowania. Niedopuszczalne są widoczne przesunięcia obiektów po obu stronach linii mozaikowania; k) Wymaga się, aby Wykonawca dokonał podziału na moduły ortofotomapy w procesie wtórnym, przeprowadzanym po uzyskaniu jednego ciągłego ortoobrazu na całym obszarze opracowania. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w załączniku nr 7 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ).Zasięgi geometryczne obszaru opracowania w postaci plików w formacie ESRI Shape File zawiera załącznik nr 8 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projekcie umowy – załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79961200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące złotych 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 110.). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu w banku BZ WBK I O/Poznań nr rachunku: 71 1090 1463 0000 0001 0801 2812 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Wykonanie zdjęć fotogrametrycznych oraz ortofotomap dla pięciu nadleśnictw RDLP w Poznaniu”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wadia wnoszone w formach niepieniężnych jako beneficjenta gwarancji powinny wskazywać Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Poznaniu. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 8). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania usług lotniczych lub operacji specjalistycznych zgodnie z ustawą z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 959 ze zm.), w zakresie objętym niniejszym zamówieniem tzn. do wykonywania usług lotniczych w zakresie fotogrametrii i/lub zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiającym wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz. Urz. UE L. 296 z 25.10.2012), lub w przepisach określonych w Załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1993).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ). Oświadczenie należy złożyć w terminie określonym w art. 24 ust 11 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich wykonawców. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zobowiązany jest do: 1) zamieszczenia informacji o tych podmiotach w oświadczeniach, 2) złożenia wraz z ofertą zobowiązania podmiotu trzeciego albo innego dokumentu służącego wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci. Wykonawca, który wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP (pkt 5.2. ppkt 3) SIWZ), polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt Sekcji III.4). Dokumenty wymienione w pkt Sekcji III.4) Wykonawca będzie obowiązany złożyć na wezwanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy w trybie art. 26 ust. 2 ustawy PZP po otwarciu ofert. 3. Oferta musi zawierać: 1) formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ); 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej; 3) pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej; 4) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ; 5) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; 6) oświadczenia, o których mowa w pkt 4 i 5 dla każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 3 do SIWZ, o ile wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia; 7) zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt 6.5. SIWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; 8) dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną