Przetargi.pl
Wykonanie wentylacji mechanicznej sali prób chóru, magazynu kostiumów, pomieszczeń pracowni krawieckiej i szewskiej z przyległymi magazynami w budynku Opery Bałtyckiej przy Al. Zwycięstwa 15 w Gdańsku.

Opera Bałtycka w Gdańsku ogłasza przetarg

  • Adres: 80-219 Gdańsk, Aleja Zwycięstwa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 7634912/13 , fax. 587 634 914
  • Data zamieszczenia: 2020-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Opera Bałtycka w Gdańsku
    Aleja Zwycięstwa 15
    80-219 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 7634912/13, fax. 587 634 914
    REGON: 19032060085919
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.operabaltycka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie wentylacji mechanicznej sali prób chóru, magazynu kostiumów, pomieszczeń pracowni krawieckiej i szewskiej z przyległymi magazynami w budynku Opery Bałtyckiej przy Al. Zwycięstwa 15 w Gdańsku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie wentylacji mechanicznej sali prób chóru, magazynu kostiumów, pomieszczeń pracowni krawieckiej i szewskiej z przyległymi magazynami w budynku Opery Bałtyckiej, przy Al. Zwycięstwa 15 w Gdańsku. 2. Przedmiot i zakres robót budowlanych: 2.1 Wykonanie robót budowlano - instalacyjnych w oparciu o dokumentację projektową obejmującą roboty budowlane, instalacje wentylacji z urządzeniami, instalacje elektryczne i sterownicze powiązane z istniejącym systemem automatyki i wizualizacji, zrealizowanym przez układ sterowania MODBUS RTU/MODBUS TCP/JR oraz systemem sygnalizacji wykrywczej pożaru SCHRACK. 2.2 Serwisowanie instalacji w okresie gwarancji i rękojmi. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wentylowanie z wykorzystaniem pomp ciepła powietrze-powietrze niżej wymienionych pomieszczeń:  Sala prób chóru, - system wentylacyjny ZNW I (Zespół Nawiewno – Wyciągowy I)  Pomieszczenia pracowni krawieckiej i szewskiej z przyległymi magazynami i magazynem kostiumów– system wentylacyjny ZNW II (Zespół Nawiewno – Wyciągowy II)  oraz wentylacja stanowiskowa w pracowni szewskiej 4. Lokalizacja urządzeń: - centrale wentylacyjne w pomieszczeniu wentylatorni (044), - agregaty sprężarkowe na zewnątrz budynku 5. Do realizacji przedmiotu zamówienia wykorzystać istniejące kanały wentylacyjne, rozdzielnie elektryczne, sterownicze. 6. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 8 i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ. 7. Całość prac wykonać należy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury dn.12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. 8. W przypadku użycia w dokumentacji określeń wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać je wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Wykonawcy robót przysługuje prawo do ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznym pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zwróci się z wnioskiem materiałowym zawierającym nazwę wyrobu oraz podstawowe parametry do inspektora nadzoru o zatwierdzenie danego wyrobu budowlanego do wbudowania. 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają następujące załączniki: Dokumentacja projektowa (załącznik 8 do SIWZ), Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik 9 do SIWZ). 10. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) Wykonania dokumentacji technicznej powykonawczej - po wykonaniu robót objętych zakresem zamówienia zostanie opracowany i przekazany Zamawiającemu komplet dokumentacji powykonawczej. Dokumentację powykonawczą należy wykonać w 3 egz. w formie papierowej i w 1 egz. w formie elektronicznej (pliki pdf oraz pliki edytowalne) na płycie CD/DVD; 2) Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia. Termin wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Marianem Rebałą pod nr telefonu 502 756 951. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty. 3) Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. 4) Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót. 5) Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów. 6) Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z „Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót”. 7) Roboty tymczasowe i towarzyszące muszą być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi. 8) Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia okresu gwarancji nie krótszego niż 60 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Dłuższy niż 60 miesięcy okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z zasadami określonymi w XIV niniejszej SIWZ. 9) Sprzęt budowlany wykorzystywany do realizacji przedmiotowego zamówienia powinien posiadać aktualne przeglądy i badania. 10) Do wykonania niniejszego przedmiotu zamówienia muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 266) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. 11) Przy realizacji robót objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: a) segregować i właściwie utylizować odpady, b) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich. 12) W zakresie każdego zadania Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania placu budowy oraz prowadzenia prac w sposób nie zagrażający osobom trzecim. 11. Obowiązki Wykonawcy: W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: a. kompleksowego wykonania robót budowlano-instalacyjnych w oparciu o dokumentację projektową oraz Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych; b. wykonania robót budowlano-instalacyjnych w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami BHP i ochrony P.POŻ; c. wykonania robót budowlano-instalacyjnych z materiałów i urządzeń własnych. Wszystkie stosowane materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty oraz muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. d. wykonania robót tymczasowych, które mogą być potrzebne podczas wykonywania robót podstawowych; e. oznaczenia terenu budowy lub innych miejsc, w których mają być prowadzone roboty podstawowe i tymczasowe; f. przedstawienia stosownych dokumentów związanych z przetransportowaniem odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz ich zmagazynowaniem w miejscu unieszkodliwiania odpadów; g. utrzymania ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót usunięcia poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienie całego terenu budowy i robót czystego i nadającego się do użytkowania; h. zorganizowania i kierowania budową w sposób zgodny z dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami bhp oraz zapewnienie warunków p.poż. określonych w przepisach szczegółowych; i. informowania Zamawiającego o terminach robót ulegających zakryciu i robót zanikających. Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych terminach Zamawiającego, zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego, na swój koszt; j. w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części, uzbrojenia podziemnego zlokalizowanego w miejscu robót bądź majątku Zamawiającego – naprawienie ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego, na swój koszt; k. prowadzenia dziennika budowy; l. niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach oraz zagrożeniach powstania nieprawidłowości mogących mieć jakikolwiek wpływ na sytuację Zamawiającego w sprawach objętych zamówieniem; m. oznakowania stref niebezpiecznych i uniemożliwienia dostępu osób trzecich; n. wykonania na własny koszt powykonawczej dokumentacji projektowej; o. przygotowania rozliczenia końcowego robót; p. skompletowania i przedstawienia Zamawiającemu kompletu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót., w tym badań skuteczności działania układu chłodzenia i grzania powietrza, atestów, certyfikatów, itp., q. udziału w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg potrzeb; r. posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z prowadzonymi w ramach zamówienia robotami; s. ubezpieczenia budowy, realizowanej w ramach niniejszego zamówienia od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej, na kwotę minimalną 150 000,00 zł; 12. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy PZP – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: a) najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem imienia i nazwiska, daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę oraz wymiaru etatu podstawy z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będzie wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy. b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”. c) W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do sposobu zatrudnienia personelu – może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę. 2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w pkt 1 lit a powyżej. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. c) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą roboty bez podpisanej umowy o pracę zgodnie z wykazem pracowników o którym mowa w ust. III pkt 12 ppkt. 1 lit a) SIWZ. 3) rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty rozbiórkowe b) roboty ziemne c) roboty montażowe d) roboty instalacyjne e) roboty budowlane f) roboty wykończeniowe g) roboty porządkowe 13. Przekazanie terenu budowy nastąpi na podstawie pisemnego protokołu w terminie 3 dni roboczych od podpisania niniejszej umowy, ale nie wcześniej niż po uzyskaniu decyzji administracyjnej zezwalającej na rozpoczęcie budowy. 14. Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zastosowana zostanie tzw. „procedura odwrócona”, o której mowa w art. 24aa ustawy PZP. Zamawiający stosując powyższą procedurę, w pierwszej kolejności dokona wstępnego badania i oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz czy jego oferta nie podlega odrzuceniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331230-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia załączony zostanie do zbiorczego zestawienia ofert zamieszczonego na stronie internetowej Zamawiającego po otwarciu ofert w przedmiotowym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach