Przetargi.pl
Wykonanie usług projektowych polegających na „Dostosowaniu oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” oraz usług objętych prawem opcji, związanych z pełnieniem nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych i udziałem w konsultacjach społecznych, dla oddziałów żłobka miejskiego - zamówienie udzielane w 2 częściach

Miasto Katowice ogłasza przetarg

  • Adres: 40-098 Katowice, ul. Młyńska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 32 2593302, , fax. 48 327 054 949
  • Data zamieszczenia: 2020-12-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Katowice
    ul. Młyńska 4
    40-098 Katowice, woj. śląskie
    tel. +48 32 2593302, , fax. 48 327 054 949
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.katowice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usług projektowych polegających na „Dostosowaniu oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż” oraz usług objętych prawem opcji, związanych z pełnieniem nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych i udziałem w konsultacjach społecznych, dla oddziałów żłobka miejskiego - zamówienie udzielane w 2 częściach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie usług projektowych polegających na „Dostosowaniu oddziałów żłobka miejskiego do wymogów ppoż" oraz usług objętych prawem opcji, związanych z pełnieniem nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych i udziałem w konsultacjach społecznych, dla oddziałów żłobka miejskiego: Część I - Oddział Żłobka Miejskiego wraz z Miejskim Przedszkolem nr 89, 40-719 Katowice, ul. Zadole 24a/26a Część II - Oddział Żłobka Miejskiego wraz z Miejskim Przedszkolem nr 65 40-379 Katowice, ul. Ciesielska 1 I. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do wykonania dla każdej z części: 1. Inwentaryzacji architektoniczno – konstrukcyjno – budowlanej i instalacyjnej, w formie opisowej i rysunkowej (ze wskazaniem wykonanej termomodernizacji w budynku) w zakresie: 1). niezbędnym do wykonania ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż., dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie budynku do przepisów przeciwpożarowych, analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych oraz aktualizacji audytu zbiorczego dla etapu V i VII termomodernizacji, 2). konstrukcyjno – budowlanym i architektonicznym obejmującym rzuty, przekroje i elewacje budynku, 3). instalacji wszystkich branż, 4). przyłączy zasilających obiekt w media, w tym w nośniki energii, 5). terenu wewnętrznego, w tym dojście do budynku. Inwentaryzację obiektu należy wykonać m. in. w oparciu o dokumentację projektową budynku będącą w posiadaniu Inwestora oraz szczegółowych oględzin wewnętrznych i zewnętrznych. 2. Ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż. w zakresie: opisu warunków budowlano – instalacyjnych, ich stanu technicznego (związanych z ochroną p.poż.), charakterystyki pożarowej, wyszczególnienia wszystkich występujących w budynku niezgodności z przepisami techniczno – budowlanymi i przeciwpożarowymi, propozycji rozwiązań wynikających z przepisów, zapewniających właściwe zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku (rozwiązania podstawowe i rozwiązania zamienne - rekompensujące niezgodności niemożliwe do usunięcia w zabezpieczeniu przeciwpożarowym w stosunku do wymagań przepisów), analizy i oceny wpływu rozwiązań zamiennych na poziom bezpieczeństwa pożarowego, wniosków w kontekście nie pogorszenia warunków ochrony przeciwpożarowej. Ekspertyzę należy wykonać z uwzględnieniem aktualnych przepisów Ustaw m. in. Ustawę z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U z 2019 poz. 1372 tekst jednolity ze zm.), Ustawę z dnia 7.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2020 poz. 1333 - tekst jednolity), Ustawę z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r. poz. 409 tj. ze zm.) i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami. Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu. W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej. 3. Wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie obiektu do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych będącej w posiadaniu Inwestora wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę/ niezbędnych decyzji zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. z późn. zm. dla realizacji przedsięwzięcia. Dokumentację należy opracować w oparciu o wykonaną Ekspertyzę stanu ochrony p.poż. Dokumentacja projektowa obejmująca dostosowanie budynku do wymogów z zakresu ochrony p. poż. oraz bhp winna zostać opracowana w zakresie m. in: architektury, rozwiązań konstrukcyjno – budowlanych, instalacji i urządzeń wewnętrznych wszystkich branż, niezbędnych dla funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania, pokrycia dachowego, zabezpieczenia konstrukcji dachu, stropów, robót wykończeniowych, awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, instalacji hydrantowej p.poż, zabezpieczeń klatek schodowych, kondygnacji, pomieszczeń (odpowiednie wydzielenie stref pożarowych) oraz zapewnienie dróg ewakuacyjnych, urządzeń przeciwpożarowych i systemów oddymiania, technologii i wyposażenia wnętrz, wymiany posadzki, podłóg, w tym zastosowanie wykładzin trudno zapalnych, niedymiących, wymiany/montażu stolarki okiennej i drzwiowej z uwzględnieniem obowiązujących przepisów p. poż, bhp, przebudowy klatek schodowych zgodnie z obowiązującymi przepisami p.poż, zabezpieczenia ogniochronnego materiałów łatwopalnych, zabezpieczenia wybranych elementów środkami ogniochronnymi do stopnia trudno zapalnego, wykonania klap oddymiających zamontowania kurtyn przeciwpożarowych, sieci i przyłączy infrastruktury technicznej niezbędnych do funkcjonowania obiektów w zakresie opracowania, zagospodarowania terenu z uwzględnieniem: ciągów komunikacji pieszej, dojazdu do obiektu z uwzględnieniem drogi pożarowej, niezbędnej wycinki drzew i krzewów (maksymalne zachowanie istniejącego drzewostanu). Ww. dokumentacja winna spełniać wymagania Komendanta Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu. W przypadku spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego w budynkach Oddziałów Żłobka Miejskiego w sposób inny niż określony w przepisach, w tym Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 j.t.), a wynikający z wykonanego opracowania należy uzyskać zgodę, w formie postanowienia od Ślaskiego Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej. 4. Wykonania analizy różnicowej dla aktualnie wykonywanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektu w którym mieści się Oddział Żłobka Miejskiego oraz Miejskie Przedszkole do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (w zakresie elementów zamiennych) składającej się m. in. z : zestawienia robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku do przepisów p.poż. ingerujących w realizowany/wykonany zakres prac termomodernizacyjnych w obiekcie, zakresu i kosztów robót zamiennych. Analiza winna wskazać: - punkty wspólne (zakres i stopień ingerencji) dla robót budowlanych z zakresu termomodernizacji w budynku, a robót budowlanych planowanych w ramach dostosowania Oddziału Żłobka Miejskiego oraz Miejskiego Przedszkola do wymogów p.poż. - wpływ planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektów Oddziałów Żłobka Miejskiego oraz Miejskiego Przedszkola do obowiązujących przepisów p. poż. na zmianę wskaźników mierzalnych projektu pn.: „Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice etap V" – dla budynku przy ul. Zadole 24a/26a „Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice etap VII" – dla budynku przy ul. Ciesielskiej 1 5. Wykonania aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu V i VII termomodernizacji z uwzględnieniem mierzalnych wskaźników projektu. Etap V - termomodernizacja budynków użyteczności publicznej obejmuje następujące obiekty: Szkoła Podstawowa nr 54 (byłe Gimnazjum nr 16), ul. Wojciecha 9, 40- 474 Katowice Miejskie Przedszkole nr 55, ul. Szeptyckiego 3, 40- 282 Katowice Miejskie Przedszkole nr 84, ul. Targowa 13, 40-658 Katowice Miejskie Przedszkole nr 89, ul. Zadole 26a, 40 – 719 Katowice (w budynku mieści się Oddział Żłobka Miejskiego przy ul. Zadole 24a) Szkoła Podstawowa nr 12, ul. Paderewskiego 46, 40- 282 Katowice Szkoła Podstawowa nr 5, ul. Gallusa 5, 40-594 Katowice Etap VII - termomodernizacja budynków użyteczności publicznej obejmuje następujące obiekty: a) Miejskie Przedszkole nr 93 przy ul. Łętowskiego 24, Katowice b) Szkoła Podstawowa nr 56 (poprzednio: Gimnazjum nr 19) przy ul. Spółdzielczości 21, Katowice c) Szkoła Podstawowa nr 29 przy ul. Lepszego 2, Katowice d) Miejskie Przedszkole nr 65, ul. Ciesielska 1 Katowice (w budynku mieści się Oddział Żłobka Miejskiego) e) Szkoła Podstawowa nr 66 przy ul. Krzywoustego 7, Katowice f) Miejskie Przedszkole nr 12 przy ul. Ligockiej 3 6. Czynnego udziału w konsultacjach społecznych wraz z przygotowaniem materiałów, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania mieszkańców (w przypadku, gdy zachodzi taka konieczność). 7. Pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej (w przypadku gdy Zamawiający pisemnie zobowiąże projektanta do sprawowania nadzoru autorskiego). II. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do wykonania usług w zakresie j.n.: 1) Zakres zamówienia (bez zakresu usług z prawa opcji) obejmuje: 1. Wykonanie inwentaryzacji architektoniczno – konstrukcyjno – budowlanej i instalacyjnej, w formie opisowej i rysunkowej (ze wskazaniem aktualnie wykonywanych robót budowlanych/wykonanej termomodernizacji). 2. Opracowanie ekspertyzy technicznej stanu ochrony p. poż. 3. Wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej dostosowanie obiektu w którym mieści się Oddział Żłobka Miejskiego oraz Miejskie Przedszkole do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę/niezbędnych decyzji zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. z późn. zm. dla realizacji przedsięwzięcia. 4. Wykonanie analizy różnicowej dla planowanych/zrealizowanych robót budowlanych z zakresu termomodernizacji, a planowanych robót budowlanych obejmujących dostosowanie obiektu w którym mieści się Oddział Żłobka Miejskiego oraz Miejskie Przedszkole do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych (w zakresie elementów zamiennych). 2.) Zakres zamówienia objętego prawem opcji obejmuje: 1. Wykonanie aktualizacji audytu zbiorczego (podsumowującego) dla etapu V i VII termomodernizacji z uwzględnieniem mierzalnych wskaźników projektu. 2. Czynny udział w konsultacjach społecznych wraz z przygotowaniem materiałów, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania mieszkańców (w przypadku, gdy zachodzi taka konieczność). 3. Pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej (w przypadku gdy Zamawiający pisemnie zobowiąże projektanta do sprawowania nadzoru autorskiego). 3) Szczegółowy zakres prac określa: projekt umowy (załącznik nr 5 do SIWZ). Specyfikacja Techniczna (załącznik nr 6a - 6b do SIWZ), formularz cenowy (załącznik nr 1a – 1b do SIWZ), plan sytuacyjny (załącznik nr 7a - 7b do SIWZ). III. Wymagania dotyczące projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników (o których mowa w art. 29 ust. 5 i 6 ustawy wynikają z niżej wymienionego aktu prawa Unii Europejskiej: Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych - Tekst Konwencji opublikowany został w Dz. U. z dnia 25 października 2012 r., poz. 1169. Projektowanie winno być zgodne z ww. aktem prawa Unii Europejskiej . Wykonawca z chwilą przekazania dzieła (tj. wszystkich wymaganych opracowań wykonanych w ramach zamówienia) i w ramach wynagrodzenia za przedmiot zamówienia przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dzieła, w całości i na wyłączność, a także własność nośników, na których utrwalono dzieło i przekazano je Zamawiającemu. Przeniesienie praw, nie będzie ograniczone ani czasowo, ani terytorialnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. 1.Ofertę na formularzu oferty, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1do specyfikacji. 2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca: nie podlega wykluczeniu z postępowania, spełnia warunki udziału w postępowaniu w formie określonej w załączniku nr 2 i 3 do SIWZ. 3. Jeśli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 4. Kalkulację ceny ofertowej – formularz ofertowy(odpowiednio załącznik nr 1a – 1b). 5. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) - Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. II. Oświadczenie, o którym mowa w sekcji III.7.I.2 wykonawca składa zgodnie z wzorami załączonymi do SIWZ. 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia dotyczące tych podmiotów 3. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. III. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5,przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach