Przetargi.pl
Wykonanie urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach-Dziedzicach. Zadanie 1 - Zbiorniki przeciwpowodziowe pomiedzy ul. Cichy Kącik a ul. Pasieki

Gmina Czechowice-Dziedzice ogłasza przetarg

  • Adres: 43502 Czechowice-Dziedzice, Plac Jana Pawła II
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2147110 , fax. 32 2147152, 2147182
  • Data zamieszczenia: 2018-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czechowice-Dziedzice
    Plac Jana Pawła II 1
    43502 Czechowice-Dziedzice, woj. śląskie
    tel. 32 2147110, fax. 32 2147152, 2147182
    REGON: 52360800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czechowice-dziedzice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach-Dziedzicach. Zadanie 1 - Zbiorniki przeciwpowodziowe pomiedzy ul. Cichy Kącik a ul. Pasieki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest budowa zbiorników przeciwpowodziowych pomiędzy ulicą Cichy Kącik a ulicą Pasieki. Inwestycja realizowana będzie wg zasad i warunków Ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych. Zakres robót: W związku z przeznaczeniem proponowanych zbiorników prace ograniczone będą głównie do:  wykonania trzech przegród ziemnych w km rowu 1+076, 0+953, i 0+238 o szerokości w koronie 3,0m, nachyleniu skarpy odwodnej 1:2,5 i skarpy odpowietrznej 1:2,5. (ok. 775 m3). Budowle wykonane zostaną z materiału dowiezionego. Dla przepływu wody średniej w groblach wykonane zostaną przepusty rurowe średnicy 40 cm (26,5m) i 50 cm (13,0m). Powierzchnie skarp i korony zostaną obsiane (ok. 728 m2).  wykonania na przegrodach przelewów awaryjnych górnych, umocnionych brukiem kamiennym, spoinowanym, na warstwie betonu łącznie z ubezpieczeniem wlotów i wylotów upustów dennych zostaną ubezpieczone brukiem z kamienia łamanego ( ok. 221 m2 bruku, ok. 75 m3 betonu )  odbudowania na trzech zbiornikach rowu dennego o szerokości dna od 0,7 do 1,0 m, nachyleniu skarp 1:1,5 i głębokości 0,5 m (ok. 282 mb, ręczny wykop z rozplantowaniem ok. 151 m3), ubezpieczenie skarp – opaska z kiszek pojedynczych fi 15cm ok. 564 mb, darniowanie skarp ok. 300 m2, obsiew mieszanką traw ok. 200m2.  odbudowania na zbiorniku nr 3 skarpy od strony wschodniej materiałem z profilowania czaszy zbiornika (ok.625 m3, ok.842 m2)  oczyszczenia dna zbiorników z porostów traw, powalonych drzew i gałęzi, obsiew mieszanką traw po zakończeniu robót (ok. 4290 m2)  wycinka drzew i karczowanie pni (60szt)  remont ścianki wylotowej przepustu drogowego w ul. Cichy Kącik (beton ok. 4,5m3, zbrojenie ok. 133 kg)  ubezpieczenie dna i skarp rowu poniżej przepustu na długości 40mb (palisada z pali fi 10-12cm - ok. 13,60mb, bruk z kamienia naturalnego wtapianego w podłoże betonowe ok. 108 m2)  Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w postaci mapy oklauzulowanej przez miejscowy ośrodek geodezyjny. W zakres prac przy wykonaniu zbiorników przeciwpowodziowych wchodzi również remont rowu (R-E-1) pomiędzy ul. Pasieki i Legionów, odprowadzającego wodę z ostatniego zbiornika, w ramach którego należy wykonać:  remont rowu melioracyjnego wraz z zniszczonym przepustem w km 0+137 (odmulenie rowu, wyrównanie spadku dna do J = 0,6%, wyprofilowanie skarp ok. 60 m3, ubezpieczenie stopy skarp kiszką faszynową (ok. 375 mb), ubezpieczenie skarp pasem darniny szerokości 60 cm z przybiciem kołkami (ok. 225 m2), powyżej obsiew mieszanką traw (ok. 450 m2). Podstawowe parametry techniczne odtworzonego rowu: szer. w dnie b = 0,8 m, średnia głębokość h = 0,8 m, nachylenie skarp 1 : 1,5)  remont przepustu w km cieku 0+137 (wymiana rurociągu DN 800mm ok. 12mb, ubezpieczenie wlotu i wylotu brukiem kamiennym ok. 33m2 i palisadą z pali śr. 10-12 cm i głęb. 1,2 m - 5mb.  remont przepustu w ulicy Pasieki 0+209 (wykonanie nowych ścianek czołowych przepustu 8,90m3 z ubezpieczeniem wlotu i wylotu, ubezpieczenie dna i skarp na długości 5,0 m na wlocie i wylocie przepustu brukiem kamiennym wtapianym w beton 22m3, wykonanie palisad z pali śr. 10-12 cm i długości 1,1 m- 12mb, zamontowanie w poboczu barier energochłonnych 2 x 12 mb) Zamawiający zabezpiecza środki finansowe na realizację przedmiotowego zadania w 2018 r. do kwoty 242 340,00 zł. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: załącznik nr 6 do SIWZ - dokumentacja projektowa, załącznik nr 7 do SIWZ - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, załącznik nr 8 do SIWZ - przedmiar robót, załącznik nr 9 do SIWZ – operat dendrologiczny, załącznik nr 10 do SIWZ - projekt umowy, które stanowią integralną cześć specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przedmiot zamówienia został podzielony na części, z których każda jest przedmiotem oddzielnego postępowania przetargowego: ZADANIE NR 1: Wykonanie urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach - Dziedzicach. Zadanie 1 - Zbiorniki przeciwpowodziowe pomiędzy ul. Cichy Kącik a ul. Pasieki ZADANIE NR 2: Wykonanie urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach - Dziedzicach. Zadanie 2 - Zbiorniki przeciwpowodziowe pomiędzy ul. Zamkową a ul. Mikołaja Kopernika ZADANIE NR 3: Wykonanie urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach - Dziedzicach. Zadanie 3 - Zbiornik przeciwpowodziowy w rejonie ul. Wodnej Inne uwarunkowania: 1. Zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Czechowic-Dziedzic z dnia 9 września 2015r. w sprawie ustalania zasad gospodarki drewnem pochodzącym z wycinki drzew z nieruchomości będących własnością Gminy Czechowice-Dziedzice Wycinki i pozyskania drewna dokonuje Wykonawca wyłoniony w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego . Drewno pozyskane po wycince podlega sprzedaży na rzecz Wykonawcy. Rozliczenie za zakup drewna następuje w drodze kompensaty wzajemnych zobowiązań Zamawiającego i Wykonawcy. Wartość drewna, które zostanie usunięte w wyniku prowadzenia prac inwestycyjnych szacuje uprawniony rzeczoznawca. Wydział Księgowości Zamawiającego na podstawie „Wykazu odbiorczego drewna” wystawia Wykonawcy fakturę VAT za drewno podlegające sprzedaży. Oszacowana przez biegłego wartość drewna, pozyskanego z wyciętych drzew wynosi netto 2.064,40 zł + VAT 8%.. Szacunek masy drewna i wycena jego wartości – stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt sporządzić i zatwierdzić plan organizacji ruchu w przypadku wykonywania robót związanych z zajęciem pasa drogowego. 3. Wykonawca zapewni prawidłowe utrzymanie, czyszczenie i naprawę dróg dojazdowych oraz uzyska pozwolenie właścicieli dróg na transport i zajęcie pasa drogowego zgodnie z Ustawą o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 z późn. zm.). Koszty z tego tytułu wykonawca uwzględni w wycenie ofertowej. 4. Wykonawca zapewni wykonanie robót geodezyjnych związanych z realizacją zadania wraz z opracowaniem powykonawczej inwentaryzacji przedmiotu umowy oraz zgłoszenie i wniesienie zmian do ewidencji zasobów geodezyjnych. Bieżącą obsługę geodezyjną budowy, dokumentującą zakres i wykonawstwo poszczególnych robót i etapów należy prowadzić przez uprawnionego geodetę – zgodnie z projektem budowlanym (przekroje poprzeczne, profil podłużny, rysunki budowli). 5. Wykonawca zapewni nadzór administratorów sieci i urządzeń występujących w obrębie prowadzonych robót – zgodnie z uzgodnieniami do projektu. 6. Roboty należy prowadzić zgodnie z decyzjami Wojewody Śląskiego nr 2/2018 z dnia 28 marca 2018r. znak sprawy IFXIII.7820.8.2018 o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych pn.: Budowa urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach w zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach-Dziedzicach, postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 1 marca 2017r. Nr WOOŚ.4233.1.2017.AM.5 ustalającym środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia pn.: Wykonanie urządzeń przeciwpowodziowych na ciekach w zlewni Potoku Czechowickiego i w rejonie ulicy Wodnej w Czechowicach - Dziedzicach, decyzją Marszałka Województwa Śląskiego nr 3296/OS/2017 z dnia 29.09.2017r. pozwolenie wodnoprawne. 7. W celu udokumentowania prawidłowości wykonanych robót, Wykonawca zatrudni na budowie stały nadzór geotechniczny dla potrzeb prowadzenia badań prawidłowości zagęszczenia wykonywanych nasypów. Wskaźnik zagęszczenia winien być zgodny z projektem budowlanym. Koszty w/w prac Wykonawca uwzględni w ofercie przetargowej. Przed rozpoczęciem w/w robót, Wykonawca zgłosi pisemnie Inwestorowi dane osoby wykonującej wymagane badania geotechniczne. Badania należy wykonywać w oparciu o Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru – Roboty Ziemne wydane przez MOŚZNiL w 1996 r. oraz wytyczne Inwestora. Inwestor zastrzega sobie prawo odbioru wykonanych badań geotechnicznych danej warstwy przed wykonaniem następnej warstwy nasypu. 8. Wykonawca pokryje we własnym zakresie wszelkie koszty usunięcia szkód powstałych w wyniku deszczy nawalnych, zalania, powodzi i obsunięć w zakresie realizowanych robót w całym okresie wykonywania robót budowlanych, tj. od przekazania placu budowy do odbioru końcowego robót budowlanych oraz w okresie gwarancji. 9. W wycenie ofertowej Wykonawca uwzględni koszty utrzymania i koszenia wykonanych obsiewów traw przez okres 12 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót, polegającej na dwukrotnym koszeniu w ciągu roku. Uwaga: Przedstawione w wyżej wymienionych dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do opisywanych w wyżej wymienionych dokumentach norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji rozwiązania z zachowaniem odpowiednich równoważnych parametrów technicznych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia dla osiągniecia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień w tym zaakceptowania zmian materiałowych przez Projektanta i Zamawiającego. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający – w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w ww. dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Podane w dokumentacji projektowej przykładowe nazwy handlowe materiałów i ich producentów nie stanowią nakazu ich stosowania. Nazwami handlowymi posłużono się w celu opisania parametrów jakościowych danego wyrobu. Wszystkie elementy wymienione powyżej mogą być zastąpione przez inne, równoważne, posiadające wszystkie wymagane atesty, certyfikaty i pozwolenia. Ciężar udowodnienia, że wyroby przyjęte przez Wykonawcę są równoważne w stosunku do zaproponowanych w dokumentacji projektowej, spoczywa na Wykonawcy. Wszystkie wymiary i powierzchnie należy sprawdzić przed zamówieniem materiałów. Wykonawca winien wydzielić i zabezpieczyć teren prowadzonych prac. Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizację (m.in. bhp, ppoż. oznakowania tymczasowej organizacji ruchu oraz koordynacja w zakresie bhp) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących bezpośrednie czynności w realizacji robót. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie) były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. – Kodeks pracy, niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Obowiązek zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę dotyczy w szczególności zakresu robót obejmującego: - ręczne roboty ziemne, - roboty ubezpieczeniowe hydrotechniczne. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Po zawarciu umowy, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności o których mowa wyżej realizujących prace objęte umową. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób realizujących prace objęte umową. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy – załącznik nr 10 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45246400-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy zł 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz dokumentów składających się na ofertę: 1. formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ; 2. tabela elementów rozliczeniowych (TER) – załącznik nr 1a do SIWZ 3. oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 – załącznik nr 2 do SIWZ; 4. zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy); 5. dokument pełnomocnictwa osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy lub do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna, itp.) w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy); 6. zaleca się dołączenie do oferty przetargowej kopii dowodu wniesienia wadium (przelew), a w przypadku dokumentu – kopii dokumentu gwarancji wadialnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach