Przetargi.pl
Wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych.

Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, ul. Sadowa 6A
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 288 81 00 , fax. 42 719 08 16
  • Data zamieszczenia: 2016-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego
    ul. Sadowa 6A 6A
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 42 288 81 00, fax. 42 719 08 16
    REGON: 47206842300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.zgierz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu uproszczonych planów urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie: 1) uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych, położonych na terenach 4 gmin na terenie powiatu zgierskiego. Do realizacji zadania konieczne jest opracowanie: 71 sztuk opracowań uproszczonych planów urządzenia lasu na łączną powierzchnię 2909,27 ha i 40 sztuk opracowań inwentaryzacji stanu lasu na łączną powierzchnię 161,72 ha, według niżej wyszczególnionych gmin i obrębów: a) Gmina Aleksandrów Łódzki - obręb : Antoniew, Bełdów, Brużyczka Księstwo, Brużyczka Mała, Budy Wolskie, Chrośno, Ciężków, Jastrzębie Górne , Karolew, Kolonia Brużyca, Krzywiec, Łobódż, Nakielnica, Nowe Krasnodęby, Nowy Adamów, Prawęcice, Rąbień, Rąbień AB, Ruda Bugaj, Sanie, Słowak, Sobień, Stare Krasnodęby, Stary Adamów, Wola Grzymkowa, Zgniłe Błoto; b) Gmina Parzęczew - obręb: Anastazew, Bibianów, Chociszew, Chrząstów Wielki, Florentynów, Ignacew Folwarczny, Ignacew Rozlazły, Kowalewice, Mariampol, Mikołajew, Mrożewice, Opole, Orła, Parzęczew, Różyce, Różyce Żmijowe, Skórka, Stary Chrząstów, Śliwniki Nowe, Śniatowa, Tkaczewska Góra, Trojany, Wielka Wieś, Wytrzyszczki; c) Gmina Zgierz - obręb; Astachowice, Bądków, Biesiekierz Nawojowy, Biesiekierz Rudny, Biała, Ciosny, Czaplinek, Dąbrówka Strumiany, Dąbrówka Wielka, Dzierżązna, Emilia, Gieczno, Glinnik, Grabiszew, Grotniki, Jasionka, Jedlicze A, Jedlicze B, Józefów, Kania Góra, Kębliny, Kwilno, Lorenki, Lućmierz, Maciejów, Nowe Łagiewniki, Rogóźno, Rosanów, Skotniki, Słowik, Stare Brachowice, Szczawin, Śladków Górny, Ustronie, Warszyce, Wiktorów, Władysławów, Wola Branicka, Wola Rogozińska, Wypychów; d) Gmina Głowno - obręb : Albinów, Antoniew, Boczki Domaradzkie, Boczki Zarzeczne, Bronisławów Dąbrowa, Domaradzyn, Feliksów, Gawronki, Helenów, Jasionna, Kamień, Karasica, Karnków, Lubianków, Mąkolice, Mięsośnia, Rudniczek, Władysławów Bielawski, Wola Lubiankowska, Wola Zbrożkowa; 3. Wykonywanie planów urządzenia lasu zgodnie z art. 19c Ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2100) może być prowadzone przez przedsiębiorcę, w tym usługodawcę w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 47, poz. 278 z późn. zm.), który dysponuje wyposażeniem technicznym oraz zatrudnia osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje niezbędne do terminowego i prawidłowego sporządzania planów urządzenia lasu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonywania prac urządzeniowych (Dz. U. z 2012 r. poz. 949). 4. Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji usługi, w tym wykonania dokumentacji urządzeniowej zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną określonymi m.in.: ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2100), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 1302) w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 1651.), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczania przeciwpożarowego lasów (Dz. U. z 2006 r. Nr 58, poz.405 ), ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 353), wytycznymi zawartymi w Zasadach sporządzania uproszczonego planu urządzenia lasu opublikowane przez Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa w 1999 r./tzw. Instrukcja. 5. Uproszczone plany urządzenia lasu oraz inwentaryzacje stanu lasu należy wykonać na okres od 1 stycznia 2017 do 31.12.2026 r. dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych o łącznej powierzchni ok. 3070,99 ha, według stanu ewidencyjnego na 31 grudnia 2015 r. 6. Zamawiający udostępnia bazy danych z ewidencji gruntów i kopii map ewidencyjnych, które uzyska w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Zgierzu (pliki SWDE, mapy w formacie dxf). Rejestr działek należy przyjąć zgodnie z aktualnym zapisem rejestru gruntów (rejestr i mapa). 7. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie danych osobowych wynikającą z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. 8. Uproszczone plany urządzenia lasu należy wykonać jako osobne opracowanie dla każdego obrębu: 1) Czystopisy planów mają być wykonane przy użyciu drukarki komputerowej zapewniającej trwałość wydruku; 2) Strony planu należy ponumerować, zaopatrzyć w spis treści umieszczony na początku planu a plan zaopatrzyć w stronę tytułową; 3) Każdy egzemplarz planu winien posiadać stopkę tytułową na zewnętrznej, twardej oprawie. Do każdego opracowania należy dołączyć (w kieszeni na końcu opracowania) komplet map gospodarczych w skali stosownej do wielkości inwentaryzowanego obszaru lecz nie mniejszej niż 1:5000 wykonanych na podstawie mapy ewidencyjnej z oznaczeniem numerów działek ujętych w uproszczonym planie urządzenia lasu; 4) Mapy winny zawierać odniesienia terenowe w celu łatwego zidentyfikowania działek. Każdy egzemplarz mapy na odwrotnej stronie winien być ponumerowany, zawierać wykaz oddziałów i poddziałów; 5) Na mapach należy zamieścić mapkę sytuacyjną miejscowości z usytuowaniem obszarów leśnych i numerami poszczególnych oddziałów. 6) Mapa powinna zawierać: napis tytułowy, określenie obiektu i położenia, datę stanu opracowania, skalę, szkic sytuacyjny miejscowości z usytuowaniem obszarów leśnych i numerami poszczególnych oddziałów, oznaczenie literami pododdziałów z podaniem gatunku głównego i jego udziału w składzie gatunkowym i wieku, oznaczenie cyfrą (liczba porządkowa) wydzieleń, zakolorowane pododdziały według gatunku panującego (posługując się barwami, jak dla Lasów Państwowych), opis granic gruntów przyległych, podpis wykonawcy; 7) W spisie treści należy podać ilość egzemplarzy map zamieszczonych w planie. Jeden egzemplarz map winien być podklejony na płótnie lub folii. 8) W części końcowej opisu ogólnego (po zestawieniach tabelarycznych) należy umieścić rozdział p.t. Uzgodnienia gdzie zostaną zamieszczone poświadczenia o wyłożeniu planu w gminie, opinia miejscowego nadleśnictwa oraz inne dokonane uzgodnienia i uzyskane opinie. 9) Każdy egzemplarz uproszczonego planu urządzenia lasu na stronie tytułowej musi zawierać informację, że zadanie zostało dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi z wykorzystaniem pełnego logo funduszu, z zachowaniem kolorystyki zgodnie z książką znaków. 9. Wykonawca przed przystąpieniem do prac terenowych powiadomi właściwy urząd gminy oraz uzgodni z sołtysami wsi, dla których sporządza uproszczone plany urządzenia stanu lasu, sposób powiadamiania właścicieli o prowadzeniu prac urządzeniowych. 10. Po zakończeniu prac urządzeniowych Wykonawca: 1) składa jeden egzemplarz projektu uproszczonego planu urządzenia lasu w Urzędach Gmin celem wyłożenia na okres 60 dni do publicznego wglądu. Wyłożone w gminach projekty planów muszą zawierać wszystkie części opisowe, tabelaryczne i obliczeniowe wraz z zadaniami dla poszczególnych właścicieli lasów, a także mapy. W terminie 7 dni od dnia zakończenia wyłożenia projektów uproszczonych planów urządzenia lasu w siedzibach urzędów gmin dostarczy Zamawiającemu protokoły w tej sprawie podpisane przez wójtów gmin. 2) poinformuje wójtów o konieczności pisemnego poinformowania właścicieli lasów o wyłożeniu projektów uproszczonych planów urządzenia lasu z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą do naliczenia podatku leśnego. 3) zobowiązuje się udzielić zainteresowanym właścicielom niezbędnych informacji, przyjmować zastrzeżenia i wnioski, a także w razie konieczności dokonać ponownych oględzin spornych powierzchni drzewostanu w obecności właściciela (właścicieli) lasu, dokonując ustalenia zadań z zakresu gospodarki leśnej, udzielając jednocześnie wszelkich wyjaśnień. W formie notatki służbowej sporządzi projekt sposobu załatwienia przyjętych zastrzeżeń i wniosków wraz z uzasadnieniem. Zgodnie z art. 21 ust. 5 ustawy o lasach Starosta wydaje decyzje w sprawie uznania lub nieuznania zastrzeżeń lub wniosków. Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt do naniesienia ewentualnych poprawek wynikłych z zastrzeżeń i wniosków składanych przez właścicieli. 11. Po rozpatrzeniu wniosków i zastrzeżeń skierowanych do Starosty i skorygowaniu na tej podstawie projektu planu, 1 egzemplarz projektu planu wraz z pismem przewodnim należy złożyć we właściwym miejscowo nadleśnictwie, w celu zaopiniowania w trybie art. 22 ust.3 ustawy o lasach. Wykonawca uzyska pisemną pozytywną opinię Nadleśniczego Nadleśnictwa Grotnik i Nadleśnictwa Brzeziny dla sporządzonej dokumentacji urządzeniowej. Powyższa opinia zostanie przekazana Zamawiającemu wraz z wykonaną dokumentacją. 12. Zakończenie prac, łącznie z wyłożeniem projektów uproszczonych planów urządzenia lasu, uzyskaniem pisemnej opinii Nadleśnictw oraz przekazaniem do zatwierdzenia w/w projektów ustala się na 30.11.2016 r. 13. Wykonawca pisemnie powiadomi zamawiającego o wykonaniu opracowania. Odbiór kompletnej dokumentacji nastąpi w siedzibie Zamawiającego tj: Starostwo Powiatowe w Zgierzu ul. Sadowa 6 A, 95-100 Zgierz, na podstawie protokołu odbioru końcowego. 14. W ramach prac wymagane jest warunkowe wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko projektu uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa położnych na terenie gmin: Gmina Zgierz, Gmina Aleksandrów Łódzki, Gmina Głowno w przypadku stwierdzenia przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi i Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. W przypadku , o którym mowa powyżej wykonanie usługi, odbędzie się w zakresie realizacji umowy bez dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia dokumentacji z przeprowadzonej strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do siedziby Zamawiającego do dnia 15.05.2017 r. w ilości jednego egzemplarza w formie papierowej /elektronicznej. 15. Wykonawca przygotuje wniosek zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j.: Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 z późn. zm.) do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi i Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Łodzi o uzgodnienie odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko na podstawie art. 48 ww. ustawy. W przypadku konieczności sporządzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko uproszczonych planów urządzenia lasów zostanie ona wykonana do dnia 15.05.2017 r.. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uzgodnieniami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia. 16. Wykonawca z chwilą odbioru przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego przenosi na niego autorskie prawa majątkowe do tych dokumentów. 17. UWAGA!!! Wykonawca w ramach realizowanej umowy zobowiązany będzie do udzielenia 24 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane usługi będące przedmiotem zamówienia. Wykonawca, który dodatkowo przedłuży okres gwarancji o 12 miesięcy w treści FORMULARZA OFERTOWEGO w kryterium - Gwarancja - otrzyma 20 pkt. - opis kryteriów, którymi zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawiera dział XIII SIWZ. 18. Faktyczny zakres wykonanych prac zostanie ustalony na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę zbiorczego zestawienia powierzchni objętych przedmiotem zamówienia. Należność zostanie wypłacona za rzeczywisty zakres wykonanych prac na podstawie ceny jednostkowej za 1 hektar lasu podanej przez Wykonawcę. 19. W celu porównania ofert przedstawiono orientacyjne ilości planowych do zlecenia prac. Podane ilości należy traktować przykładowo nie mogą one stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy wobec Zamawiającego. Umowa zostanie zawarta do kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia. Rozliczanie następować będzie według ceny jednostkowej za 1 hektar lasu podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 20. Podane przez Zamawiającego łączne powierzchnie na których świadczone będą usługi obejmujące przedmiot zamówienia są wielkościami szacunkowymi i mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. 21. Umowa na realizację zamówienia publicznego zostanie zawarta do wysokości kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację przedmiotu umowy. Rozliczenie z Wykonawcą nastąpi na podstawie faktycznego zakresu wykonanych usług, który zostanie ustalony na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę zbiorczego zestawienia powierzchni objętych przedmiotem zamówienia. Należność zostanie wypłacona za rzeczywisty zakres wykonanych usług na podstawie ceny jednostkowej za 1 hektar lasu określonej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym oraz faktycznie wykonanych usług. Cena ofertowa brutto służy jedynie porównaniu złożonych ofert, w celu wyboru oferty najkorzystniejszej. 22. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom złożone w formie oświadczenia. 23. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przez Wykonawcę Listy Wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z póź. zm.) w przypadku braku przynależności do grupy kapitałowej Wykonawca składa odpowiednią informację zgodną ze stanem faktycznym. 24. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 91 ust 3a Ustawy Wykonawca ma obowiązek poinformować Zamawiającego o zaistniałych okolicznościach w tym zakresie i jeżeli taki obowiązek zaistnieje musi wskazać przedmiot opodatkowania. 25. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 26. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 27. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających. 28. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej i nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów oraz nie stosuje aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty. 29. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 30. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772319007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatzgierski.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach