Przetargi.pl
Wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych dla gmin: Łask, Buczek, Sędziejowice i Wodzierady na łącznej powierzchni wynoszącej około 3644,05 ha oraz przeprowadzenie pełnej procedury dotyczącej strategicznej oceny oddziaływania na środowisko

Powiat Łaski ogłasza przetarg

  • Adres: 98100 Łask, Ul. Południowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. (043) 675 68 00 , fax. (043) 675 68 09
  • Data zamieszczenia: 2017-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Łaski
    Ul. Południowa 1
    98100 Łask, woj. łódzkie
    tel. (043) 675 68 00, fax. (043) 675 68 09
    REGON: 73093481000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych dla gmin: Łask, Buczek, Sędziejowice i Wodzierady na łącznej powierzchni wynoszącej około 3644,05 ha oraz przeprowadzenie pełnej procedury dotyczącej strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych dla obrębów ewidencyjnych gmin: Łask, Buczek, Sędziejowice, Wodzierady na szacunkowej pow. 3644,05 ha wraz z przeprowadzeniem pełnej procedury oceny oddziaływania na środowisko. II. W ramach zawartej umowy Wykonawca: 1. Zapewnia wykwalifikowaną kadrę i wyposażenie niezbędne do prawidłowej i terminowej realizacji zamówienia zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonywania prac urządzeniowych ( Dz. U. 2012 r., poz. 949 ). 2. Po uzyskaniu od Starosty Łaskiego stosownego upoważnienia przeprowadzi pełną procedurę wynikającą z ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2016 r., poz. 353 ze zm.) w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. 2a. W przypadku stwierdzenia obowiązku przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca sporządzi prognozę oddziaływania na środowisko projektów uproszczonych planów urządzenia lasu, a po przeprowadzeniu postępowania z udziałem społeczeństwa przygotuje projekt rozpatrzenia uwag i wniosków zgłoszonych w tym postępowaniu oraz sporządzi podsumowanie, o którym mowa w art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2016 r., poz. 353 ze zm. ) i dokona niezbędnych zmian w dokumentacjach urządzeniowych. 2b.Jest zobowiązany do pisemnego, bieżącego informowania Zamawiającego o każdym etapie prowadzonej, z upoważnienia starosty, procedury dotyczącej ocen oddziaływania na środowisko. Powyższe jest niezbędne w celu wypełnienia ciążącego na staroście obowiązku wynikającego z art. 21 ustawy, o której mowa w pkt. 2, tj. w przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia prognozy oddziaływania na środowisko. 3.Otrzyma od Zamawiającego nieodpłatnie dane niezbędne do sporządzenia przedmiotowych opracowań zgodnie z art. 40 a ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2016 r., poz. 1629 ze zm.) oraz z zapisami zawartymi w Zarządzeniu Nr 49 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 listopada 2016 r., znak: ZU.6007.2.2016 w sprawie przeznaczania środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzanie uproszczonych planów urządzenia lasu, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o lasach (w formie elektronicznej, format SWDE lub inne formaty dla danych przestrzennych, np. pliki shape, dxf ). 4. Zamawiający udostępni Wykonawcy, w siedzibie Zamawiającego, poprzednią dokumentację urządzeniową, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu. 5.Obejmie opracowaniem, sporządzonym na okres 10-ciu lat, tj. od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2027 r., grunty leśne będące nimi w rozumieniu ww. ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach opisane w ewidencji gruntów i budynków użytkiem leśnym ( Ls ). 6. Zobowiązuje się do wykonania uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu za pomocą programu " Taksator- Plany uproszczone" zgodnie z wytycznymi zawartymi w Zarządzeniu Nr 49 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 listopada 2016 r., znak: ZU.6007.2.2016 w sprawie przeznaczania środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzanie uproszczonych planów urządzenia lasu, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o lasach. 7.Robotami urządzeniowymi obejmie wszystkie obręby niezależnie od powierzchni leśnej. 8.W ramach jednego opracowania (operatu) ujęty zostanie jeden obręb, obejmujący jedną lub kilka wsi. 9.Zobowiązuje się do regularnego i bieżącego składania Zamawiającemu pisemnych informacji o zaawansowaniu wszelkich prac będących przedmiotem zamówienia. 10.Powiadomi Zamawiającego oraz właściwe urzędy gmin o terminie przystąpienia do prac terenowych w danej gminie przed przystąpieniem do prac terenowych oraz uzgodni z sołtysami wsi, dla których sporządza dokumentację leśną, sposób powiadamiania właścicieli o prowadzeniu prac urządzeniowych. 11.Zgodnie z § 9 ww. Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu dla danego obrębu należy wykonać trzy egzemplarze opracowania ( uproszczony plan urządzenia lasu lub inwentaryzacja stanu lasu ) w wersji papierowej formatu A-4 sporządzone w języku polskim, w tym jeden egzemplarz dla każdego obrębu oprawiony zostanie w twarde i trwałe okładki. Strony planu należy ponumerować; na początku planu umieścić spis treści, a plan zaopatrzyć w stronę tytułową, a także w wersji elektronicznej ( trzy egzemplarze na płytach CD lub DVD, w formacie pdf i doc ). 12.Po zakończeniu prac w poszczególnych obrębach ewidencyjnych Wykonawca przekaże do właściwych terytorialnie gmin po jednym egzemplarzu projektu dokumentacji urządzeniowej, celem wyłożenia na okres 60 dni do publicznego wglądu dla właścicieli lasów. Wyłożone w urzędach gmin projekty planów muszą zawierać wszystkie części opisowe, tabelaryczne i obliczeniowe wraz z zadaniami dla poszczególnych właścicieli lasów oraz mapy gospodarcze. Jednocześnie Wykonawca przekaże Zamawiającemu po jednym egzemparzu projektu ww. dokumentacji urządzeniowej. 13.Poinformuje wójtów i burmistrza właściwych terytorialnie gmin o obowiązku pisemnego zawiadomienia właścicieli lasów o wyłożeniu projektów dokumentacji urządzeniowej ze wskazaniem, że ich zapisy będą podstawą do naliczania podatku leśnego oraz o możliwości składania wniosków i zastrzeżeń. 14.W trakcie wyłożenia projektów uproszczonych planów urządzenia lasu do publicznego wglądu Wykonawca zobowiązuje się udzielić zainteresowanym właścicielom lasów niezbędnych informacji, przyjmować zastrzeżenia i wnioski, a także w każdym przypadku dokonać ponownych oględzin spornych powierzchni w obecności właściciela lasu oraz przedstawiciela Starosty w kontekście zgłoszonych zastrzeżeń. Ponadto w terminie 14 dni od ich otrzymania zobowiązuje się przedstawić Zamawiającemu na piśmie zbiorczą informację o sposobie ich załatwienia ( wraz z podpisanymi przez właścicieli spornych powierzchni protokołami sporządzonymi z przeprowadzonych oględzin ), co będzie stanowić podstawę do wydania przez Starostę Łaskiego decyzji w sprawie uznania lub nieuznania wniesionych wniosków i zastrzeżeń. Po wydaniu przez Starostę decyzji o uznaniu zastrzeżeń lub wniosków dokona stosownych zmian w dokumentacji urządzeniowej. 15.Przekaże Zamawiającemu informacje o terminach wyłożenia projektów dokumentacji w każdej z gmin. 16. Wystąpi do właściwych Nadleśnictw o opinie w sprawie wykonanych projektów dokumentacji urządzeniowej. Pozytywne opinie przedłoży Zamawiającemu wraz z przedmiotem zamówienia w terminie do 31 października 2017 r. 17. W związku z dofinansowaniem wykonania uproszczonych planów urządzenia lasów z Funduszu Leśnego Wykonawca będzie brał czynny udział w Naradach Techniczno – Gospodarczych. 18. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uzgodnieniami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia. 19. W przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym na gruncie a ewidencją gruntów i budynków sporządzi w 2 egz. wykaz rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym na gruncie a rejestrem ewidencji gruntów, przy czym jeden egzemplarz włączy do opracowania, drugi pozostawi luzem. 20.Mapy wykonane zostaną na podkładach ewidencyjnych i będą stanowić załącznik do każdego egzemplarza dokumentacji urządzeniowej ( winny zostać umieszczone w kieszeni na końcu operatu ). Jeden zestaw map zostanie podklejony na płótnie. Mapy winny zostać wykonane zgodnie z Zarządzeniem Nr 49 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 listopada 2016 r., znak: ZU.6007.2.2016 w sprawie przeznaczania środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzanie uproszczonych planów urządzenia lasu, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o lasach; 21.W operatach należy opisać i zaznaczyć na mapach obszary występowania poszczególnych form ochrony przyrody znajdujące się na terenach objętych planami oraz opisać wynikające z ich występowania ograniczenia w planowaniu zabiegów gospodarczych. 22.Część szczegółowa planu i inwentaryzacji - wyciągi dla właścicieli lasu wykonane zostaną w jednym egzemplarzu z wyjątkiem sytuacji, gdy działka leśna będzie stanowić współwłasność. W takim przypadku należy wykonać wyciągi dla każdego współwłaściciela ( dotyczy również współwłasności małżeńskiej ). 23.Tabela dotycząca opisów taksacyjnych lasów uzupełniona zostanie o kolumnę zawierającą wyspecyfikowane w pozycjach poszczególnych pododdziałów numery jednostki rejestrowej. 24.W części ogólnej zamieszczona zostanie dodatkowo alfabetyczna lista właścicieli obejmująca takie pozycje, jak: a) liczba porządkowa, b) nazwisko i imię, c) numer jednostki rejestrowej. 25.Odbiór dokumentacji (projektów oraz wersji ostatecznej) nastąpi w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru. 26.Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie obliczone na podstawie prawidłowo wystawionych faktur (Wykonawca wystawi osobne faktury za wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu) w oparciu o protokół odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, gdzie zostanie stwierdzona powierzchnia, dla której rzeczywiście wykonano przedmiotową dokumentację. 27. W przypadku zwiększenia powierzchni objętej przedmiotem zamówienia strony zobowiązują się do podpisania odrębnej umowy lub aneksu do umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231000-8

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach