Przetargi.pl
Wykonanie umocnienia skarp i przeciwskarp wzdłuż ulicy Rudzkiej w Rybniku w formie projektuj i buduj

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2018-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 276255430
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie umocnienia skarp i przeciwskarp wzdłuż ulicy Rudzkiej w Rybniku w formie projektuj i buduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie umocnienia skarp i przeciwskarp wzdłuż ulicy Rudzkiej w Rybniku. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1. Wykonanie projektu technicznego umocnienia skarp i przeciwskarp wraz z ujęciem wód powierzchniowych i gruntowych w zaprojektowane systemy odwodnienia oraz uzyskaniem stosownych opinii, uzgodnień i pozwoleń – zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przepisów szczegółowych wydanych na tej podstawie. W tym szczególnie: 1) Opracowanie projektu technicznego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przepisów szczegółowych wydanych na tej podstawie. 2) Przygotowanie dokumentów do wniosku o pozwolenie na budowę/zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych. 3) Reprezentowanie Zamawiającego w trakcie postępowania administracyjnego o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę/zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych – ewentualne uzupełnienia i wyjaśnienia. 4) Wykonanie robót budowlanych – zgodnie z projektem budowlanym opracowanym na podstawie niniejszego programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) i uzyskanego pozwolenia na budowę/zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych. 5) Wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 2. Wykonanie robót budowlanych zgodnie z wykonanym projektem technicznym opracowanym na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego, który musi być zaakceptowany przez Zamawiającego. W zakres wchodzą następujące roboty: 1) Strona lewa rowu wzdłuż ul. Rudzkiej jadąc w kierunku do granicy miasta: a) roboty demontażowe i przygotowawcze, b) umocnienie skarp i przeciwskarp, c) zabudowa korytek ściekowych typu „trójkątnego” wzdłuż jezdni i korytek skarpowych, celem odprowadzenia wód opadowych z jezdni do rowu, d) zabudowa głębokich koryt odwadniających i korytek skarpowych wzdłuż pól uprawnych, celem odprowadzenia wód powierzchniowych, bądź zastosowanie innego zabezpieczenia, wynikającego z badań geologicznych, e) wykonanie robót związanych z uchwyceniem wód gruntowych od strony przeciwskarpy, wynikających z badań geologicznych, f) demontaż i montaż barier energochłonnych, g) oczyszczenie i odtworzenie rowu. 2) Strona prawa rowu wzdłuż ul. Rudzkiej jadąc w kierunku od centrum do granic miasta: a) roboty demontażowe i przygotowawcze, b) zabudowa korytek ściekowych typu „trójkątnego” wzdłuż jezdni i korytek skarpowych, celem odprowadzenia wód opadowych z jezdni do rowu, c) demontaż i montaż barier energochłonnych, d) oczyszczenie i odtworzenie rowu. Ogólne wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga zastosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobligowany do wykonania pełnej dokumentacji powykonawczej wraz z przygotowaniem do dnia odbioru kompletnego wniosku do WINB w celu zgłoszenia zakończenia robót budowlanych. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i zatwierdzenia tymczasowej organizacji ruchu. Kierownik budowy jest zobowiązany do codziennej obecności na placu budowy w okresie trwania robót budowlanych zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobligowany do zmiany Kierownika Budowy na pisemny wniosek Zamawiającego. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady: 1) zraszania wodą terenu budowy w okresach suszy, 2) stosowania zabezpieczeń pylistych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie), 3) transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, 4) stosowania gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach. Ponadto, Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów opuszczających plac budowy pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: 1) Wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania, 2) organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. Zamawiający zakłada, że roboty będą prowadzone z uwzględnieniem ciszy nocnej od godz. 22.00 – 06.00. Roboty budowlane winny być prowadzone pod ruchem. W przypadku konieczności wejścia z robotami towarzyszącymi na tereny prywatne wykonawca jest zobowiązany uzyskać pisemną zgodę właścicieli nieruchomości. Do obowiązku wybranego w toku postępowania Wykonawcy należało będzie sporządzenie harmonogramu rzeczowo – finansowego i przedstawienie go do akceptacji Zamawiającemu najpóźniej do 7 dni od daty zawarcia umowy. Szczegółowy zakres prac precyzuje program funkcjonalno-użytkowy. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisane w programie funkcjonalno-użytkowym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Odtworzenie państwowych punktów osnowy geodezyjnej wraz z ewentualnymi pobocznikami. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie prowadzenia robót budowlanych punktów osnowy geodezyjnej do obowiązków Wykonawcy należy ich odtworzenie lub założenie nowych znaków geodezyjnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 14 lutego 2012 r. w sprawie osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych. W przypadku gdy powyższe punkty nie zostaną zniszczone lub uszkodzone w trakcie prowadzenia robót budowlanych, do obowiązków wykonawcy należy przedstawienie dokumentu stwierdzającego ten fakt, potwierdzonego przez ODGiK. Podstawą do podpisania protokołu odbioru końcowego jest przedłożenie dokumentu potwierdzającego przyjęcie operatu technicznego z odtworzenia lub założenia punktów osnowy do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 60 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty i zastosowane materiały licząc od dnia odbioru końcowego. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) czynności demontażu istniejących elementów umocnień skarp i przeciwskarp oraz barier energochłonnych, 2) wykonanie nasypów i wykopów przy użyciu sprzętu zmechanizowanego, 3) wykonanie nowych umocnień skarp i przeciwskarp oraz ponowny montaż barier. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 14.000 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna dowód wniesienia wadium, tj. gwarancję/ poręczenie. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach