Przetargi.pl
„Wykonanie sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych na Rynku w Tarnowie” w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Nowe przestrzenie zdarzeń – modernizacja płyty Rynku w Tarnowie”.

Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Bernardyńska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6883100 , fax. 14 6883115
  • Data zamieszczenia: 2019-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie
    Bernardyńska 24
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 6883100, fax. 14 6883115
    REGON: 12268012100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zdik.tarnow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych na Rynku w Tarnowie” w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Nowe przestrzenie zdarzeń – modernizacja płyty Rynku w Tarnowie”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Wykonanie sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych na Rynku w Tarnowie” w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Nowe przestrzenie zdarzeń – modernizacja płyty Rynku w Tarnowie” w systemie zaprojektuj i wybuduj. 2. Na przedmiot umowy określony w ust. 1 składa się następujący zakres: 1) W ramach zadania „zaprojektuj”: a) wykonanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany i projekty wykonawcze) wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarem robót oraz kosztorysem inwestorskim w zakresie: - wykonania zasilania i rozdzielni elektrycznych pod potrzeby organizacji imprez/uroczystości, - wykonania zasilania dla 4 projektorów na balkonach umieszczonych na balkonach kamienic: Rynek 4,9,15 i 22, - wymiany rozdzielni zasilającej choinkę (przy Ratuszu), - wykonanie iluminacji Ratusza projektorami umieszczonymi w płycie Rynku, - ułożenia rury osłonowej na kabel pomiędzy latarniami znajdującymi się na płycie Rynku, - wykonanie kanalizacji teletechnicznej wokół Rynku z uwzględnieniem dojść do budynków Rynek 4,9,7,15 i 22, - wykonania przepustów kablowych do wprowadzenia kabli zasilających ogródki letnie znajdujące się na płycie Rynku, - przebudowy lub zabezpieczenia urządzeń infrastruktury technicznej, b) wykonanie mapy do celów projektowych w skali 1:500, c) uzyskanie wszelkich niezbędnych dokumentów typu: warunki techniczne, uzgodnienia, opinie, sprawdzenia, decyzje, itp., w tym decyzji pozwolenia na budowę, decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego/warunków zabudowy, decyzji/uzgodnienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Delegatura w Tarnowie, przy czym koszty uzyskania uzgodnień, opinii, sprawdzeń, decyzji ponosi Wykonawca. W przypadku braku wymogu uzyskania decyzji pozwolenia na budowę wystarczającym dla Zamawiającego będzie uzyskanie zgłoszenia robót budowlanych wraz z oświadczeniem o braku wniesienia sprzeciwu, d) uzgodnienie niezbędnych branż w Zarządzie Dróg i Komunikacji w Tarnowie oraz u gestorów sieci, e) zapewnienie nadzoru autorskiego. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do występowania w jego imieniu w postępowaniach. 2) w ramach zadania „wybuduj” – wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, w tym: - wykonania zasilania i rozdzielni elektrycznych pod potrzeby organizacji imprez/uroczystości, - wykonania zasilania dla 4 projektorów na balkonach umieszczonych na balkonach kamienic: Rynek 4,9,15 i 22, - wymiany rozdzielni zasilającej choinkę (przy Ratuszu), - wykonanie iluminacji Ratusza projektorami umieszczonymi w płycie Rynku, - ułożenia rury osłonowej na kabel pomiędzy latarniami znajdującymi się na płycie Rynku, - wykonanie kanalizacji teletechnicznej wokół Rynku z uwzględnieniem dojść do budynków Rynek 4,9,7,15 i 22, - wykonania przepustów kablowych do wprowadzenia kabli zasilających ogródki letnie znajdujące się na płycie Rynku, - przebudowy lub zabezpieczenia urządzeń infrastruktury technicznej, - wykonanie wszystkich innych robót niezbędnych dla zapewnienia zamierzonego efektu, Rodzaje i ilości robót mogą ulec zmianie po opracowaniu dokumentacji projektowej, czego Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie przygotowywania Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Szczegółowe rozwiązania wpływające na zwiększenie zakresu robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. 3) pozostałe prace, które Wykonawca będzie zobowiązany wykonać, opracować i uzgodnić z Zamawiającym: 1) uporządkowanie placu budowy, 2) sporządzenie Programu Zapewnienia Jakości i planu BIOZ, 3) Plan zabezpieczenia dowozu materiałów budowlanych po istniejącej sieci dróg oraz ewentualnych dróg technologicznych, 4) inwentaryzacja fotograficzna budynków przyległych do drogi oraz wjazdów do tych budynków przed realizacja zadania, 5) Program gospodarki odpadami zgodnie z wymaganiami przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, 6) dokumentacja fotograficzna dla wszystkich prowadzonych robót, a w szczególności dla robót zanikających, 7) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza (w wersji tradycyjnej – papierowej – 2 egz. oraz w wersji elektronicznej) z klauzulą przyjęcia do ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, 8) sporządzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego, 9) uzyskanie wszystkich wymaganych prawem i normami dokumentów, w tym decyzji administracyjnych, wymaganych przy tego typu robotach budowlanych, Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do występowania w jego imieniu. 3. Dokumentacja projektowa, będąca przedmiotem umowy, powinna być sporządzona i sprawdzona zgodnie z prawem budowlanym przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia oraz doświadczenie w projektowaniu zakresu wymienionego wyżej. 4. Dokumentacja projektowa winna zawierać wszelkie niezbędne dokumenty typu: warunki budowy lub przebudowy sieci, decyzje, zgody, uzgodnienia, opinie, sprawdzenia, itp., przy czym koszty uzyskania tych dokumentów ponosi Wykonawca. 5. W dokumentacji projektowej należy uwzględnić wszystkie prace, które są niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie skutki, także finansowe jakichkolwiek błędów występujących w dokumentacji projektowej obciążają Wykonawcę. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgadniania dokumentacji projektowej w trakcie jej opracowywania, tj. co najmniej jednokrotne protokołowane spotkanie Wykonawcy z przedstawicielami Zamawiającego celem konsultacji rozwiązań projektowych. Projekty muszą uzyskać pisemną akceptację Zamawiającego przed przekazaniem dokumentacji projektowej przez Wykonawcę zgodnie z § 13 ust. 1 załącznika nr 3 do SIWZ. 7. Jeżeli w trakcie projektowania zaistnieje konieczność zmiany wcześniej uzgodnionych rozwiązań, Wykonawca zobowiązany jest dokonać zmian w ramach wynagrodzenia przewidzianego. 8. Wykonawca dołączy do projektu oświadczenie, iż jest on wykonany zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi oraz, że został wykonany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 9. Kompletny projekt budowlany i wykonawczy przed złożeniem do właściwego organu wydającego pozwolenie na budowę i rozpoczęciem prac budowlanych musi być zaakceptowany przez Zamawiającego. 10. Dokumentacja projektowa jest chroniona prawem autorskim. Wykonawca w ramach wynagrodzenia przeniesie z chwilą zapłaty wynagrodzenia na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe oraz prawo do wykonywania praw zależnych w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych do dokumentacji projektowej, powstałej w wyniku wykonania umowy, a w szczególności prawo do wyłącznego i nieograniczonego w czasie korzystania przez Zamawiającego w następującym zakresie: 1) używania i wykorzystywania w całości lub w części, 2) utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzania określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, 3) obrotu oryginałem utworu lub egzemplarzami, na których utwór utrwalono, 4) rozpowszechniania – odtworzenia, udostępnienie utworu. 11. Sporządzenie dokumentacji projektowej winno być zgodne z: 1) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, 2) rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, 3) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, 4) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem, 5) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, 6) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 7) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, 8) ustawą Prawo zamówień publicznych ze szczególnym uwzględnieniem art. 29 ust. 1-3 oraz ust. 5, art. 30 ust. 1-4, ust. 9 pkt 1, w szczególności dotyczącym zakazu wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia z uwzględnieniem faktu, że zamawiana dokumentacja zostanie użyta przez Zamawiającego między innymi jako opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych dla niniejszego zadania oraz art. 30 ust. 4, 9) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 10) innymi, nie wymienionymi wyżej aktami prawnymi i przepisami koniecznymi do zrealizowania inwestycji, 11) obowiązującymi normami i przepisami. 12. Wykonawca powinien na bieżąco uwzględniać zmiany ww. przepisów w opracowaniu dokumentacji projektowej i podczas prowadzenia robót. 13. W materiałach stanowiących przedmiot umowy nie dopuszcza się przywoływania norm i przepisów w formie ogólnej, rozwiązania muszą być opisane rysunkowo i słownie w sposób szczegółowy i jednoznaczny. 14. W dokumentacji Wykonawca winien opisać cechy i właściwości przedmiotu w sposób uwzględniający wymogi określone normami, natomiast dokonanie opisu przedmiotu umowy za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zachowania hierarchii określonej w tych przepisach, a także dopuszczenia rozwiązań równoważnych opisanych przez Wykonawcę, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy. 15. Wykonawca sporządzi dokumentację w następującej formie i ilości : 1) projekty budowlane należy sporządzić w wersji tradycyjnej (papierowej) w 5 egz., 2) projekty wykonawcze w wersji tradycyjnej (papierowej) w 3 egz. 3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w wersji tradycyjnej (papierowej) 3 egz., 4) przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie w wersji tradycyjnej (papierowej) w 2 egz., 5) całość dokumentacji projektowej Wykonawca przekaże Zamawiającemu dodatkowo na płycie CD (2 szt.), w formacie pdf, przy czym każdy element opracowania projektowego zapisany ma być w jednym pliku odpowiadającym opracowaniu w formie tradycyjnej, czyli plik elektroniczny po wydrukowaniu powinien być tożsamy co do zawartości z opracowaniem tradycyjnym, który przedstawia. Rozmiar pojedynczych plików nie powinien być większy niż 10 MB. Dodatkowo przedmiary i kosztorysy inwestorskie należy przekazać w wersji edytowalnej w formacie XLS i RDS, ZUZ lub ATH. Rysunki należy przekazać w formacie DWG, DGN i PDF. Format plików DWG należy zapisać w wersji nie nowszej niż 2006. 16. Zakres robót budowlanych łącznie z robotami towarzyszącymi, musi być wykonany w sposób zgodny z zasadami wiedzy technicznej i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót dla tego typu robót w istniejących warunkach terenowych. 17. Wykonawca zrealizuje roboty z materiałów własnych, zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. 18. Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz.Urz.UE.L.2011.88.5 z dnia 04.04.2011 r.) powinny one odpowiadać co do jakości, wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.) oraz wymaganiom określonym w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Certyfikaty, atesty, wyniki badań laboratoryjnych będą wymagane przy odbiorze robót. 19. Dopuszcza się zastosowanie materiałów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1966). 20. Materiały zamienne mogą być zastosowane jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego i Inspektora Nadzoru. 21. Wykonawca ze szczególną starannością właściwie zabezpieczy i oznakuje teren prowadzenia robót. 22. Materiał pochodzący z rozbiórek jest własnością Zamawiającego. Koszt palet, załadunku, transportu, wyładunku i przekazania ujęty został w wynagrodzeniu za przedmiot umowy: 1) materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania, np. krawężniki uliczne, obrzeża, kostkę, płyty i inne ułożyć na paletach oraz zafoliować. Tak przygotowany materiał Wykonawca przewiezie i przekaże do bazy Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dowody PZ przekazania materiałów z podaniem ilości (płyty, kostka w m2, krawężniki w szt. i mb, pozostałe materiały do ustalenia z inspektorem nadzoru) wystawione na Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, ul. Bernardyńska 24 w terminie 5 dni od dnia wystawienia, 2) drewno pochodzące z wycinki drzew Wykonawca przewiezie i przekaże do bazy Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dowody PZ przekazania drewna wystawione na Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, ul. Bernardyńska 24 w terminie 5 dni od dnia wystawienia. 3) odpady nienadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca wywiezie i przekaże do utylizacji. Wykonawca przekaże karty przekazania odpadów Zamawiającemu i odbiorcy odpadów wystawione na Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, ul. Bernardyńska 24 w terminie 5 dni od dnia wystawienia, 4) gruz oraz ziemię należy wywieźć i przekazać odbiorcy posiadającemu pozwolenie na zagospodarowanie tych odpadów, 5) elementy nienadające się do dalszego wykorzystania, zakwalifikowane jako złom, przekazywane będą do punktu skupu surowców wtórnych. Koszt załadowania, wyładowania i transportu złomu do punktu skupu ponosi Wykonawca. Dowód potwierdzający przekazanie złomu powinien być wystawiony na Gminę Miasta Tarnowa, ul. Mickiewicza 2, 33-100 Tarnów, NIP 8731011086. Potwierdzenie przekazania złomu należy dostarczyć do siedziby Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie ul. Bernardyńska 24 w terminie dwóch dni roboczych od daty wystawienia przez punkt skupu. 23. Koszt zorganizowania i rozbiórki czasowego zaplecza budowy należy wliczyć w cenę oferty. 24. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ. 25. Szczegółowy zakres robót określa Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) wraz z załącznikami stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. 26. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę: a) 3 lat gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności na opracowaną dokumentację projektową oraz wykonane roboty, w tym na wbudowane materiały i urządzenia, b) minimum 5 lat rękojmi na wykonanie przedmiotu zamówienia z zastrzeżeniem zapisu w ust. 14 pkt 4 SIWZ. 27. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: a) w dniu następnym licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych; b) dla wymienionych materiałów i urządzeń z dniem ich wymiany. 28. Wykonawca przekazuje zamawiającemu uzyskane gwarancje producenta na wbudowane materiały i urządzenia. W przypadku, gdy okres gwarancji producenta jest krótszy niż okres gwarancji wskazany powyżej, wykonawca udziela gwarancji uzupełniającej do tego okresu. Udzielenie gwarancji uzupełniającej nie wymaga wydania dokumentu gwarancyjnego. 29. Na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej gwarancji i rękojmi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w oryginale zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (dokument winien być dołączony do oferty). Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający będzie oceniał, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1, 2, 4, 8 Pzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te realizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolność techniczna lub zawodowa innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczania, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiącym załącznik do SIWZ. 7.Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2, pkt 3 i pkt 4. 8. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2, pkt 3 i pkt 4, dotyczących podwykonawców, którym wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a którzy nie są podmiotami, na zasobach których polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 9. Kilku wykonawców może złożyć ofertę wspólną. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu wspólnie lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia wspólnie umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących w postępowaniu wspólnie powinno jednoznacznie określać: a) kto został ustanowiony pełnomocnikiem, b) wykonawców, którzy ubiegając się o zamówienie ustanowili pełnomocnika, c) zakres umocowania, d) postępowanie, do którego pełnomocnictwo się odnosi. 11. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 12. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 13. Wykonawcy, o których mowa w pkt 9 są zobowiązani do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu, jak wykonawcy występujący samodzielnie. Przy ocenie spełniania warunków zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał techniczny wykonawców, ich łączne kwalifikacje i doświadczenie. 14. Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy jeden z członków konsorcjum spełni warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie. 15. Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zobowiązania. 16. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach