Przetargi.pl
Wykonanie robót remontowych budowlanych i konserwatorskich rzeźby „Karolinka” realizowanych w ramach inwestycji pn. „Wykonanie remontu rzeźby „Karolinka” w Parku Śląskim w Chorzowie

Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku im. gen. J. Ziętka ogłasza przetarg

  • Adres: 41-501 Chorzów, Aleja Różana
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 79 37 008 , fax. 32 79 05 376
  • Data zamieszczenia: 2018-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku im. gen. J. Ziętka
    Aleja Różana 2
    41-501 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 32 79 37 008, fax. 32 79 05 376
    REGON: 000150194
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.parkslaski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka Akcyjna, w której ponad 50% akcji posiadają jednostki sektora finansów publicznych

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót remontowych budowlanych i konserwatorskich rzeźby „Karolinka” realizowanych w ramach inwestycji pn. „Wykonanie remontu rzeźby „Karolinka” w Parku Śląskim w Chorzowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie robót remontowych budowlanych i konserwatorskich rzeźby „Karolinka” realizowanych w ramach inwestycji pn.: „Wykonanie remontu rzeźby „Karolinka” w Parku Śląskim w Chorzowie” 1. Rzeźba „Karolinka” wykonana została jako lekka monolityczna konstrukcja przestrzenna o wysokości +10,0m ponad poziom terenu. Składa się z trzech filarów – pustych wewnątrz o grubości ścianek 4-6cm ustawionych w wierzchołkach trójkąta równobocznego o boku zewnętrznym 3,16m. Konstrukcja jest zwieńczona w czterech poziomach elementami monolitycznymi i stanowi zwartą bryłę przestrzenną. Konstrukcja zbrojona prętami ze stali gładkiej fi 16mm. W części rzeźby występują rury stalowe o średnicy 80mm (konstrukcja pomocnicza-montażowa oraz siatki stalowe). Stan techniczny konstrukcji jest zły; stopień skorodowania zbrojenia jest znaczny i powoduje, iż struktura nośna nie stanowi zwartej bryły przestrzennej stanowiąc zagrożenie dla stateczności struktury nośnej rzeźby. 2. Zamawiający wykonał prace budowlane – na podstawie Decyzji nr 272 z dnia 01.07.2015r. – pozwolenie na wykonanie robót budowlanych polegające na ustabilizowaniu konstrukcji przed jej rozpadem poprzez wykonanie kratowej konstrukcji drewnianej. 3. Rzeźba „Karolinka”” wpisana jest do rejestru zabytków „B” Województwa Śląskiego pod numerem B/206/11 decyzją z dnia 27 kwietnia 2011 r. 4. Zakres przedmiotu zamówienia opisany został: a) decyzją Prezydenta Miasta Chorzów nr 272 z dnia 01.07.2015r. – pozwolenie na wykonanie robót budowlanych – załącznik nr 6 do SIWZ b) pozwoleniem nr 3/2018 z 14.02.2018r na prowadzenie robót budowlanych zabytku wpisanego do rejestru zabytków; znak MKZ.4125.1.2018.3 – załącznik nr 7 do SIWZ c) Projektem remontu rzeźby „Karolinka”. Program prac konserwatorskich autorstwa mgr Jacka Gryczewskiego z października 2014r. – załącznik nr 4 do SIWZ d) Projektem remontu rzeźby „Karolinka” – Projektem budowlano-wykonawczym autorstwa firmy arp projektowanie Marek Partyka opracowanego w październiku 2014r – załącznik nr 5 do niniejszego opisu e) Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych autorstwa firmy arp projektowanie Marek Partyka opracowanego w listopadzie 2014r – załącznik nr 8 do SIWZ f) treścią umowy Zamawiającego z Wykonawcą – załącznik Nr 10 do SIWZ 5. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót remontowych budowlanych i konserwatorskich na podstawie dokumentacji projektowej, zgód i pozwoleń oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym uzgodnionym z Zamawiającym; a także odbiór robót budowlanych i konserwatorskich przez właściwego konserwatora zabytków po zakończeniu wszystkich prac objętych przedmiotem zamówienia. 6. Zakres prac stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje: a) Zakotwienie ścian rzeźby b) Wzmocnienie konstrukcji nośnej c) Prace naprawcze powierzchni betonowych rzeźby d) Prace naprawcze powierzchni betonowych fundamentu e) Prace konserwatorskie przy elementach betonowych f) Prace konserwatorskie przy dekoracji mozaikowej 7. Nieprzekraczalny termin wykonania przedmiotu zamówienia: 15 października 2018 roku. 8. Roboty budowlane muszą być prowadzone zgodnie z wymogami prawa budowlanego oraz ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. 9. Wszelkie dodatkowe informacje uzyskane w trakcie przetargu – w ramach odpowiedzi i wyjaśnień oferentów - będą traktowane jako opis przedmiotu zamówienia równoważny z opisem przez ww. elementy. 10. Dodatkowe wytyczne dla Wykonawcy: a) Teren prowadzenia prac należy wygrodzić i oznakować. b) Prace należy prowadzić od godz. 6 do godz. 21 od poniedziałku do piątku. W soboty realizacja prac możliwa po uzyskaniu zgody Zamawiającego c) Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać Regulaminu Porządkowego Parku. d) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o rozpoczęciu i zakończeniu prowadzenia prac. e) Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie (nie później niż pierwszego dnia roboczego) powiadomić Zmawiającego o konieczności przerwania prac, jeśli zaistnieją ku temu przesłanki. f) Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o możliwości wystąpienia opóźnień w realizacji prac. g) Wykonawca zobowiązany jest umożliwić przeprowadzenie kontroli prowadzonych prac zarówno przez Zamawiającego jak i Miejskiego Konserwatora zabytków lub/i Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 11. Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do dokonania wizji lokalnej terenu prac budowlanych. Wyznacza się termin wizji lokalnej na dzień 31.07.2018r r. o godz. 12.00 . Niedokonanie wizji lokalnej nie będzie mogło stanowić podstawy do zgłaszania przez Wykonawców zastrzeżeń co do kompletności dokumentacji przetargowej oraz nie będzie miało wpływu na przebieg realizacji dokumentacji technicznej – projektowej oraz procesu budowlanego a także nie będzie miało wpływu na wysokość wynagrodzenia umownego. 12. Przedmiot zamówienia obejmuje także wszelkie prace tymczasowe i towarzyszące niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, próby końcowe, wszelkie inne czynności oraz dokumenty (w tym dokumentację powykonawczą) niezbędne do zakończenia procedur określonych w dokumentach wymienionych w pkt. 4 oraz przepisami prawa określonymi w pkt. 8, a w szczególności; a) zasilanie w energię elektryczną oraz media technologiczne niezbędne do prowadzenia robót i zagospodarowania terenu budowy; b) organizację, wydzielenie, zagospodarowanie terenu budowy oraz właściwe jego oznakowanie; c) uzgodnienie z Zamawiającym tras przejazdu przez teren Parku Śląskiego; opracowania projektów czasowej organizacji ruchu wewnętrznego i miejsc postojowych oraz uzyskania akceptacji tych projektów przez Zamawiającego, przed ich wprowadzeniem d) sporządzenia dokumentacji fotograficznej (ew. filmowej) stanu rzeźby „Karolinka” oraz terenu przyległego oraz tras dojazdowych na terenie Parku do obiektu  przed rozpoczęciem robót budowlanych e) prowadzenia bieżącej dokumentacji fotograficznej budowy f) zapewnienia ochrony budowy, która działała będzie w porozumieniu ze służbami ochrony Zamawiającego g) utrzymania w czystości dróg dojazdowych i wyjazdowych z terenu budowy oraz stosowania środków ograniczających emisję pyłu w trakcie prowadzenia prac oraz w trakcie transportu materiałów budowlanych i odpadów   h) wszelkie prace towarzyszące i roboty tymczasowe niezbędne dla zrealizowania przedmiotu zamówienia; i) sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu; j) przywrócenie terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego; k) wykonanie wszelkich badań, prób, pomiarów, niezbędnych dla przeprowadzenia odbiorów z udziałem wymaganych instytucji: Miejski Konserwator Zabytków, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego oraz Zamawiającego; l) udziału w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego m) wykonanie powykonawczej dokumentacji odbiorowej zgodnie z wymogami decyzji i pozwoleń n) zgromadzenie i przekazanie Zamawiającemu najdalej w dniu odbioru końcowego robót kompletu dokumentów (w 1 kpl. Papier + 2 x płyta CD - pdf), na który składały się będą: dokumentacja jakości wyrobów, dokumenty zaświadczające o dopuszczeniu do obrotu i stosowania użytych materiałów budowlanych (certyfikaty, atesty, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne i higieniczne, karty katalogowe, karty gwarancyjne, itp.), protokoły odbiorów robót zanikających oraz odbiorów częściowych robót. Ilość egzemplarzy dokumentacji powykonawczej powinna uwzględniać wymogi przepisów w prawie zakończenia robót budowlanych jak i zakończenia robót przy zabytku o) bezpłatnego udziału w przeglądach gwarancyjnych w terminach określonych w dokumentach gwarancyjnych przekazanych po zakończeniu realizacji robót . 13. Zamawiający uzyskał dotację na realizację prac stanowiących przedmiot umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania – na życzenie Zamawiającego, niezbędnych dokumentów – celem jej rozliczenia. 14. Wykonawca zobowiązany jest do bieżących konsultacji i uzgodnień z Miejskim Konserwatorem Zabytków w Chorzowie w zakresie wszelkich uzgodnień dotyczących prowadzenia robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz zobowiązany jest umożliwić przeprowadzenie kontroli prowadzonych prac zarówno przez Zamawiającego jak i Miejskiego Konserwatora zabytków lub/i Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 15. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących podstawowe czynności techniczne lub prace budowlane w trakcie realizacji zamówienia, kwalifikowanych jako pracownicy fizyczni, z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosownie do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Szczegółowo tryb oraz sposób prowadzenia powyżej opisanej weryfikacji regulują postanowienia Wzoru umowy tj. nr 10 do SIWZ 16. Wymagany okres rękojmi za wady na wykonane przedmiotu umowy wynosi nie mniej niż 60 miesięcy, z zastrzeżeniem, że Wykonawcy mogą̨ udzielić Zamawiającemu dłuższej rękojmi. Bieg okresu rękojmi za wady rozpoczyna się w dniu następnym po odbiorze końcowym. 17. Minimalny wymagany okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wynosi nie mniej niż 60 miesięcy, z zastrzeżeniem, że Wykonawcy mogą udzielić Zamawiającemu dłuższej gwarancji. Gwarancja jakości rozpoczyna bieg w dniu następnym po odbiorze końcowym 18. Uprawnienia z tytułu gwarancji lub rękojmi za wady Zamawiający może wykonywać́ niezależnie. Szczegółowo warunki gwarancji i rękojmi określone zostały we wzorze umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 4 -9 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1 500,00 PLN 1.1. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2018, poz. 110). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 21.06.2018 r. r. o godzinie 11:00. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski S.A. 90 1050 1214 1000 0010 0000 0685 Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 2.1. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 2.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.6. lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. 2.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.2. niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy przekazać w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 2. dokumentu (np. zobowiązania) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby. Dokument ten należy dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach