Przetargi.pl
"Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją: 1) zadania inwestycyjnego Gminy Kłobuck pn. "Przebudowa ul. Jana Długosza w Kłobucku – etap III" 2) zadania inwestycyjnego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego Spółka Akcyjna w Częstochowie pn.: "Przebudowa sieci wodociągowej w ulicy Jana Długosza w Kłobucku wraz z przebudową, wymianą i przepięciem istniejących przyłączy wodociągowych"

Gmina Kłobuck ogłasza przetarg

  • Adres: 42100 Kłobuck, ul. 11 Listopada
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 100 150 , fax. 343 172 661
  • Data zamieszczenia: 2018-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kłobuck
    ul. 11 Listopada 6
    42100 Kłobuck, woj. śląskie
    tel. 343 100 150, fax. 343 172 661
    REGON: 15139827300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaklobuck.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją: 1) zadania inwestycyjnego Gminy Kłobuck pn. "Przebudowa ul. Jana Długosza w Kłobucku – etap III" 2) zadania inwestycyjnego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego Spółka Akcyjna w Częstochowie pn.: "Przebudowa sieci wodociągowej w ulicy Jana Długosza w Kłobucku wraz z przebudową, wymianą i przepięciem istniejących przyłączy wodociągowych"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres Przedmiotu Zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z wykonaniem: a) zadania inwestycyjnego Gminy Kłobuck pn. "Przebudowa ul. Jana Długosza w Kłobucku – etap III" oraz b) zadania inwestycyjnego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego Spółka Akcyjna w Częstochowie pn.: "Przebudowa sieci wodociągowej w ulicy Jana Długosza w Kłobucku wraz z przebudową, wymianą i przepięciem istniejących przyłączy wodociągowych" 2. Inwestycja Gminy Kłobuck określona w pkt 1 litera a) obejmuje przebudowę ulicy Jana Długosza na odcinku długości 485,01 m pomiędzy ul. Ogrójcową i Zamkową w zakresie: 1) Przebudowy i budowy nawierzchni: jezdni, chodników, wjazdów na posesje, stanowisk postojowych; 2) Odwodnienie pasa drogowego i terenu przyległego: projektowaną kanalizacją deszczową; 3) Zabezpieczenie uzbrojeń terenu kolidujących z proj. jezdnią, zabezpieczenie rurami osłonowymi; 4) Oświetlenia ulicznego: poprzez dobudowę latarni oświetleniowych i uzupełnienie opraw oświetleniowych na istniejących słupach linii napowietrznej nn. Łączna powierzchnia nawierzchni utwardzonych wynosi: 6 684,2 m2. 3. Istniejący stan zagospodarowania terenu: Teren, na którym zlokalizowana jest ulica objęta opracowaniem znajduje się w centralnej części Kłobucka z przebiegiem w kierunku południowy wschód – północny zachód. Posiada jezdnię o nawierzchni bitumicznej o znacznym stopniu degradacji. Zagospodarowanie terenu przyległego stanowi jednorodzinna zabudowa mieszkaniowa z funkcjami usługowymi. W liniach rozgraniczających istniejącej ulicy przebiega uzbrojenie: kanalizacji sanitarnej z przyłączami, odcinkowo kanalizacja deszczowa, wodociąg z przyłączami, kable energetyczne, kable teletechniczne i telekomunikacyjne z przyłączami, napowietrzna linia telekomunikacyjna, napowietrzna linia elektroenergetyczna z lampami oświetlenia ulicznego. 4. Projektowane zagospodarowanie terenu w zakresie: 1) Części drogowej obejmuje: Klasę drogi: Z – zbiorcza, dwu pasowa. Wszystkie elementy projektowanego zagospodarowania zlokalizowane w istniejącym pasie drogowym. Projektowany przekrój poprzeczny obejmuje jezdnię szer. 6,5 m, chodnik oddzielony od jezdni zieleńcem szer. 2,0 metrów oraz przyległy do jezdni szer. 2,1-4,0 m, wjazdy o szerokości jezdni 3,5m, prędkość projektowa Vp = 30 km/h. 2) Odwodnienia: Proponowane rozwiązanie obejmuje wykonanie odwodnienia powierzchniowego poprzez spadki podłużne i poprzeczne do wpustów ulicznych podłączonych do budowanego kolektora w ciągu ulicy Długosza. Istniejąca kanalizacja deszczowa biegnąca w pasie drogowym ul. Długosza nie obejmuje swym zakresem ulicy na całej długości. W związku z przebudową ul. Długosza został doprojektowany brakujący odcinek kanalizacji deszczowej. W celu właściwego odwodnienia przebudowywanej ul. Długosza zaprojektowano nowe ciągi kanalizacji deszczowej w miarę możliwości częściowo poza projektowaną jezdnią, a częściowo (odcinek włączany do ul. Zamkowej w środku pasa jezdnego projektowanej drogi. Wody opadowe spływające projektowaną kanalizacją będą odprowadzone do istniejącej kanalizacji deszczowej Dn 0,60m w pasie drogowym ul. Zamkowej oraz do kanalizacji deszczowej Dn 0,30m w pasie drogowym ul. Długosza, a następnie do rzeki Białej Okszy poprzez sieci istniejącej kanalizacji deszczowej w ul. Długosza oraz kolejno istniejącą kanalizacja deszczową. Przeszkodami na trasie projektowanej kanalizacji deszczowej są elementy istniejącego uzbrojenia terenu : sieć wodociągowa, sieć kanalizacji sanitarnej, kable eNN i telekom. 3) Kolizji z uzbrojeniem terenu: Kolizje projektowanych nawierzchni z istniejącym uzbrojeniem podziemnym zostaną rozwiązane przez wykonanie zabezpieczeń rurami osłonowymi w istniejącym pasie drogowym. 5. Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania terenu obejmuje: - Jezdnię bitumiczną: 3292,6 m2 - Nawierzchnię zjazdów 966,8 m2 - Nawierzchnię chodników: 1994,0 m2 - Nawierzchnię ramp dla pieszych: 48,0 m2 - Nawierzchnię opasek przyjezdniowych: 259,8 m2 - Nawierzchnię stanowisk postojowych: 123,0 m2 Razem 6 684,2m2. UWAGA: W liniach rozgraniczających istniejącej ulicy przewiduje się rozebranie całej konstrukcji jezdni wraz z krawężnikami. 6. Odwodnienie: W celu właściwego odwodnienia przebudowywanej ul. Długosza zaprojektowano nowe ciągi kanalizacji deszczowej w miarę możliwości częściowo poza projektowaną jezdnią, a częściowo (odcinek włączany do ul. Zamkowej w środku pasa jezdnego projektowanej drogi. Wody opadowe spływające projektowaną kanalizacją będą odprowadzone do istniejącej kanalizacji deszczowej Dn 0,60m w pasie drogowym ul. Zamkowej oraz do kanalizacji deszczowej Dn 0,30m w pasie drogowym ul. Długosza, a następnie do rzeki Białej Okszy poprzez sieci istniejącej kanalizacji deszczowej w ul. Długosza oraz kolejno istniejącą kanalizacją deszczową. 7. Oświetlenie: Całe zamierzenie budowlane obejmuje : 1) budowę kablowej linii oświetlenia ulicznego, 2) budowę szafki pomiarowej, 3) szafkę sterującą, 4) budowę latarni oświetleniowych, 5) budowę opraw oświetleniowych na istn. słupach. 8. W zakresie przebudowy konstrukcji nawierzchni przewiduje się: 1) rozebranie warstw konstrukcyjnych istniejącej nawierzchni – 3250 m2; 2) rozebranie elementów drogowych betonowych – 852 m3; 3) wykonanie robót ziemnych korytowych; 4) wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni z betonu asfaltowego – 3292 m2; 5) wykonanie ścieku przykrawężnikowego z klinkieru drogowego – 970 mb; 6) wykonanie nawierzchni zjazdów, ciągów pieszych, opasek przykrawężnikowych i stanowisk postojowych z kostki brukowej betonowej – 3291 m2; 7) wykonanie oznakowania pionowego i poziomego; 8) wykonanie prac porządkowych i zagospodarowania zielenią. 9. W zakresie budowy odwodnienia przewiduje się: 1) wykonanie kanału z rur PVC dn 315 mm – 413 mb; 2) wykonanie przykanalików z rur PVC dn 200 mm – 85 mb; 3) zabudowę studni rewizyjnych dn 1200 mm – 13 szt; 4) zabudowę studzienek ściekowych ulicznych (krawężnikowych) dn 500 mm – 22 szt. 10. Inwestycja Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego S.A. w Częstochowie określona w pkt 1 litera b) obejmuje: 1) wykonanie wodociągu z żeliwa sferoidalnego dn 300 i 200 mm – 480 mb; 2) wykonanie 31 przyłączy wodociągowych do nieruchomości dn 90/8,2 mm; 63/5,8 mm; 50/4,8 mm i 40/4,8 mm z polietylenu o łącznej długości 637 mb. 11. Technologię wykonania i inne wymagania technologiczne podano w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dotyczących odpowiednio: 1) Budowy konstrukcji jezdni, budowy chodników i zjazdów indywidualnych oraz budowę odwodnienia – załącznik nr 9 do SIWZ; 2) Przebudowy wodociągu – załącznik nr 10 do SIWZ; 3) Budowy instalacji oświetlenia ulicznego – załącznik nr 11 do SIWZ; 12. Podstawą do opracowania opisu przedmiotu zamówienia oraz jego zakresu (ilościowo – rzeczowego) są następujące dokumenty: 1) projekt budowlany (roboty drogowe i odwodnienie) wykonany przez Zakład Usługowo – Handlowy „PROJKONS” Jarosław Brymora z Częstochowy - załącznik nr 12 do SIWZ; 2) projekt budowlany (przebudowa sieci wodociągowej wraz z przebudową, wymianą i przepięciem przyłączy wodociągowych) wykonany przez firmę: „Projektowanie i Nadzór Instalacji i Sieci Sanitarnych” mgr inż. Maciej Błasiak z Częstochowy – załącznik nr 13 do SIWZ; 3) projekt budowlany (budowa instalacji oświetlenia ulicznego) wykonany przez Zakład Usługowo – Handlowy „PROJKONS” Jarosław Brymora z Częstochowy - załącznik nr 14 do SIWZ; 4) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót) – stanowiących odpowiednio załączniki do SIWZ o nr 9,10,11. 13. Ponadto Zamawiający załączył odpowiednio dla branż Przedmiary robót, tj.: 1) przedmiar dotyczący branży drogowej i odwodnienia – załącznik nr 15 do SIWZ; 2) przedmiar dotyczący branży wodociągowej – załącznik nr 16 do SIWZ; 3) przedmiar dotyczący branży oświetleniowej – załącznik nr 17 do SIWZ; UWAGA 1: Załączone przez Zamawiającego przedmiary stanowią materiał pomocniczy w celu ułatwienia Wykonawcy obliczenia ceny oferty, a podane w przedmiarach robót podstawy wyceny należy traktować jako orientacyjne. Sposób obliczenia ceny oferty został określony przez Zamawiającego w Rozdz. XII SIWZ (Opis sposobu obliczania ceny). UWAGA 2: Wykaz dokumentów niezbędnych do dokonania odbioru końcowego zadania inwestycyjnego Wodociągów Częstochowskich pn.: „Przebudowa sieci wodociągowej w ulicy Długosza w Kłobucku wraz z przebudową, wymianą i przepięciem istniejących przyłączy wodociągowych” został przedstawiony w załączniku nr 18 do SIWZ. 14. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: a) wprowadzenie organizacji ruchu na czas budowy, b) zabezpieczenie i wygrodzenie terenu robót zgodnie z projektem organizacji ruchu i przepisami BHP; c) wykonywanie robót, odbiorów częściowych oraz organizację na terenie prowadzonych robót w oparciu o aktualne normy i przepisy; d) zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji przez cały czas trwania robót budowlanych a po całkowitym wykonaniu robót objętych niniejszym zamówieniem wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych (dokumentację geodezyjną powykonawczą); e) opracowanie dokumentacji powykonawczej, f) wprowadzenie stałej organizacji ruchu. Ponadto do wykonania pozostają wszystkie prace, usługi, dostawy towarzyszące robotom głównym. 15. Gwarancja i rękojmia: 1) Na przedmiot zamówienia ustala się okres gwarancji jakości – zgodnie z deklaracją ofertową, który dla robót budowlanych i instalacyjnych wynosi minimalnie 60 miesięcy a maksymalnie 84 miesiące licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. 2) Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art. 581 par.1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 3) Wykonawca odpowiada względem Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i zakres tej odpowiedzialności Wykonawca rozszerza na okres udzielonej gwarancji, o której mowa w ust. 1, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotowych robót budowlanych (podstawa prawna: art. 558 ust. 1 Kodeksu Cywilnego). 4) Uprawnienia Zamawiającego wynikające z rękojmi za wady będą egzekwowane niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. 5) Jeżeli Wykonawca nie usunie wad lub usterek w okresie gwarancji lub rękojmi w wyznaczonym na piśmie przez Zamawiającego terminie, Zamawiający po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy, może zlecić ich usunięcie osobie trzeciej na koszt Wykonawcy. 6) Oświadczenie Gwarancyjne stanowi załącznik do projektu umowy. Uwaga: a) termin gwarancji jakości stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z opisem w Rozdz. XIII SIWZ, b) termin gwarancji Wykonawca podaje w miesiącach, określając deklarowany termin jako 60, 72 lub 84 miesiące od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych, c) określenie terminu gwarancji poniżej wymaganego minimum tj. 60 miesięcy skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. W przypadku deklaracji terminu gwarancji powyżej określonego maksimum, do porównania złożonych ofert, przyjęty zostanie 84 miesięczny termin gwarancji, natomiast w treści umowy wpisany zostanie zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie. 16. Podwykonawcy: 1) Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 2) Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a ust. 2 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) Zlecenie zamówienia podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części zamówienia. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy i jego pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. 3) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w realizację przedmiotu zamówienia. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a. ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 17. Materiały równoważne: 1) Jeżeli wykonawca stwierdzi, że użyte w SIWZ i w załącznikach do SIWZ parametry, mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to oznacza, że parametry techniczne tak wskazanych produktów, określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. 2) Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. 3) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 5) Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 18. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę: 1) Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby wszyscy robotnicy budowlani bezpośrednio związani z wykonywaniem przedmiotu zamówienia pod kierownictwem Kierownika budowy lub Kierowników robót, między innymi operator rozściełacza mas bitumicznych, operator walca, monterzy sieci i instalacji przewidziani do realizacji zamówienia, zatrudnieni byli przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 108 tekst jedn.). 2) Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, z wyłączeniem czynności realizowanych przez Kierownika Budowy lub Kierowników robót a także geodetę wykonywane były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o prace. 3) Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 2 ust. 7 i 8 projektu umowy, który stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 19. Ochrona środowiska: 1) Wykonawca w czasie wykonywania robót budowlanych lub w czasie usuwania ewentualnych wad, jest zobowiązany podjąć niezbędne działania w celu ochrony środowiska i przyrody na terenie budowy i na terenach przyległych; 2) Wykonawca, jest zobowiązany postępować z odpadami z terenu budowy z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018r, poz. 992 tekst jedn.); 3) Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu konieczności uiszczenia opłat, kar lub grzywien, przewidzianych w przepisach dotyczących ochrony środowiska lub przyrody i przepisach regulujących gospodarkę odpadami; 4) Wykonawca zobowiązuje się do podjęcia czynności prawnych zmierzających do przejęcia odpowiedzialności z tytułu zobowiązań prywatnoprawnych lub publicznoprawnych, które mogą być dochodzone od Zamawiającego, z powodu naruszenia przez Wykonawcę przepisów z zakresu ochrony środowiska lub przyrody i ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą na wypadek podjęcia czynności niewystarczających dla uwolnienia Zamawiającego od takiej odpowiedzialności; 5) materiały budowlane odzyskane w trakcie prowadzonych robót rozbiórkowych, po oczyszczeniu należy dostarczyć, za pokwitowaniem ilości i asortymentu, w miejsce wskazane przez Zamawiającego; 6) odzyskane materiały i surowce nadające się do ponownego użytku (wskazane przez inspektora nadzoru), stanowią własność Zarządcy drogi tj. Zarządu Dróg i Gospodarki Komunalnej w Kłobucku. Po oczyszczeniu, Wykonawca dostarczy je za pokwitowaniem ilości i asortymentu, na inne miejsce wskazane przez Zamawiającego; 7) rozbiórkę materiałów przeznaczonych do odzysku, ich załadunek, transport i rozładunek, Wykonawca będzie prowadził z należytą starannością, w sposób wykluczający możliwość ich uszkodzenia, a składowanie materiałów będzie prowadził w sposób uporządkowany i właściwy dla danego asortymentu. 20. Ubezpieczenie: Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 50.000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 uPzp. 3. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kłobucku, nr konta 55 8248 0002 1000 0000 0361 0004 z dopiskiem: „Wadium – przebudowa ul. Jana Długosza w Kłobucku – etap III”. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Oznacza to, że jeżeli z wyciągu z rachunku bankowego Zamawiającego wynika, iż kwota wadium została zaksięgowana po terminie składania ofert, zamawiający ma podstawy do odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust 1 pkt. 7b uPzp. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, czyli jako gwarancje lub poręczenia, to mogą być wnoszone na dwa sposoby: 6.1. oryginały winny być zdeponowane przed upływem terminu składania ofert w sekretariacie Zamawiającego tj. Urząd Miejski w Kłobucku, ul. 11 Listopada 6, 42-100 Kłobuck, I piętro pok. Nr 25 natomiast do oferty załączone ich kserokopie; 6.2. załączane do ofert i składane w jednej kopercie z ofertą. 7. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w specyfikacji. 8. Zwrot wadium – zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 9. Zatrzymanie wadium – zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 ustawy Pzp. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo nie jest wymagane jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym; 2. zaleca się załączenie dowodu wniesienia wadium zgodnie z Rozdziałem VIII SIWZ; 3. dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z treści których musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiający żąda złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, która musi zawierać: 1) dla oferty składanej przez konsorcjum: a) jednoznaczne określenie celu gospodarczego konsorcjum, b) zobowiązanie do złożenia oferty wspólnej i realizacji zamówienia publicznego w przypadku wyboru oferty i solidarnej odpowiedzialności, c) oznaczenia czasu trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, d) określenie sposobu reprezentacji wszystkich podmiotów, w tym wskazanie podmiotu wiodącego, uprawnionego do podpisania oferty, umowy oraz bezpośredniego kontaktowania się i współdziałania z Zamawiającym. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej lub umowy pod warunkiem zawieszającym. Wyklucza się możliwość wprowadzania zmian do umowy konsorcjum bez zgody Zamawiającego. 2) dla oferty składanej przez spółkę cywilną: – złożenia umowy spółki, z której musi wynikać sposób reprezentacji wspólników. Jeżeli z umowy spółki nie będzie wynikać sposób reprezentacji Zamawiający zażąda od wspólnika/wspólników podpisującego/podpisujących umowę stosownego umocowania od pozostałych osób tworzących spółkę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach