Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych w zakresie projektu nr: RPSW.04.04.00-26-0074/15 pn.: „Rozwój zasobów Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Witolda Gombrowicza w Kielcach – Centrum Multimedialne” dotowanego ze środków UE w ramach Osi Priorytetowej 4 – „Dziedzictwo naturalne i kulturowe” Działania 4.4 „Zachowanie dziedzictwa kulturowego i naturalnego” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25033 Kielce, ul. Ściegiennego
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 615 351 , fax. 413 445 921
  • Data zamieszczenia: 2018-05-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach
    ul. Ściegiennego 13
    25033 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 615 351, fax. 413 445 921
    REGON: 26000304300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wbp.kielce.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych w zakresie projektu nr: RPSW.04.04.00-26-0074/15 pn.: „Rozwój zasobów Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Witolda Gombrowicza w Kielcach – Centrum Multimedialne” dotowanego ze środków UE w ramach Osi Priorytetowej 4 – „Dziedzictwo naturalne i kulturowe” Działania 4.4 „Zachowanie dziedzictwa kulturowego i naturalnego” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i przebudowa istniejącego budynku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Witolda Gombrowicza, zwanego dalej „Budynkiem”, wraz z wykonaniem prac powiązanych z przygotowaniem placu budowy (wycinka drzew i krzewów) do wykonania robót budowlanych, przeprowadzenie nasadzeń kompensacyjnych, rozbudowa istniejącego zjazdu na działkach nr ewid.14/7, 14/8, 14/9 obręb 0023 przy ul. ks. P. Ściegiennego w Kielcach oraz remont pomieszczenia kotłowni, wskazanych w projekcie budowlanym pomieszczeń w istniejącej części Budynku w ramach projektu nr: RPSW.04.04.00-26-0074/15 pn.: „Rozwój zasobów Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Witolda Gombrowicza w Kielcach – Centrum Multimedialne”, zwanego dalej „Projektem”. Projekt dotowany jest ze środków UE w ramach Osi Priorytetowej 4 – „Dziedzictwo naturalne i kulturowe”, Działanie 4.4 „Zachowanie dziedzictwa kulturowego i naturalnego” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Roboty budowlane i prace przygotowawcze należy wykonać zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją, uzyskanymi decyzjami administracyjnymi, pozwoleniami i uzgodnieniami wydanymi w ramach zadania inwestycyjnego: „Rozbudowa Budynku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Witolda Gombrowicza w Kielcach – Budowa Centrum Digitalizacji oraz Publicznego Dostępu do Zasobów Cyfrowych i Multimedialnych (Centrum Multimedialne)”. Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia wskazany jest w Projekcie Budowlanym oraz obejmuje uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu. 2. Przedmiot zamówienia dotyczy rozbudowy i przebudowy istniejącego Budynku na działkach nr ewid. 24/3, 24/4, 24/5, 24/6, 24/15, 24/17, obręb 0024, oraz rozbudowy istniejącego zjazdu na działkach nr ewid.14/7, 14/8, 14/9 obręb 0023 przy ul. ks. P. Ściegiennego w Kielcach. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z następującymi decyzjami: 1) decyzją o pozwoleniu na budowę Nr 702/2014 wydaną przez Prezydenta Miasta Kielce z dnia 3 grudnia 2014 r.; 2) decyzją środowiskową wydaną przez Prezydenta Miasta Kielce Nr Śr. II-6131.783.2014 z dnia 28 października 2014 r. dotyczącą usunięcia i przesadzenia zieleni w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia inwestycji; powyższa decyzja środowiskowa nakłada na Zamawiającego wykonanie nasadzeń kompensacyjnych, które to powierza się Wykonawcy; w ofercie na przedmiot zamówienia Wykonawca uwzględni wszystkie koszty związane z ww. decyzją. 4. Projekt posiada niezbędne uzgodnienia: rzeczoznawcy ds. przeciwpożarowych, sanitarno-higienicznych i higieniczno-zdrowotnych. 5. Dokumenty w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji przedstawiają się następująco: 1) zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków na warunkach określonych przez Wodociągi Kieleckie sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach pismem z dnia 29 października 2014 r., znak: TT10-W/2892 2817/14, 2) zaopatrzenie w energię elektryczną z istniejącej sieci zgodnie z warunkami Zakładu Energetycznego z dnia 30 października 2014 r., znak: WP/2462/2014, 3) odprowadzenie wód opadowych do kanalizacji deszczowej na warunkach określonych przez zarządcę – Miejski Zarząd Dróg w Kielcach pismem z dnia 8 października 2014 r., znak: MZD/WKD/RKI/6215/107/W/14, 4) obsługa komunikacyjna terenu rozbudowanym zjazdem – z ul. Ściegiennego; decyzja Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach zezwalająca na przebudowę istniejącego zjazdu z ul. Ściegiennego z dnia 20.10.2014 r., znak: MZD/WD/RDZ/5544/Z/088/14. 5) projekt przebudowy zjazdu posiada uzgodnienia Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach pismem z dnia 03.11.2014 r., znak: MZD/WD/RDZ/5544/1/181/14. 6. Opis stanu istniejącego. Istniejący Budynek zlokalizowany jest w Kielcach przy ul. ks. P. Ściegiennego 13 na działkach nr ewid. 24/3, 24/4, 24/5, 24/6, 24/15, 24/17, obręb 0024, będących własnością Zamawiającego. Główne wejście znajduje się od strony zachodniej. Wejścia pomocnicze zlokalizowane są od północy, południa i wschodu. Zaplecze techniczne zlokalizowane jest od północy. Wjazd na teren przedmiotowych działek odbywa się od zachodu z ulicy ks. P. Ściegiennego (dz. Nr 14/7, 14/8, 14/9, obręb 0023) oraz od wschodu z ul. Zgody (dz. Nr ewid. 86/9). Teren przedmiotowych działek zajmuje w części wschodniej parking na samochody osobowe, do którego od strony północnej prowadzi droga wewnętrzna połączona ze zjazdami z ul. Ściegiennego oraz ul. Zgody. Miejsce pod rozbudowę w chwili obecnej zajmuje dziedziniec z ortogonalnie posadzonymi szpalerami młodych drzew, które podlegają usunięciu lub przesadzeniu w ramach projektowanej inwestycji. Teren rozbudowy zajmują w chwili obecnej podziemne instalacje techniczne obsługujące istniejący Budynek. W ramach planowanej inwestycji podlegać one będą przebudowie lub usunięciu. Budowa została rozpoczęta. Organ nadzoru budowlanego został odpowiednio powiadomiony o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót. Na terenie budowy podjęto prace przygotowawcze – wytyczono geodezyjnie obiekt w terenie. Prowadzony jest, założony przed rozpoczęciem robót, dziennik budowy. 7. Opis stanu projektowanego. Projektowana rozbudowa zlokalizowana jest głównie w południowo-zachodniej części działek wskazanych w opisie stanu istniejącego. Przebudowa obejmuje nieliczne wyburzenia ścian wewnętrznych oraz zewnętrznych w istniejącym Budynku, wprowadzenie nowych podziałów istniejących pomieszczeń, jego dostosowanie do obowiązujących przepisów pożarowych (wydzielenia, zamurowania i wymiana stolarki bądź ślusarki okienno-drzwiowej na stolarkę bądź ślusarkę przeciwpożarową), wprowadzenie pochylni celem usprawnienia komunikacji pomiędzy poszczególnymi częściami istniejącego Budynku i projektowanego. Planowana rozbudowa przylega do istniejącego korytarza przy pomieszczeniu wypożyczalni od strony zachodniej oraz do strefy wejściowej od południa. Rozbudowa obejmuje również projektowaną klatkę schodowa, która będzie służyć do ewakuacji. Główne wejście do projektowanej części Budynku zlokalizowano od zachodu. 8. Parametry i opis rozbudowywanego Budynku. Charakterystyczne parametry obiektu przedstawiają się następująco: 1) powierzchnia użytkowa: 1 853,53 m2; 2) wysokość całkowita Budynku: 10,48 m; 3) liczba kondygnacji nadziemnych: 2; 4) liczba kondygnacji: 2; 5) odległość od obiektów sąsiednich: a) najbliżej położony obiekt w stosunku do projektowanej zabudowy położony jest w odległości 37 m, b) budynek zaprojektowany jest jako rozbudowa istniejącego Budynku, przylega do Budynku istniejącego od strony zachodniej i południowej. Zestawienie powierzchni nowo projektowanej części Budynku (parter): 1) foyer - 93,93 m2 2) portiernia - 6,68 m2 3) wiatrołap - 14,84 m2 4) informacja - 6,94 m2 5) komunikacja - 39,36 m2 6) szyb windowy - 4,04 m2 7) hall - 165,77 m2 8) wypożyczalnia ogólna - 572,28 m2 9) szyb windowy - 2,79 m2 10) informatorium - 66,89 m2 11) korytarz - 75,28 m2 12) sala konsumentów - 66,24 m2 13) pom. przygotowania posiłków - 17,13 m2 14) pom. przyjęcia cateringu - 3,06 m2 15) zaplecze socjalne - 4,06 m2 16) WC dla osób niepełnosprawnych - 4,06 m2 17) WC ogólne - 2,28 m2 18) zmywalnia - 2,78 m2 19) WC dla personelu - 1,89 m2 20) korytarz - 7,80 m2 21) foyer boczne - 41,35 m2 22) centrum konferencyjne - 205,52 m2 23) klatka schodowa - 49,93 m2 Łącznie: 1 289,11 m2 Zestawienie powierzchni nowo projektowanej części Budynku (piętro): 1) komunikacja+ schody - 122,72 m2 2) antresola - 16,27 m2 3) komunikacja wewnętrzna - 12,22 m2 4) pracownia digitalizacji - 64,95 m2 5) digitalizacja audio/video - 39,75 m2 6) zaplecze pom. digitalizacji - 6,90 m2 7) zaplecze pom. redakcji - 6,49 m2 8) WC dla osób niepełnosprawnych - 4,06 m2 9) WC ogólne - 3,44 m2 10) komunikacja wewnętrzna - 5,50 m2 11) redakcja Świętokrzyskiej Biblioteki Cyfrowej - 21,07 m2 12) pracownia fotografii - 28,58 m2 13) boks studyjny - 31,90 m2 14) boks studyjny - 33,55 m2 15) centrum multimedialne - 137,89 m2 16) klatka schodowa - 29,13 m2 Łącznie: 564,42 m2 Łącznie powierzchnia części nowoprojektowanej Budynku (parter + piętro) wynosi 1 853,53 m2. Istotną częścią rozbudowy jest klatka schodowa o powierzchni 49,93 m2, łącząca parter i piętro. 10. Szczegółowa charakterystyka realizacji robót objętych przedmiotem zamówienia. Rozbudowę i przebudowę Budynku należy wykonać zgodnie z następującymi dokumentami: 1) załącznikiem nr 12 do SIWZ - dokumentacja dodatkowa - wyjaśnienia do SIWZ, informacja dotycząca zmniejszenia zakresu inwestycji; 2) dokumentacją projektową w tym przedmiarem robót z uwzględnieniem dokumentacji dodatkowej dotyczącej zakresu robót wyłączonych z realizacji; 3) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych; 4) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych w branży Instalacje Sanitarne; 5) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych w branży Instalacje Elektryczne; 6) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych w branży Instalacje Teletechniczne; - stanowiącymi integralną część SIWZ. 11. Realizacja robót objętych przedmiotem zamówienia: 1) musi być zgodna z wymogami zewnętrznymi wynikającymi z uzyskanych zgód i pozwoleń na realizację budowy objętej przedmiotem zamówienia, a zwłaszcza ma być zgodna z wydanymi decyzjami administracyjnymi, wymaganiami Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej oraz innymi, określonymi na podstawie przepisów prawa; 2) obejmuje w szczególności wykonanie rozbudowy i przebudowy Budynku wraz z robotami towarzyszącymi oraz robotami wynikłymi w trakcie realizacji zamówienia, nieprzewidzianymi w dokumentacji projektowej, a koniecznymi do jej wykonania (roboty tymczasowe, prace towarzyszące, inne nieprzewidziane), w tym ma uwzględniać wszelkie koszty dodatkowe związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym między innymi koszty związane z obsługą geodezyjną, utylizacją odpadów, zabezpieczeniem terenu budowy itp.; 3) obejmuje zastosowanie wyrobów budowlanych koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnych z wymaganiami zawartymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570, z późn. zm.). 12. Zamawiający informuje, że istnieje możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej na miejscu, w którym planowana jest realizacja robót objętych przedmiotem zamówienia. Wykonawcy, którzy są zainteresowani uczestniczeniem w ww. wizji lokalnej w celu zapoznania się z obiektem i terenem budowy, zobowiązani są zgłosić chęć uczestniczenia pisemnie, faksem lub e-mailem. O terminie przeprowadzenia wizji lokalnej Wykonawcy chętni do udziału w niej zostaną poinformowani pisemnie, faksem lub e-mailem. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 13. Roboty budowlane będą realizowane w Budynku przez cały czas użytkowanym na cele statutowe, co może spowodować znaczące utrudnienia dla Wykonawcy. Koszty związane z utrudnieniami związanymi z realizacją robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w cenie ofertowej. 14. Zastrzega się, że wszystkie ewentualnie wskazane w SIWZ z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 30 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby), dopuszcza się zastosowanie materiałów (wyrobów) równoważnych tj. takich, które mają te same parametry, cechy funkcjonalne, co wskazane w dokumentacji. Ich jakość nie może być gorsza, od jakości określonych w dokumentacji produktów oraz powinny mieć parametry nie gorsze niż produkty wskazane w dokumentacji projektowej, w tym przedmiarze robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne w zakresie parametrów, funkcji i jakości. 15. W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia - Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 16. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach realizacji przedmiotu zamówienia: 1) do porównania zgodności przekazanych przez Zamawiającego opracowań i w przypadku jakichkolwiek niezgodności zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić się w formie pisemnej do Zamawiającego o wyjaśnienie; 2) wykonać zamówienie w oparciu o opracowaną i udostępnioną dokumentację projektową; jeśli w czasie realizacji okaże się, że opracowana dokumentacja projektowa wymaga uszczegółowień, Wykonawca przygotuje na własny koszt niezbędne rysunki robocze, warsztatowe i przedłoży do akceptacji nadzoru autorskiego Zamawiającego z zastrzeżeniem, że nie będzie miało to wpływu na ustaloną cenę realizacji umowy; 3) jeśli okaże się, że do wykonania zakresu robót niezbędne są wymagane prawem zezwolenia, pozwolenia, uzgodnienia, opinie, dopuszczenia lub odbiory, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć je lub przeprowadzić na swój koszt, bez dodatkowej zapłaty i z odpowiednim wyprzedzeniem; dokumenty te i protokoły odbiorów należy bez wezwania i w uzgodnionej liczbie dostarczyć Zamawiającemu; 4) do zabezpieczenia terenu robót, mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały; 5) do zapewnienia, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu ich wbudowania, były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez inspektora nadzoru inwestorskiego; 6) wykonać niezbędne oznakowania i zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz następującymi projektami: projektem zagospodarowania placu budowy w formie graficznej i opisowej, planem zabezpieczenia i ochrony zdrowia, projektem organizacji budowy, projekt technologii i organizacji montażu elementów konstrukcyjnych o większych gabarytach lub masie (jeśli są wymagane - Wykonawca zleca ich wykonanie we własnym zakresie i na własny koszt); 7) do zabezpieczenia we własnym zakresie obsługi geodezyjnej; 8) zapewnienia przestrzegania przepisów i zasad bhp oraz p.poż. we wszystkich miejscach wykonywania robót i miejscach składowania materiałów zgodnie z przepisami i dokumentacją techniczną. 17. Przedmiar robót, stanowiący załącznik do SIWZ, jest jedynie materiałem pomocniczym dla dokładniejszego opisania przedmiotu zamówienia, a dla Wykonawcy – materiałem pomocniczym w ustaleniu ceny ryczałtowej. Niezależnie od powyższego Zamawiający wymaga dołączenia do oferty zbiorczego zestawienia kosztów zadania inwestycyjnego (przedmiotu zamówienia) wg wzoru stanowiącego załącznik 1a do SIWZ, które będzie pomocniczo wykorzystywane do rozliczenia stanu zaawansowania robót w celu realizacji płatności częściowych. Konieczne jest przed przystąpieniem do sporządzania oferty skorelowanie dokumentacji technicznej z załącznikiem nr 12 do SIWZ – dokumentacja dodatkowa, - wyjaśnienia do SIWZ, informacja dotycząca zmniejszenia zakresu inwestycji. 18. Ustalenie stopnia zaawansowania realizacji robót budowlanych zostanie wykonane metodą obmiaru wykonanych prac przez Wykonawcę (kierownika budowy) w obecności nadzoru inwestorskiego i odpowiednio udokumentowane. 19. Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski nad realizowanymi robotami. 20. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 21. Wymagania dotyczące gwarancji. Wykonawca zobowiązany jest udzielić na roboty budowlane minimum 60-miesięcznej gwarancji jakości, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, z zastrzeżeniem, iż gwarancja producenta na urządzenia wbudowane obejmuje nie mniej niż 24 miesiące. Maksymalny okres gwarancji jakości udzielonej na roboty budowlane Zamawiający pozostawia woli Wykonawcy. W przypadku zaoferowania krótszego niż 60-miesięczny okresu gwarancji oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu, jako nieodpowiadająca treści SIWZ. Bez względu na powyższe, jeżeli warunki gwarancji udzielonej przez producenta materiałów i urządzeń przewidują dłuższy okres gwarancji niż gwarancja jakości udzielona przez Wykonawcę – obowiązuje okres gwarancji w wymiarze równym okresowi gwarancji producenta. Wykonawca jest zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na roboty budowlane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ. 22. Przepis art. 29 ust. 3a ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108, z późn. zm.). Stosownie do art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, przedstawiają się następująco: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) nadzór nad budową po stronie Wykonawcy - wymagane jest zatrudnienie na umowę o pracę kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, mogącego się wykazać minimum 5-letnim doświadczeniem przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy, który kierował co najmniej jedną robotą budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub rozbudowie wielokondygnacyjnego obiektu użyteczności publicznej o kubaturze nie mniejszej niż 10 000 m3 i o wartości nie niższej niż 8 000 000,00 zł brutto; b) wykonywanie czynności właściwych dla robotników budowlanych - wymagane jest zatrudnienie na umowę o pracę 5 osób o kwalifikacjach umożliwiających wykonywanie pracy na stanowisku robotnika budowlanego; 2) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności; Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania prac. 3) w trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego; oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy albo umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony); kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922, z późn. zm.), (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników); imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4) z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego; niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności; 5) w przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy; 6) Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia w oparciu o umowę o pracę; wykaz zawierać musi informacje jednoznacznie wskazujące osobę pracownika, oraz zakres wykonywanych przez niego czynności; Wykonawca w tym celu wykorzystuje wzór stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. 23. Przed podpisaniem umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Wykonawca którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, opracuje i przekaże Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo – finansowy robót oraz szczegółowy kosztorys odzwierciedlający zakres rzeczowy i kosztowy ujęty w harmonogramie rzeczowo – finansowym robót, a także opracowania wynikające ze specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych w szczególności: 1) projekt zagospodarowania placu budowy w formie graficznej i opisowej; 2) plan zabezpieczenia i ochrony zdrowia; 3) projekt organizacji budowy; 4) projekt technologii i organizacji montażu elementów konstrukcyjnych o większych gabarytach lub masie - które to dokumenty stanowić będą załączniki do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium wynosi 55 662,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu na konto Zamawiającego Nr 45 8493 0004 0000 0062 0123 0001 w Banku Spółdzielczym II Oddział w Kielcach z dopiskiem na przelewie: „Wadium do przetargu L.dz.VIII.26.0813.1.2018 na wykonanie robót budowlanych w zakresie projektu Rozwój zasobów WBP im. W. Gombrowicza w Kielcach - Centrum Multimedialne”; skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na wyżej wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert, to znaczy przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert; dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium winien zostać dołączony do oferty; 2) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancji bankowych; 4) gwarancji ubezpieczeniowych; 5) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, z późn. zm.). 3. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed upływem terminu składania ofert lub wniosą wadium w sposób nieprawidłowy, zostaną odrzucone. 4. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy Pzp. 5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające oświadczenie, że zapłaci całą kwotę wadium w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaleca złożenie oświadczenia zgodnie ze wzorem wskazanym w załączniku nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną lub upoważniony przez mocodawcę pełnomocnik. W przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiega się wspólnie kilku Wykonawców, Wykonawcy obowiązani są dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa (zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp), obejmujący umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawca może dołączyć do oferty umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie, o ile została zawarta przed terminem składania ofert w przedmiotowym postępowaniu lub przekaże ją Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, jeśli złożona oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przez Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokumenty wskazujące, że osoba podpisująca ofertę i inne dokumenty lub oświadczenia jest do tej czynności umocowana, chyba że umocowanie wynika z dokumentów załączonych do oferty lub dostępnych dla Zamawiającego w myśl art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ono potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa lub notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach