Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych, polegających na przeprowadzeniu termomodernizacji budynków Zakładu Karnego w Brzegu i Oddziału Zewnętrznego w Grodkowie

Zakład Karny ogłasza przetarg

  • Adres: 49300 Brzeg, ul. Chrobrego
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 162 011 , fax. 774 162 287
  • Data zamieszczenia: 2018-09-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Karny
    ul. Chrobrego 29
    49300 Brzeg, woj. opolskie
    tel. 774 162 011, fax. 774 162 287
    REGON: 32019900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.sw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych, polegających na przeprowadzeniu termomodernizacji budynków Zakładu Karnego w Brzegu i Oddziału Zewnętrznego w Grodkowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, został zawarty w załączniku nr 2 do SIWZ. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Kod CPV 45000000-7 Roboty budowlane Kod CPV 45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne Kod CPV 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Przedmiotowe zamówienie jest pn.: „Wykonanie robót budowlanych, polegających na przeprowadzeniu termomodernizacji budynków Zakładu Karnego w Brzegu i Oddziału Zewnętrznego w Grodkowie” w związku z zawarciem umowy o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0091/16-00 w ramach poddziałania 1.3.1 oś priorytetowa Zmniejszenie emisyjności gospodarki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiot zamówienia, zgodnie z Opisem Projektu oraz Harmonogramem Realizacji Projektu, które są załącznikiem do umowy o dofinansowanie, obejmuje wykonanie robót budowlanych składających się z 4 zadań tj.: Zadanie nr 2 – Roboty związane z termomodernizacją budynku A Zakładu Karnego w Brzegu - docieplenie stropu i stropodachu, - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, - modernizacja instalacji c.o., - montaż systemu wentylacji, - wymiana oświetlenia na energooszczędne, Zadanie nr 3 – Roboty związane z termomodernizacją budynku B Zakładu Karnego w Brzegu - docieplenie stropodachu - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, - modernizacja instalacji c.o., - montaż systemu wentylacji, - wymiana oświetlenia na energooszczędne, Zadanie nr 4 – Roboty związane z termomodernizacją budynku penitencjarnego Oddziału Zewnętrznego w Grodkowie - docieplenie stropu, - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, - modernizacja instalacji c.o., - montaż systemu wentylacji, - wymiana oświetlenia na energooszczędne, - usunięcie poszycia dachu zawierającego azbest, Zadanie nr 5 – Roboty związane z termomodernizacją budynku administracyjnym Oddziału Zewnętrznego w Grodkowie - docieplenie stropu, - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, - zamiana luksferów na okno, - modernizacja instalacji c.o., - wymiana oświetlenia na energooszczędne, 2. Lokalizacja prowadzenia robót budowlanych: a) Zakład Karny w Brzegu ul. Chrobrego 29, 49-300 Brzeg b) Oddział Zewnętrzny w Grodkowie ul. Sienkiewicza 23, 49-200 Grodków 3. Szczegółowy zakres robót precyzują: a) dokumentacja projektowa (załącznik nr 10 do SIWZ), b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 11 do SIWZ), c) przedmiar robót (załącznik nr 12 do SIWZ), który jest jedynie elementem pomocniczym do przygotowania oferty. 4. Wyłoniony w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawca, będzie zobowiązany do wykonania robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem, zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, w oparciu o załączone przedmiary robót, które są jedynie elementem pomocniczym do przygotowania oferty oraz zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz innymi przepisami szczególnymi, normami i zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi dla robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia. Pożądane jest, aby wykonawcy dokonali wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia w celu uzyskania niezbędnych informacji dla poprawnego i kompletnego przygotowania oferty. 5. Elementy robót nie wycenione, a wynikające wprost z dokumentacji przetargowej (dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych) Zamawiający uzna za wycenione i ujęte w ofercie, bez możliwości jakichkolwiek roszczeń wykonawcy z tego tytułu. W związku z powyższym wymagane jest od Wykonawców bardzo wnikliwe sprawdzenie dokumentacji, jak i warunków panujących na terenie inwestycji. Skutki jakichkolwiek błędów w wycenie dokonanej przez Wykonawcę obciążają Wykonawcę zamówienia. Musi on przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. 6. W przypadku wskazania w dokumentach projektowych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót, specyfikacji istotnych warunków zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcje itp.) 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy, urządzenia spełniają określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji projektowej. 7. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych. 8. Elementy wyposażenia (urządzenia) muszą być produktami należytej jakości, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieużywanymi, wolnymi od wad materiałowych, konstrukcyjnych i prawnych. 9. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta. 10. Wykonawca zrealizuje roboty, zgodnie z dokumentacjami projektowymi oraz wykona wszelkie towarzyszące czynności niezbędne do zrealizowania całego zadania. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie, uruchomienie, regulację i działanie urządzeń, jak również za jakość wykończeń, a także jakość przeprowadzonych prac odtworzeniowych związanych z naprawami naruszonej w trakcie robót tkanki budowlanej i instalacyjnej obiektu. OGÓLNE WARUNKI WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Warunki formalne Ze względu na użytkowanie sąsiednich budynków, roboty budowlane powinny być prowadzone z zachowaniem szczególnych warunków bezpieczeństwa użytkowników obiektu. Przedmiotowa inwestycja, prowadzona będzie w czynnym obiekcie, co w sposób znaczny utrudni realizację zadań. Sposób i realizację robót budowlanych, należy przewidzieć w sposób umożliwiający bieżące funkcjonowanie obiektu z wyłączeniem czasowym niektórych obszarów w Zakładzie Karnym w Brzegu i Oddziale Zewnętrznym w Grodkowie. Wyłączenie poszczególnych obszarów muszą być wcześniej ustalane z Zamawiającym. Zamawiający zwraca uwagę na zamknięty charakter obiektu, na którym prowadzone będą prace. Wstęp na teren jednostki penitencjarnej osób Wykonawcy, będzie każdorazowo rejestrowany, kontrolowany i weryfikowany z imienną listą. Osoby wyznaczone przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązane są stawić się i odbyć szkolenie wewnętrzne dotyczące sposobu poruszania się i kontaktowania z innymi osobami na terenie jednostki, a także odnośnie używania narzędzi, maszyn i urządzeń potrzebnych do realizacji robót. Zamawiający może odmówić wstępu na teren jednostki osobom nieprzeszkolonym, niezgłoszonym, lub nieprzestrzegającym obowiązujących wewnętrznie zasad. Wjazd pojazdów na teren zakładu jest rejestrowany, kontrolowany i podlega uprzedniemu zgłoszeniu. 2. Media Niezbędne do przeprowadzenia robót budowlanych media, udostępnione zostaną z instalacji zamontowanych w OZ Grodków i ZK Brzegu, będących w dyspozycji Zamawiającego. Powyższe media udostępnione zostaną odpłatnie. Rozliczenie za korzystanie z medii, odbędzie się na podstawie wskazań podliczników, za okres od dnia przekazania placu budowy do dnia potwierdzonego przez Zamawiającego, pisemnego zgłoszenia zakończenia realizacji robót. Licznik zostanie dostarczony, zamontowany i zdemontowany przez Wykonawcę na jego koszt, przy udziale Zamawiającego. Stan początkowy i końcowy licznika zostanie wpisany i potwierdzony protokolarnie przez obie strony. Rachunek za zużyte media, wystawi ZK w Brzegu i obciąży nim Wykonawcę przedmiotu zamówienia. 3. Odpowiedzialność Wykonawcy Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: - organizacji i wykonywania robót budowlanych, - zabezpieczenia interesów osób trzecich, - ochrony środowiska, - warunków bezpieczeństwa pracy, - zaplecza dla potrzeb Wykonawcy, - bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego w otoczeniu budowy, - ochrony mienia związanego z budową. 4. Kontrola realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych. Kontroli Zamawiającego będą poddane w szczególności: - stosowane gotowe wyroby budowlane w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do obrotu oraz zgodności parametrów z danymi zawartymi w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, - wyroby budowlane, elementy wytwarzane w budownictwie lub elementy konstrukcyjne na okoliczność zgodności ich parametrów z dokumentacją projektową i specyfikacji wykonania i odbioru robót, - sposób wykonania robót budowlanych w aspekcie zgodności ich wykonania z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz umową. Dla potrzeb zapewnienia współpracy z Wykonawcą i prowadzenia kontroli wykonywanych robót budowlanych oraz dokonywania odbiorów, Zamawiający przewiduje ustanowienie osoby do zarządzania realizacją umowy (inspektor nadzoru inwestorskiego). 5. Odbiory robót Zamawiający ustala następujące rodzaje odbiorów: - odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu – dotyczący sprawdzenia technicznego tych elementów, których prawidłowa ocena w trakcie odbioru końcowego będzie niemożliwa. Odbiór tego typu nie stanowi podstawy rozliczenia robót, - odbiór częściowy – dotyczący sprawdzenia technicznego i rozliczenia części przedmiotu zamówienia, określonej zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym, - odbiór końcowy – dotyczący sprawdzenia technicznego i rozliczenia całości przedmiotu zamówienia, Roboty budowlane będą odbierane przez osobę upoważnioną ze strony Zamawiającego (inspektor nadzoru inwestorskiego) 6. Rozliczenie i płatności Zamawiający przewiduje płatności częściowe zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę oraz ustalonym i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wykonawca sporządzi i przedstawi Zamawiającemu przedmiotowy harmonogram do 7 dni od podpisania umowy. Rozliczanie częściowe odbywać się będzie nie częściej niż raz na w miesiącu. Z czynności odbioru częściowego Wykonawca sporządza protokół wstępnego odbioru częściowego. Dla potrzeb odbioru i rozliczania robót budowlanych, Zamawiający ustala następujące ogólne zasady dokonania odbioru końcowego i rozliczenia przedmiotu zamówienia: - płatność za wykonanie przedmiotu zamówienia odbędzie się na podstawie protokołu odbioru końcowego podpisanego ze strony Zamawiającego przez inspektora nadzoru inwestorskiego, potwierdzającego wykonanie przedmiotu umowy, - Wykonawca ma obowiązek pisemnie zgłosić gotowość do odbioru końcowego robót na 14 dni przed planowanym terminem zakończenia robót. Odbiór końcowy jest dokonywany po zakończeniu przez Wykonawcę całości robót budowlanych, składających się na przedmiot zamówienia, na podstawie oświadczenia kierownika budowy wpisanego do dziennika budowy i potwierdzenia tego faktu prze inspektora nadzoru inwestorskie. Z czynności odbioru końcowego sporządza się protokół, który powinien zawierać ustalenia poczynione w toku odbioru. Stwierdzone w toku odbioru usterki ujmuje się w wykazie załączonym do protokołu z jednoczesnym określeniem terminu ich usunięcia i określeniem osób upoważnionych do ich odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o usunięciu usterek i zaproponowania terminu odbioru zakwestionowanych uprzednio robót. Usunięcie usterek powinno być potwierdzone protokołem. Zamawiający zastrzega sobie, że ostatnia część wynagrodzenia Wykonawcy wynosić będzie nie więcej niż 10% całkowitego wynagrodzenia należnemu Wykonawcy. 7. Harmonogram rzeczowo-finansowy Obowiązkiem Wykonawcy jest sporządzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego, który będzie przedstawiał realizację przedmiotu umowy w miesięcznych okresach rozliczeniowych z podsumowaniem kwot pozycji harmonogramu w każdym z miesięcy. Rozbicie przedmiotu umowy powinno być podzielone na cztery zadania i uszczegółowione co najmniej w stopniu określającym przebieg poszczególnych etapów prac w danym zadaniu (np. rozbicie na branże). Wykonawca może bardziej uszczegółowić rozbicie poszczególnych działów mając na uwadze realizację późniejszych procedur rozliczeń częściowych. Miesięczne okresy rozliczeniowe powinny określać procentowe zaawansowanie wykonania przedmiotu umowy w poszczególnych działach, w danej branży. Zamawiający wymaga, aby minimum 10% wartości zamówienia rozliczyć płatnością końcową, po zrealizowaniu całego zamówienia. W przypadkach koniecznych dla realizacji przedmiotu umowy, Harmonogram rzeczowo-finansowy podlega aktualizacji. POZOSTAŁE WARUNKI PRZEBIEGU ROBÓT BUDOWLANYCH: 1. Utrzymanie terenu budowy 1) Niezwłocznie po przejęciu terenu budowy, Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania terenu budowy. 2) Do obowiązków Wykonawcy, należy w szczególności: - zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających na terenie budowy oraz utrzymanie terenu budowy w odpowiednim stanie i porządku zapobiegającym ewentualnemu zagrożeniu bezpieczeństwa w/w osób, - wykonanie niezbędnych oznakowań, informacji oraz wygrodzeń w poszczególnych obszarach obiektu w których będą przeprowadzane roboty, - sukcesywne usuwanie z terenu budowy wszelkich pozostałości po prowadzonych robotach (np. gruz), - w końcowej fazie robót Wykonawca usunie z terenu wszystkie pozostałości włącznie z ewentualnymi urządzeniami placu budowy i odtworzy lub naprawi zniszczone elementy zagospodarowania terenu i obiektów udostępnionych Wykonawcy na czas robót. 2. Materiały rozbiórkowe Pozostałe w wyniku prowadzonych robót budowlanych nieprzydatne materiały rozbiórkowe, Wykonawca robót, w ramach wykonywania przedmiotu zamówienia, zmagazynuje w uzgodniony z Zamawiającym sposób na placu budowy, a następnie usunie z terenu jednostki i zutylizuje zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zamawiający zastrzega sobie prawo zatrzymania części materiałów rozbiórkowych. O zamiarze zatrzymania części materiałów rozbiórkowych Zamawiający powiadomi Wykonawcę niezwłocznie po ich zdemontowaniu. Przekazanie materiałów zostanie udokumentowane pisemnym protokołem. Odzyskany podczas prac demontażowych złom stanowi własność ZK w Brzegu. Należy złożyć go w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym na terenie ZK w Brzegu lub OZ w Grodkowie. Przekazanie złomu zostanie udokumentowane protokołem. Podlegające demontażowi urządzenia stanowią własność ZK w Brzegu i należy je zdemontować z należytą starannością zabezpieczając przed uszkodzeniem oraz złożyć w miejscu uzgodnionym z właścicielem na terenie jednostki. Przekazanie zdemontowanych urządzeń zostanie udokumentowane pisemnym protokołem. Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić z Zamawiającym miejsce i sposób montażu i wykorzystania własnych urządzeń, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo odmowy ich wykorzystania, jeżeli mogłoby to w sposób istotny naruszać ustalony porządek wewnętrzny i bezpieczeństwo jednostki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj.: do dnia 08.10.2018r. do godziny 10:00. Łączna wartość wadium wynosi 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) 2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp tj.: 2.1) pieniądzu; 2.2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3) gwarancjach bankowych; 2.4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. Poz.1804 oraz z 2015r. Poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zakładu Karnego w Brzegu nr NBP O/Opole nr 35 1010 1401 0051 6413 9120 0000. Dowód wpłaty powinien posiadać dokładne oznaczenie tytułu wpłaty tj. „wadium na termomodernizację budynków ”. UWAGA! Wadium wniesione w pieniądzu (przelewem bankowym) musi być na koncie Zamawiającego najpóźniej w dniu, w którym upływa termin składania ofert, czyli 08.10.2018r.i przed nadejściem godziny 10:00 do której oferty powinny być złożone.Wykonawca zobowiązany będzie, do przedłożenia w swojej ofercie dowodu wniesienia wadium w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 4. Zgodnie z umową rachunku bankowego, wniesione wadium w formie pieniądza będzie przechowywane na nieoprocentowanym rachunku bankowym prowadzonym przez Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy zdeponować w oryginale w Kasie Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30, przed upływem terminu składania ofert, a kopię zamieścić w ofercie. 6. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, powinno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp 7. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 7.1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 7.2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 7.3) kwotę gwarancji/poręczenia, 7.4) termin ważności gwarancji/poręczenia, 7.5) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszą, lub b) Wykonawca, którego ofertę wybrano: – odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego w warunkach określonych w ofercie; – nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; – zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Dopuszcza się zamiennie zapis odwołujący się do przypadków wskazanych w ustawie Pzp (art.46 ust. 4Ai art.46 ust. 5 ustawy Pzp) 8. Zasady zwrotu wadium, zatrzymania i ponownego wniesienia. 8.1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, 8.2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 8.3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 8.4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego, 8.5) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.6) Zamawiający również zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wymaganego wadium zostanie z mocy art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu – zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu (zgodnie treścią załącznika nr 4a do SIWZ); 3) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom podanie przez Wykonawcę firm podwykonawców (zgodnie treścią załącznika nr 3 do SIWZ); 4) Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp (zgodnie treścią załącznika nr 5 do SIWZ) . W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może złożyć wraz z świadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 5) Kompletna oferta musi zawierać: a) wypełniony formularz ofertowy, sporządzony zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ; b) oświadczenie – załącznik nr 4a do SIWZ; c) oświadczenie – załącznik nr 4b do SIWZ d) pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; e) dowód wniesienia wadium, w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem; f) kosztorys ofertowy; g) zobowiązanie o oddaniu wykonawcy zasobów (jeżeli dotyczy) – załącznik nr 9 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach