Przetargi.pl
wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowę drogi powiatowej Nr 1907R Kąty – Myscowa – Krempna w km 1+300 – 2+225 w m. Kąty oraz odbudowę obiektów mostowych w km 3+116 i 4+162 w miejscowości Myscowa w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1907R Kąty – Myscowa – Krempna w km 1+300 – 2+225 w m. Kąty wraz z odbudową obiektów mostowych w km 3+116 i 4+162 w miejscowości Myscowa”.

Powiat Jasielski ogłasza przetarg

  • Adres: 38200 Jasło, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4483410 w. 108 , fax. 134 463 189
  • Data zamieszczenia: 2018-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jasielski
    ul. Rynek 18
    38200 Jasło, woj. podkarpackie
    tel. 013 4483410 w. 108, fax. 134 463 189
    REGON: 37044025800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat.jaslo.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowę drogi powiatowej Nr 1907R Kąty – Myscowa – Krempna w km 1+300 – 2+225 w m. Kąty oraz odbudowę obiektów mostowych w km 3+116 i 4+162 w miejscowości Myscowa w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1907R Kąty – Myscowa – Krempna w km 1+300 – 2+225 w m. Kąty wraz z odbudową obiektów mostowych w km 3+116 i 4+162 w miejscowości Myscowa”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej Nr 1907R Kąty – Myscowa – Krempna w km 1+300 – 2+225 w m. Kąty oraz odbudowa obiektów mostowych w km 3+116 i 4+162 w miejscowości Myscowa. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) w ramach branży drogowej (przebudowa drogi powiatowej Nr 1907R Kąty – Myscowa – Krempna w km 1+300 – 2+225 w m. Kąty): wymiana materiału dwóch przepustów pod drogą, mechaniczne ścinanie ok. 925 m2 poboczy, mechaniczne oczyszczenie ok. 3,5 tys. m2 nawierzchni bitumicznej, wykonanie ok. 160 m2 dolnej w-wy podbudowy z pospółki o gr. w-wy 15 cm po zagęszczeniu, profilowanie ok. 4,68 tys. m2 istniejącej nawierzchni poprzez wykonanie górnej warstwy podbudowy z mieszanki tłuczniowej 0-63 mm, gr. w-wy 10 cm po zagęszczeniu, wykonanie ok. 470 ton w-wy profilowej z mieszanek mineralno-bitumicznych 0-16 mm, grubość warstwy po zawałowaniu 5 cm, wraz z skropieniem, wykonanie ok. 3,75 tys. m2 nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych 0-12 mm – warstwa ścieralna, grubości 4 cm po zawałowaniu wraz z skropieniem, uzupełnienie ok. 390 m2 nawierzchni na zjazdach bocznych mieszanką tłuczniową 0-63 mm lub nawierzchnią bitumiczną, uzupełnienie ok. 925 m2 poboczy mieszanką tłuczniową 0-63 mm, oczyszczenie ok. 214 m rowu z namułu, ustawienie ok. 120 m poręczy stalowych energochłonnych, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza przebudowanego odcinka drogi, wykonanie, dostawa i montaż tablicy informacyjnej. 2) w ramach branży mostowej (odbudowa obiektów mostowych w km 3+116 i 4+162 w m. Myscowa): roboty przygotowawcze, w tym skierowanie ruchu na objazd tymczasowy; rozbiórka pomostu mostu istniejącego wraz z dojazdami do niego na odcinku dowiązania; rozbiórka istniejących podpór; wykonanie przepustu tymczasowego – technologicznego; wykonanie ław fundamentowych, skrzydełek oraz płyty dennej żelbetowej; wykonanie ścian wlotu i wylotu obiektu; wykonanie stalowego przepustu z blach falistych; wykonanie umocnień skarp i dna potoku w obrębie obiektu; likwidacji przepustu tymczasowego; wykonanie obsypki i zasypki przepustu z zagęszczeniem i montażem geomembran ochronnych (izolacji nad konstrukcją stalową z odprowadzeniem wody drenami Ø 200mm); wykonanie warstw konstrukcyjnych drogi na obiekcie; montaż elementów wyposażenia przepustu; wykonanie dojazdów bitumicznych do obiektu na krótkim odcinku dowiązania, wykonanie robót porządkowych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 1) dokumentacja projektowa – załącznik nr 6 do SIWZ, 2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku branży mostowej przedmiary robót udostępniono Wykonawcy w celu zapoznania się z przedmiotem zamówienia i mają charakter jedynie pomocniczy. W trakcie realizacji zamówienia nie będą stanowić podstawy jakiegokolwiek roszczenia Wykonawcy. 4. Wykonawca zobowiązany jest do: a) zabezpieczenia robót budowlanych przez cały okres wykonywania robót wraz z tymczasową organizacją ruchu (na podstawie zatwierdzonego Projektu); b) utrzymania zaplecza budowy przez cały okres wykonywania robót; c) podjęcia wszelkich niezbędnych działań w przypadku zaistnienia takiej konieczności, celem zapewnienia prawidłowej eksploatacji obiektu. 5. W trakcie realizacji robót Wykonawca będzie dbać o prawidłowość oznakowania przez cały czas realizacji robót oraz zapewniać warunki bezpieczeństwa. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu w dniu odbioru. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Roboty takie muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego w porozumieniu z projektantem. 1) w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego: roboty te nie spowodują zmiany wynagrodzenia za przedmiot umowy. Wprowadzenie robót zamiennych będzie możliwe jeżeli: a) są korzystne dla Zamawiającego lub przyniosą korzystne skutki w trakcie eksploatacji przedmiotu umowy; b) stały się konieczne na skutek ujawnienia przeszkód w gruncie lub błędów w dokumentacji projektowej; c) pozwolą osiągnąć lepsze parametry techniczne, użytkowe, estetyczne od przyjętych w dokumentacji projektowej; d) pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy. 2) w przypadku wynagrodzenia kosztorysowego: roboty takie będą rozliczane kosztorysem tzw. „różnicowym”, tzn. od ceny roboty „pierwotnej” odliczy się cenę roboty „zamiennej” w oparciu o ceny z kosztorysu ofertowego. Kosztorysy „różnicowe” opracowane będą na podstawie odpowiednich KNR-ów lub KNNR-ów w oparciu o następujące założenia: a) ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysów szczegółowych złożonych przez Wykonawcę, a ilości wykonanych robót z książki obmiarów; b) w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o w/w zapisy, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SECOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. 7. Strony przewidują także możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami, wykonania przedmiotu umowy (tzw. roboty zaniechane). Roboty takie muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego w porozumieniu z projektantem. W przypadku odstąpienia od całego elementu robót nastąpi odliczenie wartości tego elementu, od ogólnej wartości przedmiotu umowy. W przypadku odstąpienia od części robót z danego elementu, obliczenie niewykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie kosztorysu powykonawczego, przygotowanego przez Wykonawcę, a zatwierdzonego przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego. Kosztorysy te opracowane będą na podstawie odpowiednich KNR-ów lub KNNR-ów w oparciu o następujące założenia: a) ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysów szczegółowych złożonych przez Wykonawcę, a ilości wykonanych robót z książki obmiarów; b) w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o w/w zapisy, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SECOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. 8. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów / produktów / ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie przez Zamawiającego, która będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników”. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. 9. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali szczegółowej inspekcji placu budowy, a w szczególności możliwości dojazdu do niego oraz wizji lokalnej na terenie przewidzianej do realizacji inwestycji w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego. Materiały pochodzące z rozbiórek, nieprzewidziane do ponownego wbudowania, stanowią własność Zamawiającego. Elementy betonowe (krawężniki, kostka brukowa, płyty, rury itp.), materiał pochodzący z frezowania nawierzchni asfaltowej, bariery stalowe, znaki drogowe wraz ze słupkami, itp. wykonawca przewiezie na bazę Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle, ul. Przemysłowa. Ziemię z rozbiórki wykonawca zutylizuje na własny koszt. 10. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga aby w okresie od dnia przekazania Wykonawcy terenu robót do dnia odbioru końcowego robót osoby, które będą świadczyły pracę u Wykonawcy lub podwykonawcy związaną z wykonywaniem niezbędnych czynności do realizacji zamówienia zatrudnione były na podstawie umowy o pracę. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w przedmiarach robót. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są w dziale „Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 30 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Uwaga: W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) w art. 46 ust. 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) w art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 3. Zamawiający zaleca, by w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został dołączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał należy złożyć bezpośrednio do oferty. Zaleca się umieszczenie dokumentów wadialnego w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty, np. umieszczony w foliowej oprawie, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Rymanowie Nr 53 8636 0005 2001 0004 5740 0009. Terminem wniesienia wadium w formie pieniężnej jest termin wpływu wadium na konto Zamawiającego. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy); 2) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach